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市場調査レポート
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1407037

プロフェッショナルオーディオ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Professional Audio - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロフェッショナルオーディオ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のプロフェッショナルオーディオの市場規模は、2024年に117億4,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 6.5%で成長し、2029年には160億8,000万米ドルに達すると予測されています。

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ライブイベント/コンサート、スタジオ制作、Web制作など、進化するエンターテイメントエコシステムが、先進的なノイズプルーフ音響機器に対する市場の意欲に拍車をかけています。

主なハイライト

  • プロフェッショナルオーディオ市場は、デジタル化の進展、高速インターネットの利用可能性、スマートフォンの普及拡大から利益を得ています。これらは、コマーシャル、音楽レコーディング、その他のプロフェッショナルな活動において、ノイズやエラーのないオーディオミックスを生み出します。上記の利点とは別に、これらはバー、ショッピングモール、スポーツ施設、スタジアムなどで消費者やユーザーの体験を向上させるためにも採用されています。例えば、レストラン経営者は、プロフェッショナル音響機器を使って食事体験を向上させています。
  • HDおよびUltra HDの音質に対する需要の高まり、Wi-FiおよびBluetoothベースの機器の普及拡大、ネットワークアクセスの簡便化により、研究対象市場は拡大しています。スマートネットワークやその他のローカルエリアネットワークを介した通信の発展により、オーディオ機器にリモートアクセスできるようになりました。
  • 無線通信の進歩は、プロフェッショナルオーディオ機器の需要を押し上げています。さらに、音声対応のスマートインタラクティブガジェット開発への投資の増加は、プロフェッショナル音響機器市場に有利な可能性をもたらしています。しかし、高価な初期設定費用とメンテナンス費用が市場の成長を制限しています。
  • プロフェッショナルオーディオラウドスピーカーは、AR/VR機器との融合が期待されています。音楽とともに、ARデバイスがオーディオと同期してバーチャル体験を提供したり、その逆を行ったりします。音は後光のようにリスナーに寄り添い、3Dやサラウンドサウンド技術によって新たな仮想環境を切り開くと思われます。近い将来、音楽は仮想世界と組み合わされ、まったく新しい体験を生み出すことができるようになると思われます。
  • その他の成長促進要因としては、モノのインターネットやクラウドコンピューティングプラットフォームにプロAVを組み込むなど、数々の技術開発が挙げられます。これらのテクノロジーは、ライブイベント、コラボレーション、セキュリティ、会議、学習、モニタリングに適しています。専門的なコンテンツを提供するためのドローン、360度カメラ、バーチャルリアリティシステムの構築や、通信インフラの進歩など、さらなる要因が市場をさらに活性化させると予想されます。
  • メディア・エンターテインメント産業への投資の増加は、市場におけるプロAVシステムの需要を促進すると予想されます。India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2024年までにインドのメディアエンターテイメント産業は309億米ドルに達すると予想されています。
  • さらに、プロフェッショナル音響機器は小売店でさまざまな用途に使用できます。小売店は、プロフェッショナル音響機器を使って音楽を流すことで、ムードを演出し、顧客に快適なショッピング体験を提供することができます。オーディオ・システムは、今後のプロモーションや閉店のアナウンスなど、買い物客へのアナウンスにも利用できます。また、音楽の生演奏や作家の朗読、その他の特別なイベントにも使用でき、買い物客により豊かで没入感のある体験を提供することができます。小売業界におけるプロフェッショナルオーディオ製品への需要の高まりは、R&Dやパートナーシップへの投資という形で、市場プレーヤーを新製品の革新に駆り立てています。例えば、Black Boxは2022年6月、ボーズコーポレーションのプロオーディオ専門部門であるボーズプロフェッショナルソリューションの完全な設計と統合能力を提供すると発表しました。このパートナーシップは、南北アメリカの高等教育および小売市場の要件に対応することに重点を置きます。
  • 特に新興諸国では、プロフェッショナルオーディオ機器の価格が高く、高品質のオーディオシステムをサポートするために必要な技術インフラが限られていることが、予測期間中の研究市場の成長を抑制する可能性があります。
  • インフレ率が上昇し、経済がCOVID-19パンデミックの余波に苦しんでいる中、世界の景気後退が起こる可能性が高いです。世界の新興経済諸国は停滞と支出圧縮に見舞われるであろう。可処分所得の漸減は市場成長に悪影響を及ぼすと予想されます。

