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市場調査レポート
商品コード
1562292
アジア太平洋地域の貿易促進管理ソフトウェア:2030年市場予測- 地域別分析- コンポーネント別、展開タイプ別、用途別、産業分野別Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Deployment Type, Application, and Industry Vertical |
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アジア太平洋地域の貿易促進管理ソフトウェア:2030年市場予測- 地域別分析- コンポーネント別、展開タイプ別、用途別、産業分野別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場は、2022年の3億2,760万米ドルから2030年には7億6,665万米ドルに成長すると予測されています。2022~2030年のCAGRは11.2%と推定されます。
ソフトウェアソリューションへのニーズの高まりがアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場を後押し
貿易プロセスには技術化が求められています。現在のシナリオでは、貿易促進活動の予算作成にスプレッドシートやMicrosoft Excelが使用されています。エンドユーザー企業が支出するプロモーション費用を最適化するために、貿易促進管理ソフトウェアのニーズが高まっています。このソフトウェアは、販促データを完全に収集・解釈し、増加リフト、ROI、総量、消費財販売員やマーケティングに費やされた資金などの貴重な洞察を引き出すことができます。その結果、プランニング、貿易、小売、財務、予算編成、流通などのプロセスで構成されるコネクテッドプラットフォームの利用が拡大しています。また、消費財メーカーは、安定したサーバーベースの販促管理ソリューションや、オンプレミスとクラウドベースのアプリケーションのハイブリッドソリューションを実行することで、販促計画の機能に関して継続的な開発を提供しています。消費財、小売、eコマース企業の場合、取引促進戦略の策定は、顧客ロイヤルティを維持しながらトップラインの収益を押し上げる主要鍵となります。そのため、アクセリティクスのような企業は、貿易促進管理とサプライチェーンの専門知識を活用することで、企業間の接続環境の構築を支援しています。同社は、エンドユーザーが貿易プロセスを特定し、企業価値を実現し、それを最大化するのを支援します。Accelyticsは、同社のAnaplan技術を使用することで、エンドユーザーは、より大きなROIを生み出し、優れた顧客体験を提供する有利な貿易促進戦略を生み出すことができると主張しています。Anaplanは、より柔軟性を提供するExcelタイプの機能を備えたプラットフォームです。このように、市場における貿易促進管理ソフトウェアプロバイダの存在は、対象となるエンドユーザが貿易促進管理ソフトウェアを利用して収益を高めるのに役立ち、市場の成長を促進します。
アジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場概要
アジア太平洋では、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国が技術革新の高まりを目の当たりにしています。技術の急速な発展、消費財・小売部門強化のための各国政府による好意的な取り組み、経済のデジタル化、中所得者層の可処分所得の増加により、この地域の全体的な経済は今後も成長を続けると考えられます。過去10年間、アジア太平洋は経済成長を遂げ、特に中間所得層が拡大し、若く技術に精通した人口動態が見られることから、個人消費の増加につながりました。流通チャンネルや販路の進化、eコマース・参入企業の勢いの増大、小規模ブランドやローカルブランドの参入などは、アジア経済における一般的な動向のひとつであり、FMCGセクターの成長を牽引する上で重要な役割を果たすと考えられます。さらに、ShopeeやLazadaのようなオンライン専業企業は、物流やサプライチェーンを管理することでポートフォリオを差別化しています。その結果、FMCGブランドは、消費者が商品を購入できるよう、さまざまなオンラインポータルやその他のチャンネルで商品を入手できるようにする必要性を認識しつつあります。この要因は、小売業者やFMCG企業が、自社製品を多くの購買者が購入できるようにするための販促活動に多額の投資を行うことを促しています。製品をさまざまなプラットフォームで利用できるようにしようというこうした傾向は、この地域全体で貿易促進管理ソフトウェアの使用を後押しすると予測されます。さらに、貿易促進は大手消費財メーカーが負担する最も大きなコストです。この支出により、これらの企業はそのような費用のROIを測定することが困難なシナリオに置かれ、今後数年間でROIを最大化するために貿易促進管理ソフトウェアの需要を促進すると予測されています。
アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場セグメンテーション
アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場は、コンポーネント、展開タイプ、アプリケーション、業界別、国別に区分されます。
コンポーネントに基づき、アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場はソリューションとサービスに二分されます。2022年のアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場では、ソリューションセグメントが大きなシェアを占めています。
アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場は、展開の観点からクラウドとオンプレミスに二分されます。2022年のアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場では、クラウドセグメントがより大きなシェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋の貿易促進管理ソフトウェア市場は大企業と中小企業に二分されます。2022年のアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場では、大企業セグメントがより大きなシェアを占めています。
業種別では、アジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場は、小売&消費財、製薬、IT&サービス、製造、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場では、小売&消費財セグメントが最大のシェアを占めています。
国別では、アジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場は、中国、日本、韓国、インド、オーストラリア、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場は中国が独占しています。
Wipro Ltd、Aera Technology、TELUS、o9 Solutions, Inc、Oracle Corp、SAP SE、UpClear、Anaplan Incなどがアジア太平洋貿易促進管理ソフトウェア市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific trade promotion management software market is expected to grow from US$ 327.60 million in 2022 to US$ 766.65 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 11.2% from 2022 to 2030.
Growing Need for Software Solutions Boosts Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market
The trade process is subject to be technology-enabled. In the present scenario, spreadsheets and Microsoft Excel are used to prepare the budget for trade promotion activities. The need for trade promotion management software is rising to optimize promotion expenditure incurred by end user companies. The software can collect and interpret promotional data completely and draw valuable insights such as incremental lift, ROI, total volume, and funds spent on consumer goods salespeople and marketing. As a result, the use of connected platforms comprising processes such as planning, trade, retail, finances, budgeting, and distribution is growing. Also, consumer goods companies provide continuous development regarding capabilities in trade promotion planning by executing stable and server-based trade promotion management solutions or hybrid solutions between on-premises and cloud-based applications. In the case of consumer goods, retail, or e-commerce companies, the development of a trade promotion strategy is key to boosting top-line revenue while maintaining customer loyalty. Therefore, companies such as Accelytics help create a connected environment among enterprises by taking leverage of their trade promotion management and supply chain expertise. The company assists an end user in identifying trade processes, as well as realizing the company's value and maximizing it. Accelytics claims that by using its Anaplan technology, an end user can generate a lucrative trade promotion strategy that produces greater ROI and offers excellent customer experiences. Anaplan is a platform with an Excel-type functionality that offers more flexibility. Thus, the presence of trade promotion management software providers in the market helps target end users to utilize trade promotion management software to boost revenue, which drives the market growth.
Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Overview
In Asia Pacific, Australia, China, India, Japan, and South Korea are witnessing a rise in technological innovations. Owing to the rapid developments in technology, favourable initiatives by governments of these countries for strengthening the consumer goods & retail sector, digitalization of economies, and growing disposable income of the middle-income class group, the region's overall economy will continue to grow in the coming years. In the past decade, Asia Pacific experienced economic growth, leading to increased consumer spending-especially due to the broadening middle-class level income group and young and tech-savvy demographics of the region. Evolving sales channels and routes-to-market, growing momentum by e-commerce players, and entry of small and local brands are among the prevailing trends in Asian economies, which will play a significant role in driving the growth of the FMCG sector. Moreover, online-only companies, such as Shopee and Lazada, are differentiating their portfolio by managing logistics and supply chains. As a result, FMCG brands are realizing the requirement of making their products available on different online portals and other channels through which consumers can purchase these items. This factor encourages retailers and FMCG companies to invest substantial amounts in promotional activities to make their products available to a high number of buyers. Such inclination toward making products available on different platforms is projected to boost the use of trade promotion management software across the region. Furthermore, trade promotions are the highest cost incurred by large consumer goods companies. This expenditure puts these companies in a difficult scenario to measure the ROI of such expenses, which is projected to propel the demand for trade promotion management software to maximize ROI in the coming years.
Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Trade Promotion Management Software Market Segmentation
The Asia Pacific trade promotion management software market is segmented into component, deployment type, application, Industry vertical, and country .
Based on component, the Asia Pacific trade promotion management software market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.
In terms of deployment the Asia Pacific trade promotion management software market is bifurcated into cloud and on-premise . The cloud segment held a larger share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.
Based on application, the Asia Pacific trade promotion management software market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.
In terms of industry vertical the Asia Pacific trade promotion management software market is segmented into retail & consumer goods, pharmaceutical, it and services, manufacturing, and others . The retail & consumer goods segment held the largest share of the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific trade promotion management software market is segmented into China, Japan, South Korea, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific trade promotion management software market in 2022.
Wipro Ltd; Aera Technology; TELUS; o9 Solutions, Inc.; Oracle Corp; SAP SE; UpClear; and Anaplan Inc are among the leading companies operating in the Asia Pacific trade promotion management software market.