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市場調査レポート
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1693936

欧州の衛星姿勢・軌道制御システム- 市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Europe Satellite Attitude and Orbit Control System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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ページ情報
英文 167 Pages
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2~3営業日
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欧州の衛星姿勢・軌道制御システム- 市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の衛星姿勢・軌道制御システム市場規模は、2025年に1億3,930万米ドルと推定され、2030年には2億7,780万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは14.80%で成長する見込みです。

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2029年にはLEO衛星が73.6%と大きなシェアを占め、市場の需要を牽引しています。

  • 欧州では、LEO、MEO、GEO衛星のAOCS市場は、通信、地球観測、ナビゲーションなど、衛星の高精度測位と方位を必要とする衛星ベースのサービスへの投資の増加によって牽引されています。
  • LEO衛星は、地球観測、リモートセンシング、科学研究などの用途に使用されます。高解像度の衛星画像やリモートセンシングデータに対する需要の高まりが、LEOセグメントを牽引すると予想されています。また、軌道に打ち上げられる小型衛星の数が増加しており、効率的で費用対効果の高いAOCSが必要とされていることも市場を牽引しています。2017~2022年の間に、約531個の衛星がLEOに打ち上げられました。
  • GEO衛星は通信、放送、天気予報などの用途に使用されます。高速インターネット接続とデジタル放送の需要は、GEO衛星用AOCS市場の成長を促進すると予想されています。同市場の主要企業には、Airbus Defense and Space、Lockheed Martin、ノースロップ・グラマンなどがあります。2017~2022年にかけて、約16機の衛星がGEOに打ち上げられました。
  • MEO衛星はGPS、Galileo、BeiDouのような全地球航法衛星システム(GNSS)に使用されます。自動車、航空、海運など様々な産業でGNSSアプリケーションの需要が増加していることから、MEO衛星用AOCS市場の成長が見込まれています。Thales Alenia Space、OHB System AG、RUAG Spaceは、MEO衛星用AOCSを提供する主要企業です。2017~2022年にかけて、約16機の衛星がMEOに打ち上げられました。このセグメントは予測期間中に15%のCAGRで推移すると予測されています。

欧州の衛星姿勢・軌道制御システム市場動向

小型衛星が市場の需要を生み出す構え

  • 宇宙船の質量による分類は、ロケットのサイズと衛星を軌道に打ち上げるコストを決定する主要な指標の1つです。衛星ミッションの成功は、飛行前の質量測定の精度と、制限内で質量を発生させるための衛星の適切なバランスに大きく依存します。衛星はその質量によって分類されます。主要質量分類には、1,000kgを超える大型衛星が含まれます。2017~2022年の間に、欧州の機関に属する35機以上の大型衛星が打ち上げられました。中型衛星は質量が500kgから1,000kgの衛星で、2017~2022年の間に打ち上げられた15機以上のこのような衛星を欧州の組織が運用していました。同様に、質量500kg以下の衛星は小型衛星とみなされ、この地域からは約460機以上の小型衛星が打ち上げられています。
  • この地域では、開発期間が短く、ミッション全体のコストを削減できることから、小型衛星への傾向が強まっています。小型衛星によって、科学的技術的成果を得るために必要な時間を大幅に短縮することが可能になりました。小型衛星のミッションは柔軟性が高い傾向にあるため、新たな技術的機会やニーズによりよく対応することができます。欧州の小型衛星産業は、特定の用途に合わせて小型衛星を設計・製造するための強固な枠組みによって支えられています。欧州での事業数は、商業と軍事宇宙産業における需要の増大に牽引され、2023~2029年にかけて増加すると予想されます。

地球観測、衛星航法、接続性セグメントへの投資機会が市場成長を牽引

  • 欧州諸国は、宇宙産業における様々な投資の重要性を認識しており、世界の宇宙産業で競合を維持するために、地球観測、衛星航法、接続性、宇宙研究、技術革新などのセグメントへの支出を増やしています。2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航法サービスを拡大し、米国との探査におけるパートナーであり続けるために、今後3年間で宇宙資金を25%増額することを提案したと発表しました。ESAは、2023~2025年にかけて185億ユーロの予算を支持するよう22カ国に要請しました。2022年9月、フランス政府は、過去3年間で約25%増となる90億米ドル以上を宇宙活動に充てる計画を発表しました。2022年11月、ドイツは、地球観測に約6億6,900万ユーロ、通信に約3億6,500万ユーロ、技術プログラムに5,000万ユーロ、宇宙状況認識と宇宙セキュリティに1億5,500万ユーロ、宇宙輸送と運用に3億6,800万ユーロなど、約23億7,000万ユーロを割り当てると発表しました。
  • 英国宇宙庁は、英国の宇宙産業を後押しすることを目的とした18のプロジェクトを支援するため、650万ユーロの資金を提供すると発表しました。この資金は、インパクトのある地元主導の計画や宇宙クラスター開発マネージャーを支援することで、英国の宇宙産業の成長を刺激します。18のプロジェクトは、公共サービスを強化するための地球観測データの活用など、地域の問題に対処するためのさまざまな革新的宇宙技術を開拓します。2023年4月、英国政府は宇宙関連活動に31億米ドルを割り当てる予定であると発表しました。

欧州の衛星姿勢・軌道制御システム産業概要

欧州の衛星姿勢・軌道制御システム市場はかなり統合されており、上位5社で98.52%を占めています。この市場の主要企業は、Bradford Engineering BV、Jena-Optronik、OHB SE、SENER Group、Sitael S.p.A.です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 衛星の小型化
  • 衛星質量
  • 宇宙開発への支出
  • 規制の枠組み
    • フランス
    • ドイツ
    • ロシア
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 通信
    • 地球観測
    • ナビゲーション
    • 宇宙観測
    • その他
  • 衛星質量
    • 10~100kg
    • 100~500kg
    • 500~1,000kg
    • 10kg以下
    • 1,000kg以上
  • 軌道クラス
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍事・政府
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • AAC Clyde Space
    • Bradford Engineering BV
    • Innovative Solutions in Space BV
    • Jena-Optronik
    • NewSpace Systems
    • OHB SE
    • SENER Group
    • Sitael S.p.A.
    • Thales

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001248

The Europe Satellite Attitude and Orbit Control System Market size is estimated at 139.3 million USD in 2025, and is expected to reach 277.8 million USD by 2030, growing at a CAGR of 14.80% during the forecast period (2025-2030).

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LEO satellites are driving the market demand by occupying a significant share of 73.6% in 2029

  • In Europe, the AOCS market for LEO, MEO, and GEO satellites is driven by increasing investments in satellite-based services, such as communication, Earth observation, and navigation, which require high-precision positioning and orientation of satellites.
  • LEO satellites are used for applications such as Earth observation, remote sensing, and scientific research. The growing demand for high-resolution satellite imagery and remote sensing data is expected to drive the LEO segment. The market is also driven by the rising number of small satellites being launched into orbit, which require efficient and cost-effective AOCS. Between 2017 and 2022, approximately 531 satellites were launched into LEO.
  • GEO satellites are used for applications like communication, broadcasting, and weather forecasting. The demand for high-speed internet connectivity and digital broadcasting is expected to drive the growth of the AOCS market for GEO satellites. Key players in the market include Airbus Defence and Space, Lockheed Martin, and Northrop Grumman. Between 2017 and 2022, approximately 16 satellites were launched into GEO.
  • MEO satellites are used for global navigation satellite systems (GNSS) like GPS, Galileo, and BeiDou. The increasing demand for GNSS applications in various industries, such as automotive, aviation, and maritime, is expected to drive the growth of the AOCS market for MEO satellites. Thales Alenia Space, OHB System AG, and RUAG Space are some of the leading companies providing AOCS for MEO satellites. Between 2017 and 2022, approximately 16 satellites were launched into MEO. The segment is expected to record a 15% CAGR during the forecast period.

Europe Satellite Attitude and Orbit Control System Market Trends

Small satellites are poised to generate demand in the market

  • The classification of spacecraft by mass is one of the primary metrics for determining the launch vehicle size and the cost of launching satellites into orbit. The success of a satellite mission depends heavily on the accuracy of its pre-flight mass measurement and the proper balance of the satellite in order to generate mass within limits. Satellites are classified according to their mass. The main mass classifications include large satellites that weigh over 1,000 kg. Between 2017 and 2022, more than 35 large satellites belonging to European organizations were launched. A medium-sized satellite has a mass between 500 and 1,000 kg, and European organizations operated more than 15 such satellites launched during 2017-2022. Similarly, satellites with a mass of less than 500 kg are considered small satellites, and about 460+ small satellites have been launched from this region.
  • There is a growing trend toward smaller satellites in the region due to their shorter development times, which can reduce overall mission costs. They have made it possible to significantly reduce the time required to obtain scientific and technological results. Small spacecraft missions tend to be more flexible and thus can better respond to new technological opportunities or needs. The small satellite industry in Europe is supported by a robust framework for the design and manufacturing of small satellites tailored to serve specific applications. The number of operations in the European region is expected to increase between 2023 and 2029, driven by growing demand in the commercial and military space industries.

Investment opportunities in Earth observation, satellite navigation, and connectivity areas are driving market growth

  • European countries are recognizing the importance of various investments in the space industry and increasing their spending in areas such as Earth observation, satellite navigation, connectivity, space research, and innovation to stay competitive in the global space industry. In November 2022, the ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The ESA has asked its 22 nations to back a budget of EUR 18.5 billion for 2023-2025. In September 2022, the French government announced that it was planning to allocate more than USD 9 billion to space activities, an increase of about 25% over the past three years. In November 2022, Germany announced that about EUR 2.37 billion was allocated, including about EUR 669 million for Earth observation, about EUR 365 million for telecommunications, EUR 50 million for technology programs, EUR 155 million for space situational awareness and space security, and EUR 368 million for space transport and operations.
  • The UK Space Agency announced that it would be funding EUR 6.5 million to support 18 projects aimed at boosting the UK space industry. The funding will stimulate growth in the UK space industry by supporting high-impact, locally-led schemes, and space cluster development managers. The 18 projects will pioneer a range of innovative space technologies to combat local issues, such as utilizing Earth observation data to enhance public services. In April 2023, the UK government announced that it is expecting to allocate USD 3.1 billion for space-related activities.

Europe Satellite Attitude and Orbit Control System Industry Overview

The Europe Satellite Attitude and Orbit Control System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.52%. The major players in this market are Bradford Engineering BV, Jena-Optronik, OHB SE, SENER Group and Sitael S.p.A. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 France
    • 4.4.2 Germany
    • 4.4.3 Russia
    • 4.4.4 United Kingdom
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Communication
    • 5.1.2 Earth Observation
    • 5.1.3 Navigation
    • 5.1.4 Space Observation
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Satellite Mass
    • 5.2.1 10-100kg
    • 5.2.2 100-500kg
    • 5.2.3 500-1000kg
    • 5.2.4 Below 10 Kg
    • 5.2.5 above 1000kg
  • 5.3 Orbit Class
    • 5.3.1 GEO
    • 5.3.2 LEO
    • 5.3.3 MEO
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 AAC Clyde Space
    • 6.4.2 Bradford Engineering BV
    • 6.4.3 Innovative Solutions in Space BV
    • 6.4.4 Jena-Optronik
    • 6.4.5 NewSpace Systems
    • 6.4.6 OHB SE
    • 6.4.7 SENER Group
    • 6.4.8 Sitael S.p.A.
    • 6.4.9 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms