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市場調査レポート
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1644785

アジア太平洋の業務用AVシステム市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

APAC Professional Audio-Visual Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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アジア太平洋の業務用AVシステム市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の業務用AVシステム市場規模は、2025年に498億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.54%で、2030年には652億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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オーディオビジュアル(AV)は、ビジュアル・コンポーネントとサウンド・コンポーネントから成る電子メディアを形成します。AVソリューションは、ビデオ会議、ウェブストリーミング、ライブ放送サービスを記載しています。

主要ハイライト

  • アジア太平洋の業務用オーディオビジュアルシステム市場は、オーディオとディスプレイ技術の急速な技術進歩、クラウドソリューションの急速な採用、スマートビルディングとモノのインターネットの出現、人工知能(AI)の急速な採用により、予測期間中に拡大すると予想されます。
  • モノのインターネットの成長に伴い、ほとんどの企業はWeb3、拡張現実、クラウド、デジタルツインを組み合わせて、さまざまなメタバースベースのプロジェクトに利用するようになると考えられます。人工知能(AI)と機械学習(ML)がほとんどすべての部門と学習タッチポイントで一般的になるにつれて、ハードウェアとソフトウェアソリューションの柔軟性と相互運用性がアジア太平洋の業務用視聴覚システム市場の成長を促進する主要動向となります。
  • また、オーディオビジュアルシステムは、教師がディスプレイに直感的に触れ、共同作業を行い、共有することで、インタラクティブなセッションに大きな変化をもたらしました。さらに、エネルギー効率の高いLED HDスクリーンや、電球やフィルターの交換が不要なため、継続的なコストの削減にも役立っています。
  • 視聴覚システムは、地方の小学校で教育を行う上で重要な役割を果たしています。例えば、2022年2月、インドのナーグプル地区では、約40のデジタルアンガンワディ(小学校)が開設され、デジタルスクリーン、プロジェクター、サウンドシステムが装備され、生徒への視聴覚教育をサポートしています。

アジア太平洋の業務用AVシステム市場動向

予測期間中、小売業が最も高い成長率を示すと分析

  • 急速に拡大するeコマースプラットフォームは、小売産業にとって深刻な脅威となっています。ウェブブラウザーでは体験できないような体験を現在の技術で実現できるようになったことで、主に実店舗がリニューアルを迫られています。これは、小売部門の需要を押し上げる主要要因のひとつです。
  • オーディオ・ビジュアル技術を採用することで、双方向性の要素が加わり、顧客とのエンゲージメントが高まります。小売業では、ブランドID確認とコンテンツが、クリエイティブに顧客に届けられます。顧客体験を向上させるデジタルインフラへの移行は、小売セグメントの成長機会を生み出します。
  • オーディオビジュアル技術は、買い物客に安心感を与えるメッセージを伝える上でも重要な役割を果たしています。オーディオシステムは、買い物客に適切な距離を保つよう注意を促すのに役立ちます。映像は、よりユビキタスなものになると予想され、いくつかの新しい場所にはスクリーンが設置され、試着した衣服など、商品の取り扱いに関する衛生上のアドバイスを買い物客に記載しています。
  • さらに、同地域における小売売上高の伸びは、小売業が着実に成長していることを示しています。小売業者はこの成長を維持するためにデジタル技術を導入し、業務用オーディオ・ビジュアルシステム市場を牽引していくと予想されます。

著しい成長率を記録すると予想される韓国

  • アジア太平洋の消費者は、高解像度(HD)メディアコンテンツをますます求めるようになっています。放送局はHD番組の制作と送信にますます力を入れるようになっています。その結果、HDカメラやビデオサーバーなどの機器の需要が高まっています。その結果、これらの要因が予測期間中のアジア太平洋の業務用AVシステム市場を押し上げることになると考えられます。
  • 韓国は、会場やイベントが増加し、巨大なエンターテインメント・セクターが存在することから、大きな市場シェアを占めると分析されています。世界経済の再開と堅調な収益への期待が高まる中、BTSやTwiceといったK-POPアーティストがステージに復帰したことで、韓国のエンターテインメント関連株は上昇しました。今年は、メタバースなどの新規事業が牽引役となり、産業は長期的に繁栄すると予測されています。
  • 韓国のエンターテインメント企業K-POPバンドBTSは、パンデミックによるコンサート収入の減少にもかかわらず、増収を記録しました。同社によると、ハイプの営業利益は昨年30.8%増加しました。
  • さらに、様々な地域や国での協力関係の拡大が市場成長率に寄与しています。例えば、2022年3月、スリランカの業務用オーディオビジュアルソリューションプロバイダーであるDynamic AV Technologiesは、Softlogic Retailと協業し、顧客にリーズナブルな価格を提供する国際的なプロシューマー向け製品を幅広く発売しました。JBL EON ONE Compact、デスクトップ・リファレンス・モニター、クローズドバック・スタジオ・ヘッドホン、マルチモードUSBマイク、アナログ・ミキサー、在宅ワークバンドルは、Dynamic AVのSoftlogic Maxショールームで購入できるJBL製品の一つです。

アジア太平洋の業務用AVシステム産業概要

アジア太平洋の業務用AVシステム市場は、国内外市場にソリューションを提供する多くの大小参入企業が存在するため、緩やかな成長が見込まれます。市場は適度に集中しており、大手企業は製品革新やM&Aのような戦略を採用して競争に勝ち残り、地理的範囲を拡大しています。市場の主要企業には、Sony Corporation、Panasonic Corporation、アルパイン株式会社、Planar Systems Inc.、Kramer Electronicsなどがあります。

2023年6月、台湾のASPEED Technology Inc.は、フロリダ州オーランドで開催された業務用オーディオビジュアル展示会InfoCommで新製品を展示しました。同社は、AV-over-IP高精細トランスミッションSoC「AST1530/1535」を含むスマートAVアプリケーション製品を一挙に展示。また、360度ビデオ会議装置を含むCupola360シリーズも展示。AST1530/1535" HDMI 2.1 AVoIP SoCは4K2K60の高解像度をサポートします。

2023年5月、Coda Audio、Waves System、Pequod Acousticsは、インドでの事業強化と製品認知度向上のため、インド市場への参入を発表しました。各ブランドは、インド全土における機器の販売パートナーとして、ムンバイを拠点とするオーディオ・ビデオ流通企業Alphatecと戦略的パートナーシップ契約を締結しました。これらの企業は、最先端のオーディオ技術、妥協のない音質、高品質の業務用オーディオスピーカーシステムへのアクセスを提供することで、ユーザーのオーディオ体験全般を向上させることを目指しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウドプラットフォームの急速な普及
  • 市場抑制要因
    • AVシステムの高い運用コストと法的コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(定性分析)
    • キャプチャー・制作機器
    • 映像投影
    • ストリーミングメディア、ストレージ、配信
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 企業
    • 教育
    • 医療
    • ホスピタリティ
    • イベント
    • 小売
    • その他のエンドユーザー産業別
  • 国名
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリアとニュージーランド

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Alpine Electronics, Inc.
    • Kramer Electronics
    • Vega Global
    • Planar Systems Inc.
    • Elmo
    • Guangzhou Baolun Electronic Co.,Ltd
    • Guangzhou DSPPA Audio Co., Ltd.
    • Epson

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 91088

The APAC Professional Audio-Visual Systems Market size is estimated at USD 49.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 65.27 billion by 2030, at a CAGR of 5.54% during the forecast period (2025-2030).

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Audiovisual (AV) forms electronic media comprising visual and sound components. Audiovisual solutions offer video conferencing, web streaming, and live broadcast services.

Key Highlights

  • The Asia-Pacific professional audiovisual systems market is expected to propel over the forecast period due to rapid technological advancements in audio and display technology, rapid adoption of cloud solutions, the advent of smart buildings and the Internet of Things, and the rapid adoption of artificial intelligence (AI).
  • With the growth of the Internet of Things, most companies will use a combination of Web3, augmented reality, cloud, and digital twins in various metaverse-based projects. As artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) become common for almost every business function and learning touchpoint, flexibility and interoperability of hardware and software solutions will be key trends driving the growth of the Asia-Pacific professional audiovisual systems market.
  • Also, audiovisual systems made a massive difference in interactive sessions with the teachers to intuitively touch, collaborate, and share the display. They further help to reduce the ongoing cost with energy-efficient LED HD screens and no bulbs or filters to be changed.
  • Audiovisual systems are playing a vital role in imparting education at primary schools in rural areas. For instance, in February 2022, around 40 digital anganwadis (primary schools) came up in districts of Nagpur, India, equipped with digital screens, projectors, and sound systems to support audiovisual methods of imparting education to the students.

