市場調査レポート
商品コード
1406566

アスレジャー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Athleisure - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~3営業日

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アスレジャー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アスレジャー市場規模は、2024年の3,387億6,000万米ドルから2029年には4,567億9,000万米ドルに成長し、予測期間(2024年~2029年)のCAGRは6.16%になると予測されます。

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主なハイライト

  • 健康志向や自意識の高まり、アクティブなライフスタイルを送り健康的に見せたいという願望が、消費者にスポーツやフィットネス活動を日常生活に取り入れるよう促しています。このような参加者の増加は市場力学の変化をもたらし、その結果アスレジャー製品に対する需要が増加しています。
  • さらに、不快感や潜在的な怪我を防ぐために、水分管理、温度調節、その他のパフォーマンス向上特性などの特性が強化されたスポーツウェアが手に入るようになったことで、そうした追加的特典のために高いお金を払うことを厭わない消費者の関心を集めるようになった。
  • 例えば、ナイキは、スポーツアパレル製品に使用されているDri-FIT素材が、汗を吸い取り、より早く蒸発させるために生地の表面に分散させることで、身体の自然な冷却システムをサポートすると主張しています。したがって、アスレジャー製品におけるこうした強化された機能は、アスレジャー活動を行う際にアスレチック・アパレルを着用する消費者の習慣を後押ししています。
  • 調査対象市場で事業を展開するトップ企業が採用する主な戦略は、製品の革新とパートナーシップです。両戦略は並行して効果的であり、プレーヤーは一般的に、新製品を発売するために他の企業や有名タレントと協力しています。例えば、2022年3月、アメリカの大手アパレル企業であるアバクロンビー&フィッチは、YPBはYour Personal Bestの略であり、新しいアクティブウェア・サブブランドの立ち上げを発表しました。このブランドは、顧客がランニング、ストレッチ、リフティング、リクライニングなど様々なアクティビティに使用できるようにすることを目的としています。
  • さらに、スポーツ参加率を向上させるための各国の政府イニシアチブの増加は、ここ数年のアスレジャーの需要を促進する上で重要な役割を果たしました。例えば、2021年11月、イングランド政府は、人々が組織化されたスポーツに参加するインセンティブを与えるために「Work Out to Help Out」キャンペーンを開始することを推奨しました。
  • 同様に2023年8月には、英国政府が元スポーツスター、健康専門家、フィットネス専門家らと協力し、大規模な国家的活動推進の一環として、2030年までにさらに350万人の大人と子どもが体を動かすことを支援すると発表しました。しかし、マーケットプレースにおける模倣品の強い存在感は、ブランドメーカーやマーケットの成長にとって大きな脅威となっています。高級アスレジャー市場の成長は、偽物と見分けるのが困難な様々な偽造品の存在によって影響を受けています。

アスレジャー市場の動向

スポーツ参加の増加とスポーツ・アパレル需要の隆盛

  • エアロビクス、ランニング、ウェイト・トレーニング、ヨガなどのフィットネス・アクティビティの人気が高まっていることに加え、フィットネスやスポーツ関連の活動に参加する女性の数が増え、ジムやヘルスクラブの会員数が急増していることが、アスレジャー製品の需要を押し上げています。
  • 健康とウェルネスの動向に影響され、健康増進のために自宅や屋外で体を動かす消費者が世界中で増えています。このような要因が、通常、吸収性の高い素材で作られ、快適さを提供するスポーツ・アパレルの需要を促進しています。
  • 例えば、2022年4月、オーストラリア政府はクリケット・オーストラリアとICC男子T20ワールドカップ2022現地組織委員会に対し、T20ワールドカップのレガシー目標を支援し、オーストラリアのクリケットのビジョンである「すべての人のためのスポーツ」を充実させるため、440万米ドルの資金を提供しました。同様に、2021年11月に日本スポーツ庁と共同で実施した調査によると、日本では20代の回答者の15.1%がフィットネスクラブを利用していると回答しています。
  • さらに、有名人の推薦、国際的なスポーツイベント、ソーシャルメディアの影響力、#FitIndia(インド政府)のような政府の取り組みやキャンペーンが消費者のフィットネスやスポーツ活動への参加を促し、世界中でアスレジャー製品への支出増につながっています。
  • 例えば、2022年3月には、オーストラリア政府が、社会的、経済的、スポーツ的成果を最大化するために、地域社会への参加、男女平等、身体活動への参加を促進するために、ICC T20 Men's World Cup 2022やFIFA Women's Football World Cup 2023などの主要スポーツイベントに1,070万豪ドルを投資する計画があることが明らかになった。このような要因は、消費者のスポーツ参加への関心を高めることと相まって、予測期間中の市場参入企業の成長を後押しすると予想されます。
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アジア太平洋が急成長市場

  • 新興中産階級における健康意識の高まりと、中国、インド、オーストラリア、日本などの国々におけるスポーツ環境の増加が、予測期間中に同地域におけるアスレジャー製品の需要を押し上げると予想されます。アジア太平洋のアスレジャー市場は従来、リーボック、アディダス、ナイキ、プーマ、ロットなどの主要国際ブランドによって支配されてきました。同市場のプレーヤーは、広告キャンペーンを展開したり、新技術を駆使して製品を革新するなど、さまざまな戦略を駆使して市場に積極的に参入し、ブランドの知名度やイメージを高めています。
  • 例えば、2021年9月、アディダス・オーストラリアは''4DFWD''3Dプリントランニングシューズを発売しました。4DFWDシューズは、垂直方向の衝撃力を水平方向の前進運動に方向転換するe-ミッドソール格子構造を印刷で作成しました。このシューズは、オンラインおよび全国のアディダス直営店で販売されました。大手企業のこうした戦略的な動きは、積極的なプロモーション活動と相まって、スポーツやフィットネスを行う際にアスレジャー・ウェアを検討する消費者を引き付けています。
  • さらに、カジュアルなデザインとアスレチックなデザインの組み合わせにより、カジュアルに着用できるスポーツウェアの需要が高まっています。この「アスレジャー」動向により、スニーカー、ヨガパンツ、ジョガーパンツ、トラックパンツ、タンクトップ、スポーツブラ、パーカーなどのスポーツウェアをカジュアルウェアとして求める消費者が増えています。さらに、ファッションステートメントとしてのフィットネスアパレルへの消費者支出の増加が、この地域におけるスポーツウェアの魅力に貢献しています。さらに、Mizuno、Asics、HRX、Sfidaといった多くの国内ブランドも、衣料品、フットウェア、アクセサリーを含むさまざまなタイプのアスレチックウェアをeコマース・プラットフォームで継続的に発表することで、市場への大きな浸透を記録しています。このような要因が、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。

アスレジャー産業の概要

アスレジャー市場は競争が激しく、細分化されています。主要市場企業は多様な製品ポートフォリオの開発に注力しており、市場競争を激化させています。市場で最も活発な企業は、Nike Inc.、Adidas AG、Puma SE、Under Armour Inc.、Lululemon Athletica Inc.などです。これらの企業は、製品の革新、新拠点の設立、生産工場の増設、関連する研究開発センターの設置など、世界中への市場浸透を高めるために重要な対策を講じています。これらの企業はまた、ソーシャルメディア・プラットフォームでアスレジャー製品を積極的に宣伝し、世界中のより多くの消費者を引き付けています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スポーツ参加者の増加とスポーツアパレル需要の旺盛化
    • アスレジャー製品の技術革新の高まり
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の蔓延
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 衣料品
    • フットウェア
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
    • 子供
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンラインストア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adidas AG
    • Nike Inc.
    • Under Armour Inc.
    • New Balance Athletics Inc.
    • Columbia Sportswear Company
    • ASICS Corporation
    • Puma SE
    • VF Corporation
    • Wolverine Worldwide Inc.
    • Lululemon Athletica Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71903
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The athleisure market size is expected to grow from USD 338.76 billion in 2024 to USD 456.79 billion by 2029, at a CAGR of 6.16% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Rising health and self-consciousness and a desire to lead active lifestyles and appear fit are encouraging consumers to incorporate sports and fitness activities into their daily routines. This increased participation has led to a change in market dynamics, resulting in an increased demand for athleisure products.
  • Additionally, the availability of sports apparel with enhanced properties such as moisture management, temperature control, and other performance-boosting characteristics that prevent discomfort and potential injury has captured the interest of consumers who are willing to pay more for such additional benefits.
  • For instance, Nike claims that its Dri-FIT fabric used in its sports apparel products supports the body's natural cooling system by wicking away sweat and dispersing it across the fabric's surface to evaporate faster. Hence, these enhanced features in athleisure products have propelled consumer habits to wear athletic apparel while performing athleisure activities.
  • The primary strategies adopted by the top companies operating in the market studied are product innovation and partnership. Both strategies are effective in parallel, as players generally collaborate with other companies and well-known personalities to launch their new products. For instance, in March 2022, Abercrombie & Fitch, a leading American apparel company, announced the launch of a new activewear sub-brand named YPB stands for Your Personal Best. The brand aims to empower customers to use the brand for a variety of activities, including running, stretching, lifting, and reclining.
  • Moreover, an increase in government initiatives in various countries to improve sports participation played a key role in driving the demand for athleisure in the last few years. For instance, in November 2021, the government of England recommended launching a 'Work Out to Help Out' campaign to incentivize people to get involved in organized sports.
  • Similarly, in August 2023, the United Kingdom government announced that it will join forces with former sports stars, health professionals, and fitness experts to help an additional 3.5 million adults and children get physically active by 2030 as part of a major national activity drive. However, the strong presence of counterfeit goods in the marketplace has become a significant threat to brand manufacturers and the market's growth. The growth of the luxury athleisure market has been affected by the presence of various counterfeit products, which may be difficult to identify as fake.

Athleisure Market Trends

Increased Sports Participation and Flourishing Demand for Sports Apparel

  • The increasing popularity of fitness activities, such as aerobics, running, weight training, and yoga, along with an increase in the number of women participating in fitness and sports-related activities and surging memberships in gym and health clubs, is driving the demand for athleisure products.
  • Influenced by health and wellness trends, a growing number of consumers around the world have been engaging themselves in at-home and outdoor physical activities to improve health and well-being. This factor has propelled the demand for sports apparel, which is usually made from highly absorbent material and provides comfort.
  • For instance, In April 2022, the Australian Government funded USD 4.4 million for Cricket Australia and the ICC Men's T20 World Cup 2022 local organizing committee to support the legacy objectives of the T20 World Cup and enrich Australian cricket's vision of being a sport for all. Similarly, as per the survey conducted in association with Japan Sports Agency in November 2021, in Japan, 15.1% of respondents in their twenties stated that they used fitness clubs.
  • Moreover, celebrity endorsements, international sporting events, social media influence, and government initiatives and campaigns such as #FitIndia (by the Government of India) have been encouraging consumers to participate in fitness and sports activities, leading to more spending on athleisure products across the world.
  • For instance, in March 2022, it was revealed that the Government of Australia has plans to invest AUD 10.7 million in major sporting events, such as the ICC T20 Men's World Cup 2022 and the FIFA Women's Football World Cup 2023, among other events, to drive increased community engagement, gender equality, and physical activity participation to maximize social, economic and sporting outcomes. Such factors, coupled with raising consumers' interest in sports participation, are expected to boost the market's growth during the forecast period.
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Asia-Pacific is the Fastest-growing Market

  • The growing health awareness among the emerging middle class and the increasing sporting environment in countries such as China, India, Australia, and Japan are anticipated to boost the demand for athleisure products in the region during the forecast period. The athleisure market in Asia-Pacific has traditionally been dominated by major international brands such as Reebok, Adidas, Nike, Puma, and Lotto. The players in the market use various strategies like launching ad campaigns and using new technologies to innovate products to remain active in the market and increase their brand visibility and image.
  • For example, in September 2021, Adidas Australia launched a ''4DFWD'' 3D printed running shoe. The 4DFWD shoe has been created using printing to create an e-midsole lattice structure that redirects vertical impact forces into horizontal forward motion. The shoes were made available through online and in offline Adidas stores across the country. Such strategic moves from major players, coupled with their aggressive promotional activities, are attracting consumers to consider athleisure wear while performing sports or fitness activities.
  • Moreover, the combination of casual and athletic designs has led to a growing demand for sports apparel that can be worn casually. This 'athleisure' trend has led a growing number of consumers to seek out sports apparel, such as sneakers, yoga pants, joggers, track pants, tank tops, sports bras, and hoodies, for casual wear. Furthermore, increased consumer spending on fitness apparel as a fashion statement contributes to the appeal of sportswear in this region. Furthermore, many domestic brands such as Mizuno, Asics, HRX, and Sfida have also registered significant market penetration by constantly introducing different types of athletic wear, including clothing, footwear, and accessories, across e-commerce platforms. Such factors are expected to boost the market's growth during the forecast period.

Athleisure Industry Overview

The athleisure market is highly competitive and fragmented. Major market players are focusing on developing a diversified product portfolio, which is intensifying the competition in the market. The most active companies in the market include Nike Inc., Adidas AG, Puma SE, Under Armour Inc., and Lululemon Athletica Inc. These companies have been taking significant measures to increase their market penetration across the world with product innovations, the establishment of new bases, setting up more production plants, and associated R&D centers. These players are also active on social media platforms to advertise their athleisure products to attract more consumers worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increased Sports Participation and Flourishing Demand for Sports Apparel
    • 4.1.2 Rising Innovation in Athleisure Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Penetration of Counterfeit Products
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Clothing
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
    • 5.2.3 Kids
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted By Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adidas AG
    • 6.3.2 Nike Inc.
    • 6.3.3 Under Armour Inc.
    • 6.3.4 New Balance Athletics Inc.
    • 6.3.5 Columbia Sportswear Company
    • 6.3.6 ASICS Corporation
    • 6.3.7 Puma SE
    • 6.3.8 VF Corporation
    • 6.3.9 Wolverine Worldwide Inc.
    • 6.3.10 Lululemon Athletica Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS