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市場調査レポート
商品コード
1430952

商用車用潤滑油の世界市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2021年~2026年)

Global Commercial Vehicles Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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商用車用潤滑油の世界市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2021年~2026年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

商用車用潤滑油の世界市場規模は2024年に79億6,000万リットルと推定され、2026年には84億3,000万リットルに達すると予測され、予測期間(2024-2026年)のCAGRは2.91%で成長すると予測されます。

Global Commercial Vehicles Lubricants-Market

主なハイライト

  • 製品タイプ別最大セグメント-エンジンオイル:エンジンオイルは高温・高圧で使用されるため、CV分野で最も人気のある製品タイプであり、大量に必要とされ、排油間隔も短いです。
  • 製品タイプ別最速セグメント-トランスミッション&ギアオイル:トランスミッションオイルの消費量は、世界のCVセクターの全製品カテゴリーの中で最も高いと予測され、LCVとトラックの使用が増加すると予想されます。
  • 最大の地域市場- アジア太平洋:アジア太平洋には、中国、インド、日本など、大規模な自動車保有国があります。その結果、この分野での潤滑油消費量はアジア太平洋地域で最も多くなっています。
  • 急成長する地域市場-アジア太平洋:合成潤滑油の普及率が低く、インドのような国々でトラック車両の高い成長率が期待されていることが、アジア太平洋地域の潤滑油消費を促進すると考えられます。

商用車用潤滑油市場の動向

製品タイプ別最大セグメント:エンジンオイル

  • 2015年から2019年にかけて、世界の商用車セクターにおける潤滑油消費量はCAGR 2%で増加しました。この分野における潤滑油製品タイプはエンジンオイルが圧倒的に多く、2020年には73%のシェアを占め、次いでトランスミッションオイルが11.5%のシェアを占めました。
  • 2020年のCOVID-19の発生時には、パンデミックに対応するための封鎖により貨物輸送が大幅に減少しました。したがって、このセクターの潤滑油消費量は2019年と比較して7.8%減少しました。
  • 予測される物流要件の好況と新型商用車販売の回復は、このセクターの潤滑油消費を促進すると思われます。したがって、商用車の潤滑油消費量は、2021年から2026年の間にCAGR 3.2%で増加すると予想されます。

最大地域:アジア太平洋地域

  • 地域別では、商用車(CV)の潤滑油消費量はアジア太平洋が最も多く、世界のCV潤滑油消費量全体の約41.5%を占め、次いで欧州が17.7%、北米が12.6%のシェアを占めています。
  • COVID-19の発生後、事業活動や輸送活動に制限が課されたことが、2020年の地域全体のCV潤滑油消費にマイナスの影響を与えました。北米が最も影響を受け、2019-2020年の消費量は12.1%減を記録し、次いで欧州が11.8%減を記録しました。
  • 2021-2026年の間、消費量はCAGR 4.38%で増加すると予想されるため、アジア太平洋が最も急成長するCV潤滑油市場になる可能性が高く、次いでアフリカがCAGR 3.09%、南米がCAGR 3.0%と予想されます。

商用車用潤滑油産業の概要

商用車用潤滑油の世界市場は細分化されており、上位5社で39.20%を占めています。この市場の主要企業は、BP PLC(Castrol)、Chevron Corporation、ExxonMobil Corporation、Royal Dutch Shell PLC、TotalEnergies(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 自動車業界の動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • エンジンオイル
    • グリース
    • 作動油
    • トランスミッション&ギアオイル
  • 地域別
    • アフリカ
      • エジプト
      • モロッコ
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ブルガリア
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • イラン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他南米

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BP PLC(Castrol)
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petroleum & Chemical Corporation
    • ENEOS Corporation
    • ExxonMobil Corporation
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Royal Dutch Shell PLC
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.

第6章 付録

  • 付録1参考文献
  • 付録-2図表一覧

第7章 CEOへの主な戦略的質問

目次
Product Code: 90300

The Global Commercial Vehicles Lubricants Market size is estimated at 7.96 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 8.43 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 2.91% during the forecast period (2024-2026).

Global Commercial Vehicles Lubricants - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Product Type - Engine Oils : Since it has high-temperature and high-pressure uses, engine oil is the most popular product type in the CV sector, with large volume needs and shorter drain intervals.
  • Fastest Segment by Product Type - Transmission & Gear Oils : Transmission oil consumption is predicted to be the highest among all product categories in the global CV sector, with the use of LCVs and trucks expected to rise.
  • Largest Regional Market - Asia-Pacific : Asia-Pacific is home to countries with large vehicle fleets like China, India, and Japan. As a result, the lubricant consumption by this sector was highest in Asia-Pacific.
  • Fastest Growing Regional Market - Asia-Pacific : The low penetration of synthetic lubricants and expected high growth rates of the truck fleet in countries like India are likely to drive lubricant consumption in APAC.

Commercial Vehicles Lubricants Market Trends

Largest Segment By Product Type : Engine Oils

  • During 2015-2019, lubricant consumption in the global commercial vehicle sector increased at a CAGR of 2%. Engine oil was the dominating lubricant product type in this sector, accounting for a share of 73% in 2020, followed by transmission oils, which accounted for a share of 11.5%.
  • During the COVID-19 outbreak in 2020, freight transportation significantly dropped due to the lockdowns in response to the pandemic. Hence, lubricant consumption in this sector declined by 7.8% compared to 2019.
  • The projected boom in logistic requirements and recovery in sales of new commercial vehicles are likely to drive lubricant consumption in this sector. Hence, commercial vehicle lubricant consumption is expected to increase at a CAGR of 3.2% during 2021-2026.

Largest Region : Asia-Pacific

  • By geography, lubricant consumption of commercial vehicles (CV) was the highest in Asia-Pacific, at around 41.5% of the total CV lubricant consumption globally, followed by Europe and North America, which accounted for a share of 17.7% and 12.6%, respectively.
  • The restrictions imposed on business and transportation activities after the COVID-19 outbreak negatively affected CV lubricant consumption across the region in 2020. North America was the most affected, as it recorded a 12.1% drop in consumption during 2019-2020, followed by Europe, which recorded an 11.8% drop.
  • During 2021-2026, Asia-Pacific is likely to be the fastest-growing CV lubricant market as the consumption is likely to increase at a CAGR of 4.38%, followed by Africa and South America, with an expected CAGR of 3.09% and 3.0%, respectively.

Commercial Vehicles Lubricants Industry Overview

The Global Commercial Vehicles Lubricants Market is fragmented, with the top five companies occupying 39.20%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), Chevron Corporation, ExxonMobil Corporation, Royal Dutch Shell PLC and TotalEnergies (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends

  • 3.1 Automotive Industry Trends
  • 3.2 Regulatory Framework
  • 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation

  • 4.1 By Product Type
    • 4.1.1 Engine Oils
    • 4.1.2 Greases
    • 4.1.3 Hydraulic Fluids
    • 4.1.4 Transmission & Gear Oils
  • 4.2 By Region
    • 4.2.1 Africa
      • 4.2.1.1 Egypt
      • 4.2.1.2 Morocco
      • 4.2.1.3 Nigeria
      • 4.2.1.4 South Africa
      • 4.2.1.5 Rest of Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
      • 4.2.2.1 China
      • 4.2.2.2 India
      • 4.2.2.3 Indonesia
      • 4.2.2.4 Japan
      • 4.2.2.5 Malaysia
      • 4.2.2.6 Philippines
      • 4.2.2.7 Singapore
      • 4.2.2.8 South Korea
      • 4.2.2.9 Thailand
      • 4.2.2.10 Vietnam
      • 4.2.2.11 Rest of Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
      • 4.2.3.1 Bulgaria
      • 4.2.3.2 France
      • 4.2.3.3 Germany
      • 4.2.3.4 Italy
      • 4.2.3.5 Norway
      • 4.2.3.6 Poland
      • 4.2.3.7 Russia
      • 4.2.3.8 Spain
      • 4.2.3.9 United Kingdom
      • 4.2.3.10 Rest of Europe
    • 4.2.4 Middle East
      • 4.2.4.1 Iran
      • 4.2.4.2 Qatar
      • 4.2.4.3 Saudi Arabia
      • 4.2.4.4 Turkey
      • 4.2.4.5 UAE
      • 4.2.4.6 Rest of Middle East
    • 4.2.5 North America
      • 4.2.5.1 Canada
      • 4.2.5.2 Mexico
      • 4.2.5.3 United States
      • 4.2.5.4 Rest of North America
    • 4.2.6 South America
      • 4.2.6.1 Argentina
      • 4.2.6.2 Brazil
      • 4.2.6.3 Colombia
      • 4.2.6.4 Rest of South America

5 Competitive Landscape

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Profiles
    • 5.3.1 BP PLC (Castrol)
    • 5.3.2 Chevron Corporation
    • 5.3.3 China National Petroleum Corporation
    • 5.3.4 China Petroleum & Chemical Corporation
    • 5.3.5 ENEOS Corporation
    • 5.3.6 ExxonMobil Corporation
    • 5.3.7 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 5.3.8 Royal Dutch Shell PLC
    • 5.3.9 TotalEnergies
    • 5.3.10 Valvoline Inc.

6 Appendix

  • 6.1 Appendix-1 References
  • 6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs