表紙:MVNOのビジネスプランおよび財務モデリングスプレッドシート (2023年)
市場調査レポート
商品コード
1369846

MVNOのビジネスプランおよび財務モデリングスプレッドシート (2023年)

MVNO Business Plan with Financial Modeling Spreadsheet 2023

出版日: | 発行: Mind Commerce | ページ情報: 英文 136 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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MVNOのビジネスプランおよび財務モデリングスプレッドシート (2023年)
出版日: 2023年10月26日
発行: Mind Commerce
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

本レポートでは、ContendusというMVNO (仮想移動体通信事業者) の立ち上げを想定した完全なビジネスプランを示し、市場評価、資金調達要件、財務分析、市場セグメンテーション、製品の差別化など、企業の立ち上げ計画のあらゆる側面をカバーします。また、市場参入計画、流通・補充計画、MVNOの比較なども含まれます。

MVNOの立ち上げには、綿密な計画と競合の脅威と機会への理解が必要です。競合の問題を理解し、どのようなMVNOを立ち上げるかが成功の鍵となります。MVNOの成功に欠かせないのは、ホストとなるモバイルネットワークオペレーター (MNO) との卸売交渉です。従って、MVNOビジネスプランには、ホストMNOとの契約に関するモデリングと交渉戦略が含まれます。これには、リテールマイナスモデルとコストプラスモデルの料金体系、それぞれの長所と短所、導入方法などが含まれます。

また、MVNOビジネスプランには、ホールセールインセンティブの評価、調整プロセス、交渉戦略を定義する際に考慮すべきマクロおよびミクロの環境側面も含まれています。また、サービスレベルアグリーメント (SLA) の例も含まれており、実際の運用MVNOのSLAをモデルとして、サービス管理要件のニーズに合わせてカスタマイズして構築することができます。

MVNOビジネスプラン財務モデリングスプレッドシート

財務評価をゼロから構築する必要はありません。本レポートには、以下を含む財務モデリングが記載されたExcelスプレッドシートが含まれます。

  • 損益計算書
  • COG
  • 資本的支出
  • 人事コスト
  • キャッシュフロー
  • その他のコスト
  • 促進要因・収益
  • グラフ・サマリー

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 概要

  • 事業
  • 戦略
  • 市場
  • マネジメント陣
  • 財務状況
  • 企業の使命
  • MVNOの基準
  • 例外

第3章 ビジネス

  • 要件分析
  • サービスの説明
  • 対象市場
  • 初期サービス:主な収益要因
  • 将来のサービスの可能性:追加の収益源
  • 流通・購入・補充
  • スターターパッケージ
  • ハンドセットとハードウェア
  • LTEシステムとSIMカード
  • ウェブサイトとユーザーインターフェイスの戦略
  • LTEの強化、5G、将来の技術
  • バックオフィスとカスタマーケア
  • MNOの要件
  • 規制の問題
  • 解約に関する考慮事項

第4章 機会

  • 機会
  • 戦略
  • プロビジョニングと管理
  • インフラ
  • マルチIMSIアプローチ
  • マルチネットワークVPN
  • セキュリティと制御
  • 予測

第5章 市場

  • 米国のワイヤレス市場
  • プリペイドサービス市場
  • 卸売通信サービス
  • 重要な交渉要素
  • セットアップコスト分析
  • 端末の使用と制御
  • ネットワークの使用と制御

第6章 マーケティング計画

  • 概要
  • マーケティング戦略
  • 初期の市場セグメントと戦略的考察
  • 提携とコブランディング
  • ロイヤルティプログラム
  • 移行戦略

第7章 財務概要

  • 収益源とコストの考慮事項
  • 収益成長
  • 財務予測
  • 資金調達
  • 出口戦略

第8章 拡張機能とアップグレード

  • 選択基準
  • 技術的要件
  • その他の要因

第9章 潜在的な市場セグメント

第10章 経営陣とパートナー

  • 管理
  • 諮問委員会
  • 運営パートナー

第11章 競合

  • プリペイド企業
  • プリペイド市場の評価

第12章 MVNO市場の展望

  • 概要
  • 世界の見通しと予測
  • MVNOの促進要因:欧州
  • MVNOの促進要因:米国
  • MVNOの促進要因:中国
  • MVNOの促進要因:アジア太平洋

第13章 MVNOのケーススタディ

第14章 総論

第15章 付録

図表

Figures

  • Figure 1: MVNOs and Virtual Network Enablers
  • Figure 2: MVNO Business Model
  • Figure 3: Advanced LTE-based Applications
  • Figure 4: Value-add Service Applications
  • Figure 5: MVNO Network Planning with MNO
  • Figure 6: MVNO Categorization by Business Model Segmentation
  • Figure 7: MVNO OSS/BSS Planning

Tables

  • Table 1: MVNO Type and Infrastructure Mapping
  • Table 2: MNO vs. MVNO Characteristics
  • Table 3: Customer Churn Analysis
  • Table 4: MVNO Marketing Strategy
  • Table 5: End-User Forecasts
  • Table 6: Pro Forma Income Statement
  • Table 7: SWOT Analysis
  • Table 8: USA vs. Europe Comparative Analysis
  • Table 9: Prepaid Penetration Assessment
  • Table 10: Prepaid services Distribution and Replenishment
目次

Overview:

This is a full business plan based on the launch of an illustrative Mobile Virtual Network Operator (MVNO) known as Contendus. The plan covers all aspects of the company launch plan including market assessment, funding requirements, financial analysis, market segmentation, and product differentiation.

Also included is a go-to-market plan, distribution and replenishment plans, comparison of MVNOs and more. The major benefit of this report is to assist in the development of an MVNO launch and to help validate existing plans.

MVNO Business Plan Financial Modeling Spreadsheet:

Why build your financial assessment from scratch? This includes an Excel spreadsheet with financial modeling including:

  • P&L
  • COGs
  • CAPEX
  • HR Costs
  • Cash Flow
  • Other Costs
  • Drivers and Revenue
  • Graphs and Summary

This detailed, working Excel spreadsheet provides pro-forma information for a five-year projection based on assumptions for Contendus. The spreadsheet provides both data points for analysis as well as a format for modeling your own parameters for a financial assessment of your MVNO Business plan.

Launching an MVNO involves a lot of careful planning and an understanding of competitive threats and opportunities. Understanding competitive issues, opportunities, and challenges based on the type of MVNO is key to success. A critical aspect to the success of any MVNO is its wholesale negotiations with the host mobile network operator (MNO). Accordingly, the MVNO Business Plan includes Modeling and Negotiation Strategies for Contracting with MNOs. This includes rate structures, cost plus models, pros and cons, how to implement, and more!!

The MVNO Business Plan also includes evaluation of wholesale incentives, reconciliation process, and macro and micro environmental aspects to consider when defining a negotiation strategy. It also includes an example Service Level Agreement (SLA), modeled from real-life operational MVNO SLAs, which can be customized to meet unique service management requirements.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Overview

  • 2.1. The Business
  • 2.2. The Strategy
  • 2.3. The Market
  • 2.4. The Management
  • 2.5. The Financials
  • 2.6. The Company Mission
  • 2.7. MVNO Criteria
  • 2.8. Exceptions

3. The Business

  • 3.1. Requirements Analysis
  • 3.2. Description of Services
  • 3.3. Target Market
  • 3.4. Initial Services: Primary Revenue Drivers
  • 3.5. Potential Future Services: Additional Revenue Sources
  • 3.6. Distribution, Purchasing, and Refills
  • 3.7. Starter Package
  • 3.8. Handsets and Hardware
  • 3.9. LTE System and the SIM-card
  • 3.10. Website and User Interface Strategies
  • 3.11. LTE Enhancements, 5G, and Future Technologies
  • 3.12. Back-Office and Customer Care
  • 3.13. Mobile Network Operator Requirements
  • 3.14. Regulatory Issues
  • 3.15. Churn Considerations

4. The Opportunity

  • 4.1. Opportunity
  • 4.2. Strategy
  • 4.3. Provisioning and Management
  • 4.4. Infrastructure
  • 4.5. Multi-IMSI Approach
  • 4.6. Multi-network VPN
  • 4.7. Security and Control
  • 4.8. Forecast

5. The Market

  • 5.1. US Wireless Market
  • 5.2. Prepaid Services Market
  • 5.3. Wholesale Communications Services
  • 5.4. Essential Negotiation Factors
  • 5.5. Setup Cost Analysis
  • 5.6. Terminal Usage and Control
  • 5.7. Network Usage and Control

6. Marketing Plan

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Marketing Strategy
  • 6.3. Initial Market Segments and Strategic Considerations
  • 6.4. Partnering and Co-branding
  • 6.5. Loyalty Program
  • 6.6. Migration Strategy

7. Financial Overview

  • 7.1. Revenue Streams and Cost Considerations
  • 7.2. Revenue Growth
  • 7.3. Financial Projections
  • 7.4. Funding
  • 7.5. Exit Strategy

8. Extensions and Upgrades

  • 8.1. Selection Criteria
  • 8.2. Technical Requirements
  • 8.3. Other Factors

9. Potential Market Segments

10. The Management Team and Partners

  • 10.1. Management
  • 10.2. Board of Advisors
  • 10.3. Operational Partners

11. Competition

  • 11.1. Prepaid Players
  • 11.2. Prepaid Market Assessment

12. MVNO Market Outlook

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Global Outlook and Forecast
  • 12.3. MVNO Drivers in Europe
  • 12.4. MVNO Drivers in the United States
  • 12.5. MVNO Drivers in Middle East
  • 12.6. MVNO Drivers in Asia Pacific

13. MVNO Case Studies

14. Conclusions

15. Appendix

  • 15.1. Cellular Operator Organization Structure
  • 15.2. Initiating Contact with MNOs
  • 15.3. Strategy Development