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市場調査レポート
商品コード
1433842

免税店・トラベルリテール:世界市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Duty-free and Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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免税店・トラベルリテール:世界市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の免税店・トラベルリテール市場規模は2024年に756億3,000万米ドルと推定され、2029年には1,210億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.87%で成長すると予測されます。

Global Duty-free and Travel Retail-Market

免税店・トラベルリテール市場は、COVID-19のパンデミックに伴う観光客の急減により、2020年に大きな打撃を受けました。観光セクターは、パンデミックによる業績への悪影響をかなり早くから感じていました。世界的には、早くも2020年1月から渡航制限や対策が始まりました。国内外からの観光客はCOVID-19への感染を恐れて渡航を制限し、この小売チャネルの国内外顧客数は減少しました。

旅行・観光産業の人気の高まりは、免税店・トラベルリテール市場の成長を促す主な要因の一つです。免税店・トラベルリテールは、保安検査後にエンドユーザーに余分な時間を提供する一時的なスペースを提供し、国際的な商品のショッピングを楽しみ、その雰囲気や経験を満喫できるようにしています。企業が利益を最大化できるよう、小売プロセスのデジタル化にますます注目が集まっていることが、同市場の売上を押し上げる可能性があります。さまざまな商品の高級品やプレミアムブランドを提供する小売チェーンに対する需要の高まりが、免税店・トラベルリテール市場の成長を後押ししています。

流通チャネルは、旅客に価値を提供し、旅行中の体験を高め、経済活動に付加価値を与えます。空港での買い物に対する顧客の関心が低いことが、免税店での販促キャンペーンの欠如や商品の高価格といった理由によって、免税店市場の成長を抑制すると予想されます。複数の企業が免税店と提携し、限定商品や独占商品を発売しており、これが市場成長を促進しています。製品タイプ別では、ワイン・スピリッツ分野が予測期間中に大きなシェアを獲得する見込みです。

免税店・トラベルリテール市場動向

世界の免税・トラベルリテール売上の増加

免税店およびトラベルリテールは、航空会社が提供する付帯サービスのカテゴリーとして拡大しています。一部の格安航空会社や超低価格航空会社にとって、付帯収入の範囲と規模が拡大することは、航空券を低価格で提供し、その結果、航空旅行需要全体を刺激することを可能にし、事業運営のカギとなっています。さらに、空港の免税店や旅行小売店と比較すると、航空会社が生み出す免税店や旅行小売店の売上は、その規模も、それぞれの相手先の財務実績に比しても、かなり小さいです。

アジア太平洋地域が市場を独占すると予想される

アジア太平洋は市場シェアの3分の1以上を占めています。予測期間中も大きな成長が見込まれています。新規航空路線の増加やLCC航空会社の導入は、アジア太平洋地域の免税店・トラベルリテール市場の開拓を促進する主な要因の一つです。中国とインド全体の消費と購買力の上昇は、この地域の市場にプラスの影響を与える可能性があります。

同地域では、差別化された付加価値の高い商品への嗜好が高まっており、人々の旅行意欲を後押ししています。メイクマイトリップ(MakeMyTrip)、クリアトリップ(Cleartrip)、ゴイビボ(GoIbibo)といった企業による、新しいライフスタイルの採用や格安の旅行パッケージの導入は、世界の免税店・トラベルリテール市場の成長をもたらす可能性があります。さらに、経済におけるソーシャルメディアとデジタル化の急速な浸透は、予測期間中にアジア太平洋市場で事業を展開するベンダーにとって有利な機会を生み出すと予想されます。

免税店・トラベルリテール業界の概要

免税店・トラベルリテール市場は非常に細分化されています。旅行・観光産業の活況は、免税店・トラベルリテール市場における消費者の新規出店やチェーン展開を後押ししています。多様で幅広い商品を提供することに注力する傾向が強まっているため、ベンダーは多くの消費者を引き付け、大きな市場シェアを獲得できる可能性があります。革新的な販促キャンペーンや魅力的な価格設定を採用することで、免税店・トラベルリテール市場における競争を維持できる可能性があります。本レポートでは、この分野で事業を展開する国際的な主要企業を取り上げています。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ファッション・アクセサリー
    • 宝飾品・時計
    • ワイン・スピリッツ
    • 食品・菓子類
    • 香水・化粧品
    • タバコ
    • その他(文房具、エレクトロニクスなど)
  • 流通チャネル別
    • 空港
    • 航空会社
    • フェリー
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Dufry
    • Lotte Duty Free
    • Lagardere Travel Retail
    • DFS Group
    • The Shilla Duty Free
    • Gebr. Heinemann
    • King Power International Group
    • China Duty Free Group
    • Ever Rich Duty Free
    • Dubai Duty Free
    • Duty Free Americas
    • Sinsegae Duty Free
    • Aer Rianta International
    • W H Smith*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66541

The Global Duty-free and Travel Retail Market size is estimated at USD 75.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 121.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.87% during the forecast period (2024-2029).

Global Duty-free and Travel Retail - Market

The duty-free and travel retail market was hit hard in 2020 due to the sudden fall in tourism amid the COVID-19 pandemic. The tourism sector has already felt the negative impact of the pandemic on its performance much earlier. Globally, travel restrictions and measures started as early as January 2020. Domestic and international tourists limited their travel due to fear of contracting COVID-19, which reduced the number of domestic and international customers for this retail channel.

The rising popularity of the travel and tourism industry is one of the primary factors driving the growth of the duty-free and travel retail market. Duty-free and travel retail provides temporary spaces that offer extra time to end users after security check-in and allow them to get entertained and indulgent with the ambiance and experience of shopping for international products. The increasing focus on digitalizing the retailing process, so that companies can maximize their profits, may boost sales in the market. The growing demand for retail chains that offer luxury and premium brands of various products is augmenting the growth of the duty-free and travel retail market.

The distribution channels offer value to passengers, enhance their experiences while traveling, and add value to economic activities. The low customer interest in shopping at airports is expected to restrain the growth of the market at these stores, owing to reasons, such as lack of promotion campaigns at these stores and high prices of products. Several companies are partnering with duty-free stores to launch their limited or exclusive product, which is driving market growth. By product type, the wines and spirits segment is expected to gain a major share during the forecast period.

Duty Free & Travel Retail Market Trends

Rising Duty-free and Travel Retail Sales Globally

Duty-free and travel retail comprises a category in a growing list of ancillary offerings by airlines. For some low-cost and ultra-low-cost carriers, the growth in the scope and magnitude of ancillary revenues has become key to their operations, allowing them to offer lower ticket prices and stimulate the overall demand for air travel as a result. Furthermore, when compared to airport duty-free and travel retail, the duty-free and travel retail sales generated by airlines are substantially smaller, both in magnitude and relative to the financial performance of the respective recipient.

Asia-Pacific is Anticipated to Dominate the Market

Asia-Pacific occupied more than one-third of the market share. It is expected to grow at a significant rate during the forecast period. The increasing number of new air routes and the introduction of LCC carriers are among the main factors promoting the development of the Asia-Pacific duty-free and travel retail market. The rise in consumption and purchasing power across China and India may have a positive impact on the market in this region.

In the region, the growing preference for differentiated and value-added products is boosting people's desire to travel, which in turn, is expected to increase the demand in the duty-free industry. The adoption of new lifestyles and the introduction of cheap destination travel packages by companies, such as MakeMyTrip, Cleartrip, and GoIbibo, may result in the growth of the global duty-free and travel retail market. Furthermore, the rapid penetration of social media and digitalization in the economy is expected to create lucrative opportunities for vendors operating in the Asia-Pacific market during the forecast period.

Duty Free & Travel Retail Industry Overview

The duty-free and travel retail market is highly fragmented. The boom of the travel and tourism industry is encouraging consumers to open new outlets and chains in the duty-free and travel retail market. The increasing focus on offering a diverse and wide range of products may enable the vendors to attract a large number of consumers and gain large market shares. The adoption of innovative promotional campaigns and attractive price offerings may help the players sustain the competition in the duty-free and travel retail market. The report covers major international players operating in this sector. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Fashion and Accessories
    • 5.1.2 Jewellery and Watches
    • 5.1.3 Wine & Spirits
    • 5.1.4 Food & Confectionary
    • 5.1.5 Fragrances and Cosmetics
    • 5.1.6 Tobacco
    • 5.1.7 Others (Stationery, Electronics, etc.)
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Airports
    • 5.2.2 Airlines
    • 5.2.3 Ferries
    • 5.2.4 Other Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 South America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Asia-Pacific
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Dufry
    • 6.2.2 Lotte Duty Free
    • 6.2.3 Lagardere Travel Retail
    • 6.2.4 DFS Group
    • 6.2.5 The Shilla Duty Free
    • 6.2.6 Gebr. Heinemann
    • 6.2.7 King Power International Group
    • 6.2.8 China Duty Free Group
    • 6.2.9 Ever Rich Duty Free
    • 6.2.10 Dubai Duty Free
    • 6.2.11 Duty Free Americas
    • 6.2.12 Sinsegae Duty Free
    • 6.2.13 Aer Rianta International
    • 6.2.14 W H Smith*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US