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市場調査レポート
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1433924

衛星姿勢・軌道制御システム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)

Satellite Attitude and Orbit Control System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 196 Pages | 納期: 2~3営業日

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衛星姿勢・軌道制御システム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

衛星姿勢・軌道制御システムの市場規模は、2024年に25億9,000万米ドルと推定され、2029年までに52億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に15.18%のCAGRで成長します。

衛星の姿勢および軌道制御システム- 市場

LEO衛星の配備の急速または増加がAOCSの採用率を促進

  • 衛星AOCS市場は、通信、ナビゲーション、地球観測、軍事監視、科学ミッションに使用されるLEO衛星の需要の増加に牽引され、力強い成長を遂げています。 LEOセグメントは、3つの軌道クラスの中で最大かつ最も広く使用されています。他の2つの軌道クラスと比較すると、シェアの大部分を占めます。 2017年から2022年の間に、主に通信目的で、全地域で4,100機を超えるLEO衛星が製造され、打ち上げられました。さらに、特に田舎や僻地での高速インターネットアクセスのための通信衛星の採用が増えているため、AOCSの需要が高まっています。このため、SpaceX、OneWeb、Amazonなどの企業は、数千機の衛星をLEOに打ち上げる計画を立てています。
  • MEO衛星が2番目に大きなシェアを占めています。これらの衛星は、信号強度の増加、通信およびデータ転送能力の向上、カバーエリアの拡大などの利点が追加されたため、軍事での使用が増加しています。
  • さらに、GEO衛星に対するAOCSの要件はそれほど多くありませんが、衛星の向きの制御、位置の安定化、衛星による外乱の修正など、さまざまなタスクを実行することにより、GEO衛星の適切な機能を確保する上で重要な役割を果たします。太陽風、磁場、重力などの外部要因。 AOCSシステムメーカーは、革新的なスタートラッカー、リアクションホイール、ジャイロスコープ、磁気トルクなど、GEO衛星プラットフォーム向けの高度な製品を提供しています。

多数の衛星の開発と打ち上げが市場の成長を牽引

  • 衛星AOCSは、宇宙における衛星の正確な位置、安定性、方向を維持する上で重要な役割を果たします。これらのシステムは、正確なデータ収集、通信、地球観測を可能にし、衛星ミッションの成功を確実にするために不可欠です。世界のAOCS市場は大幅な成長を遂げており、北米、欧州、アジア太平洋地域がこの業界の進歩を推進する主要地域として台頭しています。
  • 北米は世界のAOCS市場の主要企業であり、米国は技術進歩の最前線にあります。この地域は、確立された航空宇宙企業、調査機関、政府機関からなる強力な宇宙産業を誇っています。北米のAOCS市場は、衛星ベースの通信、防衛、科学ミッションに対する強い需要によって牽引されています。
  • 欧州のAOCS市場は、ESA加盟国と欧州連合との強力な連携から恩恵を受けています。フランス、ドイツ、英国などの欧州主要国は衛星製造において強い存在感を示し、AOCS市場の成長に貢献しています。この地域は、スタートラッカー、リアクションホイール、スラスターシステムなどの高度なAOCS技術の開発に重点を置いています。
  • アジア太平洋地域は、宇宙産業の急速な拡大により、世界のAOCS市場の主要企業として浮上しています。中国、インド、日本などの国々は、宇宙探査、衛星技術、自国の製造能力に多額の投資を行ってきました。通信、リモートセンシング、ナビゲーションサービスに対する需要の高まりにより、AOCSシステムの導入が促進されています。

世界の衛星姿勢・軌道制御システム市場動向

小型衛星は市場の需要を生み出す準備ができている

  • 質量による宇宙船の分類は、打ち上げロケットのサイズと衛星を軌道に打ち上げるコストを決定するための主要な指標の1つです。北米では、2017年から2022年にかけて、45機以上の大型衛星(北米の組織が所有)、80機以上の中型衛星(北米の組織が運用)、2,900機以上の小型衛星(この地域で製造)が打ち上げられました。
  • 欧州は、主にさまざまな衛星質量に対する需要の増加によって近年大幅な成長を遂げています。衛星の質量は、欧州の衛星製造市場に影響を与える最も重要な要素の1つです。これは、衛星の種類が異なれば必要な質量も異なり、それが打ち上げロケット市場に影響を与えるためです。 2017年から2022年にかけて、合計 569個の衛星が軌道上に配備されました。このうち小型衛星が451機で最も多く、次いで超小型衛星(44機)、大型衛星(37機)、中型衛星(16機)、超小型衛星(7機)となった。
  • 高度な衛星機能に対する需要の高まりに応える必要性により、近年、アジア太平洋地域では衛星製造の重要性がますます高まっています。アジア太平洋地域で製造される衛星の質量の範囲は大きく異なり、それが市場の成長に影響を与えます。 2017年から2022年にかけて、この地域では計370機の衛星が打ち上げられ、その内訳は超小型衛星130機、大型衛星75機、超小型衛星63機、中型衛星60機、小型衛星42機でした。

市場の成長を促進する投資機会

  • 北米では、宇宙プログラムへの政府支出が2021年に約1,030億米ドルの記録に達しました。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAが存在し、宇宙のイノベーションと調査の中心地です。 2022年、米国政府は宇宙計画に約620億米ドルを支出し、宇宙計画への支出額としては世界で最も高額になりました。たとえば、NASAは2023年 2月までに3億3,300万米ドルを調査助成金として配分しました。 2022年、米国政府は宇宙計画に約620億米ドルを支出し、宇宙産業において世界で最も高額な支出額となりました。
  • 欧州諸国は宇宙分野への投資の重要性を認識しており、世界の宇宙産業で競争力を維持するために宇宙活動やイノベーションへの支出を増やしています。 2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航行サービスを拡大し、米国との探査パートナーであり続けるために、今後3年間で宇宙資金を25%増額することを提案したと発表しました。 ESAは加盟22カ国に対し、2023年から2025年の期間に約185億ユーロの予算を支援するよう要請しました。ドイツ、フランス、イタリアが主な貢献国です。
  • アジア太平洋地域では宇宙関連の活動が活発化しています。 2022年の日本の予算案によると、宇宙予算は14億米ドルを超え、これにはH3ロケット、技術試験衛星9号、国の情報収集衛星(IGS)プログラムの開発が含まれています。 2022会計年度のインド宇宙計画の予算案は18億3,000万米ドルでした。韓国科学情報通信省は、2022年に衛星、ロケット、その他の主要な宇宙機器の製造に6億1,900万米ドルの宇宙予算を投入すると発表しました。

衛星姿勢・軌道制御システム業界の概要

衛星姿勢・軌道制御システム市場はかなり統合されており、上位5社が98.09%を占めています。この市場の主要企業は、Bradford Engineering BV、Jena-Optronik、OHB SE、SENER Group、Sitael SpA(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 衛星の小型化
  • 衛星質量
  • 宇宙開発への支出
  • 規制の枠組み
    • 世界
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • イラン
    • 日本
    • ニュージーランド
    • ロシア
    • シンガポール
    • 韓国
    • アラブ首長国連邦
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む)

  • 用途
    • 通信
    • 地球観測
    • ナビゲーション
    • 宇宙観測
    • その他
  • 衛星質量
    • 10-100kg
    • 100-500kg
    • 500-1000kg
    • 10kg未満
    • 1000kg以上
  • 軌道クラス
    • ジオ
    • LEO
    • MEO
  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍事・政府
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の発展に関する分析を含む)。
    • AAC Clyde Space
    • Bradford Engineering BV
    • Innovative Solutions in Space BV
    • Jena-Optronik
    • NewSpace Systems
    • OHB SE
    • SENER Group
    • Sitael S.p.A.
    • Thales

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 67203

The Satellite Attitude and Orbit Control System Market size is estimated at USD 2.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.25 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.18% during the forecast period (2024-2029).

Satellite Attitude and Orbit Control System - Market

Rapid or increased deployment of LEO satellites driving the adoption rate of AOCS

  • The satellite AOCS market is experiencing strong growth, driven by the increasing demand for LEO satellites, which are used for communication, navigation, Earth observation, military surveillance, and scientific missions. The LEO segment is the largest and most widely used among the three orbit classes. It occupies the majority of the share when compared to the other two orbit classes. Between 2017 and 2022, more than 4,100 LEO satellites were manufactured and launched across all the regions, primarily for communication purposes. In addition, the demand for AOCS is increasing because of the increasing adoption of communication satellites for high-speed internet access, particularly in rural and remote areas. This has led companies such as SpaceX, OneWeb, and Amazon to plan the launch of thousands of satellites into LEO.
  • MEO satellites constitute the second largest share. The usage of these satellites in the military has increased because of their added advantages, such as increased signal strength, improved communications and data transfer capabilities, and greater coverage area.
  • In addition, though the requirement of AOCS for GEO satellites is less, it plays an important role in ensuring the proper functioning of GEO satellites by performing a range of tasks, including controlling the satellite's orientation, stabilizing its position, and correcting any disturbances caused by external factors like solar wind, magnetic fields, and gravity. AOCS system manufacturers provide advanced products for GEO satellite platforms, including innovative star trackers, reaction wheels, gyroscopes, and magnetic torques.

Development and launch of large number of satellites drives the growth of the market

  • Satellite AOCS play a vital role in maintaining satellites' precise positioning, stability, and orientation in space. These systems are crucial for ensuring the success of satellite missions, enabling accurate data collection, communication, and Earth observation. The global AOCS market is witnessing significant growth, with North America, Europe, and Asia-Pacific emerging as key regions driving advancements in this industry.
  • North America is a leading player in the global AOCS market, with the United States at the forefront of technological advancements. The region boasts a robust space industry comprising established aerospace companies, research institutions, and government agencies. The North American AOCS market is driven by strong demand for satellite-based communication, defense, and scientific missions.
  • The European AOCS market benefits from strong collaborations between ESA member states and the European Union. Leading European countries such as France, Germany, and the United Kingdom have a strong presence in satellite manufacturing, contributing to the growth of the AOCS market. The region emphasizes the development of advanced AOCS technologies, including star trackers, reaction wheels, and thruster systems.
  • The Asia-Pacific region has emerged as a key player in the global AOCS market, driven by the rapid expansion of its space industry. Countries like China, India, and Japan have invested substantially in space exploration, satellite technology, and indigenous manufacturing capabilities. The growing demand for communication, remote sensing, and navigation services fuels the adoption of AOCS systems.

Global Satellite Attitude and Orbit Control System Market Trends

Small satellites are poised to create demand in the market

  • The classification of spacecraft by mass is one of the main metrics for determining the launch vehicle size and cost of launching satellites into orbit. In North America, during 2017-2022, over 45 large satellites (owned by North American organizations), more than 80 medium-sized satellites (operated by North American organizations), and over 2,900 small satellites (manufactured in the region) were launched.
  • Europe has witnessed significant growth in recent years, primarily driven by the increasing demand for different satellite masses. Satellite mass is one of the most critical factors influencing the European satellite manufacturing market. This is because different types of satellites require different masses, which, in turn, affects the launch vehicle market. During 2017-2022, a total of 569 satellites were deployed in orbit. Of that, minisatellites accounted for the largest share, with 451, followed by nanosatellites (44), large satellites (37), medium-sized satellites (16), and microsatellites (7).
  • Satellite manufacturing has become an increasingly important industry in the Asia-Pacific region in recent years, driven by the need to meet the growing demand for advanced satellite capabilities. The range of satellite mass manufactured in the Asia-Pacific region varies significantly, which affects the growth of the market. During 2017-2022, a total of 370 satellites were launched in the region, including 130 microsatellites, 75 large satellites, 63 nanosatellites, 60 medium-sized satellites, and 42 minisatellites.

Investment opportunities in the market driving growth

  • In North America, government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space programs in the world. For instance, till February 2023, NASA distributed USD 333 million as research grants. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender in the space industry in the world.
  • European countries are recognizing the importance of investments in the space domain and are increasing their spending on space activities and innovation to stay competitive in the global space industry. In November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. ESA asked its 22 nations to back a budget of around EUR 18.5 billion for the period of 2023-2025. Germany, France, and Italy are the major contributors.
  • There has been an increase in space-related activities in the Asia-Pacific region. In 2022, according to the draft budget for Japan, the space budget amounted to over USD 1.4 billion, which included the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. The proposed budget for India's space programs in FY22 was USD 1.83 billion. In 2022, South Korea's Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment.

Satellite Attitude and Orbit Control System Industry Overview

The Satellite Attitude and Orbit Control System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.09%. The major players in this market are Bradford Engineering BV, Jena-Optronik, OHB SE, SENER Group and Sitael S.p.A. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Global
    • 4.4.2 Australia
    • 4.4.3 Brazil
    • 4.4.4 Canada
    • 4.4.5 China
    • 4.4.6 France
    • 4.4.7 Germany
    • 4.4.8 India
    • 4.4.9 Iran
    • 4.4.10 Japan
    • 4.4.11 New Zealand
    • 4.4.12 Russia
    • 4.4.13 Singapore
    • 4.4.14 South Korea
    • 4.4.15 United Arab Emirates
    • 4.4.16 United Kingdom
    • 4.4.17 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Communication
    • 5.1.2 Earth Observation
    • 5.1.3 Navigation
    • 5.1.4 Space Observation
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Satellite Mass
    • 5.2.1 10-100kg
    • 5.2.2 100-500kg
    • 5.2.3 500-1000kg
    • 5.2.4 Below 10 Kg
    • 5.2.5 above 1000kg
  • 5.3 Orbit Class
    • 5.3.1 GEO
    • 5.3.2 LEO
    • 5.3.3 MEO
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other
  • 5.5 Region
    • 5.5.1 Asia-Pacific
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 North America
    • 5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 AAC Clyde Space
    • 6.4.2 Bradford Engineering BV
    • 6.4.3 Innovative Solutions in Space BV
    • 6.4.4 Jena-Optronik
    • 6.4.5 NewSpace Systems
    • 6.4.6 OHB SE
    • 6.4.7 SENER Group
    • 6.4.8 Sitael S.p.A.
    • 6.4.9 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms