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市場調査レポート
商品コード
1404462

貿易管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Trade Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 2~3営業日

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貿易管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

貿易管理ソフトウェア市場規模は2024年に13億2,000万米ドルと推定され、2029年には21億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.90%で成長する見込みです。

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主なハイライト

  • 貿易管理自動化技術に対する需要の高まりと、組織支出削減への意欲の高まりが市場成長を促進する主な要因のひとつです。様々なエンドユーザーアプリケーション向けの貿易管理ソフトウェア販売による収入が市場規模を算出します。
  • さらに、貿易管理ソフトウェアは、商人や企業がサプライチェーンや法的リスクを軽減するのに役立つ機能を提供します。同ソフトウェアは、輸出入業者と他国のサプライヤー、ブローカー、ロジスティックサービスプロバイダー、運送業者を結びつける。このソフトウェアは、企業が国境を越えた業務を監視・追跡するために使用されます。クロスボーダープロセスを自動化することで、このアプリケーションはリスクを低減し、輸出入や法律・規制要件の適切な管理・運営を支援します。
  • 世界化とアウトソーシングにより、サプライネットワークはますます複雑化・断片化しています。これらの進歩により、サプライチェーン可視化ソリューションの製品範囲は拡大し、国際商取引の量、それを改善するソリューションへの需要、コンプライアンス、税関、関税の対象となる品目の数も増加しています。
  • COVID-19の流行は国際貿易を阻害しました。コロナウイルスの蔓延を防ぐため、多数の国の当局が世界の輸送・通商制限を実施しました。このような制約と社会的疎外は、流通網と国際貿易を妨げました。米国、欧州連合(EU)、中国などの先進国では、化学薬品や自動車の売上が激減しました。繊維製品、事務機器、精密機器、通信機器はいずれも貿易が大幅に減少しました。
  • しかし、パンデミック後、業界ではあらゆる規模・業種の企業でデジタル化が加速しました。この急速なデジタル変革は、世界貿易、ビジネス、雇用創出を拡大します。例えば、アジア開発銀行のアジア経済統合調査2022によると、デジタル部門の規模が20%成長すると、2022年から2028年の間に世界の生産高が4兆3,000億米ドル増加すると予測されています。

貿易管理ソフトウェア市場動向

消費財が市場を牽引

  • 輸出入管理、制限当事者審査、貿易コンプライアンス、税関申告、自由貿易区、国境を越えた貿易管理はすべて、消費財企業が貿易管理ソフトウェアを使って処理できる貿易関連の手続きです。国家間の経済交流は国際商業と呼ばれます。アパレルやテレビのような消費財、機械のような資本財、原材料、食料品などが定期的に交換されています。
  • 世界な消費財ビジネスの多くは、多様な市場やチャネルから貿易支出データを収集し、全社的な報告や意思決定に役立てるため、単一のプラットフォームを活用しています。リバースエンジニアリング調査に基づき、この場には通常、取引先のマージンニーズに関するデータが組み込まれ、取引先がどのような取り決めを望んでいるかが明確になります。
  • トレード・プロモーション・マネジメント(TPM)と最適化(TPO)は、消費財メーカーが、小売パートナーの協力的なプロモーション関与が必要な活動を計画、管理、実行するために使用する手順と技術です。
  • 消費財ビジネスは、インフレによるコスト上昇、利幅の縮小、世界のサプライチェーンの問題など、いくつかの課題に直面しており、売上やブランドロイヤルティの低下につながる可能性があります。経済の不確実性の結果、消費財業界は、業務の効率性と堅牢性を向上させるデジタルソリューションを求めています。
  • 例えば、米国国勢調査局によると、2022年9月の米国の輸入額は約2,754億1,000万米ドルだった。同月の輸出額は約1,760億米ドルであったのに対し、米国の輸入総額は約2,479億米ドルでした。同月の輸出額は約1,474億米ドルでした。輸入は増加の一途をたどっており、組織は貿易管理ソフトウェアを利用して国際貿易のコストと危険を削減しています。
  • 統合された販売計画を通じて、消費財メーカーは貿易管理ソフトウェアを使用することで、小売パートナーの貿易投資需要を自社の収益および数量成長目標と一致させ、より大きなマージンとROIを得ることができます。
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北米が主要市場シェアを占める見込み

  • SAP、オラクル、Amber Road Inc.などの著名なライバルの存在は、北米に貿易管理ソフトウェア市場における大きな市場シェアをもたらすと予想されます。
  • さらに、同地域の迅速かつ厳しい貿易法は、シームレスなコンプライアンスと税金・関税の納期漏れを防ぐために、これらのソリューションに対する需要を高めています。
  • 米国政府は、現地生産品の使用を増やそうとしています。その結果、輸出の伸びは国際的な輸入の伸びと同等になります。その結果、各国の規制基準を追跡し適合させるための貿易管理ソフトウェアの使用はさらに増加すると予測されます。
  • さらに、北米におけるクラウドベースのソリューション産業の台頭は、貿易管理ソフトウェア市場に利益をもたらすと思われます。
  • 世界貿易機関(WTO)によると、カナダは2022年3月、発展途上国や後発開発途上国が世界の農産物貿易により積極的に参加できるよう支援するため、200万米ドル(150万米ドル)を寄付しました。基準・貿易開拓ファシリティー(STDF)の資金は、各国が国際的な食品、植物、動物衛生基準を満たすことを支援し、地域および世界市場へのアクセスを容易にします。
  • BEAによると、2022年第1四半期に米国に輸入された商品とサービスの総額は、2021年第1四半期の7,955億米ドルから1兆185億米ドルに増加しました。米国に輸入される商品やサービスの増加に伴い、貿易管理ソフトウェアの需要は増加すると思われます。
  • その他の地域企業は、買収、合併、提携などのさまざまなアクションに従事しており、貿易管理ソフトウェアの需要を高める可能性が高いです。

貿易管理ソフトウェア業界の概要

世界の貿易管理ソフトウェア業界には複数の企業が存在します。市場の競合は予測期間中、比較的激しくなると予測されます。

2022年7月、通関、貨物輸送、世界貿易コンサルタントサービスのサプライヤーであるLivingston Internationalは、Livingston Directを発表しました。この完全にデジタル化されたユーザー主導のツールにより、米国の輸入業者はオンライン通関をより見やすく管理できるようになりました。リビングストン・ダイレクトの導入は、通関手続きの合理化を希望する企業にデジタル・サービスの拡充を提供する同社の継続的な取り組みにおける最新の動きです。

2022年4月、かつてレッドスパーク・グループの一員であった会計自動化ソフトウェア会社Gestta Technology Ltda.(以下「Gestta」)は、企業や専門家向けにインテリジェントな情報を提供する世界のプロバイダーであるトムソン・ロイターに買収されました。新たなテクノロジーと人的専門知識が加わることで、この買収はブラジルの会計事務所のデジタル移行を加速させることになります。さらに、顧客はゲシュタ社の会計ソフトウェアソリューションにより、スタッフ管理、顧客サービス、安全な文書アーカイブなどのプロセスを自動化することができます。ゲシュタ社の顧客が使用するシステムには、600万以上の企業や組織が登録されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界貿易の効率的処理
    • 国際貿易における政府規制の強化
  • 市場抑制要因
    • 組織における導入率の遅れ

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
      • ベンダー管理
      • 輸入/輸出管理
      • インボイス管理
      • その他(ファイナンス、コンプライアンスなど)
    • サービス
      • コンサルティング
      • 実装
  • 展開別
    • オンクラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別
    • 防衛
    • 製薬
    • エネルギー
    • 輸送・物流
    • 消費財
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle
    • Expeditors International of Washington Inc.
    • Amber Road Inc.(e2open, LLC.)
    • SAP SE
    • Livingston International
    • Thomson Reuters Corporation
    • Cognizant
    • United Parcel Service of America, Inc.
    • The Descartes Systems Group Inc.
    • MIC
    • Bamboo Rose LLC
    • OCR Services Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 64802
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The Trade Management Software Market size is estimated at USD 1.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.90% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Growing demand for trade management automation technologies and the increasing desire to reduce organizational expenditures are among the primary drivers driving market growth. The income from trade management software sales for various end-user applications calculates the market size.
  • Furthermore, trade management software provides features that help merchants and enterprises reduce supply chain and legal risks. It links importers and exporters with suppliers, brokers, logistic service providers, and carriers in other countries. The software is used by businesses to monitor and track cross-border operations. By automating cross-border processes, the application decreases risk and assists in properly managing and administrating imports-exports and legal and regulatory requirements.
  • Supply networks have grown increasingly complicated and fragmented due to globalization and outsourcing. These advancements strengthen the product range of supply chain visibility solutions, the amount of international commerce, the demand for solutions to improve it, and the number of items subject to compliance, customs, and tariffs.
  • The COVID-19 epidemic impeded international trade. To prevent the spread of the coronavirus, authorities in numerous countries enforced worldwide transportation and commerce restrictions. Such constraints and social alienation hampered the distribution network and international trade. Chemical and automobile sales have fallen dramatically in industrialized economies such as the United States, the European Union, and China. Textiles, office machinery, precision instruments, and communications equipment have all seen significant declines in trade.
  • However, following the pandemic, the industry saw a faster digital transition for businesses of all sizes and industries. This rapid digital transformation will increase global trade, business, and job creation. For instance, according to the Asian Development Bank's Asian Economic Integration Study 2022, a 20% growth in digital sector size is predicted to boost global output by USD 4.3 trillion between 2022 and 2028.

Trade Management Software Market Trends

Consumer Goods to Drive the Market

  • Import/export management, restricted party screening, trade compliance, custom filings, free trade zones, and cross-border trade management are all trade-related procedures that consumer products firms can use trade management software to handle. Economic exchanges between countries are referred to as international commerce. Consumer items like apparel and television sets and capital goods like machinery, raw materials, food, and other things are regularly exchanged.
  • Many global consumer products businesses utilize a single platform to collect trade spending data from diverse markets and channels for reporting and decision-making throughout the company. Based on reverse-engineering research, the venue usually incorporates data regarding trade partners' margin needs to clarify what sort of arrangement trading partners want.
  • Trade promotion management (TPM) and optimization (TPO) are procedures and technology consumer goods manufacturers use to plan, manage, and execute activities that need collaborative promotional involvement from their retail partners.
  • The consumer products business faces several challenges, including inflation-driven cost increases, narrower margins, and global supply chain issues, which can lead to decreasing sales and brand loyalty. As a result of economic uncertainty, the consumer products industry is looking for digital solutions to improve the efficiency and robustness of its operations.
  • For instance, according to the US Census Bureau, United States imports in September 2022 were about USD 275.41 billion. Its exports were valued at roughly USD 176 billion that month, whereas the total value of US imports was nearly USD 247.9 billion. That month, its exports were worth around USD 147.4 billion. Imports are increasing, and organizations use trade management software to reduce the costs and hazards of international commerce.
  • Through integrated sales planning, consumer goods manufacturers may use Trade Management Software to match retail partners' trade investment demands with their own revenue and volume growth goals, as well as more significant margins and ROI.
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North America Expected to Hold Major Market Share

  • The existence of prominent rivals such as SAP, Oracle, and Amber Road Inc. is expected to provide North America with a significant market share in the trade management software market.
  • Furthermore, the region's rapid and severe trade laws raise demand for these solutions to ensure seamless compliance and no missed tax and duty deadlines.
  • The United States government seeks to increase its use of locally produced items. As a result, export growth will be equivalent to international import growth. As a result, the use of trade management software to track and conform to each country's regulatory standards is projected to rise further.
  • Furthermore, the rising cloud-based solutions industry in North America will benefit the trade management software market.
  • According to the World Trade Organization (WTO), in March 2022, Canada donated $2,000,000 (USD 1.5 million) to assist developing and least-developed nations in becoming more active participants in global agricultural trade. The Standards and Trade Development Facility (STDF) funding assists nations in meeting international food, plant, and animal health standards, allowing them to access regional and global markets more easily.
  • According to BEA, In the first quarter of 2022, the total value of goods and services imported into the United States increased from USD 795.5 billion in the first quarter of 2021 to USD 1,018.5 billion. The demand for trade management software will increase as more goods and services are imported into the US.
  • Other regional firms are engaged in different actions such as acquisition, merger, and partnership, which will likely enhance demand for trade management software.

Trade Management Software Industry Overview

There are several companies in the worldwide trade management software industry. The market's competitive competition is predicted to be relatively intense during the projected period.

In July 2022, Livingston International, a supplier of customs brokerage, freight forwarding, and worldwide trade consultancy services, introduced Livingston Direct. This entirely digital, user-directed tool allows US importers better visibility and control over online customs clearance. The introduction of Livingston Direct is the company's newest move in its continuous drive to deliver expanded digital services to businesses wishing to streamline customs procedures.

In April 2022, The accounting automation software company Gestta Technology Ltda. ("Gestta"), which was once a part of the Redspark Group, has been acquired by Thomson Reuters, a global provider of intelligent information for businesses and professionals. With the addition of new technology and human expertise, the acquisition will assist Brazilian accounting firms in hastening their digital transition. Additionally, customers may automate processes like staff administration, customer service, and secure document archiving with Gestta's accounting software solution. Over 6,00,000 businesses and organizations are registered in the systems used by Gestta's clients.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 An Assessment of The Impact of COVID-19 on The Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Efficient Handling of Global Trade
    • 5.1.2 Increasing Government Regulations in International Trade
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Slow Adoption Rates Among Organizations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solution
      • 6.1.1.1 Vendor Management
      • 6.1.1.2 Import/Export Management
      • 6.1.1.3 Invoice Management
      • 6.1.1.4 Other Solutions (Finance, Compliance, Etc.)
    • 6.1.2 Service
      • 6.1.2.1 Consulting
      • 6.1.2.2 Implementation
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-Cloud
    • 6.2.2 On-Premise
  • 6.3 By Organization Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 By End-user Industry
    • 6.4.1 Defense
    • 6.4.2 Pharmaceuticals
    • 6.4.3 Energy
    • 6.4.4 Transportation and Logistics
    • 6.4.5 Consumer Goods
    • 6.4.6 Other End-user Industries
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle
    • 7.1.2 Expeditors International of Washington Inc.
    • 7.1.3 Amber Road Inc. (e2open, LLC. )
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 Livingston International
    • 7.1.6 Thomson Reuters Corporation
    • 7.1.7 Cognizant
    • 7.1.8 United Parcel Service of America, Inc.
    • 7.1.9 The Descartes Systems Group Inc.
    • 7.1.10 MIC
    • 7.1.11 Bamboo Rose LLC
    • 7.1.12 OCR Services Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET