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市場調査レポート
商品コード
1775605

ポータブルバッテリーパック市場:2025~2030年の予測

Portable Battery Pack Market - Forecasts from 2025 to 2030


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ページ情報
英文 146 Pages
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即日から翌営業日
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ポータブルバッテリーパック市場:2025~2030年の予測
出版日: 2025年07月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ポータブルバッテリーパック市場は、2025年の155億5,000万米ドルから2030年には259億100万米ドルに成長し、CAGRは10.74%と予測されます。

ポータブルバッテリーは、必要なときに再充電できる内蔵バッテリーを通じて機器に電力を供給できる充電式電気部品です。ポータブルバッテリーは、電力を保持し、充電し、必要なときに放電することができます。携帯電話、タブレット、カメラ、ノートパソコンなどのデバイスを充電するために、エンドユーザー業界で最も一般的に使用されています。ポータブルバッテリーはまた、電気自動車の開発のために自動車産業で利用されることも知られています。

ポータブルバッテリーパック市場の動向:

ポータブルバッテリーパックの世界市場は、主にスマートフォンや電気自動車の普及により、大幅な成長が見込まれています。しかし、リチウム価格の上昇と希少性が、ポータブルバッテリーの市場需要を阻害する可能性があります。アジア太平洋地域は、中国やインドのような国々における技術革新の増加により、最大の市場シェアを占めていると報告されており、予測期間中も市場をリードし続けると予想されています。

ポータブルバッテリーパック市場の成長要因:

  • モバイル機器の普及拡大

スマートフォンやスマートデバイスの普及は世界各国で進んでいます。スマートフォンは、オンラインショッピング、オンラインバンキング、ソーシャルネットワーキングサービス、その他の便利な操作などの機能を導入することで、私たちの生活をよりシンプルなものにしています。さらに、データ通信速度の高速化に役立つ5G技術の採用は、ポータブルバッテリー市場の市場規模を拡大すると予想されています。また、COVID-19の大流行は、企業によるリモートワークやオンラインサービスの採用により、スマートフォンの販売増加にもつながりました。

GSMAによると、2025年末までに、5Gは世界のインターネット接続総数の5分の1以上を占めるようになると予想されています。GSMAによると、2020年末までに世界人口の約67%にあたる52億人がモバイルサービスに加入します。この数字は、スマートフォン業界の進歩により、さらに増加すると予想されています。モバイルバッテリーは限られたバッテリー容量しか持たず、その後は充電が必要になるためです。従って、スマートフォンの使用量の増加は、ポータブルバッテリー市場に大きな影響を与えると予想されます。

ポータブルバッテリーパック市場の抑制要因:

  • リチウムコストの上昇

世界中でリチウムの価格が大幅に上昇しています。このリチウム価格の上昇により、多くの産業が安定した利益を維持するために商品の値上げを余儀なくされています。この価格上昇は、世界中でリチウムが大量に生産されているためです。リチウムイオン電池の需要が予想外に伸びたため、生産量が増加しました。需要の増加は、電気自動車(EV)の製造と需要の増加に起因します。これは、気候変動の影響に対抗するため、燃焼式自動車に取って代わろうとする政府の施策に対応したものです。

さらに、このリチウムのコスト上昇は、生産量の不足にも起因しており、リチウムの需給に遅れが生じ、多くの主要市場にも支障をきたしています。こうした要因により、ポータブルバッテリー市場の規模と需要が縮小し、成長が鈍化する可能性があります。

  • スマートフォンのバッテリー容量の増加

携帯電話は、他の機器なしでさまざまな単純作業や複雑な作業をこなすことができるため、私たちの生活をより便利なものにしてきました。通話だけでなく、今や携帯電話はさまざまなバンキングや実用的なサービスを提供しています。携帯電話の普及に伴い、スマートフォン市場にも様々な技術的進歩が見られるようになりました。その他の進歩の中でも、スマートフォンは現在、バッテリー寿命と使用容量の延長を実現しています。スマートフォンのバッテリー容量は6000 mAhを超えると報告されています。今や4000~5000mAhの容量が業界標準となり、ユーザーは充電切れのリスクなしに、より長く携帯電話を利用できるようになりました。このため、ポータブルバッテリーの需要は減少しており、今後の技術開発により、ポータブルバッテリー市場は苦境に立たされる可能性があります。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 ポータブルバッテリーパック市場:容量範囲別

  • イントロダクション
  • 1000mAh~2500mAh
  • 2500mAh~5000mAh
  • 5000mAh~7500mAh
  • 7500mAh~10,000mAh以上

第6章 ポータブルバッテリーパック市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • タブレット
  • スマートフォン
  • ポータブルメディアプレーヤー
  • その他

第7章 ポータブルバッテリーパック市場:技術別

  • イントロダクション
  • ニッケル水素バッテリー
  • ニッケルカドミウム(Ni-Cd)バッテリー
  • リチウムポリマー(Lithium Polymer)バッテリー
  • リチウムイオン(Lithium-ion)バッテリー

第8章 ポータブルバッテリーパック市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン小売
  • オフライン小売

第9章 ポータブルバッテリーパック市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 容量範囲別
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 販売チャネル別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
  • 南米
    • 容量範囲別
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 販売チャネル別
    • 国別
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
  • 欧州
    • 容量範囲別
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 販売チャネル別
    • 国別
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他
  • 中東・アフリカ
    • 容量範囲別
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 販売チャネル別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他
  • アジア太平洋地域
    • 容量範囲別
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 販売チャネル別
    • 国別
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • 台湾
      • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Sony Corporation
  • Samsung
  • Mophie
  • Energizer Holding
  • China Bak Battery
  • BYD Company
  • Duracell International
  • LG Chem
  • OPPO
  • Xiaomi Inc.
  • Anker Technology Co.
  • Panasonic
  • Lenovo Group
  • RavPower

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610285

The Portable Battery Pack Market is expected to grow from US$15.550 billion in 2025 to US$25.901 billion in 2030, at a CAGR of 10.74%.

A portable battery is a rechargeable electrical component that can supply power to a device through an inbuilt battery that can be recharged when needed. A portable battery can hold power, charge, and discharge when required. It is most commonly used in the end-user industry to charge devices such as mobile phones, tablets, cameras, laptops, and others. Portable batteries have also been known to be utilized in the automotive industry for the development of electric vehicles.

Portable Battery Pack Market Trends:

The global portable battery pack market is expected to grow substantially, mainly due to the increasing adoption of smartphones and electric vehicles. However, the increasing lithium prices and scarcity may hamper the market demand for portable batteries. The Asia Pacific region has been reported to have the largest market share, due to the increasing innovations in technology in countries like China and India, and is expected to continue leading the market in the forecasted period.

Portable Battery Pack Market Growth Factors:

  • Increasing adoption of mobile devices

Smartphone and smart device adoption is increasing in countries all over the world. Smartphones have made our lives simpler by introducing functions like online shopping, online banking, social networking services, and other useful operations. Moreover, the adoption of 5G technology, which would help in faster data speeds, is expected to increase the market size of the portable battery market. The COVID-19 pandemic also led to an increase in smartphone sales, due to the adoption of remote work and online services by companies.

According to the GSMA, by the end of 2025, 5G is expected to account for over a fifth of the total internet connections in the world. According to the GSMA, by the end of 2020, 5.2 billion people, or nearly 67% of the global population, will have subscribed to mobile services. This figure is only expected to increase, owing to the advancements in the smartphone industry. With this constant demand for smartphones and their usage, the demand for portable batteries is expected to increase, since mobile batteries only contain a limited amount of battery capacity, after which they need to be charged. Therefore, the increase in smartphone usage is expected to affect the portable battery market significantly.

Portable Battery Pack Market Restraints:

  • The increasing cost of lithium

There has been a significant increase in the price of lithium all over the world. Owing to this increase in lithium prices, many industries have been forced to increase the prices of their commodities to maintain a stable profit. This increase in prices is due to the extensive production of lithium around the world. The unexpected growth in demand for lithium-ion batteries caused this boost in output. The rise in demand was attributable to an increase in electric vehicle (EV) manufacturing and demand. This was in response to government measures to replace combustion cars to fight the consequences of climate change.

Additionally, this increase in cost for lithium is also due to a shortage in production, which has created a lag in supply and demand for lithium and also hampered a lot of major markets. These factors may decrease the size and demand of the portable battery market, leading to slower growth.

  • An increase in smartphone battery capacity

Mobile phones have made our lives easier by being able to do various simple and complex tasks, without any other equipment. Besides making calls, mobile phones now offer various banking and utilitarian services. With an increase in the adoption of mobile phones, the smartphone market has seen various technological advancements. Among other developments, smartphones now come with extended battery life and usage capacity. Smartphones have been reported to have more than 6000 mAh of battery capacity. 4000-5000 mAh capacity has become an industry standard now, allowing users to utilize their mobile phones for longer, without the risk of running out of charge. This has led to a decrease in the demand for portable batteries, and owing to the upcoming technological developments, the portable battery market may suffer.

Portable Battery Pack Market Segmentation:

By Capacity Range

  • 1000 mAh<2500 mAh
  • 2500 mAh<5000 mAh
  • 5000 mAh<7500 mAh
  • 7500 mAh<10,000 mAh and above

By Product Type

  • Tablets
  • Smartphones
  • Portable Media Players
  • Others

By Technology

  • Nickel Metal Hydride
  • Ni-Cd (Nickel Cadmium) Battery
  • Li-Polymer (Lithium Polymer) Battery
  • Li-ion (Lithium-ion) Battery

By Sales Channel

  • Online Retail
  • Offline Retail
  • By Geography
  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Middle East & Africa

Companies Profiled

  • Sony Corporation
  • Samsung
  • Mophie
  • Energizer Holding
  • China Bak Battery
  • BYD Company
  • Duracell International
  • LG Chem
  • OPPO
  • Xiaomi Inc.
  • Anker Technology Co.
  • Panasonic
  • Lenovo Group
  • RavPower

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY CAPACITY RANGE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. 1000 mAh<2500 mAh
  • 5.3. 2500 mAh<5000 mAh
  • 5.4. 5000 mAh<7500 mAh
  • 5.5. 7500 mAh<10,000 mAh and above

6. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tablets
  • 6.3. Smartphones
  • 6.4. Portable Media Players
  • 6.5. Others

7. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Nickel Metal Hydride
  • 7.3. Ni-Cd (Nickel Cadmium) Battery
  • 7.4. Li-Polymer (Lithium Polymer) Battery
  • 7.5. Li-ion (Lithium-ion) Battery

8. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY SALES CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online Retail
  • 8.3. Offline Retail

9. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Capacity Range
    • 9.2.2. By Product Type
    • 9.2.3. By Technology
    • 9.2.4. By Sales Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Capacity Range
    • 9.3.2. By Product Type
    • 9.3.3. By Technology
    • 9.3.4. By Sales Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Capacity Range
    • 9.4.2. By Product Type
    • 9.4.3. By Technology
    • 9.4.4. By Sales Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Capacity Range
    • 9.5.2. By Product Type
    • 9.5.3. By Technology
    • 9.5.4. By Sales Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Capacity Range
    • 9.6.2. By Product Type
    • 9.6.3. By Technology
    • 9.6.4. By Sales Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Taiwan
      • 9.6.5.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Sony Corporation
  • 11.2. Samsung
  • 11.3. Mophie
  • 11.4. Energizer Holding
  • 11.5. China Bak Battery
  • 11.6. BYD Company
  • 11.7. Duracell International
  • 11.8. LG Chem
  • 11.9. OPPO
  • 11.10. Xiaomi Inc.
  • 11.11. Anker Technology Co.
  • 11.12. Panasonic
  • 11.13. Lenovo Group
  • 11.14. RavPower

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key Benefits for the Stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations