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市場調査レポート
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1407952

オンラインシミュレーションゲーム:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Online Simulation Games - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンラインシミュレーションゲーム:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンラインシミュレーションゲーム市場規模は2024年に81億4,000万米ドルと推定され、2029年には172億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは13.49%で成長すると予測されます。

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オンラインシミュレーションゲーム市場は、ライブゲーム体験に対する需要の高まりと、従来のゲームよりもシミュレーションゲームを好む傾向があることから、成長が見込まれています。世界のゲームシミュレーション市場は、トレーニングや分析にゲームシミュレーションを利用する企業が増えていることに加え、バーチャルリアリティ(VR)ヘッドセットに対する消費者の需要が高まっていることから拡大しています。

主なハイライト

  • 最も一般的でよく遊ばれているゲームジャンルの1つがシミュレーションです。タップ&スワイプの仕組みはタッチデバイスに適しており、スマートフォンで最も人気のあるゲームの1つとなっています。シミュレーションゲームは、操作が簡単で面白いため、何年もプレイされる方もいらっしゃいます。
  • シミュレーションゲームのわかりやすさが、シミュレーションゲーム市場の成長に拍車をかけています。オンラインシミュレーションゲームでは、行動は自動的に行われ、選択肢によってゲームの進行が特定の方向に導かれます。特定の活動のエミュレーションが目的です。
  • また、COVID-19のパンデミック時には、デジタルゲーム事業への影響は良好でした。特に、モバイルゲームの制作に関心が集まった。COVID-19のパンデミック期間中、シムレーシングゲームは参加者と観戦者の面で顕著な改善が見られました。この成長の主な原因は、この時期に開催されたシムレース大会に参加したいくつかのプロのレースパイロットに起因します。シミュレーシングゲームは非常に現実的であり、インターネットプレイを提供します。
  • さらに、ゲーム開発をより費用対効果の高いものにする技術の進歩も市場開拓に貢献すると思われます。さらに、オンラインシミュレーションゲームにおけるARおよびVRヘッドセットの使用は、需要を促進すると予想されます。ゲーム体験やストーリーを改善・進化させるニーズは、世界のゲーム業界ですでに大きな成長を遂げているオンラインシミュレーションゲーム市場をさらに活性化させると思われます。
  • 市場の拡大には、ライブゲーム体験に対する需要の高まりと、従来のゲームよりもシミュレーションゲームに対する関心の高まりが寄与すると予想されます。また、技術の進歩により費用対効果の高いアイテムの作成が可能になったことも、成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • しかし、シミュレーションというジャンルの発展には課題があります。航空機シム、ライフ・シム、都市構築シム、サバイバル・シム、農業シム、スポーツ・シムなど、シムのサブジャンルは山ほどあります。また、ゲーム機の高価なコストが市場拡大の妨げになるかもしれないです。

オンラインシミュレーションゲーム市場動向

スマートフォンの普及が市場成長を牽引

  • モバイルゲームは、コンソールゲームやPCゲームを抜いて最も人気のあるゲームフォーマットとなっています。モバイルゲームへのアクセスのしやすさは、その主な利点の1つです。大多数の人がゲーム付きのスマートフォンを所有しています。AR、VR、クラウドゲーミング、5Gなど、さまざまな技術開発や機能強化がモバイルゲームの需要を高めています。
  • スマートフォンやタブレットが広く普及し、人気のモバイルゲームが無料で利用できるようになったことが、この発展に大きく影響しています。
  • GSMA Mobile Economy Reportによると、世界のモバイルインターネット加入者は42億人と報告され、5%増加しました。加入者は2025年までに50億人の大台に達すると推定されています。このようなモバイル・インターネットの普及は、オンラインシミュレーションゲーム会社の収益の伸びを増加させる。また、エリクソン社によると、スマートフォンを使ってインターネットに接続している人は世界中でほぼ64億人。この数は2028年までに77億人以上に達すると予想されています。
  • さらに、研究開発費の増加や新しいモバイルゲームを生み出すための投資が、製品需要に拍車をかけると思われます。事業拡大を促進するさらなる要素として、ポータブルで軽量なレーシング・シミュレーターに対するニーズの高まりが挙げられます。市場の統合と製品技術の躍進は、シミュレーションゲーム業界の世界の動向です。
  • 例えば、JetSynthesysのesportsプロジェクトであるNodwin Gamingは、Kraftonから2,250万米ドルの投資を受けました。バトルロワイヤルゲームを運営するBattlegrounds Mobile India(BGMI)は、2022年6月の新規株式公開で得た資金のうち1億米ドルをインドのゲーム・エンターテインメント業界に費やすと発表しました。
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北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米がオンラインシミュレーションゲーム市場で大きなシェアを占めています。ソニー・インタラクティブエンタテインメント、マイクロソフト、アクティビジョン・ブリザード、エレクトロニック・アーツ、テイクツー・インタラクティブなど、著名な市場プレイヤーの一部は北米を拠点としています。
  • 北米では、モータースポーツやeスポーツをサポートするために、さまざまな劇場にレースプラットフォームが導入されていることも、同地域におけるシミュレーションゲームの需要を増加させると予測されています。
  • 例えば、報道によれば、F1は2022年2月にファン向けのシミュレーション体験センターを開設します。これにより、時速300kmを超えるマシンの運転席に座ったような気分を垣間見ることができます。2022年末には米国でセンターが展開されます。
  • この地域のさまざまな企業が、企業発展を加速させるために積極的に買収に参加しました。スピン・ゲームズLLCは、前述の通り、ブラッグ・ゲーミング・グループに現金と株式で約3,000万米ドルで買収されました。Spin Gamesの買収により、Braggの北米事業は拡大し、ユニークで人気の高いiGaming製品ラインへのアクセスが可能になった。

オンラインシミュレーションゲーム業界の概要

オンラインシミュレーションゲーム市場は、Sony Interactive, Entertainment Inc.、Tencent、任天堂、Microsoft、NetEase, Inc.などの大手プレーヤーが存在し、適度に断片化されています。市場のプレーヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

2023年1月、Philippine Amusement and Gaming Corporation(PAGCOR)は、同国のゲーム産業には大きな成長の可能性があるとして、2024年にオンラインゲーム事業を開始する計画を持っています。Casino Filipinoは、オンラインシミュレーションゲームに拡張現実とバーチャルリアリティベースの技術を採用する用意があります。これにより、ゲームをプレイする人々にとって、よりエキサイティングでリアルなゲームとなります。

2022年5月、テキサス州オースティンにあるジャッカロープ・ゲームズ社は、ネットイース社のオンラインゲーム部門であるネットイース・ゲームズ社による初のアメリカスタジオとして発表されました。NetEase Gamesのファーストパーティスタジオとして、Jackalope GamesはPCおよびコンソールゲームを開発します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及拡大
    • 様々な分野でのトレーニングや分析におけるゲームシミュレーションの活用の増加
    • VRヘッドセットの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 高価なグラフィックカードの必要性

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 広告
    • アプリ内課金
    • 有料アプリ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Interactive Entertainment Inc.
    • Tencent
    • Nintendo
    • Microsoft
    • NetEase, Inc.
    • Activision Blizzard, Inc.
    • Electronic Arts Inc.
    • Take-Two Interactive Software, Inc.
    • Bandai Namco Entertainment Inc.
    • Square Enix Co., Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91529
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The Online Simulation Games Market size is estimated at USD 8.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.49% during the forecast period (2024-2029).

The market for online simulation games is expected to grow due to increased demand for live gaming experiences and a preference for simulation games over traditional ones. The global gaming simulation market is expanding as a result of more firms using gaming simulation for training and analysis, as well as rising consumer demand for virtual reality (VR) headsets.

Key Highlights

  • One of the most prevalent and well-played game genres is simulation. The tap-and-swipe mechanics adapt well to touch devices, making it one of the most popular games on smartphones. Simulation games are entertaining to interact with and simple to play, and some of them may be played for many years.
  • The ease of understanding simulation games adds to the growth of the simulation games market. In online simulation games, actions occur automatically, and choices steer the game's progression in particular ways. Emulation of a certain activity is the goal.
  • Also, the effect on the digital gaming business was favorable during the COVID-19 pandemic. Particularly, the creation of mobile games has drawn interest. During the COVID-19 pandemic period, Sim Racing games had a noticeable improvement in terms of participants and watchers. The major cause of this growth is attributed to the several professional race pilots who took part in the sim racing competitions that were organized during this time. Simulated racing games are quite realistic and provide internet play.
  • Furthermore, technological advancements that make game development more cost-effective will also contribute to market growth. Additionally, the use of AR and VR headsets in online simulation games is expected to drive demand. The need to improve and advance gaming experiences and stories will further fuel the online simulation game market, which has already seen significant growth in the global gaming industry.
  • The market expansion is anticipated to be aided by rising demand for live gaming experiences and rising interest in simulation games over conventional games. The creation of cost-effective items made possible by technological advancements is also anticipated to positively affect growth.
  • However, the development of the simulation genre is a challenge. There are plenty of sim subgenres, including aircraft sims, life sims, city-builder sims, survival simulations, agricultural sims, sports sims, and a tonne of other sims because one can model almost anything. Also, the expensive cost of gaming consoles might hinder the market from expanding.

Online Simulation Games Market Trends

Increased Adoption of Smartphones is Expected to Drive the Market Growth

  • Mobile gaming has surpassed console and PC gaming as the most popular gaming format. The accessibility of mobile gaming is one of its primary advantages. The majority of people own smartphones with games. Various technology developments and enhancements, including AR, VR, cloud gaming, and 5G, have increased the demand for mobile games.
  • The broad availability of smartphones and tablets and the availability of popular mobile games for no cost have significantly impacted this development.
  • As per the GSMA Mobile Economy Report, global mobile internet subscribers were reported to be 4.2 billion, a 5 percent increase. The subscribers are estimated to reach the 5 billion mark by 2025. This growth in the adoption of mobile internet increases the revenue growth of online simulation game firms. Also, As per Ericsson, there are almost 6.4 billion people around the world who use smartphones to connect to the internet. This number is expected to reach more than 7.7 billion by 2028.
  • Additionally, growing R&D expenditures and investments to create new mobile games will spur product demand. A further element promoting business expansion is the rising need for portable and lightweight racing simulators. Market consolidation and product technology breakthroughs are two worldwide simulation game industry trends.
  • For instance, Nodwin Gaming, an esports project of JetSynthesys, received a USD 22.5 million investment from Krafton. Battlegrounds Mobile India (BGMI), the company behind the battle royale game, has announced that it will spend USD 100 million of the proceeds from its initial public offering in the Indian gaming and entertainment industry in June 2022.
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North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • North America dominated the online simulation games market with a significant share. Some of the prominent market players are based in North America, including Sony Interactive Entertainment, Microsoft, Activision Blizzard, Electronic Arts, and Take-Two Interactive.
  • The implementation of racing platforms at various theatres in North America to support motorsports and e-sports is also projected to increase demand for simulation games in the region.
  • For instance, according to reports, F1 will open fan-focused simulation experience centers in February 2022. This will give viewers a glimpse of what it would be like to be in the driver's seat of a car capable of exceeding 300 kmph. At the end of 2022, the center will be developed in the United States.
  • Various firms in the region actively participated in acquisitions to accelerate corporate development. Spin Games LLC was acquired by Bragg Gaming Group in a cash and stock deal valued at about USD 30 million, as previously stated. The purchase of Spin Games expands Bragg's North American business and gives it access to a unique and popular iGaming product line.

Online Simulation Games Industry Overview

The online simulation games market is moderately fragmented with the presence of major players like Sony Interactive, Entertainment Inc., Tencent, Nintendo, Microsoft, and NetEase, Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In January 2023, the Philippine Amusement and Gaming Corporation (PAGCOR) has a plan to launch its online gaming operations in 2024, as there is a huge growth potential in the country's gaming industry. Casino Filipino is ready to employ augmented and virtual reality-based technology in its online simulation games; this can simulate the sights and sounds of a physical casino. This will make the games more exciting and realistic for people who play them.

In May 2022, Jackalope Games, a company situated in Austin, Texas, was announced as the first American studio by NetEase Games, the online games branch of NetEase, Inc. As a first-party studio of NetEase Games, Jackalope Games will develop PC and console games.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defnition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Adoption of Smartphones
    • 5.1.2 Increased Utilization of Gaming Simulation for Training and Analysis Across a Variety of Fields
    • 5.1.3 Growing Demand for VR Headsets
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Need for Expensive Graphic Cards

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Advertising
    • 6.1.2 In-App Purchase
    • 6.1.3 Paid App
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Middle East and Africa
    • 6.2.5 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Interactive Entertainment Inc.
    • 7.1.2 Tencent
    • 7.1.3 Nintendo
    • 7.1.4 Microsoft
    • 7.1.5 NetEase, Inc.
    • 7.1.6 Activision Blizzard, Inc.
    • 7.1.7 Electronic Arts Inc.
    • 7.1.8 Take-Two Interactive Software, Inc.
    • 7.1.9 Bandai Namco Entertainment Inc.
    • 7.1.10 Square Enix Co., Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET