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市場調査レポート
商品コード
1438420

ゲーミングチェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Gaming Chair - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲーミングチェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゲーミングチェア市場規模は2024年に14億5,000万米ドルと推定され、2029年には21億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.15%で成長する見込みです。

Gaming Chair-Market

COVID-19が世界的に普及し続けるなか、消費者は一段の混乱に備えています。COVID-19の蔓延を抑えるためにオフィスや学校が閉鎖され、世界の大半は在宅勤務や遠隔学習にシフトしています。WFHの傾向が強まる中、顧客は自宅を夢のワークスペースに変える方法を模索しており、毎日座る椅子は非常に重要になっています。パンデミックにより、ビデオゲーム機器の需要が異常に高まっています。COVID-19の大流行は、市場に参入した新興企業にとって絶好の機会となった。

毎日平均6時間をゲームに費やすゲーマーにとって、ゲーミングチェアは重要です。技術の進歩、高速インターネット接続の利用可能性、効率的なハードウェアの互換性、新しいゲームのイントロダクションなどの数多くの要因が、オンラインゲームの成長につながった。PCゲームの人気の高まりは、予測期間中にゲーミングチェアの需要を増加させると予想されます。ソーシャル・メディアの普及と無料ビジネス・モデルによる電子ゲームの発展が、ゲーミング・チェアの需要を増加させる可能性が高いです。ゲーム市場はボードゲームからハイエンドのビデオゲームへと発展し、ゲームの商品化が進んでいます。電子機器の普及に伴い、PCやビデオゲームへの関心が高まっています。ゲームカフェの増加により、ゲーミングチェアの需要が高まっています。ゲーミングチェア市場の主な動向は、従来のゲーミングチェアの使用は背中の筋肉や手に痛みを引き起こす可能性があるため、人間工学に基づいたチェアの開発と製造です。人間工学に基づいたゲーミングチェアはフルサイズのランバーサポートを提供するため、プロゲーマーの購入を後押ししています。このため、予測期間中にゲーミングチェアの需要が高まると予想されます。ゲーミングチェアはゲーマーの姿勢を改善し、長時間ゲームをプレイすることを可能にします。

ゲーミングチェアの価格が高いことが、市場の成長を妨げています。健康とフィットネスに関する人々の関心の高まりが、屋外ゲームへの移行を促しており、これが予測期間中のゲーミングチェア市場の成長を妨げる可能性が高いです。

ゲーミングチェア市場の動向

ビデオゲーム産業の拡大が市場を牽引

ビデオゲームの人気拡大に伴い、ゲーミングチェア市場は近い将来急速に拡大すると予想されます。ゲーミングチェアが提供する快適な着座姿勢に加え、高いパッド入りの背もたれによる背中と首のサポート、高さ調節可能なアームレスト、チルト、ベースによる安定したサポートなどの追加的な利点により、ゲーミングチェアはより多くの顧客を魅了し、売上高は年々増加しています。ゲーミングチェアにこれらの付加価値機能のすべてまたは一部を求める顧客が増加していることから、4Dアームレスト、ジェルコールドフォーム、取り外し可能なフットレスト、カーボンルックのカバーリング、135度調節可能な背もたれなどのプレミアムチェア機能は、ゲーミングチェアブランドが今後提供する製品ラインの標準機能になると予測されます。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる見込み

アジア太平洋地域のゲーミングチェア市場は急成長しており、今後もさらに拡大する可能性が高いです。可処分所得の増加、技術開拓、ゲーム人口の増加が市場の拡大を後押ししています。アジア太平洋地域は、2022年には世界のゲーム市場の48%を占めると予想され、26%を占めると予想される北米を上回るとみられています。世界のゲーム市場は1,840億米国ドル以上になると予想されています。この地域は、カジュアル企業やプロのEsports企業を含め、ゲーム人口が大きく増加しています。2022年の世界ビデオゲーム市場売上は3,469億米国ドルであり、モバイルゲームがその大半を占めます。ダウンロード・ビデオゲームの売上は、2027年にはセグメント価値で254億米ドルに達すると予想されています。このため、快適性、サポート、より良いゲーム体験を提供するゲーミングチェアの需要が高まっています。

ゲーミングチェア産業の概要

本レポートでは、ゲーミングチェア市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小の企業が新規契約を獲得し、新市場を開拓することで、市場での存在感を高めています。主な企業としては、Corsair、DXRacer、GT Omega Racing Ltd、Secretlab、Vertagearなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 業界を活気づける技術の進歩
    • 人間工学と快適性の重視
  • 市場抑制要因
    • 高コスト
    • 限られたターゲット
  • 市場機会
    • インフルエンサーとソーシャルメディア・マーケティングが市場を牽引
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • PCゲーミングチェア
    • ハイブリッドゲーミングチェア
    • プラットフォームゲーミングチェア
    • その他のチェアタイプ
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 商業用
  • 流通チャネル別
    • ホームセンター
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Ace Casual Furniture
    • Arozzi
    • Corsair
    • DxRacer USA
    • GT Omega Racing
    • AkRacing
    • Secretlab
    • Vertagear
    • Noblechairs
    • X Rocker*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 66639

The Gaming Chair Market size is estimated at USD 1.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.15% during the forecast period (2024-2029).

Gaming Chair - Market

As COVID-19 continues to spread globally, consumers are preparing for a level of disruption. The majority of the world has shifted to working from home or remote learning, as offices and schools close to curb the spread of COVID-19. With the increasing WFH trend, as customers look for ways to transform the home into a dream workspace, the chair they sit on every day becomes extremely important. The pandemic has put video game equipment in unusually high demand. The COVID-19 pandemic has been a great time for some start-ups in the market.

Gaming chairs are important for gamers who spend an average of six hours gaming every day. Numerous factors such as technological advancements, availability of high-speed internet connectivity, efficient hardware compatibility, and the introduction of new games have led to the growth of online gaming. The growing popularity of PC games is expected to increase the demand for gaming chairs during the forecast period. The increasing popularity of social media and free business models resulting in the development of e-games are likely to increase the demand for gaming chairs. The gaming market has progressed from board games to high-end video games, resulting in the commercialization of games. The increasing popularity of electronic devices is making people more attracted to PC, and video games as gaming is a premium form of entertainment. The increasing number of game cafes is resulting in a growing demand for gaming chairs. The major trend in the gaming chair market is the development and manufacturing of ergonomic chairs as the use of conventional gaming chairs can cause pain in back muscles and hands. Ergonomic gaming chairs offer full-size lumbar support, which encourages professional gamers to purchase them. This is expected to enhance the demand for gaming chairs during the forecast period. These chairs enable gamers to improve their posture, which allows them to play games for a longer period.

The high cost of these gaming chairs is hampering the growth of the market. Increasing concerns of people regarding health and fitness are encouraging them to move to outdoor games, which is likely to hamper the growth of the gaming chair market during the forecast period.

Gaming Chair Market Trends

Expanding Video Gaming Industry is Driving the Market

With the growing popularity of video games, the market for gaming chairs is expected for rapid expansion in the near future. Due to the cozy seating position provided by the gaming chairs as well as additional advantages like extended back and neck support with the high padded backrest, height-adjustable armrests, tilt, and steady support offered by the base, the gaming chairs are attracting more customers and seeing an increase in sales year over year. With increasing number of customers looking for all or some of these value-added features in chairs, premium chair features like 4D armrests, gel cold foam, detachable footrests, carbon-look coverings, and 135-degree adjustable backrests are predicted to become standard features in future product lines offered by gaming chair brands.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

The Asia Pacific gaming chair market has grown rapidly and is likely to increase further in the future years. Rising disposable incomes, technical developments, and a significant gaming population have all helped the market's expansion. The Asia-Pacific region is expected to account for 48% of the worldwide games market in 2022, ahead of North America, which is expected to account for 26%. The global gaming market is expected to be more than 184 billion US dollars. The region has a sizable and rising gaming population, including casual and professional esports players. In 2022, the global video game market revenue was 346.90 billion US dollars, with mobile games accounting for the majority of this figure. Download video game sales are expected to reach a segment value of 25.40 billion USD in 2027. This has increased demand for gaming chairs that offer comfort, support, and a better gaming experience.

Gaming Chair Industry Overview

The report covers the major international players operating in the gaming chair market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. Some major players are Corsair, DXRacer, GT Omega Racing Ltd, Secretlab, Vertagear, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancement booming the industry
    • 4.2.2 Focus on Ergonomics and Comfort
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High cost
    • 4.3.2 Limited Target Audience
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Influencer and Social Media Marketing driving the market
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 PC Gaming Chair
    • 5.1.2 Hybrid Gaming Chair
    • 5.1.3 Platform Gaming Chair
    • 5.1.4 Other Chair Types
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Home Centers
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Ace Casual Furniture
    • 6.2.2 Arozzi
    • 6.2.3 Corsair
    • 6.2.4 DxRacer USA
    • 6.2.5 GT Omega Racing
    • 6.2.6 AkRacing
    • 6.2.7 Secretlab
    • 6.2.8 Vertagear
    • 6.2.9 Noblechairs
    • 6.2.10 X Rocker*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US