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市場調査レポート
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1457098

スポーツドリンク市場 - 2024年~2029年までの予測

Sports Drink Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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スポーツドリンク市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

スポーツドリンク市場は予測期間中にCAGR 8.50%で成長し、2022年の294億1,100万米ドルから2029年には520億6,900万米ドルに達すると予測されています。

スポーツドリンクは、アスリートやその他の活動をしている人々の運動前、運動中、運動後の水分補給を助けるために特別にデザインされた機能性飲料である(出典:英国ソフトドリンク協会)。スポーツドリンクは、水とナトリウムやカリウムなどの電解質を含んでおり、激しい運動やスポーツの後に体内の水分や電解質が失われたときに補給ができるため、広く入手可能で、アスリートの間で好まれています。人体における水分補給の重要性を含む健康意識の高まりは、世界のスポーツドリンク市場の成長を促進する主要な要因の一つです。しかし、スポーツドリンクの過剰摂取による歯の侵食の可能性に関する懸念は、エンドユーザーの間で市場成長の抑制に大きな影響を与える可能性があります。

市場促進要因:

  • スポーツイベントの増加

スポーツ産業への投資が年々増加しているため、スポーツイベントの数は世界的に増加しています。放送されるスポーツイベントの数も劇的に増加しており、今後さらに増加することが予想されるため、市場プレイヤーは予測期間中にスポーツ産業への投資を増やす必要に迫られています。さらに、スポーツイベントの増加により、主要市場プレイヤーによるプロモーションや新製品発売といった形でのスポーツドリンクへの投資が増加しており、これが今後数年間の市場成長機会をさらに促進すると予想されます。

さらに、日本のスポーツ産業は良好なペースで成長しており、政府および民間企業は国内のスポーツ活動およびインフラの拡大にますます注力しているほか、日本のスポーツを海外に広めています。このようなスポーツ産業の成長は、スポーツドリンクの需要を増加させ、市場の成長を増大させると予想されます。

  • 小売業の増加

近年、コンビニエンスストアや百貨店、スーパーマーケットの売上が伸びています。コンビニエンスストアをはじめとする小売業の市場開拓と成長は、経済成長と都市化のスピードに直結しており、予測期間中の市場拡大が見込まれます。また、スマートフォンユーザーの増加に伴い、インターネットを利用する時間も増加し、eコマースプラットフォームの成長を牽引していることも、スポーツドリンクの流通範囲を拡大しています。

北米のスポーツドリンク市場は大きな成長が見込まれます。

地域別に見ると、スポーツドリンク市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米市場は、カナダや米国のような国々での製品発売数の増加に加え、大手企業の存在により、大きなシェアを占めると予想されます。加えて、健康志向の高まりとライフスタイルの変化が製品需要を押し上げる要因となっており、多様なフレーバーの利用可能性が高まっていることも、同地域の市場をさらに牽引すると予想されます。

さらに、アジア太平洋地域は若い人口が多いため、大きな成長の可能性を秘めています。中国や日本などの国々におけるスポーツ産業の順調な成長は、スポーツドリンクの需要急増に重要な役割を果たしています。また、この地域では今後数年間、大規模なスポーツイベントが開催される見込みであり、スポーツドリンクの需要をさらに押し上げています。有機スポーツドリンクの製品開発と相まって、スポーツドリンクの健康上の利点に関する消費者の意識の高まりも、予測期間における同地域の市場成長機会の引き金となっています。さらに、可処分所得と生活水準の上昇が、中国人とインド人に欧米のライフスタイルを取り入れるよう促しています。

主な発展:

  • 2023年9月、ボディアーマー・スポーツ・ニュートリション(BODYARMOR Sports Nutrition)は、プレミアムスポーツドリンク製品をブランド史上初めて海外で拡大販売すると発表しました。BODYARMORは2024年1月から、トロント、モントリオール、オタワ、バンクーバー、カルガリー、エドモントンなどの主要都市を含むカナダ全土で利用できるようになります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 スポーツドリンク市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 低張性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 等張性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 高張性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 スポーツドリンク市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 20歳未満
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 20~40歳
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 40歳以上
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 スポーツドリンク市場:パッケージング別

  • イントロダクション
  • ペットボトル
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 スポーツドリンク市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • オフライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第9章 スポーツドリンク市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • パッケージング別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • パッケージング別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • パッケージング別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • パッケージング別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • パッケージング別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • PepsiCo Inc.
  • The Coca-Cola Company
  • SoBe
  • Danone S.A.
  • Britvic PLC
  • Steric Trading Pty Ltd
  • Lucozade Ribena Suntory
  • Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd.(Otsuka Holdings Co. Ltd.)
  • Fraser and Neave, Limited(TCC Assets Limited)
目次
Product Code: KSI061611646

The sports drink market is projected to grow at a CAGR of 8.50% over the forecast period, increasing from US$29.411 billion in 2022 to reach US$52.069 billion by 2029.

Sports drinks are functional drinks specifically designed to help athletes and other active people hydrate before, during, and after exercise (source: British Soft Drinks Association). Sports drinks are widely available and are preferred among athletes as they contain water and electrolytes like sodium and potassium, which provide replenishment when the body loses water and electrolytes after a heavy workout or sports activity. Growing health awareness, including the importance of hydration in the human body, is one of the major drivers driving the global sports drink market growth. However, concerns regarding the excessive intake of sports drinks leading to the possibility of tooth erosion may have a significant impact on restraining the market growth among the end-users.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing number of sports events.

The number of sports events has been increasing globally as there has been increasing investment in the sports industry over the years. The number of sports events that are being broadcast has also risen dramatically and is expected to increase even more, which is compelling the market players to invest more in the sports industry during the forecast period. Furthermore, due to the increasing number of sports events, there is increasing investment in sports drinks by major market players in the form of promotions and new product launches, which is further anticipated to propel the market growth opportunities in the coming years.

Furthermore, the sports industry in Japan is growing at a good pace, and the government and private players are increasingly focusing on expanding sporting activity and infrastructure in the country and also promoting Japanese sports overseas. This rise in the sports industry is expected to increase demand for sports drinks, hence augmenting the market growth.

  • Rise in retail businesses.

In recent years, convenience and department stores with supermarkets have witnessed an increase in sales. The development and growth of convenience stores and other retail businesses are directly related to economic growth and the speed of urbanization which are projected to propel the market over the forecast period. Besides, with the growing number of smartphone users, time spent on the internet has also increased, driving the growth of e-commerce platforms, which is also expanding the scope of distribution of sports drinks.

The North American sports drink market is anticipated to grow significantly.

By geography, the sports drink market is segmented as North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The North American market is expected to hold a significant share of the market owing to the presence of major players coupled with the growing number of product launches in countries like Canada and the United States. In addition, a growing health-conscious population coupled with changing lifestyles are the factors boosting the demand for the product, and the rising availability of a variety of flavors is further expected to drive the market in the region.

Furthermore, the Asia Pacific region holds huge growth potential due to the presence of a significant young population. The good growth of the sports industry in countries like China and Japan is playing an important role in the burgeoning demand for sports drinks. The region is also expected to hold major sports events in the coming years, which is further boosting the demand for sports drinks. Growing consumer awareness regarding the health benefits of sports drinks coupled with the product development of organic sports drinks has also triggered market growth opportunities in the region over the forecast period. Additionally, rising disposable incomes and living standards are encouraging Chinese and Indians to adopt the Western lifestyle.

Key Developments:

  • In September 2023, BODYARMOR Sports Nutrition announced that it would be expanding and distributing its premium sports drink products overseas for the first time in the brand's history. BODYARMOR will be accessible throughout all of Canada starting in January 2024, including major cities like Toronto, Montreal, Ottawa, Vancouver, Calgary, and Edmonton.

Segmentation:

By Type

  • Hypotonic
  • Isotonic
  • Hypertonic

By Age group

  • Below 20 years
  • 20-40 years
  • Above 40 years

By Packaging

  • Pet Bottles
  • Cans

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SPORTS DRINK MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hypotonic
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Isotonic
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Hypertonic
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. SPORTS DRINK MARKET BY AGE GROUP

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Below 20 years
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. 20-40 years
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Above 40 years
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. SPORTS DRINK MARKET BY PACKAGING

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Pet Bottles
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Cans
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. SPORTS DRINK MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Offline
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness

9. SPORTS DRINK MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Age Group
    • 9.2.3. By Packaging
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Age Group
    • 9.3.3. By Packaging
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Age Group
    • 9.4.3. By Packaging
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. UK
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Spain
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Italy
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.6. Others
        • 9.4.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.6.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Age Group
    • 9.5.3. By Packaging
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. South Africa
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Others
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Age Group
    • 9.6.3. By Packaging
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. China
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Thailand
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Taiwan
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Indonesia
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. PepsiCo Inc.
  • 11.2. The Coca-Cola Company
  • 11.3. SoBe
  • 11.4. Danone S.A.
  • 11.5. Britvic PLC
  • 11.6. Steric Trading Pty Ltd
  • 11.7. Lucozade Ribena Suntory
  • 11.8. Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd. (Otsuka Holdings Co. Ltd.)
  • 11.9. Fraser and Neave, Limited (TCC Assets Limited)