プロフェッショナルオーディオ市場の動向

ラウドスピーカーセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • 企業部門におけるハイエンドプロフェッショナルラウドスピーカー需要の増加が、市場の成長を牽引します。競争の激化に伴い、企業では職場のワークフローを容易にし、管理するために音響機器を導入するケースが増えています。現在では、企業部門のビデオ会議システムにハイエンドのプロフェッショナルスピーカーを導入することが必要となっています。しかし、素材の品質、デザイン、耐久性、重量、ブランド力などに起因するハイエンドスピーカーの高コストが、市場の成長にとって課題となっています。
  • さらに、IoTや拡張現実(AR)のような先端技術の出現は、音楽コンサート、録音・放送スタジオ、映画館のような商業目的での使用を目的とした革新的なプロフェッショナルスピーカーを製造するために、いくつかの企業がARを採用しているため、市場成長の進化のための有利な機会を提示しています。
  • さらに、過去10年間で、音楽フェスティバルは、Coachella、Lollapalooza、Outside Landsなど、毎年数多くのイベントが開催される競合業界において、重要な資金稼ぎとなっています。メインストリームの音楽フェスティバルの人気上昇と並行して、何百もの小規模でニッチな、あるいはジャンル特有のフェスティバルが栄えてきました。
  • 例えば、Live Nationは2021年の17.2千イベントから増加し、2022年には世界中で43.6千以上のイベントを開催しました。こうしたイベントでのプロフェッショナルスピーカーの人気急上昇は、プロフェッショナルラウドスピーカーセグメントに多大な成長をもたらすと予想されます。
  • 例えば、2022年7月にデトロイトで開催されたムーブメントフェスティバルの多くのダンスフロアでは、ムーブメントのいくつかのステージに、JBL VTX A12ラウドスピーカーとB28およびS28サブウーファーを搭載した合理的なリグからなる、汎用性の高いJBL VTXシリーズラインアレイサウンドリインフォースメントシステムが導入されました。
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欧州は高い市場成長が期待される

  • 欧州の技術進歩により、メーカーは予測期間中に大きな利益を上げることができると思われます。SkypeやZoomのような通信アプリケーションの統合と消費者需要の増加は、プロフェッショナルオーディオ市場をさらに前進させると思われます。
  • さらに、個人消費の増加も、より高級なオーディオおよびビジュアル機器の購入につながる可能性が高いです。英国の予防接種プログラムの急速な展開、EUとの貿易関係をめぐる確実性の向上、規制の緩和により、2022年の個人消費は増加しました。これは研究対象市場の成長機会となることが期待されます。
  • メディア管理のワークフローを強化するため、IPベースのインフラに移行する組織もあります。欧州では、政府は市場における録画とストリーミングのアプリケーションを強化する目的で、さまざまな企業と協力しています。例えば、2022年9月、ArborはMatrox ST 2110のハードウェアおよびソフトウェア技術をベースに構築された斬新なIP SMPTE 2110規格ベースのソフトウェアポートフォリオを発表しました。Arborの新しいIPベースのビデオ管理ソリューションは、欧州の政府機関や組織向けの幅広いストリーミングや録画アプリケーションをサポートします。
  • Arborのソリューションは、政府機関にブロードキャストグレードのオーディオとビデオ録画を提供し、ユーザーがすべてのオーディオとビデオコンテンツを完全にコントロールできるようにします。Arborは、プロフェッショナルなブロードキャストクオリティのビデオ、標準規格、将来性のあるプラットフォームなど、多様なアプリケーションを必須要件として、政府機関の顧客に製品を提供しています。このような政府によるAVシステム導入のイニシアチブは、市場におけるプロフェッショナルオーディオシステムの需要増加に貢献すると予想されます。
  • さらに、市場のベンダーは、新製品の提供を通じて競争力を高め、より幅広い顧客層に対応するための戦略的投資を模索しています。例えば、2022年1月には、急成長するコンテンツ制作市場にプレミアムブランドのハードウェア製品とソフトウェアソリューションを提供する世界のプロバイダーであるVitec Imaging Solutions社が、スタジオおよびライブパフォーマンスオーディオ用の最高級マイクロホンブランドであるAudix社の買収を発表しました。
  • さらに2023年1月、シスコはIntegrated Systems Europeで、Microsoft Teams向けの新しいコラボレーション・デバイス製品群を発表し、オーディオ相互運用性を進化させたハイブリッドワークスペース向けのデジタル・多指向性テーブルマイク、Cisco Table Microphone Proを発売しました。

プロフェッショナルオーディオ業界の概要

世界のプロフェッショナルオーディオ市場は断片化されており、Panasonic、Altec Lansing、 Samsung Electronics (JBL, Harman)、 Creative Technology Ltd.、 など複数のプレーヤーが存在します。市場競争が激しいため、各社は常に先進技術の採用や総合的な製品の革新に努めています。

  • 2023年4月 - プロオーディオ&照明ブランド「ATI Pro」は、ニューデリー中心部に進出する企業とともに、視野を広げる計画を発表しました。技術的に先進的な製品のワンストップ・ソリューションとなることを目指し、今度のショールームは1つ屋根の下に複数の部門で構成されます。60000平方フィートの敷地に、精巧なショールーム、専用デモルーム、輸出入部門、専用サービスセンター、ロジスティクス部門などが設置されます。
  • 2023年3月 - ゼンハイザーは、ストリーミングやポッドキャスティング用の簡単でスタイリッシュなソリューションを提供する単一指向性コンデンサー・マイクロホン、Profile USBマイクロホンを発売しました。ポッドキャスター、ストリーマー、ゲーマーがコンテンツに集中できるよう、すべての機能にダイレクトにアクセスできるプロフェッショナルなサウンドを搭載。サイドアドレスマイクロホンはMRP 10900のテーブルスタンドタイプで、Profile Streaming Setは3点セルフロック式ブームアーム付きです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 調査の枠組み
  • 2次調査
  • 1次調査
  • 1次調査のアプローチと主要回答者
  • データの三角測量と洞察の生成

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン分析
  • マクロ経済動向の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 技術の進歩と革新
    • Wi-FiおよびBluetoothベースのデバイスの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • 高い機器コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • スピーカー
    • パワーアンプ
    • ミキシングコンソール
    • マイクロフォン
    • ヘッドフォン
    • その他
  • タイプ別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 業界別
    • 企業
    • 会場・イベント
    • 小売
    • メディア・エンターテイメント
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • その他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bose
    • Panasonic
    • Altec Lansing
    • Sony
    • Samsung Electronics(JBL, Harman)
    • Yamaha
    • Creative technology Ltd
    • Klipsch Group Inc.
    • Pioneer
    • LEWITT GmbH
    • Seismic Audio

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 90783
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The Professional Audio Market size is estimated at USD 11.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.08 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period (2024-2029).

The evolving entertainment ecosystem, including live events/concerts, studio productions, and web production, has spurred the market's appetite for advanced, noise-proof audio equipment.

Key Highlights

  • The professional audio market has profited from growing digitalization, the availability of high-speed internet, and increasing smartphone adoption. These create noise and error-free audio mixes for commercials, music recordings, and other professional endeavors. Apart from the advantages listed above, these are also employed to enhance the consumer or user experience in bars, malls, sports complexes, and stadiums. For instance, restaurant operators enhance dining experiences with professional audio equipment.
  • The studied market is expanding due to the growing demand for HD and Ultra HD sound quality, enhanced penetration of Wi-Fi & Bluetooth-based devices, and simplicity of network access. Audio equipment can now be accessed remotely due to the developments in communication via smart networks or other local area networks.
  • Advancements in wireless communication have boosted the demand for professional audio equipment. In addition, the increased investment in developing voice-enabled smart interactive gadgets presents a lucrative potential for the professional audio equipment market. However, the expensive initial setup and maintenance costs limit the market's growth.
  • Professional audio loudspeakers are anticipated to find their merger with AR/VR devices. Along with the music, AR devices would work in sync with the audio to provide a virtual experience or vice-versa. The sound would accompany listeners like a halo, opening up new virtual environments due to 3D and surround sound technology. Soon, music is likely to be able to be combined with virtual worlds to create an altogether new experience.
  • Other growth-promoting factors include the numerous technological developments, such as the incorporation of pro AV with the Internet of Things and cloud computing platforms. These technologies function well for live events, collaboration, security, conferencing, learning, and monitoring. It is anticipated that additional factors, like the creation of drones, 360-degree cameras, and virtual reality systems to provide specialized content, as well as advancements in the telecommunications infrastructure, are likely to fuel the market even more.
  • The increasing investments in the media and entertainment industry, is expected to promote the demand for pro AV systems in the market. As per the India Brand Equity Foundation (IBEF), by 2024, the Indian media and entertainment industry is expected to reach USD 30.9 billion.
  • Further, professional audio equipment can be used in various ways in retail stores. Retailers can use professional audio equipment to play the music that sets the mood and creates a pleasant shopping experience for customers. The audio systems can be used to make announcements to shoppers, such as upcoming promotions or store closing announcements. They can also be used for live musical performances, author readings, or other special events, creating a richer and more immersive experience for shoppers. The increasing demand for professional audio products in the retail sector is driving the market players to innovate new products by way of investing in R&D and partnerships. For instance, in June 2022, Black Box announced that it would provide full design and integration capability for complete Bose Professional solutions, the division of Bose Corporation dedicated to pro audio ingenuity. The partnership would focus on addressing the requirements of higher education and retail markets across the Americas.
  • The high cost of professional audio equipment and the limited availability of technological infrastructure needed to support high-quality audio systems, especially in developing regions and countries, could restrain the growth of the studied market during the forecast period.
  • With inflation ballooning and economies still suffering the aftershocks of the Covid-19 pandemic, the onset of a global economic recession is likely to happen. Developed economies of the world would experience stagnation and compressed spending. A gradual erosion of disposable incomes is anticipated to impact market growth negatively.

Professional Audio Market Trends

The Loudspeakers Segment is Expected to Hold a Major Market Share

  • The increased demand for high-end professional loudspeakers in the corporate sector drives the market's growth. With increased competition, corporate organizations increasingly embrace sound equipment to ease and manage workplace workflow. Nowadays, implementing high-end professional speakers in video conferencing systems in the corporate sector has become necessary. However, the high cost of high-end speakers, due to the quality of materials, design, durability, weight, and branding, is challenging for the market's growth.
  • Further, the advent of advanced technologies like the IoT and augmented reality (AR) presents lucrative opportunities for the evolution of the growth of the market as several companies are adopting AR to manufacture innovative professional loudspeakers intended for usage in commercial purposes like music concerts, recording and broadcasting studios, and the cinemas.
  • Additionally, within the last decade, music festivals have become significant moneymakers in a competitive industry that sees numerous events yearly like Coachella, Lollapalooza, Outside Lands, etc. Hundreds of smaller, niche, or genre-specific festivals have flourished alongside the rise in mainstream music festivals' popularity.
  • For instance, Live Nation organized over 43.6 thousand events worldwide in 2022, an increase from 17.2 thousand events in 2021. The soaring popularity of professional speakers in these events is expected to offer tremendous growth to the professional loudspeakers segment.
  • For instance, in July 2022, many dancefloors at Detroit's Movement Festival deployed highly versatile JBL VTX Series line array sound reinforcement systems comprising streamlined rigs featuring JBL VTX A12 loudspeakers and B28 and S28 subwoofers for several of Movement's stages.
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Europe is Expected to Witness a High Market Growth

  • Technological advances in Europe may allow manufacturers to make significant gains over the forecast timeline. Integration of telecommunication applications like Skype and Zoom and growing consumer demand would further drive the Professional audio market forward.
  • Additionally, increased consumer spending is also likely to lead to more premium audio and visual equipment purchases. Consumer spending rose in 2022 due to the rapid rollout of the United Kingdom vaccination program, increased certainty surrounding trade relations with the European Union, and the relaxation of restrictions. This is expected to provide an opportunity for the growth of the studied market.
  • Several organizations are migrating to IP-based infrastructures to enhance their media management workflow. In Europe, the government has been collaborating with various companies with the aim of enhancing its recording and streaming application in the market. For instance, in September 2022, Arbor launched a novel IP SMPTE 2110 standards-based software portfolio built on Matrox ST 2110 hardware and software technologies. Arbor's new IP-based video management solutions support a wide range of streaming and recording applications for Europe's government agencies and organizations.
  • Arbor Solutions would be providing government organizations with broadcast-grade audio and video recordings and enabling users complete control over all audio and video content. Arbor offers its products to its customers in the government space for diverse range of applications like professional broadcast-quality video, standards, and future-proof platforms as essential requirements. Such initiatives by the government to adopt AV systems are expected to contribute to the increase in the demand for professional audio systems in the market.
  • Moreover, the vendors in the market are looking for strategic investments to gain a competitive edge and cater to a broader customer base through new product offerings. For instance, in January 2022, Vitec Imaging Solutions, a global provider of premium branded hardware products and software solutions to the proliferating content creation market, announced the acquisition of Audix which is the premier microphone brand for studio and live performance audio.
  • Further, in January 2023, at Integrated Systems Europe, Cisco introduced its new range of collaboration devices for Microsoft Teams and launched the new Cisco Table Microphone Pro, a digital and multi-directional table microphone for hybrid workspaces with audio interoperability advancements.

Professional Audio Industry Overview

The global professional audio market is fragmented, with the presence of several players like Panasonic, Altec Lansing, Samsung Electronics (JBL, Harman), Creative Technology Ltd., etc. Since the market is heavily competitive, the market players constantly strive to adopt advanced technologies and innovate comprehensive products.

  • April 2023 - Pro audio & lighting brand 'ATI Pro' announced its plans to expand its horizons with an upcoming corporate in the heart of New Delhi. With an aim to be a one-stop solution for technologically advanced products, the company's forthcoming showroom would consist of multiple divisions under one roof. Spread across an area of 60000 sq. ft, the corporate space would include an elaborate showroom, exclusive demo rooms, an exports & imports department, a dedicated service center, a logistics division, and many more.
  • March 2023 - Sennheiser launched the Profile USB microphone, a cardioid condenser microphone that presents an easy and stylish solution for streaming and podcasting. It incorporates professional sound with direct accessibility of all functions, allowing podcasters, streamers, and gamers to focus on their content. The side-address microphone is a table stand version at an MRP 10900, and the Profile Streaming Set with a 3-point self-locking boom arm.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Primary Research Approach and Key Respondents
  • 2.5 Data Triangulation and Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of Macro Economic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements and Innovations
    • 5.1.2 Increased Penetration of Wi-Fi- and Bluetooth-based devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Equipment Cost

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Loudspeakers
    • 6.1.2 Power Amplifiers
    • 6.1.3 Mixing Consoles
    • 6.1.4 Microphones
    • 6.1.5 Headphones
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Wired
    • 6.2.2 Wireless
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Corporate
    • 6.3.2 Venues and Events
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Media and Entertainment
    • 6.3.5 Others
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Asia-Pacific
    • 6.4.3 Europe
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bose
    • 7.1.2 Panasonic
    • 7.1.3 Altec Lansing
    • 7.1.4 Sony
    • 7.1.5 Samsung Electronics (JBL, Harman)
    • 7.1.6 Yamaha
    • 7.1.7 Creative technology Ltd
    • 7.1.8 Klipsch Group Inc.
    • 7.1.9 Pioneer
    • 7.1.10 LEWITT GmbH
    • 7.1.11 Seismic Audio

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET