表紙:ヴィーガンチョコレート市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136217

ヴィーガンチョコレート市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Vegan Chocolate Market - Growth, Trends, and Forecast (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 188 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
ヴィーガンチョコレート市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヴィーガンチョコレートの世界市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR13.7%を記録すると予測されています。

世界中の消費者、特にミレニアル世代の間でヴィーガンの人気が高まっていることが、市場の成長を促す大きな要因となっています。例えば、ヴィーガン協会によると、2014年、英国におけるヴィーガンの数は15万人と推定され、2019年には60万人に増加するとされています。環境保護キャンペーンの増加や、動物虐待に対する意識の高まりが、市場の成長を支えています。また、近年では、子どもから大人まで食物アレルギーや乳糖不耐症の症例が増加していることから、消費者の食に対する嗜好も変化しています。例えば、Food Tolerance Networkの報告によると、2019年には世界で70%近くの人が乳糖不耐症であるとのことです。

また、ヴィーガンチョコレートブランドの中には、アーモンドミルクや豆乳などの牛乳代替品を用いて、本格的なヴィーガンチョコレートを製造しているところもあります。例えば、2021年にはインドのブランド「MilkinOats」がオートミルクを使用したヴィーガン・ミルクチョコレートを発売しています。同社の「Chalet Chokolad」というプレミアムシリーズは、スイスのシャレーで作られており、「Chalet Velvety」と「Chalet Almond Crunch」という2つの種類があります。さらに、食品生産における動物の福祉に関する懸念、ヴィーガンチョコレートは健康的で血糖値を上げるという信念、製造工程におけるステビアなどの代替甘味料の使用といった要因が、予測期間中に市場をより速いペースで押し上げると予想されています。

主な市場動向

植物性食品への親和性の高まり

英国栄養士会(British Dietetic Association)と米国栄養士会(American Academy of Nutrition)によると、健康的な食事のガイドラインに従った計画的な菜食主義者は、体が必要とするすべての栄養素を摂取でき、あらゆる年齢やライフステージの人に適しているとのことです。最近の消費者は、消耗品を購入する前に、健康上の利点を探しています。例えば、2021年に国際食品情報評議会とアメリカ心臓財団が発表した調査では、アメリカ人の43%が買い物の際に常に健康的な選択肢を探していると主張し、52%が少なくとも時々健康的な食品を偵察していると回答しています。世界中のほとんどの消費者は、健康的なライフスタイルとさらに健康的な食事に切り替えることを選択しており、これを裏付けるように、ショコラティエは砂糖を減らし、乳製品を使用せず、ヘーゼルナッツ、カシューナッツ、オーツなど乳製品を含まないミルクでミルクチョコレートを作り、よりクリーンで健康的、そしてクセのない体験を得ているのだそうです。また、ヴィーガンチョコレートには、果物、野菜、穀物、ナッツ類に含まれる抗酸化物質が含まれており、アンチエイジング効果が期待できます。ヴィーガンチョコレートが提供するこのような健康上の利点は、メーカーが味に妥協することなく、健康を損なわない製品を提供しているため、消費者を惹きつけています。

欧州が最大の市場シェアを占める

欧州のヴィーガン・チョコレート市場は、この地域の人々の間でヴィーガン食が受け入れられつつあることから、過去に大きな成長を記録しています。健康志向の消費者は、健康的なライフスタイルの一環として、ヴィーガンやフレキシタリアン食を選択するようになってきています。連邦食品農業省の調査によると、国民の約35%がベジタリアンまたはヴィーガン製品の入手を「非常に重要」と考えており、ドイツ人の63%が肉の消費を減らそうとしていることから、ドイツは世界で最もベジタリアンが多い国の一つになっています。さらに、国際的な食の啓蒙団体であるProveg Internationalの最近の調査によると、ドイツ全土で130万人のヴィーガンと800万人のベジタリアンがいることが明らかになっています。このことが、欧州市場におけるヴィーガンチョコレートの需要に貢献しています。

さらに、欧州で盛大に祝われるイースターのようなお祭りも、ヴィーガンチョコレートの売り上げを押し上げています。チョコレートや菓子類は、欧州の文化において広く好まれる贈答品だからです。ヴィーガニズムの動向の拡大に伴い、消費者はヴィーガンチョコレートをそのような機会に最も好むようになり、市場関係者に大きなチャンスを与えています。メーカー各社は、植物由来の食生活への関心の高まりに応え、イースターのヴィーガンチョコレートやイースターをテーマにしたお菓子を提供し、顧客の関心を集めています。例えば、Lindtはヴィーガン対応のダークチョコレート「ゴールドラビット」を製造し、Divineはクリスプミント入りの新しいヴィーガンダークチョコレートエッグを発表しています。

競合情勢

この市場の特徴は、少数の老舗プレーヤーと複数の中小規模のプレーヤーが存在することです。企業は、ヴィーガンチョコレートに新しく革新的なフレーバーを導入するための研究開発活動に注力しています。ヴィーガンチョコレートの消費量の増加は、その独特の風味と栄養特性に起因しています。企業は、ヴィーガンチョコレート市場での収益を高めるために、マーケティングやプロモーション活動を強化するための努力をしています。世界のヴィーガンチョコレート市場で活動する主要なプレーヤーには、Mars, Incorporated、Mondelez International.、Nestle SA、Tofutti Brands, Inc、Plamil Foods Ltd、Barry Callebautなどが含まれます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • チョコレートタイプ別
    • ミルクチョコレート、ホワイトチョコレート
    • ダークチョコレート
    • その他のタイプ
  • 製品タイプ別
    • 箱入りアソート
    • カウントライン
    • その他
  • 販売チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mondelez International
    • Nestle SA
    • Tofutti Brands, Inc.
    • Plamil Foods Ltd
    • Barry Callebaut
    • NestEndangered Species Chocolatele
    • Endorfin
    • Goodio
    • Montezumas Direct Ltd.
    • No Limit, LLC(Newman's Own Inc.)

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92184

Global Vegan Chocolate Market is projected to register a CAGR of 13.7% during the forecast period (2022-2027).

The growing popularity of veganism among consumers across the globe, especially among millennials is a major factor driving the growth of the market. For instance, according to the vegan society, in 2014, the number of vegans in Great Britain was estimated to be 150 thousand, which increased to 600 thousand in 2019. An increasing number of environmental protection campaigns and growing awareness about animal cruelty are supporting the growth of the market. In recent years, consumers' food tastes have also changed as a result of rising food allergies and cases of lactose intolerance in both children and adults. For instance, the Food Tolerance Network reported that in 2019, almost 70% of people worldwide are lactose intolerant.

Some vegan chocolate brands also use milk substitutes like almond milk or soy milk to produce authentic vegan chocolates. For instance, in 2021, an Indian brand 'MilkinOats' has launched vegan milk chocolate made with oat milk. Their premium range, called Chalet Chokolad, is made in Swiss chalets and offers two varieties namely Chalet Velvety and Chalet Almond Crunch. Moreover, factors like concerns regarding animals' welfare in food production, the belief that vegan chocolates are healthier that boost healthy blood sugar, and the usage of alternative sweeteners like stevia in manufacturing processes are expected to boost the market at a faster pace during the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Affinity for Plant-based Diet

According to Dietetics and the British Dietetic Association and the American Academy of Nutrition, a well-planned vegan diet, which adheres to healthy eating guidelines, provides all the nutrients that a body requires and is suitable for people of all ages and stages of life. Consumers these days are looking out for health benefits before they buy any consumable products. For instance, in a survey published by the International Food Information Council and the American Heart Foundation in 2021, 43% of Americans claimed to always be on the lookout for healthy options when shopping, while 52% said they were at least sometimes scouting for healthy foods. Most consumers around the world are choosing to switch to a healthy lifestyle and an even healthier diet and this is supported by the chocolatiers making chocolates with less sugar, without dairy, and making milk chocolate with dairy-free milk like hazelnut, cashew nut, oats, etc. which is giving a cleaner, healthier, and less cloying experience. In addition, vegan chocolates contain antioxidants that give them anti-aging properties and are usually found in fruits, vegetables, grains, and nuts. Such health benefits offered by vegan chocolates are attracting consumers as manufacturers are offering products without compromising on taste and not cutting on their health.

Europe Holds The Largest Market Share

The vegan chocolate market in Europe has registered significant growth in the recent past due to the ongoing acceptance of the vegan diet among the region's population. Health-conscious consumers are increasingly choosing vegan or flexitarian diets as a part of a healthy lifestyle. According to a study from the Federal Ministry of Food and Agriculture, about 35% of the population see the availability of vegetarian or vegan products as 'very important, and 63% of Germans are trying to reduce their meat consumption, making the country one of the most vegetarian places in the world. Further, a recent study by Proveg International, an international food awareness organization reveals that there are 1.3 million vegans and 8 million vegetarians across Germany. This in turn has contributed to the demand for vegan chocolate in European markets.

Moreover, festivals like Easter which is grandly celebrated in Europe are also boosting the sales of vegan chocolates as chocolates and confectionery are widely favored gifting items in the European culture. With the expanding veganism trend, consumers prefer vegan chocolates the most on such occasions which are creating substantial opportunities for the market players. Manufacturers have responded to the growing interest in plant-based diets by delivering Easter vegan chocolate and Easter-themed treats that attract customers. For instance, Lindt makes a vegan-friendly dark chocolate gold rabbit, and Divine released its new vegan dark chocolate egg with crisp mint.

Competitive Landscape

The market is characterized by the presence of a few well-established and several small- and medium-scale players. Companies are focusing on research and development activities to introduce new and innovative flavors in vegan chocolates. The rise in consumption of vegan chocolates can be ascribed to their distinctive flavor and nutritional properties. Companies are taking efforts to increase marketing and promotional activities to boost their revenue in the vegan chocolate market. Some of the key players operating in the global vegan chocolate market include Mars, Incorporated, Mondelez International., Nestle SA, Tofutti Brands, Inc., Plamil Foods Ltd, and Barry Callebaut, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Chocolate Type
    • 5.1.1 Milk Chocolate & White Chocolate
    • 5.1.2 Dark Chocolate
    • 5.1.3 Other Types
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Boxed Assortments
    • 5.2.2 Countlines
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Distibution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience stores
    • 5.3.3 Online Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mondelez International
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 Tofutti Brands, Inc.
    • 6.3.4 Plamil Foods Ltd
    • 6.3.5 Barry Callebaut
    • 6.3.6 NestEndangered Species Chocolatele
    • 6.3.7 Endorfin
    • 6.3.8 Goodio
    • 6.3.9 Montezumas Direct Ltd.
    • 6.3.10 No Limit, LLC (Newman's Own Inc.)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER