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市場調査レポート
商品コード
1800264
グラフィックスタブレット市場-2025年から2030年までの予測Graphics Tablet Market - Forecasts fom 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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グラフィックスタブレット市場-2025年から2030年までの予測 |
出版日: 2025年08月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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グラフィックスタブレット市場は、CAGR 3.95%で、2025年の5億4,342万1,000米ドルから2030年には6億5,961万米ドルに成長すると予測されます。
グラフィックスタブレットの世界市場は、メディアエンターテイメントセグメントでの需要増加、デジタル化の影響力の拡大、アート・デザイン教育セグメントでの先端技術の採用などにより、2025~2030年にかけて大きく成長すると予測されています。アーティスト、建築家、アニメーター、教育者がデジタル描画、コンピュータ支援設計(CAD)、教育に使用するグラフィックスタブレットは、従来型手法に比べて精度、効率、人間工学的な利点を記載しています。同市場は、3Dアニメーションの増加、eコマースの成長、工業デザインにおける用途の拡大によって推進されています。アジア太平洋は急成長が見込まれているが、北米のと欧州は依然として主要市場です。課題としては、初期コストの高さや代替入力デバイスとの競合が挙げられます。
市場促進要因
メディアとエンターテインメントにおける需要の高まり
メディアとエンターテインメント産業における3Dアニメーションや視覚効果(VFX)の需要増加が、グラフィックスタブレット市場の主要促進要因です。ストリーミングサービス、ビデオゲーム、仮想現実などのプラットフォームで、高精細で没入感のあるコンテンツを好む消費者が、高品質のデジタルアートワークやアニメーションの必要性を高めています。グラフィックスタブレットは、アーティストやアニメーターが精密なデジタル図面、絵画、3Dモデルを作成することを可能にし、映画、テレビ番組、ゲームの制作をサポートします。このようなデジタルコンテンツへの需要の高まりが、市場の拡大に拍車をかけています。
デジタル化と技術導入の影響
世界のデジタル化へのシフトと、従来型ペンと紙を使った方法よりもデジタルツールを好む傾向が、グラフィックスタブレットの採用を後押ししています。グラフィックスデザイン、アーキテクチャ、教育の専門家は、自然なスケッチ動作を再現し、反復性ストレスによる怪我を減らし、生産性を高めることができるこれらのデバイスを活用しています。キャラクタモデリングとレンダリングにクラウドコンピューティングを統合することで、効率がさらに向上し、従来型手法に比べて時間とコストが削減されるため、クリエイティブなセグメントや技術セグメント全体で市場の成長が促進されます。
産業・教育セグメントでの用途拡大
グラフィックスタブレットは、建築家やエンジニアが精密な2Dと3Dモデルを作成するCADやビルディングインフォメーションモデリング(BIM)などの産業用途でますます使用されるようになっています。教育セグメントでは、教師がタブレットを使って手書きのノートをデジタルで提示し、授業への参加意欲を高めています。グラフィックスタブレットの多用途性は、コンピュータとのシームレスな接続やカスタマイズ可能な設定機能と相まって、多様なセグメントでの採用を支え、市場の成長に寄与しています。
市場抑制要因
グラフィックスタブレット市場は、初期費用が高いという課題に直面しており、これが個人アーティストや小規模組織での採用を妨げる可能性があります。タッチスクリーンや従来型マウスなどの代替入力デバイスとの競合が、市場シェアを脅かします。さらに、タブレットの先進的機能を十分に活用するためには技術的な熟練が必要であるため、特に新興市場では、利用しやすさが制限される可能性があります。手頃な価格の製品提供とユーザーフレンドリーなデザインを通じてこれらの課題に対処することが、持続的な成長には不可欠です。
The Graphics Tablet Market is expected to grow from USD 543.421 million in 2025 to USD 659.610 million in 2030, at a CAGR of 3.95%.
The global graphics tablet market is projected to experience significant growth from 2025 to 2030, driven by increasing demand in the media and entertainment sector, the growing influence of digitization, and the adoption of advanced technologies in art, design, and education. Graphics tablets, used by artists, architects, animators, and educators for digital drawing, computer-aided design (CAD), and teaching, offer precision, efficiency, and ergonomic benefits over traditional methods. The market is propelled by the rise in 3D animation, e-commerce growth, and expanding applications in industrial design. Asia-Pacific is expected to show rapid growth, while North America and Europe remain key markets. Challenges include high initial costs and competition from alternative input devices.
Market Drivers
Rising Demand in Media and Entertainment
The increasing demand for 3D animation and visual effects (VFX) in the media and entertainment industry is a primary driver of the graphics tablet market. Consumers' preference for high-definition, immersive content across platforms like streaming services, video games, and virtual reality drives the need for high-quality digital artwork and animations. Graphics tablets enable artists and animators to create precise digital drawings, paintings, and 3D models, supporting the production of films, TV shows, and games. This growing demand for digital content is fueling market expansion.
Influence of Digitization and Technology Adoption
The global shift toward digitization and the preference for digital tools over traditional pen-and-paper methods are boosting the adoption of graphics tablets. Professionals in graphic design, architecture, and education leverage these devices for their ability to replicate natural sketching movements, reduce repetitive stress injuries, and enhance productivity. The integration of cloud computing for character modeling and rendering further improves efficiency, reducing time and costs compared to traditional methods, driving market growth across creative and technical fields.
Expanding Applications in Industrial and Educational Sectors
Graphics tablets are increasingly used in industrial applications, such as CAD and building information modeling (BIM), where architects and engineers create precise 2D and 3D models. In education, teachers use tablets to present handwritten notes digitally, enhancing classroom engagement. The versatility of graphics tablets, combined with their ability to connect seamlessly to computers and offer customizable settings, supports their adoption in diverse sectors, contributing to market growth.
Market Restraints
The graphics tablet market faces challenges due to high initial costs, which may deter adoption among individual artists or smaller organizations. Competition from alternative input devices, such as touchscreens or traditional mice, poses a threat to market share. Additionally, the need for technical proficiency to fully utilize advanced tablet features can limit accessibility, particularly in emerging markets. Addressing these challenges through affordable product offerings and user-friendly designs will be critical for sustained growth.
Market Segmentation
By Application
The market is segmented into digital drawing, CAD/BIM, animation, education, and others. Animation and digital drawing lead due to high demand in media and entertainment. CAD/BIM is a significant segment, driven by architecture and engineering applications, while education is growing due to digital classroom adoption.
By End-User
The market includes media and entertainment, architecture, education, and others. Media and entertainment dominate, driven by the need for high-quality digital art and animations. Architecture and education are growing segments, supported by industrial and academic applications.
By Geography
The market is segmented into North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and the Middle East and Africa. Asia-Pacific is expected to grow rapidly, fueled by expanding media and manufacturing sectors in countries like China and India. North America and Europe hold significant shares due to advanced creative and industrial ecosystems, while South America and the Middle East and Africa are emerging markets.
The graphics tablet market is set for robust growth from 2025 to 2030, driven by demand in media and entertainment, digitization, and expanding industrial and educational applications. Despite challenges like high costs and competition, the market's outlook is positive, particularly in Asia-Pacific. Industry players must focus on affordable, user-friendly solutions and innovative features to capitalize on the growing demand for graphics tablets in creative, technical, and educational applications.
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