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市場調査レポート
商品コード
1771254
自律走行車の4D画像レーダー市場 - 業界、市場、競合分析(2025年版)4D Imaging Radar in Autonomous Vehicles - Industry, Market, and Competition Analysis, Edition 2025 |
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自律走行車の4D画像レーダー市場 - 業界、市場、競合分析(2025年版) |
出版日: 2025年06月09日
発行: M14 Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ADASと自律走行車における4Dイメージングレーダーの車室内および車外センシング用途、60GHz、76-81GHz、140GHz帯、SAEレベル2+以上の用途、新興4D画像処理企業の競合評価
M14インテリジェンスは、自律型、コネクテッド、電動、シェアードモビリティの主要動向を把握する能力を中核とし、4D画像レーダー技術に関する調査結果を発表しました。
自律走行車向け4D画像レーダー市場は、先進運転支援システム(ADAS)と自律走行車(AVs)の進化を促進し、自動車技術革新の最前線にあります。2024年の市場規模は約20億米ドル、2030年には100億米ドルに達すると予測され、CAGRは38%に達すると予測されています。これは、安全性向上に対する需要の高まり、規制の義務化、より高い自律走行レベル(SAEレベル4/5)の推進が要因となっています。
本レポートサマリーでは、ADASとAVにおけるレーダーセンサの採用、3Dレーダーに代わる4Dレーダーの普及、現在と将来のレーダー技術と周波数帯域、主要企業と新興企業、競合戦略、最近の動向、AVにおける4Dレーダーの重要な役割、ロボットタクシーとシャトルの市場開拓の可能性について、アジア太平洋などの将来性の高い地域を中心に調査しています。
レーダーセンサーはADASとAVに不可欠であり、アダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)、自動緊急ブレーキ(AEB)、死角検知(BSD)、車線変更アシスト(LCA)、子供の存在検知(CPD)といった重要な機能を可能にします。カメラやLiDARとは異なり、レーダーは悪天候(霧、雨、雪など)や低照度下でも優れた性能を発揮し、信頼性の高い物体検出と測距を実現します。2024年には、世界で1億6,900万個以上のレーダー・センサが出荷され、2024年には車両1台当たり平均0.8個の長距離レーダーが搭載され、2030年には車両1台当たり1個に近づくと予想されています。Cruise(1台当たり21個のレーダー)やWaymo(6個の高性能4Dレーダー)などのRobotaxisは、レベル4/5の自律性のためにレーダーへの依存度が高いことを示しており、強固な環境認識を保証しています。安全性に対する消費者の要求と規制の義務化(EUの自動車一般安全規則、2024年7月など)に後押しされてADASの採用が増加しており、乗用車、商用トラック、自律走行シャトルへのレーダー配備が加速しています。
3Dレーダーのレンジ、方位、ドップラーデータに速度と高度を加えた4D画像レーダーは、解像度と精度が優れているため、急速に従来のレーダーに取って代わりつつあります。2025年までに、4Dレーダーは自動車レーダー市場の11.4%に浸透し、2~3年でニッチ技術から主流技術に移行すると予想されています。仰角分解能や複雑な物体分離(歩行者と車両の区別など)に苦戦する3Dレーダーとは異なり、4DレーダーはMassiveMIMO、DCM(Digital Code Modulation)、AI主導の処理を活用して高分解能の点群を生成し、一部の用途ではLiDARに匹敵します。例えば、ドライブパイロットを搭載したMercedes-BenzEQSや、ContinentalのARS540 4Dレーダーを搭載したヒュンダイIONIQ 5は、視界の悪い場所での性能向上を示しています。このシフトは、レベル3~5の自律走行における正確な知覚の必要性と、ジャンクション歩行者AEBのような高度な安全機能に対する規制要件によって推進されています。
既存参入企業は、高解像度レーダーとLiDAR/カメラとのセンサー・フュージョンに焦点を当てた研究開発、世界なプレゼンス、OEMパートナーシップ(例えば、BoschとVolkswagenとの協業)を活用しています。一方、新興企業は費用対効果の高い設計(RadSeeのCOTS、UhnderのRoC)、AIの統合(Waveye、Zendar)、ニッチなアプリケーション(Sensradの産業用フォーカス)で差別化を図っています。ティア1やOEM(例 Arbe-BAIC)との提携という協業アプローチが、新規参入企業の市場参入を加速させています。
アジア太平洋地域は、中国のEVブームと政府のスマートシティ支援に牽引され、CAGRが最も高い急成長地域です。SAICやNIOのような企業は4Dレーダーを統合している(例えば、ZFとSAICの提携(2022年12月))。北米は、Ford、GM、TeslaなどのOEMがBlueCruise、Super Cruise、Autopilotに4Dレーダーを採用しており、米国が主導して最大の売上シェアを占めています。欧州は、厳しい安全規制(EUの2024年義務化など)により力強い成長を示しています。例えば、Mercedes-BenzとBMWはレベル2+/3システムでリードしており、その機会はプレミアム車とコンプライアンス主導の市場に明らかに反映されています。
ロボットタクシーやシャトルを含むSAEレベル4/5のAV市場は、4Dレーダーの主要成長要因です。CruiseとWaymoは4Dレーダーを広範囲に展開しており、2024年にはフリートが1,000台を超え、商用ロボットタクシーサービスの台頭を示唆しています。世界の4Dレーダー市場は、レベル4/5のAVだけで2035年までに9億1,100万米ドルに達すると予測され、ロボットタクシーとシャトルが都市部や高速道路の自律走行に多額のレーダーユニットを消費します。
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In-cabin and Exterior Sensing Applications of 4D imaging radar in ADAS and Autonomous Vehicles; 60 GHz, 76-81 GHz, and 140 GHz Band, SAE Level 2+ and above applications, Emerging 4D imaging players competition assessment.
Countries Covered: Global (China, India, Japan, South Korea, US, Canada, South America, Germany, France, Italy, UK, Israel, others).
M14 Intelligence with its core capabilities in understanding the key trends of autonomous, connected, electric, and shared mobility published the research on 4D imaging radar technology which talks about following important factors of the market.
The 4D imaging radar market for autonomous vehicles is at the forefront of automotive innovation, driving the evolution of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) and autonomous vehicles (AVs) . Valued at approximately USD 2 billion in 2024, the market is projected to reach USD 10 billion by 2030, with a CAGR of 38%, fueled by the increasing demand for enhanced safety, regulatory mandates, and the push for higher autonomy levels (SAE Level 4/5).
This report summary explores the adoption of radar sensors in ADAS and AVs, the penetration of 4D radar replacing 3D radar, current and future radar technologies and frequency bands, leading and emerging players, competitive strategies, recent developments, the critical role of 4D radar in AVs, and market potential for robotaxis and shuttles, with a focus on high-potential regions like Asia-Pacific.
Radar sensors are integral to ADAS and AVs, enabling critical features like Adaptive Cruise Control (ACC), Automatic Emergency Braking (AEB), Blind Spot Detection (BSD), Lane Change Assist (LCA), and Child Presence Detection (CPD) . Unlike cameras and LiDAR, radar excels in adverse weather conditions (e.g., fog, rain, snow) and low-light scenarios, providing reliable object detection and ranging. In 2024, over 169 million radar sensors were shipped globally, with an average of 0.8 long-range radars per vehicle in 2024, expected to approach 1 per vehicle by 2030. Robotaxis, such as Cruise (21 radars per vehicle) and Waymo (six high-performance 4D radars), demonstrate heavy reliance on radar for Level 4/5 autonomy, ensuring robust environmental perception. The rising adoption of ADAS, driven by consumer demand for safety and regulatory mandates (e.g., EU's Vehicle General Safety Regulations, July 2024), is accelerating radar deployment across passenger vehicles, commercial trucks, and autonomous shuttles.
4D imaging radar, which adds velocity and elevation to the range, azimuth, and Doppler data of 3D radar, is rapidly replacing its predecessor due to superior resolution and accuracy. By 2025, 4D radar is expected to penetrate 11.4% of the automotive radar market, transitioning from a niche to a mainstream technology within 2-3 years. Unlike 3D radar, which struggles with elevation resolution and complex object separation (e.g., distinguishing a pedestrian from a vehicle), 4D radar leverages Massive MIMO, Digital Code Modulation (DCM) , and AI-driven processing to create high-resolution point clouds, rivaling LiDAR in some applications. For instance, Mercedes-Benz EQS with Drive Pilot and Hyundai IONIQ 5 with Continental's ARS540 4D radar showcase enhanced performance in poor visibility. The shift is driven by the need for precise perception in Level 3-5 autonomy and regulatory requirements for advanced safety features like Junction Pedestrian AEB.
Established players leverage R&D, global presence, and OEM partnerships (e.g., Bosch's collaboration with Volkswagen) focusing on high-resolution radar and sensor fusion with LiDAR/cameras. On the other hand, start-ups differentiate through cost-effective designs (RadSee's COTS, Uhnder's RoC), AI integration (Waveye, Zendar), and niche applications (Sensrad's industrial focus). A collaborative approach is wherein partnership with Tier 1s and OEMs (e.g., Arbe-BAIC) is accelerating market entry for new players.
Asia-Pacific is the fastest-growing region with the highest CAGR, driven by China's EV boom and government support for smart cities. Companies like SAIC and NIO integrate 4D radar (e.g., ZF's partnership with SAIC, Dec 2022). Opportunities lie in mass-market EVs and robotaxi fleets in urban centers like Shanghai. North America holds largest revenue share, led by the US with OEMs like Ford, GM, and Tesla adopting 4D radar for BlueCruise, Super Cruise, and Autopilot. Europe shows strong growth due to stringent safety regulations (e.g., EU's 2024 mandates). For instance, Mercedes-Benz and BMW lead with Level 2+/3 systems and opportunities are evidently reflected in premium vehicles and compliance-driven markets.
The market for SAE Level 4/5 AVs, including robotaxis and shuttles, is a key growth driver for 4D radar. By 2035, the AV segment is expected to exhibit the highest CAGR (127%) from 2025 to 2035 within the 4D radar market, driven by the need for multiple high-performance radars (6-21 per vehicle). Cruise and Waymo deploy 4D radar extensively, with fleets exceeding 1,000 vehicles in 2024, signaling commercial robotaxi services' rise. The global 4D radar market is projected to reach USD 911 million by 2035 for Level 4/5 AVs alone, with robotaxis and shuttles consuming significant radar units for urban and highway autonomy.
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