Asia-Pacific Professional Audio-Visual Systems Market Trends

Retail is Analyzed to Witness Highest Growth Rate During the Forecast Period

  • E-commerce platforms, which are rapidly increasing, pose a serious threat to the retail sector. The capacity to connect current technologies to create experiences that a person cannot have through a web browser has mainly set the stage for physical establishments to undergo renewal. This is one of the primary factors boosting the retail segment's demand.
  • Adopting audio-visual technology increases customer engagement with an element of interactivity. In retail, brand identity and content are creatively delivered to customers. The move toward digital infrastructure for improving customer experience creates growth opportunities for the retail segment.
  • Audio-visual technology also plays a vital role in conveying a message to make shoppers feel safe. The audio systems can help in reminding shoppers to maintain a proper distance. The video is expected to be more ubiquitous, with screens in some new locations to offer shoppers hygiene advice on handling merchandise, such as tried-on clothing.
  • Moreover, the growing retail sales in the region show that the retail industry is steadily growing. Retailers are expected to implement digital technologies to keep that growth on a good path, thereby driving the market for professional audio-visual systems.

South Korea is Expected to Register the Significant Growth Rate

  • Asia-Pacific consumers are increasingly seeking high-definition (HD) media content. Broadcasters are increasingly focusing on producing and transmitting HD programming. As a result, demand for equipment such as HD cameras and video servers is increasing. As a result, these factors will likely boost the Asia Pacific professional AV systems market during the forecast period.
  • South Korea is analyzed to hold a significant market share owing to the country's growing venues and events and the presence of a vast entertainment sector. South Korean entertainment stocks rose as K-pop artists, such as BTS and Twice, returned to the stage amid a reopening of the global economy and rising expectations for robust revenues. This year, the industry is projected to gain traction in new businesses such as the metaverse, which will help it thrive in the long run.
  • The South Korean entertainment company K-pop band BTS posted an increase in revenue despite a drop in revenue from concerts due to the pandemic. According to the company, Hype's operating profits increased by 30.8 percent last year.
  • Further, the growing collaborations in various regions and countries contribute to the market growth rate. For instance, in March 2022, Dynamic AV Technologies, a Sri Lankan professional audio-visual solutions provider, collaborated with Softlogic Retail to launch a wide range of international prosumer products that offer clients reasonable prices. JBL EON ONE Compact, desktop reference monitors, closed-back studio headphones, multimode USB microphones, analog mixers, and work-at-home bundles are now among the JBL items available through Dynamic AV's Softlogic Max showrooms.

Asia-Pacific Professional Audio-Visual Systems Industry Overview

The Asia-Pacific professional audio-visual systems market is expected to be moderate owing to the presence of many small and large players in the market providing their solutions in domestic and international markets. The market is moderately concentrated, with the major players adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions to stay ahead of the competition and expand their geographic reach. Some major players in the market are Sony Corporation, Panasonic Corporation, Alpine Electronics, Inc., Planar Systems Inc., and Kramer Electronics, among others.

In June 2023, ASPEED Technology Inc., Taiwan, showcased its new products at the professional audio-visual exhibition InfoComm in Orlando, Florida. The company showcases a full range of Smart AV application products, including the "AST1530/1535" AV-over-IP high-definition transmission SoCs. It also features a series of Cupola360, which includes 360-degree video conferencing devices. It is primarily designed for high-end professional audio-visual (Pro AV) applications; the "AST1530/1535" HDMI 2.1 AVoIP SoC supports 4K2K60 high-definition resolution.

In May 2023, Coda Audio, Waves System, and Pequod Acoustics announced their entry into the Indian market to strengthen their operations in India and increase product awareness. The brands have signed a strategic partnership agreement with Alphatec, a Mumbai-based audio and video distribution company, as the distribution partner for the devices across India. These companies aim to improve users' overall audio experience by providing cutting-edge audio technology, uncompromising sound quality, and access to high-quality pro-audio speaker systems.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption of Cloud Platforms
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Operating and Legal Costs of Audio-Visual Systems

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type (Qualitative Analysis)
    • 6.1.1 Capture and Production Equipment
    • 6.1.2 Video Projection
    • 6.1.3 Streaming Media, Storage and Distribution
    • 6.1.4 Others Types
  • 6.2 End-User Vertical
    • 6.2.1 Corporate
    • 6.2.2 Education
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Venues and Events
    • 6.2.6 Retail
    • 6.2.7 Other End-user Verticals
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 Japan
    • 6.3.3 India
    • 6.3.4 South Korea
    • 6.3.5 Australia and New Zealand

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Corporation
    • 7.1.2 Panasonic Corporation
    • 7.1.3 Alpine Electronics, Inc.
    • 7.1.4 Kramer Electronics
    • 7.1.5 Vega Global
    • 7.1.6 Planar Systems Inc.
    • 7.1.7 Elmo
    • 7.1.8 Guangzhou Baolun Electronic Co.,Ltd
    • 7.1.9 Guangzhou DSPPA Audio Co., Ltd.
    • 7.1.10 Epson

8 INVESTMENTS ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS