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市場調査レポート
商品コード
1333648
プロテインサプリメント市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)Protein Supplements Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028) |
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プロテインサプリメント市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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プロテインサプリメント市場規模は、2023年に252億1,000万米ドルと推定され、2028年には367億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2028年)にCAGR 7.80%で成長する見込みです。
プロテインサプリメントは、筋肉の成長、代謝、エネルギーレベル、心臓の健康、体重管理など、身体の様々な側面に影響を与えるため、ジム愛好家やフィットネス愛好家の間で人気があります。謳い文句、タンパク質含有量、供給源、形状、風味など、プロテイン・サプリメントの多様性は、世界中の幅広い消費者層に対応し、市場を活発に牽引しています。予測期間中も引き続き勢いを増すと予想されます。さらに、植物性タンパク質に対する需要の高まりは、オーガニックでクリーンラベルのプロテインサプリメントを市場チャネルに提供するようメーカーを後押しすると予想されます。
COVID-19の発症に伴い、プロテイン・サプリメントは、免疫力を高める明らかな能力で注目されるようになっています。栄養製品の主要メーカーであるGlanbia PLCが2020年4月に米国で食品と栄養製品に支出する消費者へのCOVID-19の影響を追跡するために実施した2週間の調査によると、健康を維持し免疫力を高めるためにプロテインバーを消費する回答者の割合は、2020年3月の第1週の21%から第2週の23%に増加しました。また、すぐに飲めるプロテインシェイクの消費量も、パンデミック後に大幅に増加しました。
さらに、スポーツ活動の隆盛、有名人の推薦、国際的なスポーツやフィットネスのイベント、ソーシャルメディアのインフルエンサー、政府の様々な取り組みやキャンペーンは、消費者が様々なフィットネスやスポーツ関連の活動に参加することを促し、健康的なライフスタイルを維持するための支出の増加に寄与しています。
しかし、プロテイン・サプリメントを含むスポーツ栄養カテゴリーにおける政府の監視は、市場に導入される製品のタイプに影響を与え続けています。適切なガイドラインや規制の枠組みがないため、多くのプロテインサプリメントの回収が発生しています。
世界のプロテインサプリメント市場は断片化されており、多くの地域的・世界的プレーヤーが存在します。大きな市場シェアを持つ企業には、Glanbia PLC、Mondelez International Inc.、明治ホールディングス、Post Holdings, Inc.、The Hut Groupなどがあります。各社は市場での地位を維持するため、研究開発(R&D)やマーケティングへの投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。
さらに、新世代の顧客の嗜好や嗜好に合わせた製品を開発するためにより多くの投資を行い、競争戦略を採用しています。強力な製品ポートフォリオとともに、各社はパートナーシップ、合併、買収など様々な企業戦略を駆使してプロテイン・サプリメント市場に参入しています。
例えば、2021年11月、シックス・スター・プロ・ニュートリションは、米国サッカー代表選手で欧州のスター選手であるウェストン・マッケニーとパートナーシップを結び、ピッチ内外でアクティブな栄養摂取を推進することを発表しました。
The Protein Supplements Market size is estimated at USD 25.21 billion in 2023, and is expected to reach USD 36.70 billion by 2028, growing at a CAGR of 7.80% during the forecast period (2023-2028).
Protein supplements are popular among gym fanatics, and fitness enthusiasts, as they influence various aspects of the body such as muscle growth, metabolism, energy levels, heart health, and weight management. The diversity of protein supplements, in terms of claims, protein content, sources, forms, and flavors, is catering to a wide consumer group around the globe and driving the market actively. It is expected to continue gaining momentum during the forecast period as well. Additionally, the increasing demand for plant-based protein is expected to push manufacturers to bring organic and clean-label protein supplements across the market channels.
With the onset of Covid-19, protein supplements gained increased prominence for their apparent ability to enhance immunity. As per a two-week survey conducted by Glanbia PLC, a key nutrition products producer, in April 2020 to track the impact of COVID-19 on consumers spending on food and nutrition products in the United States, the percentage of respondents who consumed protein bars to stay healthy and boost immunity increased from 21% in week 1 to 23% in week 2 of March 2020. The consumption of ready-to-drink protein shakes also increased substantially post-pandemic.
Furthermore, the rising prominence of sports activities, celebrity endorsements, international sports and fitness events, social media influencers, and various government initiatives and campaigns, encourage consumers to participate in various fitness and sports-related activities, thus contributing to the increasing expenditure on maintaining a healthy lifestyle.
However, government scrutiny in the sports nutrition category, including protein supplements, continues to affect the types of products introduced to the market. The lack of proper guidelines and regulatory framework has resulted in many protein supplements recalls.
The global protein supplements market is fragmented, with the presence of a number of regional and global players. The players with substantial market shares include Glanbia PLC, Mondelez International Inc., Meiji Holdings Company, Post Holdings, Inc., and The Hut Group. Companies are increasing their investments in research and development (R&D) and marketing and are expanding their distribution channels to maintain their position in the market.
Furthermore, they are adopting competitive strategies by investing more to develop products according to the tastes and preferences of the new-generation customers. Along with a strong product portfolio, the companies use various corporate strategies like partnerships, mergers, and acquisitions to penetrate the protein supplements market.
For instance, in November 2021, Six Star Pro Nutrition announced a partnership with the United States national soccer team player and European star Weston McKennie to promote active nutrition on and off the pitch.