市場調査レポート
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NFTゲームの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global NFT Gaming Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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NFTゲームの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のNFTゲーム市場は、2022年から2027年の予測期間中にCAGR32.56%で成長すると予想されています。

NFTは、オンラインゲームやゲーム内資産購入に関するゲーマーの考え方に革命を起こしています。ブロックチェーンで構築されたゲームや分散型アプリケーション(dApps)などの技術が使用されているため、プレイヤーはゲーム内購入や資産取得の効用と価値をより効果的に把握することができます。

主なハイライト

  • さらに、ゲームにおけるブロックチェーン技術は、ゲーム内コンテンツを表すデジタル資産であるノンファンジブルトークン(NFT)によって推進されています。これらのトークンはユニークで希少、かつ分割不可能であり、NFTを支えるブロックチェーンネットワークは、プレイヤーの所有権、証明可能な希少性、相互運用性、不変性を促進します。
  • 様々な利点があります。例えば、プレイヤーが従来のゲームでアーマーのアップグレードを購入した場合、そのメリットはその1つのゲームのコンテキスト内でのゲームプレイの強化のみです。しかし、クロスプラットフォームの非可溶性トークン(NFT)を利用するゲーム・エコシステムでは、同じ防具をトークン化することで、ゲーム内で購入したものを、相互に接続されたゲーム間で利益を付与したり、金銭や他のデジタル資産に交換できる譲渡可能な資産に変換することが可能です。
  • Finderが2022年3月に実施した調査と26カ国のインターネットユーザーへの調査によると、インドはNFTゲームの人気と導入においてトップの地位を獲得しており、回答者の34%がPlay to Earnゲームをプレイしたことがあり、11%が今後プレイしたいと考えていることがわかりました。
  • パンデミックが主要国を襲ったとき、職のない人たちはかなりのイケメンを作りました。例えば、ヴィンセント・ガラルテは2020年7月に解雇され、その後、暗号通貨で報酬を得るオンラインゲームを始めました。最初の2週間で、ポケモンのようなクエストとバトルで、ガラルテはPHP 37,000(USD732)以上を稼ぎ、"本当の仕事"で稼いでいた時の3倍を稼ぎました。

主な市場動向

メタバースへの動きが活発化し、需要拡大が見込まれる

  • メタバース」の概念の台頭により、新たな可能性が広がっています。ゲーム間のNFT相互運用性よりも、CryptoKitties同士のレースやプラットフォームを飛び越えるBored Apesなど、NFTエコシステムからゲームが生まれるボトムアップモデルへの開拓が進んでいます。
  • また、クロスプラットフォームの移行は、デザイナーにとってバランスとプレイヤーのエクスペリエンスに関わる問題でもあります。NFTは所有権の目印に過ぎず、ゲームアイテムの実際の有用性を一貫して定義するものではありません。例えば、あるゲームではそこそこの威力を持つ剣のNFTが、別のゲームでは完全に威力を発揮できない理由はないでしょう。
  • また、グラフィックインターフェースのレベルでも課題があります。ゲーム用の3Dビジュアルアセットは、UnrealやUnityなど様々なデザインツールで作成されます。これらは独自のデータフォーマットを持ち、特定のレンダリングエンジンと連携しています。しかし、これらを連動させるのは簡単なことではありません。
  • 需要の高まりは、メタバースを身近な要素にするソリューションを立ち上げる起業家たちを後押ししています。例えば、2022年6月、MetaverseGoは、同社がNFTベースのゲームへのアクセスを容易にするアプリを立ち上げると発表しました。これらのゲームでは、ユーザーが暗号ウォレットを作成する必要があるなど、理解するのに時間と労力がかかることがよくあります。このアプリは、これらの手順の一部をユーザーに代わって行うもので、必要なのは携帯電話番号のみです。

オンラインゲームプラットフォームの需要増が市場を牽引する見込み

  • 最近の高度なクラウド技術の進歩により、クラウドゲーミングのアイデアが現実のシナリオになりました。クラウドゲーミングは、インタラクティブなゲームアプリケーションを遠隔地からクラウドにレンダリングし、そのシーンをビデオシーケンスとしてインターネット経由でプレーヤーにストリーミングして返します。これは、高品質のゲームを実行することができない、あまり強力でない計算機デバイスのための利点です。OnliveやGaikaiなどの先駆者は、多くのユーザーを獲得し、成功を収めています。
  • クラウドゲーミングでは、ゲームシーンのレンダリング、ゲームロジックの処理、ビデオエンコーディング、ビデオストリーミングなどの計算を、肝心のサーバー(すべてのゲームが保存されている)が行う。Onlive、G-Cluster、StreamMyGame、Gaikai、T5-Labsなど、複数のプレイヤーがすでにこうした商用クラウドゲームサービスを提供しています。また、この分野は、従来のゲーム市場の潜在的な競合相手とみなされています。
  • このため、セガ、ユービーアイソフト、エピックゲームズ、ワーナーブラザーズ、ディズニー・インタラクティブ・スタジオなどのゲームメジャーも、Onliveと提携を結び、ゲームを配信するようになっています。また、2020年5月には、Nvidia GeForceがクラウドゲームライブラリに19ゲームを追加し、さらにGeForce Nowで提供する18ゲームを追加発表しました。
  • 2021年2月、PM ConnectとRemoteMyAppは、クラウドゲーム市場の機会を捉えるための提携を発表しました。この提携により、フォートナイト、ロケットリーグ、グランド・セフト・オートなどのタイトルがVortex.ggでホストされ、ゲームファンは高価なソフトウェアやコンソールを購入せずに最新のリリースをプレイできるようになりました。

競合情勢

世界のNFTゲーム市場は競争が激しく、大手企業で構成されています。市場シェアの観点からは、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、クラウドコンピューティングとブロックチェーンの広範な採用により、市場の需要は増加しています。多くの企業は、新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

  • 2022年6月-NFT中心のゲームプラットフォームであるCryptoysは、親会社のOnChain Studiosと並んで、Andreessen Horowitzが主導するシリーズA資金調達ラウンドで2,300万米ドルを調達しました。この新興企業は、この資金を利用して、プレイ&アーンのゲームをホストするNFTベースのゲーム世界を構築し、プレイヤーが収集可能な玩具に関与できるようにすることを意図しています。Cryptoysはまた、全く新しいアニメシリーズに取り組む予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 ゲームにおけるNFT-パラダイムシフト

  • 市場概要
  • 予想される導入動向- ゲームへの移行をベースにした各段階の広範な割合の帰属
    • 第一世代-NFT
    • 第二世代-NFT+P2E
    • 第三世代:NFT+P2E+高画質/レンダリング
    • 第四世代:NFT+P2E+AAAタイトル+ 従来のゲームモードからの移行
  • 市場促進要因
    • NFTは、パブリッシャー指向のモデル(ゼロサム)から、DAOコミュニティ、プレイヤー、パブリッシャー、ゲーマーエコシステムが利益を得る分散型モデルへの根本的な変化をもたらしています。
    • メタバースへの移行と暗号業界の認知度向上が相まって、さらに普及が進むでしょう。
    • 隣接市場の既存企業による資金調達に支えられた強固なエコシステム
  • 市場の課題
    • 規制の不確実性が引き続き大きな懸念材料
    • NFTベースのモデルの利点やブロックチェーンベースのモデルを使用することによる環境上の課題に関する相対的な認識不足
  • 産業エコシステムの分析

第5章 ゲーミングNFT-産業の人口統計学

  • ゲームにおけるNFTの現在のアドレス可能な市場と記録されたアクティブウォレットの数(2020-2021年)
  • 地域別需要の内訳- 北米、欧州、アジア太平洋、世界のその他の地域
  • ゲーミングタイトル別内訳:モバイル、コンソール、ダウンロード/ボックス

第6章 P2Eゲーム市場の情勢

  • P2Eゲームの現在の対応可能な市場とゲーム業界全体における相対的なシェア
  • 主な市場インフルエンサーとイネーブラー
  • P2E採用の推進におけるGameFiの役割

第7章 NFTゲームベンダーの情勢

  • ゲーム業界におけるNFT全体(ゲーム内トランザクションボリュームを含む
  • 上位NFTゲームに関する報道
    • Axie Infinity
    • ゴッズ・アンチェインド
    • CryptoPunks
    • Bored Ape Yacht Club(ボアードエイプヨットクラブ
    • サンドボックス

第8章 GameFi 2.0-次のイテレーションとその属性

  • GameFiは、より良いソーシャルインタラクション、メタバース属性の統合、すべての主要な関係者のための低侵入障壁に基づいて最適化されます。
  • 市場の展望

第9章 投資分析- ゲームベンダーにおけるブロックチェーン

目次
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The Global NFT Gaming Market is expected to grow at a CAGR of 32.56% during the forecast period from 2022-2027. NFTs are revolutionizing the way gamers think about online gaming and in-game asset purchases. The technology used such as blockchain-built games and decentralized applications (dApps) enables players to capture the utility and value of in-game purchases and asset acquisitions more effectively.

Key Highlights

  • Further, Blockchain technology in gaming is driven by non-fungible tokens (NFTs), digital assets that represent in-game content. These tokens are unique, rare, and indivisible, while the blockchain networks that underpin NFTs facilitate player ownership, provable scarcity, interoperability, and immutability.
  • It has various benefits. For instance, when a player purchases an armor upgrade in a traditional game, their only benefit is enhanced gameplay within the context of that one game. However, in a gaming ecosystem that utilizes cross-platform non-fungible tokens (NFTs), the same armor can be tokenized in a way that transforms in-game purchases into transferable assets that may confer benefits across interconnected games or be exchanged for money or other digital assets.
  • According to research conducted by Finder in March 2022 and a survey of Internet users across 26 countries found that India has gained the top position in the popularity and adoption of NFT gaming, with 34% of respondents having played the Play to Earn games and 11% wanting to play it in future.
  • When the pandemic hit major countries, jobless people made quite a handsome. For instance, Vincent Gallarte was laid off in July 2020, following which he started playing an online game that rewards players in cryptocurrency. In his first two weeks of Pokemon-like questing and battling, Gallarte earned more than PHP 37,000 (USD732), three times what he would have made at his "real job."

Key Market Trends

Increasing move towards metaverse is expected to increase the demand

  • The rise of the "metaverse" concept has opened new possibilities. Rather than NFT interoperability across games, pioneers increasingly see a bottom-up model that will have games emerging from NFT ecosystems: think races between CryptoKitties or platform-jumping Bored Apes.
  • Cross-platform transferability would also present balance and player-experience issues for designers. An NFT is little more than a marker of ownership and wouldn't define the actual utility of game items in any consistent way. For instance, there's no reason an NFT of a sword that's moderately powerful in one game couldn't be made completely overpowering in another.
  • There are also challenges at the level of the graphical interface. 3D visual assets for games can be created with a variety of design tools such as Unreal or Unity. ​​These things have proprietary data formats that are linked to particular rendering engines. However, It's not an easy thing to make them work together.
  • The increasing demand has encouraged entrepreneurs to launch solutions making metaverse an approachable factor. For instance, in June 2022, MetaverseGo announced to launch of an app that the company will make access easier for NFT-based games. Often, these games need users to create a crypto wallet, among other steps that require some time and effort to understand. The app will perform some of these steps for the user and will only require a mobile number.

Increasing demand of online gaming platform is expected to drive the market

  • The recent advancement in advanced cloud technology has turned the idea of cloud gaming into a real scenario. Cloud gaming renders the interactive gaming application remotely in the cloud and then streams the scenes as a video sequence back to the player over the internet. This is the advantage for less powerful computational devices that are otherwise incapable of running high-quality games. Industrial pioneers, such as Onlive and Gaikai, witnessed success in the market with large user bases.
  • In cloud gaming, the vital server (where all the games are stored) does the computation work, including game scene rendering, game logic processing, video encoding, and video streaming. Several players, such as Onlive, G-Cluster, StreamMyGame, Gaikai, and T5-Labs, are already offering such commercial cloud gaming services. This sector is also seen as a potential competitor for the traditional gaming market.
  • This has also prompted video game majors, such as Sega, Ubisoft, Epic Games, Warner Bros, and Disney Interactive Studio, to establish partnerships with Onlive for distributing their games. Also, in May 2020, Nvidia GeForce added 19 games to its cloud gaming library and further announced additional 18 new games that will be available on GeForce Now.
  • In February 2021, PM Connect and RemoteMyApp announced to a partnership to capture the opportunities in the cloud gaming market. Following the partnership, titles including Fortnite, Rocket League, and Grand Theft Auto were hosted on Vortex. gg, thereby enabling gaming fans to play the latest release without purchasing expensive software and consoles.

Competitive Landscape

The Global NFT gaming market is highly competitive and consists of major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with extensive adoption of cloud computing and blockchain is increasing the demand of the market. Many of the companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

  • June 2022 - Cryptoys, an NFT-centric gaming platform, alongside its parent company OnChain Studios, has raised USD 23 million in a Series A funding round led by Andreessen Horowitz. The startup intends to use the funds to build an NFT-based gaming universe that will host play-and-earn games, as well as allow players to engage with collectible toys. Cryptoys will also be working on a brand-new animated series.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 NFT IN GAMING - A PARADIGM SHIFT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Anticipated adoption trends - a broader percentage for each stage to be attributed based on switch to gaming
    • 4.2.1 First Gen - NFT
    • 4.2.2 Second Gen - NFT + P2E
    • 4.2.3 Third Gen - NFT + P2E + Higher quality/rendering
    • 4.2.4 Fourth Gen - NFT + P2E + AAA Titles + Shift from traditional gaming modes
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 NFT has led to a fundamental change in distribution from a publisher-oriented model (zero-sum) to a distributed model where DAO community, players, publishers and gamer ecosystem stand to benefit from the returns.
    • 4.3.2 The move towards metaverse coupled with increased awareness on the crypto industry will further drive adoption
    • 4.3.3 Robust ecosystem backed by funding from incumbents from adjacent markets
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Regulatory uncertainty remains a key concern
    • 4.4.2 Relative lack of awareness on the benefits of NFT-based models and environmental challenges due to use of blockchain-based models
  • 4.5 Industry Ecosystem Analysis

5 GAMING NFT - INDUSTRY DEMOGRAPHICS

  • 5.1 Current addressable market for NFT in Gaming & # of active wallets recorded (2020-2021)
  • 5.2 Breakdown of the demand by region - North America, Europe, Asia-Pacific & Rest of the World
  • 5.3 Breakdown of the demand by Gaming Typr - Mobile, Console and Download/Box

6 PLAY-TO-EARN GAMING MARKET LANDSCAPE

  • 6.1 Current addressable market for P2E Gaming and its relative share in the overall Gaming industry
  • 6.2 Key market influencers & enablers
  • 6.3 Role of GameFi in driving P2E adoption

7 NFT GAMING VENDOR LANDSCAPE

  • 7.1 Overall NFT (including in-game transaction volume) in the Gaming industry
  • 7.2 Coverage on the top NFT Games
    • 7.2.1 Axie Infinity
    • 7.2.2 Gods Unchained
    • 7.2.3 CryptoPunks
    • 7.2.4 Bored Ape Yacht Club
    • 7.2.5 The Sandbox

8 GAMEFI 2.0 - THE NEXT ITERATION & ITS ATTRIBUTES

  • 8.1 GameFi to be optimized on the basis of better social interactions, integration of metaverse attributes, lower barriers to entry for all the key parties
  • 8.2 Market Outlook

9 INVESTMENT ANALYSIS - BLOCKCHAIN IN GAMING VENDORS