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市場調査レポート
商品コード
1008421

ゲーミングチェア市場-成長、動向、COVID-19の影響、および予測(2021~2026年)

Gaming Chair Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2-3営業日

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ゲーミングチェア市場-成長、動向、COVID-19の影響、および予測(2021~2026年)
出版日: 2021年05月13日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゲーミングチェアは、ビデオゲームプレーヤー向けに設計されています。

これらの椅子には、ゲーム中にゲーマーに快適さを提供するためのヘッドクッションとランバーサポートが付属しています。ゲーミングチェアは、プロのゲーマーやハードコアゲーマーにとって不可欠です。これには、さまざまなサイズ、色、範囲があります。ゲーミングチェアは、毎日平均6時間をゲームに費やすゲーマーにとって重要です。技術の進歩、高速インターネット接続の可用性、効率的なハードウェアの互換性、新しいゲームの導入など、多くの要因がオンラインゲームの成長につながっています。

PCゲームの人気の高まりは、予測期間中にゲーミングチェアの需要を増加させると予想されます。eゲームの開発につながるソーシャルメディアと無料のビジネスモデルの人気の高まりは、ゲーミングチェアの需要を増やす可能性があります。ゲーム市場はボードゲームからハイエンドのビデオゲームへと発展し、ゲームの商業化をもたらしました。ゲームは娯楽のプレミアム形式であるため、電子機器の人気の高まりにより、人々はPCやビデオゲームにさらに惹かれるようになっています。ゲームカフェの数が増えると、ゲーミングチェアの需要が高まります。従来のゲーミングチェアを使用すると腰痛や手の痛みを引き起こす可能性があるため、ゲーミングチェア市場では人間工学に基づいた椅子の開発と製造が進められています。人間工学に基づいたゲーミングチェアは、プロゲーマーに購入を促すフルサイズのランバーサポートを提供します。これにより、予測期間中のゲーミングチェアの需要が高まると予想されます。これらの椅子は、ゲーマーが姿勢を改善することを可能にし、より長い期間ゲームをプレイすることを可能にします。これらのゲーミングチェアのコストの高さは、市場の成長を妨げています。健康とフィットネスに関する人々の関心の高まりは、屋外ゲームに移行することを奨励しており、予測期間中のゲーミングチェア市場の成長を妨げるとみられています。

当レポートでは、ゲーミングチェア市場について調査し、市場の概要とともに、タイプ別、エンドユーザー別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察とダイナミクス

  • 市場概要
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 技術革新・市場動向
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界ポリシー
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • テーブルゲーミングチェア
    • ハイブリッドゲーミングチェア
    • プラットフォームゲーミングチェア
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Ace Casual Furniture
    • Arozzi
    • Corsair
    • DxRacer USA
    • GT Omega Racing
    • AkRacing
    • Secretlab
    • Vertagear
    • Noblechairs
    • X Rocker

第7章 市場の将来

第8章 免責事項

目次
Product Code: 66639

A Gaming chair is designed for video game players. These chairs come with head cushion and lumbar support to provide comfort to the gamer while gaming. A gaming chair is essential for professional and hardcore gamers. These chairs come in a variety of sizes, colors, and range. Gaming chairs are important for gamers who spend an average of six hours on gaming every day. Numerous factors such as technological advancement, availability of high-speed internet connectivity, efficient hardware compatibility, and the introduction of new games has led to the growth of online gaming. The growing popularity of PC games is expected to increase the demand for gaming chairs during the forecast period. The increasing popularity of social media and free business models resulting in the development of e-games is likely to increase the demand for gaming chairs. The gaming market has progressed from board games to high-end video games resulting in the commercialization of games. The increasing popularity of electronic devices is making people get more attracted to PC and video games as gaming is a premium form of entertainment. The increasing number of game cafes is resulting in a growing demand for gaming chairs. The major trend in the gaming chair market is the development and manufacturing of ergonomic chairs as the use of conventional gaming chairs can cause pain in back muscles and hands. Ergonomic gaming chairs offer full-size lumbar support which encourages a professional gamer to purchase it. This is expected to enhance the demand for gaming chairs during the forecast period. These chairs enable the gamer to improve posture which allows them to play games for a longer period. The high cost of these gaming chairs is hampering the growth of the market. Increasing concerns of people regarding health and fitness are encouraging them to move to outdoor games, which is likely to hamper the growth of the gaming chair market during the forecast period.

As COVID-19 continues to spread globally, consumers are preparing for a level of disruption. Majority of the world has shifted to working from home, or remote learning, as offices and schools close to try to help curb the spread of COVID-19. With the increasing WFH trend, customers are looking for ways to transform home into a dream workspace, the chair they sit on every day becomes extremely important. The pandemic has put video game equipment in unusually high demand. The COVID-19 pandemic has been a great time for some start-ups in the market.

Key Market Trends

Table Gaming Chair Segment is Dominating the Market

The gaming chair market is segmented into table gaming chair, hybrid gaming chair, platform gaming chair, and others. The table gaming chair is dominating the market due to the increasing demand for high-end personal computers and the increasing trend of e-sports, which allow customers to compete with some of the best players in the world. The adoption of multimedia is increased and the rise of smart devices has increased over the past few years.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

By geography, the market is divided into North America, Europe, Asia Pacific, the Middle East and Africa, and South America. The Asia Pacific is anticipated to dominate the market in terms of growth rate due to the increasing popularity of internet games and growing demand for personal computers and smart devices such as mobile phones, tablets, and others. North America and Europe are projected to lead the gaming chair market due to modern technologies and purchasing power of people.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the gaming chair market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Drivers
  • 4.3 Restraints
  • 4.4 Opportunities
  • 4.5 Technological Innovations/Trends in the Market
  • 4.6 Industry Value Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
  • 4.8 Industry Policies
  • 4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Table Gaming Chair
    • 5.1.2 Hybrid Gaming Chair
    • 5.1.3 Platform Gaming Chair
    • 5.1.4 Other Chair Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Region
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Ace Casual Furniture
    • 6.2.2 Arozzi
    • 6.2.3 Corsair
    • 6.2.4 DxRacer USA
    • 6.2.5 GT Omega Racing
    • 6.2.6 AkRacing
    • 6.2.7 Secretlab
    • 6.2.8 Vertagear
    • 6.2.9 Noblechairs
    • 6.2.10 X Rocker

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER