市場調査レポート
商品コード
1198473

スポーツドリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Sports Drink Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スポーツドリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スポーツドリンク市場は、今後5年間で4.45%のCAGRが予測されています。

消費者は、肥満、糖尿病、血圧などの疾病の蔓延により、より活動的になり、スポーツや運動活動に従事するようになりました。以前は、スポーツドリンクやエナジードリンクはアスリートやスポーツ関係者だけのものでした。しかし現在では、消費者は手軽で便利な栄養補給の選択肢を求めるようになっています。可処分所得の増加や労働人口の増加により、スポーツドリンクや缶の需要が伸びています。消費者動向の変化は、スポーツドリンクメーカーが消費者の関心に応える新製品を進化させることにもつながっています。若年層や団塊の世代は、スポーツやフィットネス活動に非常に積極的です。Physical Activity Council Report 2021によると、2021年に米国ではベビーブーマーの64.4%、ミレニアル世代の70%がフィットネススポーツに取り組んでいることが分かっています。

さらに、スーパーマーケットや小売店、eコマースサイトなど、さまざまな流通チャネルでの製品の販売増加も市場成長の原動力となっています。多くの新興諸国では、より多くの製品を入手できるため、eコマースが成長しています。消費者がより多くの選択肢、オファー、割引を得ることができるのはそのためです。例えば、2021年2月には、タンパク質入りスポーツドリンクを製造するReady Nutritionの製品が、米国の一部の食料品店で発売されます。また、同製品はアマゾンでも販売される予定です。さらに、広告や販促活動の増加により、若い消費者の間でスポーツドリンクの需要が急増しています。

スポーツドリンクの市場動向

運動能力の向上

消費者の健康志向に伴い、機能性飲料の市場は急速に拡大しています。新興国市場では、飲料はもはや手軽なリフレッシュメントとしてのみ捉えられてはいないです。しかし、飲料はより便利な栄養・食品サプリメント製品となっています。この地域は、消費者のタンパク質、健康、自然、「フリーフロム」動向への関心の影響を強く受けています。このため、市場プレイヤーは、市場のトップを維持するために競争し、新製品を発売しています。例えば、2021年11月、コカ・コーラ社は、ペプシコ社との競争に勝ち残るため、ニューヨークのエナジードリンク会社ボディアーマーの完全買収を発表しました。消費者は、運動やスポーツ活動の後や前に、エネルギーを補給し、体を潤す働きをする、スポーツドリンクの利点を認識しています。市場の成長を牽引する消費者層としては、活力を求める高齢者、ウェルネス効果のある新製品を試したいミレニアル世代、便利な健康オプションを求める多忙な消費者などが挙げられます。

市場をリードする北米

スポーツや身体活動に従事する人口の増加が、スポーツドリンク市場を牽引しています。若い世代における健康やフィットネスに対する関心の高まりが、栄養価の高い製品や低カロリーの製品を製造するよう市場関係者を駆り立てています。可処分所得の増加や在宅勤務文化の動向により、消費者は高血圧、糖尿病、肥満など様々な問題に直面しています。さらに、食習慣やライフスタイルの変化により、健康飲料やエナジードリンクに対する消費者の嗜好が高まっています。北米でのスポーツやフィットネス活動の増加により、市場関係者は無糖、低カロリー、植物由来の製品など、その他の特典を備えたスポーツドリンクを発売しています。例えば、2021年5月、ペプシコ社のブランドであるゲータレードは、新しいスポーツドリンク"Gatorylyte"を発売しました。この新しいスポーツドリンクは、砂糖を減らし、電解質を多く含み、チェリーライム、オレンジ、ストロベリーキウイのフレーバーで提供されています。

スポーツドリンク市場の競合分析

スポーツドリンク市場は競争が激しく、PepsiCo Inc.やCoca-Cola Companyなどが大きなシェアを占めています。同市場のプレーヤーが採用する主な戦略は、市場での競争力を維持するための拡張、革新、新製品の投入です。各社は、既存製品との差別化を図るために、天然由来の成分や添加物を配合した革新的な新製品を投入しています。さらに、企業間の合併や買収は、より良い方向へ市場を強化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場のセグメンテーション

  • パッケージ
    • ペットボトル
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • 北米の残りの地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主な採用戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc.(Rockstar Energy, Bang)
    • The Coca Cola Company(Energy, Monster Beverages)
    • AJE Group
    • BA Sports Nutrition, LL
    • Abbott Nutrition Co.(Pedialyte)
    • Biosteel Nordics
    • Britivic Plc
    • Suntory Beverage and Food Ltd
    • Harbin Pharmaceutical Group(GNC Holdings Inc.)
    • GoodSport Nutrition

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51996

The sports drink market is projected to witness a CAGR of 4.45% over the next five years.

Consumers have become more active and are engaged in sports and athletic activities due to the prevalence of diseases like obesity, diabetes, blood pressure, and many more. In the older times, sports and energy drinks were only for athletes and sports personnel. But nowadays, consumers are seeking quick and convenient nutrition options. Due to the rising disposable income and increase in the working population, the demand for sports drinks and cans is growing. The shift in consumer trends is also encouraging sports drink manufacturers to evolve new products that meet consumer interest. The young population and baby boomers are very active in sports and fitness activities. According to the Physical Activity Council Report 2021, 64.4% of baby boomers and 70% of millennials in the US were involved in fitness sports in 2021.

Additionally, an increase in sales of products in different distribution channels like supermarkets, retail stores, and e-commerce sites is also driving market growth. In many developing countries, e-commerce is growing due to more product availability. It is why consumers are getting more options, offers, and discounts. For instance, in February 2021, products from Ready Nutrition, which makes protein-infused sports drinks, are launched in selected grocery stores in the US. The products will also be available on Amazon. Furthermore, an increase in advertising and promotional activities is surging the demand for sports drinks among young consumers.

Sports Drink Market Trends

Improved Athletic Performance

The market for functional beverages is increasing fast as consumers are paying more attention to staying healthy. In the developed markets, drinks are no longer viewed solely as a quick refreshment. However, they have become more convenient nutrient and food supplement products. The region is strongly influenced by consumer focus on protein, wellness, natural, and 'free from' trends. Due to this, market players are competing and launching new products to stay at the top of the market. For instance, in November 2021, The Coca-Cola Company announced the complete acquisition of New York-based energy drink company Bodyarmor to stay in the competition with PepsiCo Inc. Consumers are aware of the sports drink benefits, acting as refueling energy and hydrating the body after or before any exercise or sports activities. The consumer segments driving the market growth include aging consumers looking for vitality, millennials willing to try new products with wellness benefits, and busy consumers seeking convenient health options.

North America Leading the Market

The increased population involved in sports and physical activities is driving the sports drink market. Increasing concerns about health and fitness among the young generation are driving the market players to produce products with nutritional benefits and low-calorie products. Due to an increase in disposable income, and the trend of work-from-home culture, consumers are facing issues like high blood pressure, diabetes, obesity, and many more. Moreover, consumers' preference for health and energy drinks increased due to food habits and lifestyle changes. Due to the increase in sports and fitness activities in North America, market players are launching sports drinks with additional benefits like no sugar, low calorie, plant-based products. For instance, in May 2021, Gatorade, a PepsiCo Inc. brand, launched a new sports drink, "Gatorylyte." The new sports drink contains less sugar and more electrolyte and is available in cherry lime, orange, and strawberry kiwi flavors.

Sports Drink Market Competitor Analysis

The sports drink market is highly competitive, with PepsiCo Inc. and the Coca-Cola Company holding significant shares, among others. The key strategies adopted by the players in the market are expansions, innovations, and new product launches to maintain competitiveness in the market. The companies have been introducing new and innovative products with the inclusion of naturally derived ingredients and additives to make their products unique from the existing ones. Furthermore, mergers and acquisitions between companies are strengthening the market for betterment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Packaging
    • 5.1.1 PET Bottles
    • 5.1.2 Cans
  • 5.2 Distribution Channels
    • 5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retailers
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of North America
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adapted Stratagies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc. (Rockstar Energy, Bang)
    • 6.3.2 The Coca Cola Company (Energy, Monster Beverages)
    • 6.3.3 AJE Group
    • 6.3.4 BA Sports Nutrition, LL
    • 6.3.5 Abbott Nutrition Co. (Pedialyte)
    • 6.3.6 Biosteel Nordics
    • 6.3.7 Britivic Plc
    • 6.3.8 Suntory Beverage and Food Ltd
    • 6.3.9 Harbin Pharmaceutical Group (GNC Holdings Inc.)
    • 6.3.10 GoodSport Nutrition

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS