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市場調査レポート
商品コード
1433824

デジタルOOH(Out of Home)広告:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Out of Home (OOH) Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルOOH(Out of Home)広告:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のデジタルOOH(Out of Home)広告の市場規模は、2024年に230億6,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 15.20%で成長し、2029年には467億9,000万米ドルに達すると予測されています。

Digital Out of Home(OOH)Advertising-Market

主なハイライト

  • デジタルOOH(Out of Home)広告は、CMが幅広い視聴者にリーチできる費用対効果の高い方法であるため、その利用は顕著であり、予測期間中の市場拡大を牽引しています。
  • さらに、世界の都市化の進展とインフラ開拓が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。また、様々な業界による屋外広告への支出の増加は、1つのスクリーンに複数の広告を表示できることから、市場拡大を後押ししています。
  • デジタルOOH(Out of Home)広告は、消費者の間でブランド認知度を高め、他のチャネルでのブランドの広告キャンペーンを補完するため、広告の世界で人気を集めており、市場成長の原動力になると予想されます。さらに、人々がオフィスや家の外で過ごす時間が長くなるにつれて、屋外広告によって企業は多くの人々に定期的かつ迅速にリーチできるようになり、予測期間中の市場成長を後押ししています。
  • COVID-19は、デジタルOOH(Out of Home)広告市場の拡大にかなりの影響を与えています。パンデミックの間、主要産業全体のデジタルサイネージソリューションの需要の減少は、デジタルOOH(Out of Home)広告ソリューションのニーズに大幅に影響を与えました。さらに、世界の政府によって制定された部分的または全体的なロックダウンのために有能な労働力の欠如は、パンデミック時のデジタルOOH(Out of Home)広告市場の拡大を妨げました。
  • 広告コストの変動は、デジタルOOH(Out of Home)広告市場の成長を妨げる可能性があります。

デジタルOOH(Out of Home)広告市場の動向

トランジットがデジタルOOH(Out of Home)市場で大きなシェアを占める

  • 旅行者に関連するデジタルコンテンツや情報に対する需要により、プラットフォーム上ではキオスク、ビルボード、看板など様々な広告モードによるインタラクティブCMが展開され、交通メディア収益の増加に大きなシェアを占めています。
  • その結果、あらゆる交通手段を通じた顧客エンゲージメントという点で、消費者の行動に変化が生じ、企業は顧客の心の中でブランドを戦略的に成長させることができるようになった。今後3年間で、これによって潜在的な顧客は従来のメディアから離れていくと思われます。
  • 欧州とアジア太平洋では、公共交通インフラが発達し、密集しているため、公共交通機関が人口の大部分に好まれる交通手段となっているため、交通機関は最も顕著なセグメントです。
  • 空港は、数ある交通手段の中でも、特に一流品や高級品の広告にとって魅力的な舞台です。空港は、収益を上げるための新たな手法を見つける必要に迫られています。ポスターのような静的ディスプレイをデジタルプレゼンテーションに変えることで、空港は1社だけでなく複数のスポンサーを提供することができます。これにより、収益は劇的に増加します。さらに、広告パートナーを取り込むことで、空港は新しい広告技術に更新するコスト負担を分担することができます。
  • 空港に続き、鉄道でもデジタルOOH(Out of Home)広告の導入が進んでいます。新興国における鉄道駅のスマート化需要の高まりが、DOOHの需要を押し上げています。

アジア太平洋が著しい成長を遂げる

  • アジア太平洋は、全地域の中で最も人口が多いです。都市人口の増加と購買力の向上により、アジア太平洋はデジタルOOH市場にとって最大の成長市場のひとつと考えられています。
  • アジア太平洋やその他の新興国の消費者は、欧米の消費者に倣い、従来のメディアチャンネルから魅力的なデジタルメディアへと急速に移行しています。その結果、欧米諸国、特に北米地域が市場で大きな存在感を示しているため、この地域全体でデジタルOOH(Out of Home)広告市場が成長しています。
  • アジア太平洋は、公共交通インフラが発達しており、人口密度が高いため、公共交通機関が多くの人々に好まれています。
  • さらに、この地域はタイムズインターネットや上海メディアグループのようなローカルプレーヤーが支配的である一方、JCDecauxのような大手プレーヤーもこの地域でかなりの市場シェアを持っています。

デジタルOOH(Out of Home)広告業界の概要

デジタルOOH(Out of Home)広告市場は非常に細分化されています。この業界は、複数の市場で事業を展開する大手の屋外広告メディア企業数社と、1つまたは少数のローカル市場で限られた数の組織を運営する小規模のローカル企業で構成されています。

  • 2022年1月 - Hivestackはマレーシアでプログラマティックデジタルアウトオブホーム(DOOH)マーケットプレースを開始しました。Hivestackは、世界14カ国のGroupMおよび電通傘下のPosterscopeとの契約を発表し、すでに2021年12月にライブキャンペーンを開始しています。これらの代理店の顧客は、マレーシア国内とハイブスタックのプレミアム世界ネットワークの両方で、データドリブンオーディエンスターゲティングを利用してキャンペーンを開始することができます。ハイブスタックはまた、ハイブスタックサプライサイドプラットフォーム(SSP)を通じて、BIG Tree、Seni Jaya、Spectrum、Laguna、Lantern Media、Sky Blue、Power Screen、WOW Media、Era Jaya、AOS Mediaなど、マレーシアで最大かつ最も強力なOOH/DOOHメディアオーナーを確保しています。これらのメディアオーナーは、世界中の広告主にリアルタイムで接続することで、プレミアムDOOH在庫を収益化することができます。
  • 2021年8月 - AirsqreenはDOOH広告プラットフォームを発表しました。このシンプルなテクノロジーは広告主とスクリーンオペレーターを結びつけ、業界に新しいレベルの信頼と収益の可能性を与えます。Airsqreenは、リアルタイムの検証を通じてDOOH広告に完全な透明性をもたらし、新たな運用効率を生み出すシンプルで費用対効果の高いソリューションを生み出しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • バリューチェーン分析
  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 促進要因
    • 公共交通インフラの増加
    • デジタルスクリーンの採用増加
    • コネクテッドスクリーンによる広告の高い柔軟性
  • 抑制要因
    • 高い設置費用とメンテナンス費用

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • ビルボード
    • トランジット
    • ストリートファニチャー
    • その他の用途
  • エンドユーザー
    • 小売
    • ヘルスケア/医薬品
    • 金融サービス
    • 自動車
    • 電気通信/ユーティリティ
    • 政府機関
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • チリ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • JCDecaux Group
    • Clear Channel Outdoor Holdings Inc.
    • BroadSign International LLC
    • OUTFRONT Media
    • Daktronics Inc.
    • Talon Outdoor Ltd
    • oOh!media Limited
    • QMS Media Limited
    • SevenOne Media GmbH
    • Stroer SE & Co. KGaA
    • Exterion Media Group
    • The Times Group
    • EyeMedia LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66350

The Digital Out of Home Advertising Market size is estimated at USD 23.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.20% during the forecast period (2024-2029).

Digital Out of Home (OOH) Advertising - Market

Key Highlights

  • As digital out-of-home advertisements are a cost-effective way for commercials to reach a wide range of audiences, their utilization is significant and growing, driving market expansion during the forecast period.
  • Furthermore, increased urbanization and infrastructure development worldwide are expected to drive market growth during the forecast period. Again, growing expenditure on outdoor advertising by various industries is propelling market expansion because of its ability to show several advertisements on a single screen.
  • Digital outdoor advertising is getting popular in the advertising world since it raises brand awareness among consumers and complements the brand's advertising campaigns on other channels, which are expected to drive market growth. Furthermore, as people spend more time outside their offices and homes, out-of-home advertising allows companies to reach a large number of people regularly and quickly, boosting the market growth during the projection period.
  • COVID-19 has considerably impacted the expansion of the digital-out-of-home advertising market. During the pandemic, the decline in demand for digital signage solutions across key industries substantially influenced the need for digital out-of-home advertising solutions. Furthermore, the lack of a competent workforce owing to partial and total lockdown enacted by governments worldwide hampered the expansion of the digital out-of-house advertising market during a pandemic.
  • The volatility of the cost of advertising may hinder the growth of the digital out-of-home (OOH) advertising market.

Digital Out of Home (OOH) Advertising Market Trends

Transit Accounts for a Significant Share of Digital OOH Market

  • The demand for digital content and information relevant to travelers has resulted in interactive commercials via various modes of advertisement, such as Kiosks, billboards, and Signboards, on the platform, which contributes to a large share of the increase in transportation media revenues.
  • As a result, there has been a change in the behavior of consumers in terms of customer engagement across all means of transportation, allowing companies to grow their brands in the minds of their customers strategically. Over the next three years, this will drive potential customers away from traditional media.
  • Transit is the most prominent segment, as public transportation is the preferred mode of transportation for a large portion of the population in Europe and Asia-Pacific, owing to advanced and dense public transportation infrastructure.
  • Airports are an attractive setting for advertising, particularly for top-tier and luxury products, among numerous modes of transportation. Airports are under increasing pressure to find new techniques to generate revenue. By converting static displays like posters to digital presentations, airports may offer several sponsors instead of just one. This dramatically increases revenue. Additionally, by bringing in advertising partners, airports can share the cost burden of updating to new advertising technologies.
  • Following airports, railways have seen significant adoption of digital out-of-home advertising. The rising demand for smart railway stations in emerging economies is driving up demand for DOOH.

Asia Pacific to Register Significant Growth

  • The Asia Pacific has the largest population of all the regions. With an increase in the urban population and increased purchasing power, Asia-Pacific is considered to be one of the largest growing markets for the Digital and OOH market.
  • Consumers in Asia-Pacific and other emerging nations are following the footsteps of their western counterparts and are quickly migrating from traditional media channels to attractive digital mediums. This, in turn, is resulting in the growth of the digital out-of-home (OOH) advertising market across the region as the western counterparts, particularly the North American region, hold a significant presence in the market.
  • Transportation is the most dominant segment, as public transport has been the preferred option by a significant population in Asia-Pacific due to its advanced and high-density public transport infrastructure.
  • Moreover, the region is dominated by local players, like Times Internet and Shanghai Media Group, while major players, like JCDecaux also have considerable market share in this region.

Digital Out of Home (OOH) Advertising Industry Overview

The Digital Out of Home (OOH) Advertising Market is highly fragmented. The industry is comprised of several large outdoor advertising and media companies with operations in multiple markets, as well as the smaller, local companies operating a limited number of structures in one or a few of the local markets.

  • January 2022 - Hivestack has launched a programmatic digital out-of-home (DOOH) marketplace in Malaysia. Hivestack has announced agreements with GroupM in 14 countries worldwide and Dentsu-owned Posterscope, which has already activated a live campaign in December 2021. These agency customers may now utilize data-driven audience targeting to start campaigns both within Malaysia and throughout Hivestack's premium global network. Hivestack has also secured some of the largest and most powerful OOH/DOOH media owners in Malaysia through the Hivestack Supply Side Platform (SSP), including BIG Tree, Seni Jaya, Spectrum, Laguna, Lantern Media, Sky Blue, Power Screen, WOW Media, Era Jaya, and AOS Media. These media owners can monetize their premium DOOH inventory by connecting to a worldwide pool of advertisers in real time.
  • August 2021 - Airsqreen introduced an Advertising Platform for Digital Out-of-Home (DOOH) Advertising. This simple technology connects advertisers to screen operators, giving the industry a new level of confidence and revenue possibilities. Airsqreen created a simple, cost-effective solution that brings full transparency to DOOH advertising through real-time verification and creates new operational efficiencies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Value Chain Analysis
  • 4.2 Market Overview
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Increase in Public Transit Infrastructure
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Digital Screens
    • 5.1.3 High Advertising Flexibility with Connected Screens
  • 5.2 Restraints
    • 5.2.1 High Installation and Maintenance Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Application
    • 6.1.1 Billboard
    • 6.1.2 Transit
    • 6.1.3 Street Furniture
    • 6.1.4 Other Applications
  • 6.2 End-User
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Healthcare/Pharmaceuticals
    • 6.2.3 Financial Services
    • 6.2.4 Automotive
    • 6.2.5 Telecom/Utilities
    • 6.2.6 Government Agencies
    • 6.2.7 Other End-Users
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 Spain
      • 6.3.2.4 France
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Singapore
      • 6.3.3.5 South Korea
      • 6.3.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Chile
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 GCC
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 JCDecaux Group
    • 7.1.2 Clear Channel Outdoor Holdings Inc.
    • 7.1.3 BroadSign International LLC
    • 7.1.4 OUTFRONT Media
    • 7.1.5 Daktronics Inc.
    • 7.1.6 Talon Outdoor Ltd
    • 7.1.7 oOh!media Limited
    • 7.1.8 QMS Media Limited
    • 7.1.9 SevenOne Media GmbH
    • 7.1.10 Stroer SE & Co. KGaA
    • 7.1.11 Exterion Media Group
    • 7.1.12 The Times Group
    • 7.1.13 EyeMedia LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET