市場調査レポート
商品コード
1416801
コンタクトセンター分析市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Contact Center Analytics Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
コンタクトセンター分析市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年01月29日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 - page report
納期: 3営業日
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世界のコンタクトセンター分析市場は、2024~2030年のCAGR 11.3%で、2030年までに推定34億米ドルに達すると予想されています。この市場の主要推進力は、人工知能(AI)や機械学習(ML)、音声分析、テキスト分析、改善された顧客エクスペリエンス管理ソリューションの需要は高く、クラウドベースのコンタクトセンターソフトウェアの利用が増加しています。世界のコンタクトセンター分析市場の将来は、BFSI、医療、小売とeコマース、政府と教育、ITと通信、旅行とホスピタリティ市場での機会があり、有望に見えます。
Lucintelは、高度なコンタクトセンター技術の採用とソーシャルメディアプラットフォームの使用の発展により、ソリューションが予測期間中に最高の成長を遂げると予想しています。
Q.1コンタクトセンター分析の市場規模はどれくらいですか:
A1.世界のコンタクトセンター分析市場は、2030年までに推定34億米ドルに達すると予想されています。
Q.2コンタクトセンター分析市場の成長予測は何ですか:
A2.世界のコンタクトセンター分析市場は、2024~2030年にかけて11.3%のCAGRで成長すると予想されています。
Q.3コンタクトセンター分析市場の成長に影響を与える主要要因は何ですか:
A3.この市場の主要促進要因は、人工知能(AI)、機械学習(ML)、音声分析、テキスト分析などの新時代の技術の導入、改善されたカスタマーエクスペリエンス管理ソリューションの需要が高いこと、クラウドベースの利用の拡大です。コンタクトセンターソフトウェア
Q4.市場の主要セグメントは:
A4.コンタクトセンター分析市場の将来は、BFSI、医療、小売とeコマース、政府と教育、ITと通信、旅行とホスピタリティ市場における機会により有望に見えます。
Q5.市場の主要企業は:
A5.主要なコンタクトセンター分析会社の一部は次のとおりです。
Q6.今後、最大となる市場セグメントは:
A6. Lucintelは、このソリューションは予測期間中に最高の成長を遂げると予想しています。
Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は:
A7. アジア太平洋は、予測期間中に最高の成長を遂げると予想されます。
Q8.レポートのカスタマイズは可能か:
A8.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを記載しています。
The future of the global contact center analytics market looks promising with opportunities in the BFSI, healthcare, retail and e-commerce, government and education, IT and telecom, and travel and hospitality markets. The global contact center analytics market is expected to reach an estimated $3.4 billion by 2030 with a CAGR of 11.3% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are adoption of new age technologies such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML), speech analytics, and text analytics, improved customer experience management solutions are in high demand, and growing utilisation of cloud-based contact centre software.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
The study includes a forecast for the global contact center analytics by component, deployment model, end use industry, and region.
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies contact center analytics companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the contact center analytics companies profiled in this report include-
Lucintel forecasts that solution is expected to witness highest growth over the forecast period due to the development in advanced contact center technology adoption and the usage of social media platforms.
Market Size Estimates: Contact center analytics market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Contact center analytics market size by component, deployment model, end use industry, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Contact center analytics market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different component, deployment model, end use industry, and regions for the contact center analytics market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the contact center analytics market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
Q.1 What is the contact center analytics market size?
Answer: The global contact center analytics market is expected to reach an estimated $3.4 billion by 2030.
Q.2 What is the growth forecast for contact center analytics market?
Answer: The global contact center analytics market is expected to grow with a CAGR of 11.3% from 2024 to 2030.
Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the contact center analytics market?
Q4. What are the major segments for contact center analytics market?
Answer: The future of the contact center analytics market looks promising with opportunities in the BFSI, healthcare, retail and e-commerce, government and education, IT and telecom, and travel and hospitality markets.
Q5. Who are the key contact center analytics market companies?
Answer: Some of the key contact center analytics companies are as follows:
Q6. Which contact center analytics market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that solution is expected to witness highest growth over the forecast period.
Q7. In contact center analytics market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC is expected to witness highest growth over the forecast period.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.