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市場調査レポート
商品コード
1432329

βグルカン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Beta Glucan - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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βグルカン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

βグルカン市場規模は2024年に6億254万米ドルと推定され、2029年には8億8,164万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)にCAGR 7.91%で成長すると予測されています。

Beta Glucan-Market

COVID-19パンデミックは、現在も数多くの産業の成長を一変させているが、この大流行の直接的な影響はさまざまです。需要の減少に見舞われるセクターがある一方で、影響を受けずに堅調な発展見通しを示し続けるセクターも多いです。βグルカンの世界市場は、COVID-19パンデミックの影響により、世界的に消費者の健康・衛生意識が高まっているため、大きな成長を遂げています。消費者は健康に気を配るようになり、健康的な生活を通じて健康を維持することに積極的になっています。その結果、消費者の需要は加工食品から、栄養価の高い、低カロリー、非油性、機能性、スーパーフードへとシフトしています。消費者は食品の原材料をより意識するようになり、栄養表示や製品内容に細心の注意を払うようになった。このような消費者行動の変化は、健康的な食品やサプリメントへの需要を高め、様々な生産者に新しい機能性、非遺伝子組み換え、天然生産の食品を導入するよう促しています。さらに、新興経済諸国では、ライフスタイルの変化、経済の回復、天然製品へのシフトが見られ、飲食品、パーソナルケア、医薬品だけでなく、動物飼料、化粧品、バイオ燃料生産を含む他の産業用途でもβグルカンの需要の伸びにつながっています。

長期的には、βグルカンは、酵母、キノコ、オート麦、大麦、その他を含む様々な天然源の細胞壁に由来する生物学的に活性な繊維であり、健康や医学的意義に対する利点が証明されています。βグルカンは、米国、カナダ、フィンランド、スウェーデン、中国、日本、韓国などの国々で、強力な免疫活性物質として認められています。βグルカンは人間の体内では合成されないです。現在、入手可能なβグルカンは、心臓系、免疫系、消化器系などの健康に役立つものとして販売されています。例えば、ドイツのメーカーであるLeiber GmbH社は、Yestimunを含む様々な特殊酵母製品を提供しています。Yestimunはビール酵母由来の純度85%のベータグルカンです。βグルカン市場に参入している企業には、Tate &Lyle PLC、Kerry Group PLC、Koninklijke DSM NV、Super Beta-Glucan、Lantmannenなどがあります。

ベータグルカン市場動向

βグルカンを最も多く含むのは菌類

抗腫瘍効果や免疫調節効果を持つ、主に多糖類であるwh-Dグルカンなどの菌類免疫補助食品は、臨床試験で成功を収め、がんや慢性疾患の治療に使用されています。そのため、製造業者は、主に免疫調整作用やその他の様々な病気治癒作用で知られる菌類由来のβグルカンの提供に注力しています。ヘルスケア分野では、キノコのβグルカンは、人間の健康に対する潜在的な用途を特定するための調査研究に使用されています。例えば、キノコβグルカンの経口投与と放射線療法を併用することで、腫瘍を持つマウスの腫瘍抑制に対するキノコβグルカンの効果を調査する研究が行われています。大麦やオート麦などのβグルカンの認知度は非常に高いが、キノコ由来のβグルカンは、機能性食品の可能性を秘めた新規の生物活性を発見するユニークな機会を研究者に提供することができます。この成分は、ヒアルロン酸よりも保湿性が高く、使い続けることで肌の水分レベルが向上するため、化粧品への応用が注目されています。例えば、JKosmmune社のKosmetic Immunityは、キノコ由来のβグルカンをスキンケア製品に使用し、肌に潤いを与えながら肌のバリアを強化・保護しています。さらに、酵母の栄養源としての臨床研究が高まる中、ジーエヌコーポレーションはアウレオバシジウム(黒酵母)由来の「日グルカン」を発売しました。これは、酵母、菌類、海藻の細胞壁に見られる活性化合物であるβ-D-グルカンを含んでいます。β-D-グルカンは、生物学的反応修飾グルカン(BRMG)としても知られ、インスリン感受性を改善し、満腹感を高め、血清コレステロール値を低下させることが、動物およびヒトを対象とした研究で実証されています。従って、これらの技術革新が調査された市場の成長を支えています。

欧州が最大市場

βグルカンの健康上の利点やその他の有益な特性により、この繊維成分は飲食品、栄養補助食品、医薬品、飼料、化粧品などの業界全体で人気を集めています。英国では、化粧品産業における製品革新の増加が、化粧品用途の酵母ベータグルカンの需要を促進すると予想されています。例えば、酵母ベータグルカンは、従来のオート麦ベータグルカンと比較して、伝統的な保湿剤を提供し、天然の修復剤として作用します。さらに、比較的安価な市販の酵母ベータグルカンとは対照的に、キノコベータグルカンは、より多様な構造を有し、その結果、優れた免疫学的活性を有することが科学的に証明されており、それによって薬用用途に最適です。さらに、健康的な食生活とその健康・長寿に対する消費者の感度は高まっています。ビタミン、繊維、抗酸化物質などの栄養物質を含む食品は、調理や摂取に手間がかかることが多く、調理に割く時間がない人や多忙なスケジュールの人は敬遠しがちです。こうした理由から、消費者の食生活に付加価値を与える、(焼き菓子のような)手軽ですぐに食べられる製品の処方が不可欠です。それゆえ、飲食品メーカーは、焼き菓子、ドレッシング、シリアル、肉・肉製品、その他の食用製品にベータグルカンを使用することが増えています。例えば、イタリアで最も有名な食品メーカーの一つであるパスティフィシオ・グラノーロ社は、スパゲッティやパスタなどの製品にβグルカンを高含有させているが、これは繊維状成分の栄養特性とそれに伴う健康上の利点によるものです。

βグルカン業界の概要

世界のβグルカン市場で最も活発な企業には、Lallemand Inc.、Merck KGaA、Lesaffre International、Ceapro Inc.などの主要企業が含まれます。同市場の主要企業は、製品革新、合併、買収、提携、生産・地理的拡大などの戦略に取り組んでおり、その結果、同市場で高い評価を得ています。製品革新は、世界のβグルカン市場で事業展開している主要企業が最も採用している戦略です。研究開発への大規模な投資は過去数年間で示され、これは市場にヒットするために数多くの新製品の導入につながっています。開発プログラムの下で政府の研究センターとの契約、財政援助や研究施設を利用するための大学との協力、および販売代理店とのパートナーシップはまた、市場でプレイヤーが採用した主要な戦略のいくつかです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー別
    • 可溶性
    • 不溶性
  • 用途別
    • 飲食品
      • 乳製品
      • スナック
      • 飲料
      • 菓子類
      • 焼き菓子
      • その他飲食品
    • ヘルスケア・栄養補助食品
      • 幼児栄養
      • 栄養補助食品
    • その他の用途
  • ソース別
    • 菌類
      • 酵母
      • キノコ
    • 穀類
    • その他の供給源
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Lantmannen
    • Kerry Group PLC
    • Koninklijke DSM NV
    • Super Beta Glucan Inc.
    • Lallemand Inc.
    • Ceapro Inc.
    • Merck KGaA
    • Lesaffre International
    • Kemin Industries
    • Vesta Ingredients Inc.
    • InVivo Group
    • Givadaun SA

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 46698

The Beta Glucan Market size is estimated at USD 602.54 million in 2024, and is expected to reach USD 881.64 million by 2029, growing at a CAGR of 7.91% during the forecast period (2024-2029).

Beta Glucan - Market

COVID-19 pandemic is still transforming the growth of numerous industries, the outbreak's immediate impact is varied. While some sectors may experience a decline in demand, many others continue to stay unaffected and exhibit strong development prospects. The global beta-glucan market has been witnessing significant growth due to the increasing health and hygiene consciousness among consumers globally, owing to the impact of the COVID-19 pandemic. Consumers have grown more mindful of their health and proactive about maintaining it through healthy living. As a result, consumer demand has shifted from processed food to nutritious, low-calorie, non-oily, functional, and superfoods. Consumers have become more conscious of food ingredients and pay close attention to nutrition labels and product contents. This shift in consumer behavior has increased demand for healthy foods and supplements, prompting various producers to introduce new functional, non-genetically modified, and naturally produced food products.Furthermore, changing lifestyles, recovering economies, and shift toward natural products have been observed in developing economies, leading to the growth in demand for beta-glucan, not only in food & beverage, personal care, and pharmaceutical products but also in other industrial applications, including animal feed, cosmetics, and biofuel production.

Over the long term,Beta-glucans are biologically active fibers derived from the cell wall of various natural sources, including yeast, mushroom, oats, barley, and others, with the proven benefits for health and medical significance. The beta-glucans are allowed in several countries, including the United States, Canada, Finland, Sweden, China, Japan, and Korea, as potent immunological activators. Beta-glucans are not synthesized by the human bod. Hence, these are recognized by the immune system, and these induce both adaptive and innate immune responses.Currently, the available beta-glucan is sold for providing health benefits, such as the wellness of the cardiac system, immune system, digestive system, and others. For example, Leiber GmbH, a German manufacturer, offers a varied range of specialized yeast products, including Yestimun. Yestimun is an 85% pure beta-glucan derived from brewer's yeast. Beta-glucan is used for digestive health by triggering an immune-modulating response.Some of the players operating in the beta-glucan market are Tate & Lyle PLC, Kerry Group PLC, Koninklijke DSM NV, Super Beta-Glucan, Lantmannen, among others.

Beta Glucan Market Trends

Fungi has the Highest Content of Beta Glucan

Fungi immunoceuticals, mainly polysaccharides, such as β-D glucans, with antitumor and immunomodulatory effects, proceeded successfully through clinical trials and are used to treat cancer and chronic diseases. Thus, manufacturers are focusing on offering beta-glucans sourced from fungi as they are mainly known for their immune-modulating and various other disease-curing properties. In the healthcare field, mushroom beta-glucan is used to carry out research studies to identify its potential uses for human health. For example, research studies have been carried out to study the effect of mushroom beta-glucans on tumor inhibition in mice with tumors by providing oral administration of mushroom beta-glucan with radiation therapy. While the awareness of beta-glucans from sources like barley, oats, are quite high, beta-glucan sourced from mushroom can provide unique opportunities for researchers to discover novel bioactive with functional food potential. The ingredient is gaining traction for cosmetic applications as it is more moisturizing than hyaluronic acid and improves moisture levels in the skin with continued use. For example, Kosmetic Immunity by JKosmmune uses beta-glucan derived from mushrooms in its skincare products to boost and protect skin barriers while moisturizing skin. Moreover, with rising clinical studies regarding yeast as a nutritional source, GN Corporation launched Nichi Glucan, which is derived from Aureobasidium (black yeast). It contains beta-D-glucans that are the active compounds found in the cell walls of yeast, fungi, and seaweed. Beta-D-glucans, also known as biological response modifier glucans (BRMGs), have been well documented in animal and human studies for improving insulin sensitivity, increasing satiety, and reducing cholesterol serum levels. Thus, these innovations are supporting the growth of the market studied.

Europe is the Largest Market

Owing to the health benefits, and other beneficial properties of beta-glucan, this fiber ingredient has been gaining popularity across industries including food & beverage, nutraceuticals, pharmaceuticals, animal feed, and cosmetics, among others. In the United Kingdom, the increasing product innovations in the cosmetics industry are expected to drive the demand for yeast beta-glucan for cosmetic applications. For instance, yeast beta-glucan provides the traditional moisturizing agent, and it acts as a natural repairing agent, compared to the conventional oat beta-glucan.Furthermore, in contrast to the relatively inexpensive commercially available beta-glucans from yeast, mushroom beta-glucans have been scientifically proven to have more diverse structures and consequently, superior immunological activity, thereby making them ideal for medicinal applications. Additionally, the sensitivity of consumers toward a healthy diet and its benefits for health and longevity is increasing. Food products containing nutritional substances such as vitamins, fibers, and antioxidants, among others, are often laborious to prepare and consume, discouraging those who have little time to devote to cooking and a hectic schedule. For these reasons, the formulation of products for easy and immediate consumption (like baked goods) that add value to consumers' diets is essential. Hence, food and beverage manufacturers have been increasingly using beta-glucan in baked products, dressings, cereals, meat and meat products, and other edible goods. For instance, Pastificio Granoro, one of the most prominent Italian food manufacturers, employs high beta-glucan content in its products including spaghetti and pasta, owing to the nutritional properties of the fibrous ingredient and the health benefits associated.

Beta Glucan Industry Overview

The most active companies in the global beta-glucan market include key players like Lallemand Inc., Merck KGaA, Lesaffre International, and Ceapro Inc. The major players of the market have been indulging in strategies like product innovation, mergers, acquisitions, partnerships, and production and geographical expansions, which in turn has leveraged them to gain an esteemed position in the market. Product innovation is the most adopted strategy by the key players operating in the global beta-glucan market. The extensive investment in R&D was witnessed in the past years, which has led to the introduction of numerous new products to hit the market studied.Agreements with government research centers under development programs, financial assistance and collaboration with the universities for utilizing their research facilities, and partnerships with distributors are also some of the major strategies adopted by the players in the market

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Category
    • 5.1.1 Soluble
    • 5.1.2 Insoluble
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
      • 5.2.1.1 Dairy
      • 5.2.1.2 Snacks
      • 5.2.1.3 Beverages
      • 5.2.1.4 Confectionery
      • 5.2.1.5 Baked Goods
      • 5.2.1.6 Other Food and Beverages
    • 5.2.2 Healthcare and Dietary Supplements
      • 5.2.2.1 Infant Nutrition
      • 5.2.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 By Source
    • 5.3.1 Fungi
      • 5.3.1.1 Yeast
      • 5.3.1.2 Mushroom
    • 5.3.2 Cereals
    • 5.3.3 Other Sources
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Lantmannen
    • 6.4.2 Kerry Group PLC
    • 6.4.3 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.4 Super Beta Glucan Inc.
    • 6.4.5 Lallemand Inc.
    • 6.4.6 Ceapro Inc.
    • 6.4.7 Merck KGaA
    • 6.4.8 Lesaffre International
    • 6.4.9 Kemin Industries
    • 6.4.10 Vesta Ingredients Inc.
    • 6.4.11 InVivo Group
    • 6.4.12 Givadaun SA

7 MARKET OPPURTINITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID 19 ON THE MARKET