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市場調査レポート
商品コード
1432449
ジャム・ゼリー・保存食:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)Jam, Jelly, and Preserves - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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ジャム・ゼリー・保存食:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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ジャム・ゼリー・保存食市場規模は2024年に48億2,000万米ドルと推定され、2029年には59億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.38%で成長する見込みです。
COVID-19が市場に与えた影響は、特に2020年の第1~2四半期にプラスに働いており、これは在宅勤務文化が台頭するなかで消費者が便利で消費しやすい食品への依存度を高めていることに起因しています。
ジャム・ゼリー・保存食は世界的に需要が増加しています。欧州や北米のような地域では、これらの製品はあらゆる年齢層の消費者によって毎日消費されています。
先進国の消費者の多くは、長期的な健康への悪影響が懸念される人工添加物を含まない食品スプレッドを求めています。メーカーは、天然香料、保存料、甘味料を使用する傾向にあり、これらは製品の保存期間を延ばすためにスイートスプレッドに使用される主要成分です。2018年、Polaner社はPolaner Fruit &Maple fruitを発売しました。この製品はゴールデン・メープル・グローブ・ファームのピュア・メープルシロップで甘みをつけており、ストロベリー、ラズベリー、ピーチ、ブルーベリーの4種類のフレーバーがあります。
通常のジャムには大量の砂糖が含まれており、保存性、味、口当たりを良くしています。しかし、健康への関心が高まるにつれ、砂糖は人工甘味料や濃縮果実など他の代替品に置き換えられ、低糖・無糖のジャムや保存食が作られるようになっています。
低炭水化物・低脂肪食の動向に伴い、消費者は低糖・低脂肪のジャム、ゼリー、マーマレード、プレザーブのような、より健康的でおいしい便利な食品を選ぶようになっています。さらに、多くの消費者は人工的な保存料や添加物の入っていないフルーツ・スプレッドを求めています。こうした人工的な香料や添加物を徐々に使い続けると、長期的な健康への悪影響につながる可能性があるからです。このため、カロリーゼロの甘味料や天然保存料を使用した高品質の製品で市場での存在感を示そうとするメーカーにとっては、成長機会となります。
便利な食品への需要の高まりが、北米のジャム・ゼリー・保存食市場を後押ししています。北米のジャム・ゼリー・保存食メーカーは、製品をよりカラフルで美味しくするために、完熟や半熟の果物やペクチンのような砂糖代替品を使用しています。北米では、健康的で栄養価が高く、革新的で有機的に生産されたジャム・ゼリー・保存食への需要が高まっています。また最近では、通常の甘いジャム・ゼリー・保存食から、甘くてスパイシーなもの、甘くてスモーキーなもの、甘くてピリッとしたものなど、他の味へのシフトも進んでいます。
ジャム・ゼリー・保存食市場は、J.M. Smucker Company、Orkla、Andros Group、B&G Foods Inc.などの主要企業による競争が激しいです。差別化による持続可能な競争優位性は高いです。メーカー各社は、製品ラインナップ、原材料、フレーバー、価格、パッケージなどの面で製品イノベーションを導入しており、市場競争の高さにつながっています。
また、産業の収益性が高いことから、メーカー各社は強力な競争戦略を展開し、既存市場プレイヤー間の競争を激化させています。大手企業は市場を強化するための主要戦略として、製品革新に激しく乗り出しています。さらに、これらの企業は、消費者ニーズに沿った製品を開発し、プレゼンスを拡大し、市場での地位を維持するために、研究開発への投資を増やしています。
The Jam, Jelly, and Preserves Market size is estimated at USD 4.82 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.38% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 impact on the market has been positive, particularly during the first two quarters of 2020, attributable to consumers' increased reliance on convenient, easy-to-consume food products amid the emerging work-from-home culture.
Jams, jellies, and preserves are experiencing increasing demand worldwide. In regions like Europe and North America, these products are consumed daily by consumers of all age groups.
Most consumers in developed countries have been looking for food spreads without artificial additives, owing to the associated long-term adverse health effects. Manufacturers are inclined toward using natural flavoring agents, preservatives, and sweeteners as they are the key ingredients used in sweet spreads to extend the product's shelf-life. In 2018, Polaner launched Polaner Fruit & Maple fruit. The product is sweetened with golden maple grove farms' pure maple syrup and is available in four flavors: strawberry, rasp, peach, and blueberry.
Regular jams contain huge quantities of sugar, aiding in shelf-life, taste, and mouth-feel. However, with the rising health concerns, sugar is being replaced with other alternatives, like artificial sweeteners, fruit concentrates, and others, to prepare low-sugar and sugar-free jams and preserves.
With low-carb and low-fat diets trending, consumers opt for healthier and tastier convenient food options, like reduced sugar and fat jams, jellies, marmalades, and preserves. Moreover, most consumers are looking for fruit spreads without any artificial preservatives or additives, as the continuous use of these artificial flavors and additives gradually can lead to long-term adverse health effects. Thus, this factor creates a growth opportunity for the players to establish their presence in the market with their high-quality products infused with zero-calorie sweeteners and natural preservatives.
The increasing demand for convenient foods has boosted the market for jam, jelly, and preserves in North America. The jam, jellies, and preserves manufacturers in North America are using ripe and semi-ripe fruits and sugar alternatives, like pectin, to make their products more colorful and tastier. North America has increased demand for healthy, nutritious, innovative, and organically produced jams, jellies, and preserves. There has also been a recent shift from the normal sweet jams, jellies, and preserves to other variants, like sweet and spicy, sweet and smoky, and sweet and tangy, among other flavors.
The jam, jelly, and preserves market is highly competitive with key players such as The J.M. Smucker Company, Orkla, Andros Group, and B&G Foods Inc. The sustainable competitive advantage through differentiation is high. Manufacturers are introducing product innovations in terms of offerings, ingredients, flavors, prices, and packaging, leading to a high degree of competition in the market.
Also, the high industrial profitability has led manufacturers to develop powerful, competitive strategies, intensifying competition among the existing market players. Major players are intensely embarking on product innovation as their prime strategy to consolidate the market. Additionally, these companies are increasing their investments in R&D to develop products in line with consumer needs, expand their presence, and maintain their position in the market.