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市場調査レポート
商品コード
1404086

ホエイプロテイン:日本の市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Japan Whey Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホエイプロテイン:日本の市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本のホエイプロテイン市場は、2024年の6,800万米ドルから今後5年間でCAGR 1.49%で成長すると予測されます。

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主なハイライト

  • ホエイプロテインに対する消費者の注目が高まっているのは、その機能的な利点によるものです。ホエイプロテインはフィットネス志向の日本の消費者に選ばれるようになり、ホエイ製品の需要を生み出しています。ホエイ・プロテインは栄養価が高く、有益な機能的特性を持つため、食品素材として広く利用されています。そのため、ヒトや乳幼児の最適な健康に必要な重要な要素であると考えられており、日本市場を牽引しています。Arla Foods Ingredients、Fonterra Japan、Friesland Campinaなどの著名企業は、日本での需要増加に対応するため、様々な乳清タンパク質入り製品を提供しています。
  • 利便性志向の高まりに伴い、すぐに食べられて調理済みの食品が市場で重要性を増しています。市場の消費者が健康志向を強め、摂取する食品に気を配るようになっているため、市場のメーカーはプロテインバーやヨーグルトなど様々な調理済み食品にホエイプロテインを配合し、市場の消費者を引き付けることに注力しています。ホエイ・プロテイン単離物やその他のホエイ・プロテイン誘導体などのホエイ・プロテイン原料は、外出先でも食べられるプロテイン・バーに配合されています。例えば、日本で営業しているアサヒ社は、市場の需要に応えるため、ホエイプロテイン入りプロテインバーを提供しています。

日本のホエイプロテイン市場動向

スポーツ・パフォーマンス栄養が市場を独占

  • 日本では、消費者は健康的で活動的なライフスタイルを送ることを望んでおり、レクリエーションで活動的な人々は、ワークアウトのセッションを補完し、より精製された栄養素を得るために、いくつかのスポーツ栄養製品を選ぶようになってきています。
  • 総務省によると、2021年に日本でスポーツに参加する10歳以上の割合は66.5%に達しました。ホエイプロテインを含むタンパク質豊富なサプリメントは、消化しやすい完全タンパク質とみなされるため、望ましい体格を効果的に作り出します。また、体全体のタンパク質摂取量も向上します。
  • 市場では、サッカー、野球、バレーボール、テニスなど、ある程度の体力を必要とする様々なスポーツに参加する消費者が増えており、彼らはスポーツの体力要件を満たすために、粉末サプリメントやシェイクなどのホエイプロテイン製品を消費する傾向にあります。このように、粉末やサプリメントなど様々な形態のホエイ・プロテインに対する消費者の需要は、日本で増加しています。
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乳幼児と成人の高タンパク食品志向

  • 高タンパク食品・飲料のイントロダクションの絶対数は過去数年間に力強い成長を遂げ、高タンパクであり、食品・飲料市場で最も実質的に成長している主張の1つとなっています。さらに、消費者やアスリートは、効果が実証された、加工度の低い自然な栄養ソリューションを求めています。多くの乳製品メーカーが、スポーツ栄養メーカーをサポートするために新しい栄養ソリューションを発表しています。
  • 例えば、2021年12月、Lactalis Ingredients社は、Ponativ社のNative Micellar CaseinとPronativ社のNative Whey Proteinを含む2つのネイティブタンパク源による高タンパク質コンセプトを立ち上げ、スポーツ栄養と健康的な加齢をターゲットとしています。
  • 一方、日本では乳児用調製粉乳の使用量が大幅に増加しています。例えば、PubMed Central 2021に掲載されたWHO-IYCF(World Health Organization-Infant and Young Child Feeding)の指標によると、日本における母乳育児の普及率に関する調査では、約半数の乳児が生後3日以内に初めて乳児用調製粉乳を摂取しています。
  • 日本酪農乳業協会によると、2021年の日本からの乳児用調製粉乳の輸出量は約870万kgです。明治ホールディングスや森永乳業のような国内大手メーカーが調製品や原料を海外に輸出しています。乳児用調製粉乳の消費の増加は、市場における乳タンパク質原料の販売をさらに促進しています。

日本のホエイプロテイン産業の概要

日本のホエイプロテイン市場は断片化されており、国内でホエイプロテイン原料の製造と流通に携わる小規模および国際的なプレーヤーがいくつか存在します。メーカーは製品のイノベーションと、全国のフィットネス愛好家を通じて自社製品を宣伝することに注力しています。日本のホエイプロテイン市場の有力企業には、Glanbia Plc、Fonterra Co-operative Group Limited、Arla Foods amba、Groupe Lactalis、Sodiaal Co-operative Groupなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • フィットネスおよびスポーツ参加志向の高まり
    • 栄養強化加工食品の需要増加
  • 市場抑制要因
    • 植物由来の代替タンパク質製品の存在感
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ホエイプロテイン濃縮物
    • ホエイプロテイン単離物
    • 加水分解ホエイプロテイン
  • 用途別
    • スポーツおよびパフォーマンス栄養
    • 乳児用調製粉乳
    • 機能性/強化食品

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Glanbia PLC
    • Morinaga Milk Industry Co. Ltd
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Arla Foods amba
    • Royal Friesland Campina
    • Groupe Lactalis
    • Sodiaal Co-operative Group
    • HOOGWEGT INTERNATIONAL BV
    • Prolactal GMBH
    • Saputo Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55983
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Japan's whey protein market is expected to grow from USD 68 million in 2024 at a CAGR of 1.49% in the upcoming five years.

Key Highlights

  • The growing consumer attention toward whey protein is due to its functional benefits. It has become the choice of fitness-oriented Japanese consumers, creating a demand for whey products. Whey proteins are widely used as food ingredients due to their highly nutritious and beneficial functional properties. Thus, they are considered important elements required for optimum human and infant health, which drives the market in Japan. Prominent companies like Arla Foods Ingredients, Fonterra Japan, Friesland Campina, and others offer various whey protein-infused products to cater to the increasing demand in the country.
  • With an increasing inclination towards convenience, foods that are ready to eat and cooked in nature are gaining importance in the market. As consumers in the market are becoming health conscious and watch out for the food they intake, manufacturers in the market are focusing on incorporating whey protein in various ready-to-eat foods such as protein bars and yogurts to attract consumers in the market. Whey protein ingredients such as whey protein isolates and other whey protein derivatives are infused into protein bars that can be consumed on the go. For instance, Asahi company operating in Japan offers whey protein-infused protein bars to cater to the demand in the market.

Japan Whey Protein Market Trends

Sports and Performance Nutrition Dominates the Market

  • In Japan, consumers are willing to live a healthy and active lifestyle, and those who are recreationally active are increasingly opting for some sports nutrition products to complement their workout sessions and obtain more purified nutrients.
  • According to the Ministry of Internal Affairs and Communications (Japan), in 2021, the share of people over ten years old participating in sports in Japan amounted to 66.5 percent. The protein-rich supplements containing whey proteins effectively produce the desired physique, as they are considered a complete protein that is easy to digest. They also improve the overall protein intake of the body.
  • With more consumers in the market participating in various sports such as soccer, baseball, volleyball, tennis, and other sports that require a certain amount of physical fitness, they tend to consume whey protein products such as powdered supplements and shakes to meet the physical fitness requirement of the sport. Thus, the consumer demand for whey protein in various forms, such as powders and supplements, is increasing in Japan.
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Inclination Toward Protein-Rich Food among infants and adults

  • The absolute number of high-protein food and drink introductions has experienced strong growth over the past years, making it high in protein and one of the most substantial growing claims in the food and drink market. Additionally, consumers and athletes seek natural, less processed nutritional solutions with proven benefits. Many dairy ingredient manufacturing companies are launching new nutritional solutions to support sports nutrition manufacturers.
  • For instance, in December 2021, Lactalis Ingredients launched high-protein concepts with two native protein sources, including Ponativ's Native Micellar Casein and Pronativ's Native Whey Protein, targeting sports nutrition and healthy aging.
  • On the other hand, the usage of infant formulas in Japan has increased significantly. For instance, in a study on breastfeeding prevalence in Japan, according to the World Health Organization - Infant and Young Child Feeding (WHO-IYCF) indicator published in PubMed Central 2021, about half of the infants received infant formula for the first time within the first three days of life.
  • According to the Japan Dairy Association, in 2021, the export volume of infant formula preparations made from milk products from Japan amounted to around 8.7 million kg. Baby milk exports steadily increased within the last decade, with major domestic manufacturers like Meiji Holdings and Morinaga Milk Industry exporting preparations and ingredients overseas. The rising consumption of infant formulas is further promoting the sale of milk protein ingredients in the market.

Japan Whey Protein Industry Overview

The Japanese whey protein market is fragmented, with the presence of several small and international players involved in the manufacturing and distribution of whey protein ingredients in the country. Manufacturers focus on product innovation and advertising their products through fitness enthusiasts nationwide. Some dominant Japanese whey protein market players include Glanbia Plc, Fonterra Co-operative Group Limited, Arla Foods amba, Groupe Lactalis, and Sodiaal Co-operative Group.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing inclination towards fitness and sports participation
    • 4.1.2 Increasing demand for fortified processed food products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Extensive presence of alternative protein products sourced from plant based ingredients
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Whey Protein Concentrates
    • 5.1.2 Whey Protein Isolates
    • 5.1.3 Hydrolyzed Whey Proteins
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Sports and Performance Nutrition
    • 5.2.2 Infant Formula
    • 5.2.3 Functional/Fortified Food

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Glanbia PLC
    • 6.3.2 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
    • 6.3.3 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.3.4 Arla Foods amba
    • 6.3.5 Royal Friesland Campina
    • 6.3.6 Groupe Lactalis
    • 6.3.7 Sodiaal Co-operative Group
    • 6.3.8 HOOGWEGT INTERNATIONAL BV
    • 6.3.9 Prolactal GMBH
    • 6.3.10 Saputo Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS