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市場調査レポート
商品コード
1198101

一次包装ラベル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Primary Packaging Labels Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 127 Pages | 納期: 2~3営業日

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一次包装ラベル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

一次包装ラベルの世界市場は、予測期間中にCAGR6.8%を記録すると予想されています。

包装された食品と飲食品の需要の急増が、一次包装ラベル市場の成長の要因となっています。

主なハイライト

  • 飲食品のエンドユーザーカテゴリーにおける消費財製品の需要増加や、製品の信頼性などに対する消費者の意識の高まりが、市場における一次ラベルの需要を後押ししています。美容意識の高い人口の増加、新興国における可処分所得の増加、アンチエイジング製品の需要拡大、男性のグルーミング市場の成長などが、化粧品の需要を高める要因となっています。このため、化粧品用途の一次包装ラベルの需要が高まっています。
  • さらに、製薬業界の成長と多様な産業における広範なアプリケーションは、感圧ラベルなどの一次包装ラベルの主要な促進要因の1つです。感圧ラベルの最新の技術革新とその需要の高まりは、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。しかし、政府の厳しい規制が市場の成長を抑制しています。また、少量生産の場合、メーカーの初期コストが高くなるため、小規模メーカーにとってはコスト対利益の比率が懸念されます。
  • 一次包装ラベルは、包装食品、トイレタリー製品、除菌剤、清掃用品など、COVID-19の流行によって需要が大きく伸びた製品に広く使用されています。一方で、サプライチェーンの制約により、ラベルメーカーの生産活動が阻害されました。また、食品や衛生、医薬品などの情報を伝えるラベルは製品に不可欠なものであり、パンデミックはメーカーにチャンスを与えました。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は、パッケージングエコシステム全体に影響を及ぼしています。

一次包装ラベルの市場動向

飲料の需要拡大

  • 飲料業界では、一次包装ラベルの需要が増加しています。これは、メーカーが製品のプレゼンテーションやブランドの新しいアイデンティティを確立するための新しい方法を継続的に探しているためです。この需要により、新しいラベリング技術が継続的に開発・拡大されています。また、各国の規制当局が定めるラベリングに関する厳しい規範や規制(特にアルコール飲料)が、市場の成長をさらに後押ししています。
  • アルコール飲料の需要拡大に伴い、ラベリングの必要性は極めて重要になってきています。米国ワイン協会によると、2021年、米国におけるワインの小売総額は約784億米ドルに達し、2020年と比較して17.3%増加しました。
  • 感圧ラベルは、様々な環境下でラベルを容器に密着させることが不可欠であるため、飲料のラベリングにおいて重要な役割を担っています。したがって、ボトル入りの水でさえも、紙の切り貼りラベルの代わりに感圧ラベルに切り替える高級品が増えていることから、今後も飲料用途の一次ラベル市場を牽引する可能性があります。
  • さらに、同市場のベンダーは、一次包装ラベルの需要増に対応するため、能力増強に投資しています。例えば、2022年5月、ラベル・包装材料プロバイダーのAvery Dennison Corporationは、欧州での生産能力拡大と工場効率化のために6000万ユーロ(6320万米ドル)以上を投じました。この拡張により、同社は同地域におけるラベル・包装資材の需要に対応することができるようになります。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • 中国とインドは、製造業の急成長に支えられ、アジア太平洋地域で最大の経済規模を誇る国です。中国は世界でも最も急速に経済が成長している国の一つであり、この地域の人口、生活水準、消費者の一人当たりの所得の上昇により、ほぼすべてのエンドユーザー産業が成長しています。
  • 飲料の消費量の増加は、飲料メーカーの一次包装ラベルの需要を押し上げる最も重要な要因の1つです。USDA Foreign Agricultural Serviceによると、2022年、インド全体の有機飲料の消費額は9200万米ドルと評価されています。これは、消費額が8100万米ドルであった前年に比べ、増加したことになります。
  • さらに、中国国家統計局によると、2021年の中国における消費財の小売販売総額は44.1兆人民元(6.2兆米ドル)となり、前年比12.5%の増加を示しています。COVID-19の流行により、2020年の売上高は39.2兆人民元(5.5兆米ドル)と減少しました。今後、市場は回復する可能性が高いです。この消費動向は、予測期間中の市場成長を牽引するものと思われます。
  • さらに、この地域の医薬品・ヘルスケア分野は、主要な製薬企業の存在と人口の高齢化を主な要因として、世界でも重要な市場の一つとなっています。同地域では、医薬品包装に対する高い需要があります。政府の取り組みや患者の安全基準により、高品質なパッケージングに対する需要が高まっています。これは、一次包装ラベルの市場の需要を促進することが期待されます。

一次包装ラベル市場の競合他社分析

一次包装ラベル市場は、多数の企業が参入しているため断片的な市場となっています。主要ベンダーは、食品、飲料、医薬品分野での需要増加を背景に、革新的な製品の上市や買収、事業拡大に注力しています。また、少数のベンダーは、革新的な製品を共同開発し、市場での存在感を高めるために、提携や共同研究に取り組んでいます。

  • 2022年9月:ラベルメーカーのUPM Raflatacと産業用ラベリングおよび識別ソリューションプロバイダーのLogopakが協業し、プリント&アプリケーションラベリングで初の堅牢なライナーレスソリューションを顧客に提供しました。
  • 2022年7月:CCL Labelは、リサイクル工程で重いPETフレークから容易に分離する浮遊性低密度ポリオレフィン素材で作られた、新世代のEcoStream感圧ラベルを発表しました。その結果、クローズドループの一部として新しいボトルにリサイクルできるクリーンなPETフレークが得られるとしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 業界のサプライチェーン/バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場インパクトの評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新興経済諸国における製造業への注目の高まり
    • 飲食品産業からの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 政府規制・規格の変更

第6章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション方式別
    • 感圧ラベル
    • 熱収縮・ストレッチスリーブラベル
    • 接着剤塗布ラベル
    • インモールドラベル
    • その他ラベル
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • パーソナルケア
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CCL Industries Inc.
    • Avery Dennison Corporation
    • Fuji Seal International Inc.
    • Huhtamaki Oyj
    • Amcor Plc
    • Resource Label Group
    • HERMA GmbH
    • R.R. Donnelley & Sons Company
    • Multi-Color Corporation
    • Consolidated Label Co.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 93507

The Global Primary Packaging Labels Market is expected to register a CAGR of 6.8% over the forecast period. The rapid surge in demand for packaged food and beverage products is attributed to the growth of the primary packaging labels market.

Key Highlights

  • Rising demand for consumer goods products and increased consumer awareness of product authenticity and other factors in the food and beverage end-user category is aiding the demand for primary labels in the market. The growing beauty-conscious population, increasing disposable incomes in emerging economies, the growing demand for anti-aging products, and growth in the male grooming market are the factors leading to the demand for cosmetics. This, in turn, increases the demand for primary packaging labels for cosmetic applications.
  • Moreover, growth in the pharmaceutical industry, coupled with its extensive application in diverse industries, is one of the key drivers for primary packaging labels such as pressure-sensitive labels. The latest innovations in pressure labels and their rising demand are expected to fuel market growth during the forecast period. However, strict government regulations are restraining the growth of the market. Also, the initial cost for manufacturers is more if manufactured in small quantities; hence the cost-to-profit ratio is a concern for small manufacturers.
  • Primary packaging labels are used extensively in products including packaged food, toiletries, sanitizers, and cleaning supplies, which have seen a major increase in demand as a result of the COVID -19 pandemic. On the other hand, supply chain restrictions hampered the production activities of label manufacturers. Moreover, the pandemic provided opportunities for manufacturers as labels are an essential part of products that convey information about food, hygiene, and pharmaceutical products. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Primary Packaging Labels Market Trends

Growing Demand for Beverages

  • The beverage industry is witnessing an increasing demand for primary packaging labels as manufacturers continually look for new ways to present their products and create new identities for their brands. This demand forces new labeling technologies to develop and expand continuously. In addition, stringent norms and regulations set by the regulatory authority of the countries for labeling, especially alcoholic beverages, further support market growth.
  • With the growing alcoholic beverages demand, the need for labeling is becoming crucial. According to the Wine Institute of the United States, in 2021, the total retail value of wine sales in the United States amounted to about USD 78.4 billion, an increase of 17.3% compared to 2020.
  • Pressure-sensitive labels play a crucial role in beverage labeling, as it is essential for the labels to adhere to the container in various environments. Thus, it may continue to drive the market for primary labels for beverage applications as more high-end products, even bottled water, are switching to pressure-sensitive labels instead of paper cut-and-stack labels.
  • Moreover, the vendors in the market are investing in capacity expansion to cater to the increased demand for primary packaging labels. For instance, in May 2022, Avery Dennison Corporation, a labeling and packaging materials provider, invetsed more than Euro 60 million (USD 63.2 million) to expand its manufacturing capacity and enhance factory efficiency in Europe. This expansion will help the company to meet the demand for its label and packaging materials in the region.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • China and India are among the largest economies in the Asia-Pacific region, supported by the rapid growth of manufacturing industries. China is one of the fastest-growing economies globally, and almost all the end-user industries have been growing due to the rising population, living standards, and per capita income of consumers in the region.
  • The increasing consumption of beverages is one of the foremost factors boosting beverage manufacturers' demand for primary packaging labels. According to USDA Foreign Agricultural Service, in 2022, the consumption value of organic beverages across India is valued at USD 92 million. This is an increase compared to the previous year when the consumption value was USD 81 million.
  • Additionally, according to the National Bureau of Statistics of China, the total retail sales of consumer goods in China were valued at CNY 44.1 trillion (USD 6.2 trillion) in 2021, representing an increase of 12.5% compared to the previous year. Due to the COVID-19 pandemic, sales in 2020 fell to CNY 39.2 trillion (USD 5.5 trillion), a decline. The market is likely to recover in the future. This consumption trend is expected to drive market growth over the forecast period.
  • Moreover, the pharmaceutical and healthcare sector of the region is one of the world's key markets, primarily driven by the presence of key pharmaceutical companies and an aging population. There is a high demand for pharmaceutical packaging in the region. Government initiatives and patient safety standards underline this demand for high-quality packaging. This is expected to drive the market's demand for primary packaging labels.

Primary Packaging Labels Market Competitor Analysis

The Primary Packaging Labels market is fragmented in nature owing to the presence of a large number of players operating in the market. Key vendors operating in the market are focusing on innovative product launches, acquisitions, and expansions due to the increasing demand from the food, beverage, and pharmaceutical sectors. Also, a few other vendors are engaging in partnerships and collaborations to co-develop innovative products and strengthen their presence in the market.

  • September 2022: The label manufacturer UPM Raflatac and the industrial labeling and identification solutions provider Logopak collaborated to offer the first robust linerless solution in print and apply labeling to their customers.
  • July 2022: CCL Label introduced a new generation of its EcoStream pressure-sensitive labels, made from floating, low-density polyolefin material that separates easily from heavier PET flakes during the recycling process. The company claims that this results in the yield of clean PET flakes that can be recycled into new bottles as part of a closed loop.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Supply Chian/Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Focus on Manufacturing in Developing Economies
    • 5.1.2 Growing Demand from Food and Beverage Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Changing Government Regulations and Standards

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application Method
    • 6.1.1 Pressure Sensitive Labels
    • 6.1.2 Heat Shrink and Stretch Sleeve Labels
    • 6.1.3 Glue Applied Labels
    • 6.1.4 In-Mold Labels
    • 6.1.5 Other Labels
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical
    • 6.2.4 Personalcare
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 CCL Industries Inc.
    • 7.1.2 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.3 Fuji Seal International Inc.
    • 7.1.4 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.5 Amcor Plc
    • 7.1.6 Resource Label Group
    • 7.1.7 HERMA GmbH
    • 7.1.8 R.R. Donnelley & Sons Company
    • 7.1.9 Multi-Color Corporation
    • 7.1.10 Consolidated Label Co.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET