市場調査レポート
商品コード
1190279
粉チーズ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Cheese Powder Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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粉チーズ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の粉チーズ市場は、予測期間2022-2027年に7.1%のCAGRで推移すると予測されています。
COVID-19のパンデミックは、チーズ業界を含む世界中のいくつかの産業に悪影響を及ぼしました。パンデミックの間、消費者は健康志向になり、健康的で有機的な製品に嗜好を移しました。パンデミックは、サプライチェーンや製品の需要を妨げ、粉チーズの生産と製造に影響を与えるなど、いくつかの点で世界経済に影響を及ぼしました。その結果、市場参加者はオンライン小売チャネルに焦点を当て始めました。例えば、2020年、Dairy Farmers of Americaの事業部門であるDFA Ingredient Solutionsは、メーカーが乳製品の原料を注文できるようにeコマースストアを公開しました。
粉チーズは、取り扱いや保存期間、保管に便利なことから、ハードチーズの代用品として利用されています。メーカーは、より高い市場シェアを獲得するために、粉チーズの新しいフレーバーを導入しています。粉チーズは、低脂肪や低塩分のチーズを原料として、低脂肪または減塩製品として販売されています。粉チーズ市場は、チェダーチーズ部門が牽引し、モッツァレラチーズがそれに続く。様々な食品でその風味を楽しむことができるため、コンビニエンス食品メーカーからの需要が増加しています。スープ、ソース、ディップ、調味料が需要の中心となっています。
本製品は、飲食品業界において様々な用途で使用されています。消費者のコンビニエンス・フードへの嗜好が、この製品の需要を増大させています。また、保存期間が長いため、パッケージ食品に最適な製品です。さらに、粉チーズの味と香りの良さが、その需要を支えています。さらに、高タンパク、低カロリー、ビタミン含有量など、製品の栄養価に対する消費者の意識も、市場の成長を増大させると予想される要因のひとつです。さらに、メーカーはビジネスの成長と範囲を拡大するために、魅力的で耐久性のあるパッケージングとともに、より良い製品の品質とフレーバーを提供しようとしています。
北米地域は、忙しい仕事のスケジュールの結果、消費者の間でコンビニエンス食品やすぐに食べられる食事が非常に普及していることから、予測期間中に主要なシェアを占めると推定されます。さらに、人口動態の変化、多忙なライフスタイル、新しい食品・乳製品技術への容易なアクセスとともに、大規模な乳製品の摂取が、欧州地域の粉チーズ市場の成長を後押ししています。また、消費者の一人当たりの所得の増加、乳製品の摂取量の増加、食の嗜好の変化が、アジア太平洋地域の市場の成長を促進すると予想されます。また、中国、インド、日本などの国々では、屋台やアウトレットの数が増加しており、この地域の市場の成長に弾みをつけると予想されます。
世界の粉チーズ市場は、いくつかの主要なプレーヤーが存在するため、競争が激しくなっています。顧客は、外観、食感、味を向上させるために高品質のソース、ドレッシング、スープにお金をかけることを好むため、天然成分や新鮮で本格的な味への需要が高まっています。ソース、スープ、ドレッシング業界は、本格的な味を提供するパルメザン粉チーズの需要を増大させています。より高い収益を得るために企業が採用する主な戦略は、新しい打ち上げ、拡張、買収、および合併です。例えば、2020年、ウレンホルトは、市場拡大サービスを専門とするスイスの持株会社DKSHと提携しました。粉チーズ市場の主要なプレーヤーは、Dairi Concepts、Kerry Group、ADM、Blue Grass Dairy、All American Foodsなどです。
The global cheese powder market is projected to register a CAGR of 7.1% during the forecast period 2022-2027.
The COVID-19 pandemic adversely affected several industries all over the world, including the cheese power industry. During the pandemic, consumers became health-conscious and shifted their preference toward healthy and organic products. The pandemic affected the global economy in several ways such as hampering supply chains and demand for products and affecting the production and manufacturing of cheese powder. As a result, market players started focusing on online retail channels. For instance, in 2020, DFA Ingredient Solutions, a business division of Dairy Farmers of America, unveiled an e-commerce store to enable manufacturers to order dairy ingredients.
Cheese powder is a substitute for hard cheese, due to its convenience in handling, shelf life, and storage. Manufacturers are introducing new flavors of cheese powder in order to gain a higher market share. Cheese powders are marketed as reduced-fat or reduced-sodium products, with low-fat and low-salt cheese being the cheese ingredients. The cheese powder market is led by the cheddar cheese segment, followed by mozzarella cheese. Its demand is increasing from convenience food manufacturers due to an increased demand for its flavor in various food products. Soups, sauces, dips, and condiments are the leading segments in terms of demand.
The product finds a spectrum of applications in the food and beverage industry. The preference of consumers for convenience foods is augmenting the demand for the product. In addition to this, the longer shelf life of the product makes it the prime choice for packaged food items. Furthermore, the ability of cheese powder to impart good taste and flavor accounts for its demand. Moreover, consumers' awareness of the nutrient value of the product, like high protein and vitamin content and low calories, is another factor expected to augment the growth of the market. Additionally, manufacturers are trying to offer better product quality and flavors, along with attractive and durable packaging, in order to augment the growth and scope of their business.
The North American region is estimated to account for a major share during the forecast period owing to the immense popularity of convenience food products as well as ready-to-eat meals among consumers as a result of busy work schedules. Moreover, dairy product intake on a large scale along with shifting demographics, hectic lifestyles, and easy access to new food and dairy technologies has boosted the growth of the cheese powder market in the European region. Moreover, an increase in the per capita income of consumers coupled with inflating intake of dairy items as well as altering food preferences is expected to drive the market's growth in the Asia-Pacific region. Additionally, a rise in the number of food stalls and outlets in countries such as China, India, and Japan is expected to provide a boost to the regional market's growth.
The global cheese powder market is highly competitive, with the presence of some key players. The demand for natural ingredients and fresh and authentic flavors is increasing as customers are preferring to spend more money on quality sauces, dressings, and soups for enhanced appearance, texture, and taste. The sauces, soups, and dressings industry has augmented the demand for parmesan cheese powder as it offers an authentic taste. The key strategies adopted by companies to gain higher revenues are new launches, expansions, acquisitions, and mergers. For instance, in 2020, Uhrenholt partnered with DKSH, a Swiss holding company specializing in market expansion services. Some of the major players in the cheese powder market are Dairi Concepts, Kerry Group, ADM, Blue Grass Dairy, and All American Foods, among others.