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市場調査レポート
商品コード
1792469
重力式浄水器市場レポート:製品タイプ、最終用途、流通チャネル、地域別、2025~2033年Gravity-Based Water Purifier Market Report by Product Type, End-Use, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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重力式浄水器市場レポート:製品タイプ、最終用途、流通チャネル、地域別、2025~2033年 |
出版日: 2025年08月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の重力式浄水器市場規模は2024年に43億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに66億米ドルに達し、2025~2033年にかけて4.56%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
重力式浄水器とは、限外濾過機構や活性炭によって作動する浄水装置のことです。従来使用されてきた浄水ソリューションとは異なり、これらの浄水器は運転に電力を必要とせず、費用対効果や使用の利便性など、関連する利点があります。このため、主に家庭部門にとって理想的な浄水ソリューションと考えられています。
重力式浄水システムは、その性能の高さ、持ち運びのしやすさ、電力消費量ゼロなどの理由から、世界的に広く採用されています。これらの浄水器の需要は、便利で簡単な浄水技術に対する消費者の嗜好の高まりによっても促進されています。特にアジア太平洋のやアフリカでは飲料水資源の質が低下しているため、政府はこれらの国々で持続可能で効率的な浄水インフラへの投資を急速に進めています。さらに、厳しい政府規制の実施とカーボンフットプリント削減のためのさまざまなイニシアチブの開始により、電気ベース浄水器から重力ベース浄水器への置き換えが進んでいます。さらに、可処分所得水準の上昇、生活水準の向上、消費者意識の高まりは、重力式浄水器市場で活動する参入企業に潜在的な収益機会を創出すると期待されるその他の主要因の一部です。
The global gravity-based water purifier market size reached USD 4.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.56% during 2025-2033.
A gravity-based water purifier is a water-purification device that operates through ultra-filtration mechanism or activated carbon. Unlike the conventionally used water-purification solutions, these purifiers do not require electricity for their operations and offer associated advantageous features, including cost-effectiveness and convenience of usage. Owing to this, they are considered as an ideal water-purification solution primarily for the domestic sector.
The gravity-based water purification systems are extensively being adopted globally due to their performance efficiency, easy portability, and zero electricity consumption. The demand for these purifiers is also facilitated by the growing consumer preferences towards convenient and simple water purification techniques. Owing to the degrading quality of drinking water resources, particularly in the Asia Pacific and African regions, the governments are rapidly investing in sustainable and efficient purification infrastructures in these countries. Moreover, the implementation of stringent governmental regulations, coupled with the launch of various initiatives for reducing the carbon footprints has led to the replacement of electricity-based purifiers with gravity-based water purifiers. Furthermore, increasing disposable income levels, rising living standards, and growing consumer awareness are some of the other key factors that are expected to create potential revenue opportunities for players operating in the gravity-based water purifier market.
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Aquafine Corporation, Aquatech International LLC, Eureka Forbes Ltd., GE Appliances, Hindustan Unilever Limited (HUL), Kent RO Systems Ltd., LG Electronics Inc., Livpure Pvt. Ltd., Panasonic Corporation, and Koninklijke Philips N.V.