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市場調査レポート
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エモーションアナリティクス(感情分析): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Emotion Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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エモーションアナリティクス(感情分析): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エモーションアナリティクス(感情分析)市場規模は2024年に39億米ドルと推定され、2029年までに81億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に15.93%のCAGRで成長します。

エモーションアナリティクス- 市場

人工知能(AI)はデジタル変革の波をもたらしました。人間の感情を理解するAIの限界は依然として課題です。しかし、過去10年間で、データへのアクセスの増加、低コストのコンピューティング能力、進化するNLP機能とデジタル学習により、システムは人間の感情を分析できるようになりました。感情の検出と認識が普及すると予想される主な分野には、エンターテインメント(主にゲーム)、交通機関(自動運転車)、ヘルスケア(さまざまな種類の診断)、および小売(顧客体験の向上)が含まれます。

主なハイライト

  • 顧客エクスペリエンスの向上に重点が置かれているため、企業が消費者の洞察を得ることができるテクノロジーへの支出が増加しています。 Salesforceの消費者調査レポートによると、顧客の84%が、同社のエクスペリエンスはサービスや製品と同じくらい重要であると述べ、全顧客の62%がエクスペリエンスを向上させるためのAIの使用に前向きでした。このような市場の発展により、エモーションアナリティクスなどのテクノロジーの需要が増大すると予想されます。
  • このため、RealEyesやIBMなど、市場のさまざまなベンダーが、感情の検出と分析に関連するいくつかの形式のAPIをリリースすることが増えています。さらに、マルチモーダルソリューションの開始には、音声、テキスト、顔認識の統合が含まれます。また、より優れた人間の心の知能を実現する上で、筋肉活動、脳活動、皮膚コンダクタンス、心拍数モニタリングの役割が増大したことにより、このテクノロジーに対する顧客の認識が大幅に高まりました。
  • 自動車業界は、今後数年間でテクノロジーのさらなる主要な導入者となることが予想されます。自動運転車、ADAS、コネクテッドカーの出現により、IoTとセンサーの組み込みが増加しています。自動車ベンダーは、主に安全のためにエモーションアナリティクスを組み込むことが期待されています。
  • 効果的なブランド、記憶に残る顧客体験、革新的なコンテンツを構築する上で、人間の感情を理解することの重要性は現在広く認識されています。結局のところ、購入者の行動は感情に影響されます。それでも感情は誤解されたり無視されたりすることが非常によくあります。組織は、聴衆やクライアントに自分の感情を考慮したり、感情を認めたりすることを強いることなく、個人が持つのと同じ心の知能指数を必要とします。感情を理解するための従来の方法は高価で時間がかかり、拡張性がありません。
  • また、COVID-19の状況の中で、COVID-19が精神的な打撃を与えているため、多くの人が苦悩の兆候を示しています。その結果、社会的交流ができないため、国民のほとんどが自分の感情を表現するためにソーシャルメディアに目を向けるようになっています。これにより、ベンダーは自社の製品を検討する機会が得られます。たとえば、Expert SystemとSociometricaは、ソーシャルメディア全体でテキスト分析を使用して、人々の感情や一般的な感情を監視しています。 Expert Systemの人工知能テクノロジーは、公開された各テキストから感情を抽出し、Sociometricaによって分析および解釈されます。

エモーションアナリティクス市場動向

音声アナリティクスがエモーションアナリティクス市場で大きなシェアを獲得

  • 音声ベースのソリューションに対する世界の需要が大幅に増加しています。スピーカーやホームデバイスに接続されたスマートフォンの出現により、音声および音声アナリティクスの普及が大幅に進んでいます。たとえば、Googleによると、全検索の20%が音声によるものです。 Amazon EchoまたはGoogle Home所有者の65%以上が、キーボード入力に戻りたくないと考えています。
  • さらに、音声入力が可能なデバイスの需要も大幅に増加しています。導入の増加に伴い、市場の企業はユーザー入力をより適切に取得して消費者エクスペリエンスを向上させるソリューションを革新しています。たとえば、eコマース分野の世界的巨人の1つであるAmazonは、スマートスピーカーにおけるAIベースのエモーションアナリティクス機能の開発にますます注力しています。
  • コールセンターにおける音声アナリティクスは、あらゆる通話の評価と情報収集に役立つため、その重要性が広く高まっています。音声アナリティクスにより、最もパフォーマンスの高い人間のエージェントを特定し、顧客の洞察を合理化できます。人間の生産性を最大化し、重要な顧客の問い合わせをより迅速に解決できるようにするために、カスタマーケア組織はデータの洞察を活用して、特定の顧客の問い合わせに対するより適切なセグメント化とリソース割り当てを行う可能性があります。
  • 音声アナリティクスは、録音されたすべての会話を即座に分析し、特定の単語やフレーズを探します。これらの単語やフレーズは自動的に分類および分類され、エージェントが優れている部分と即興で対応する必要がある部分を特定できます。音声アナリティクスは、スクリプトの適合性を保証するための素晴らしいアプローチであり、多くの業界で不可欠です。
  • このような市場の動向は小売業界にも影響を与えることが予想されます。音声認識、アナリティクス、AIの開発に携わる多くの企業が、Amazon、Google、Alibaba、JD.comなどの小売業界のソリューションを組み込んでいます。

北米が市場の需要を牽引すると予想される

  • 北米地域は、最大の小売市場の1つ、研究開発投資、IoT、スマートウェアラブル、広告支出の本拠地である米国やカナダなどの国の存在により、大きな市場シェアを保持すると予想されます。この地域のマーケティング担当者は、消費者の洞察を得ることができるテクノロジーを導入する世界的リーダーの一人です。
  • したがって、広告支出の増大は、エモーションアナリティクステクノロジーの採用にさらに影響を与えると予想されます。より多くのマーケティング担当者が、洞察を得てデータに基づいた意思決定を可能にするテクノロジーを導入することになるでしょう。メディア事業のグループMは、市場がコロナウイルス流行の影響から回復したとき、メディア所有者の世界の広告収入は24.3%増加したと推定しています。当時、世界の広告業界は7,724億米ドルの売上を生み出しました。この市場は、2026年までに1兆米ドルを超えると予想されています。最大の地域広告市場は北米、次いでアジア太平洋地域であると予想されています。したがって、マーケティング担当者は、消費者の洞察を得るためにエモーションアナリティクスソリューションを組み込むことが期待されています。
  • 米国は世界最大の小売市場の1つであり、eコマースを含む世界の小売の大きなシェアを占めています。小売売上高の増加に伴い、地域の小売業者は適切なセグメントをターゲットとした広告への支出を増やしています。売上の増加により、小売業者はそのような機能を実現するテクノロジーにさらに多くの支出を費やすことができます。
  • 北米は、消費者分野と産業分野の両方において、IoTにおける最大の市場の1つでもあります。 GSMAインテリジェンスによると、この地域のIoT接続数は2025年までに59億に達すると予想されています。このような増加により、マーケティング担当者は消費者に関する真の洞察を獲得し、広告トレーニングを改善できるようになると予想されます。
  • さらに、この地域には、Affectiva、Neuromore Inc、Retinad Virtual Reality Inc、Eyrisなど、市場に多数のプレーヤーが存在します。これらのベンダーは主にその地域に依存して事業運営を行っています。

エモーションアナリティクス業界の概要

エモーションアナリティクス市場は、少数のプレーヤーが主要な市場シェアを占めているため、統合されています。さらに、投資の増加とパーソナライズされたユーザーエクスペリエンスへの需要により、新規参入者の市場参入は依然として困難です。市場の主要企業としては、Affectiva Inc、IBM Corporation、RealEyes、Clarifaiなどが挙げられます。

  • 2023年 6月:先駆的な製品分析会社であるKouoは、革新的なAIを活用したエモーションアナリティクステクノロジーを発表しました。 Kouoを使用すると、実際の人間の感情を定量化して分析することで、企業がユーザーの行動を理解し、機能開発に優先順位を付け、ユーザーの動的な状態に適応するパーソナライズされたエクスペリエンスを提供できるようになります。
  • 2023年 2月:人工知能を活用した統合市場調査プラットフォームプロバイダーのEntropikは、Bessemer Venture PartnersおよびSIG Venture Capitalからシリーズ B資金で2,500万米ドルを確保しました。この投資により、上級ビジネスリーダーが顧客がフィードバックを共有しているときにどのような感情を感じているかを理解できるようにする感情AIテクノロジースイートのさらなる構築が予定されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 市場促進要因
    • IoTアプリケーションの拡大とウェアラブルデバイスの導入
    • 高度なマーケティングツールのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • データプライバシーに関する懸念と世界中でのデータ規制の導入
  • 主なユースケース
    • 顔アナリティクス
    • ビデオアナリティクス
    • 音声アナリティクス
    • テキストアナリティクス
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • 顧客サービス
    • 製品/市場調査
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • 教育
    • ゲーム
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Affectiva Inc.
    • RealEyes OU
    • IBM Corporation
    • Clarifai Inc.
    • Sensum Co.
    • Beyond Verbal
    • Noldus Information Technology(NIT)
    • Sentiance NV
    • Lexalytics Inc
    • Deloitte Touche Tohmatsu Ltd.
    • Gorilla Technology Group

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 69332

The Emotion Analytics Market size is estimated at USD 3.9 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.93% during the forecast period (2024-2029).

Emotion Analytics - Market

Artificial intelligence (AI) has brought in a wave of digital transformation; the limitation of AI to understand human emotion remains a challenge. However, in the last decade, growing access to data, low-cost computing power, and evolving NLP capabilities, coupled with digital learning, have enabled systems to analyze emotions in humans. Key areas where emotion detection and recognition are expected to gain traction include entertainment (majorly gaming), transportation (autonomous cars), healthcare (various kinds of diagnostics), and retail (to enhance customer experience).

Key Highlights

  • The focus on customer experience enhancement is augmenting the spending on technologies that enable enterprises to gain consumer insights. According to Salesforce's consumer survey report, 84% of the customers mentioned that the company's experiences are as important to them as its services and products, and 62% of all customers were open to the use of AI to improve their experience. Such developments in the market are expected to augment the demand for technologies, such as emotion analytics.
  • Owing to this, various vendors in the market, such as RealEyes and IBM, are increasingly launching several forms of API that are related to emotion detection and analysis. Furthermore, the launch of multi-modal solutions includes the integration of speech, text, and facial recognition. Also, the increasing role of muscle activity, brain activity, skin conductance, and heart rate monitoring in delivering better human emotional intelligence significantly led to huge customer awareness about the technology.
  • The automotive industry is expected to be another major adopter of technology in the coming years. With the advent of autonomous cars, ADAS, and connected cars, the incorporation of IoT and sensors is on the rise; automotive vendors are expected to incorporate emotion analytics primarily for safety.
  • The importance of comprehending human emotion in building effective brands, memorable customer experiences, and innovative content is now widely acknowledged. After all, buyer behaviour is influenced by emotions. Still feelings are all too frequently misunderstood or ignored. Organizations require the same emotional intelligence that individuals possess in order to comprehend their audiences and clients without forcing them to consider or even acknowledge their emotions. Traditional methods for understanding feelings are expensive, time-consuming, and not scalable.
  • Also, Amid the COVID-19 situation, many people have shown signs of distress, as COVID-19 has taken an emotional toll. As a result, most of the population is turning to social media to express their feelings since they cannot do social interaction. This provides an opportunity for the vendors to explore their offerings. For instance, Expert System and Sociometrica use text analytics across social media to monitor people's emotions and general sentiments. Expert System's artificial intelligence technology extracts emotions from each published text, which are then analyzed and interpreted by Sociometrica.

Emotion Analytics Market Trends

Speech Analytics to Hold a Significant Share in the Emotion Analytics Market

  • The global demand for voice-based solutions is increasing significantly. With the advent of smartphones connected to speakers and home devices, voice and speech analytics penetration is growing significantly. For example, according to Google, 20% of all the searches are on voice. Over 65% of Amazon Echo or Google Homeowners do not want to return to keyboard input.
  • Additionally, the demand for devices that take voice input is increasing significantly. With growing adoption, enterprises in the market are innovating solutions to capture the user input better, thus enhancing the consumer experience. For instance, Amazon, one of the global giants in the e-commerce space, is increasingly focusing on developing AI-based emotion analytics capabilities in its smart speakers.
  • Speech analytics in call centers is gaining widespread importance, as it can help evaluate and gather information from every single call. Speech analytics can identify top-performing human agents and streamline customer insights. In order to maximize human productivity and enable quicker resolution of crucial customer queries, customer care organizations might leverage data insights to better segmentation and resource allocation for a particular customer query.
  • Speech analytics analyze every recorded conversation immediately to look for specific words and phrases. These words and phrases can then be automatically sorted and categorized to identify where an agent is excelling and where they need to improvise. Speech analytics is a fantastic approach to guarantee script conformance, which is essential in many industries.
  • Such developments in the market are expected to influence the retail industry. A large number of enterprises involved in developing voice recognition, analytics, and AI are incorporating these solutions from the retail space, such as Amazon, Google, Alibaba, and JD.com.

North America Expected to Drive the Market Demand

  • North America region is expected to hold a major market share due to the presence of countries like the US and Canada, which are home to one of the largest retail markets, R&D investments, demand for IoT, smart wearables, and ad spending. Marketers in the region are amongst the global leaders in adopting technologies that enable gaining consumer insights.
  • Consequently, the growing advertisement expenditure is expected to influence the adoption of emotion analytics technology further. More marketers will likely incorporate technologies that enable them to gain insights and make data-driven decisions. Media business Group M estimates that when the market recovered from the effects of the coronavirus epidemic, media owners' worldwide ad income increased by 24.3%. The worldwide ad industry generated USD 772.4 billion in sales at that time. The market is anticipated to surpass USD 1 trillion by 2026. The biggest regional ad market is anticipated to be North America, closely followed by the Asia Pacific. Therefore, marketers are expected to incorporate emotion analytics solutions to gain consumer insights.
  • The United States is one of the world's largest retail markets that drive a significant share of global retail, including e-commerce. With increasing retail sales, regional retailers are increasingly spending on ads targeting the right segment. The growing sales are enabling retailers to spend more on technologies that enable such capabilities.
  • North America is also one of the largest markets in IoT in both consumer and industrial spaces. According to GSMA intelligence, the number of IoT connections in the region is expected to reach 5.9 billion by 2025. Such growth is expected to enable marketers to attain authentic consumer insights and improve ad training.
  • Additionally, the region is home to an ample number of players in the market, including Affectiva, Neuromore Inc, Retinad Virtual Reality Inc, and Eyris. These vendors primarily rely on the region for their business operations.

Emotion Analytics Industry Overview

The emotion analytics market is consolidated due to a few players accounting for the major market share. Moreover, market entry for new entrants remains challenging due to higher investment and demand for personalized user experiences. Some of the key players in the market are Affectiva Inc, IBM Corporation, RealEyes, and Clarifai, among others.

  • June 2023: Kouo, a pioneering product analytics company, launched its innovative AI-powered emotion analytics technology. By quantifying and analyzing real human emotions, Kouo enables companies to understand user behavior, prioritize feature development, and deliver personalized experiences that adapt to users' dynamic states.
  • February 2023: Artificial intelligence-powered integrated market research platform provider Entropik has secured USD 25 million in Series B funding from Bessemer Venture Partners and SIG Venture Capital. This investment is set to build further its emotion AI technology suite that enables senior business leaders to understand what emotions customers are feeling while they're sharing feedback.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing IoT Applications and Adoption of Wearable Devices
    • 4.3.2 Increasing Need for Advanced Marketing Tools
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Privacy Concerns and Data Regulation Adoption Across the World
  • 4.5 Key Use Cases
    • 4.5.1 Face Analytics
    • 4.5.2 Video Analytics
    • 4.5.3 Speech Analytics
    • 4.5.4 Text Analytics
  • 4.6 Assesment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment
    • 5.1.1 On-Premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Customer Service
    • 5.2.2 Product/Market Research
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 Automaotive
    • 5.2.5 Education
    • 5.2.6 Gaming
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Affectiva Inc.
    • 6.1.2 RealEyes OU
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 Clarifai Inc.
    • 6.1.5 Sensum Co.
    • 6.1.6 Beyond Verbal
    • 6.1.7 Noldus Information Technology (NIT)
    • 6.1.8 Sentiance NV
    • 6.1.9 Lexalytics Inc
    • 6.1.10 Deloitte Touche Tohmatsu Ltd.
    • 6.1.11 Gorilla Technology Group

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET