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市場調査レポート
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1627735

口腔ケア市場:将来予測 (2025年~2030年)

Oral Care Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 109 Pages
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即日から翌営業日
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口腔ケア市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 109 Pages
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概要

口腔ケア市場はCAGR 7.17%で成長し、2025年の388億3,800万米ドルから2030年には549億900万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

歯と口腔の健康は、全体的な健康と幸福に不可欠な要素です。口腔衛生状態が悪いと、虫歯や様々な歯周病が引き起こされ、心臓病、がん、糖尿病とも関連します。良好な口腔衛生と歯科衛生は、口臭、虫歯、歯周病を予防し、年齢を重ねても歯を保つのに役立ちます。不健康な口、特に歯周病にかかっている人は、心臓発作、脳卒中、コントロール不良の糖尿病、早産などの深刻な健康問題のリスクを高める可能性があります。

口腔ケア市場促進要因

  • 口腔ケアに対する消費者の意識の高まり

口腔ケア市場の成長は、口腔衛生とその利点に関する消費者の意識の高まりによって実証されています。さらに、個人の美的感覚を向上させるという点でも成長しています。口腔ケア市場における革新的な製品のイントロダクションも成長を促進する要因となっています。電動・電池式歯ブラシ、デンタルフロス、義歯接着クリーム、口臭予防ストリップ、チューインガムなどは、中間所得層や高所得層で急速に採用されている新規開発製品の一部です。

しかし、競合による価格競争の圧力が市場拡大の妨げとなっています。これを克服するため、企業はM&A、地理的拡大、新製品開発などの戦略を実施しています。

口腔ケア市場は世界5地域に区分されます:

地域別に見ると、口腔ケア市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予想されています。これは主に、無歯顎症に関連する高齢者人口の増加、小児および成人におけるう蝕およびその他の歯周病の有病率の増加、医療費の増加 (可処分所得の増加と相まって)、口腔ヘルスケアに対する意識の高まり、歯科治療にもっとお金をかけたいという意欲によるものです。

これとは別に、いくつかの要因が北米の口腔ケア市場を牽引しています。口腔の健康の重要性とその全体的な幸福との関連性に関する消費者の意識の高まりは、主要な促進要因です。虫歯、歯周病、口臭といった歯科疾患の有病率が特に高齢者層で増加していることも、効果的な口腔ケア製品に対する需要を押し上げています。人口問題研究所によると、65歳以上のアメリカ人の数は、2022年の580億人から2050年には825億人へと、47%増と大幅に増加すると予測されています。さらに、65歳以上の高齢者の割合は、将来17%から23%に増加します。したがって、この統計により、今後数年間は高齢者向け口腔ケア製品の需要が高まると予測されます。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 口腔ケア市場:種類別

  • イントロダクション
  • 歯ブラシ
  • マウスウォッシュ
  • デンタルフロス
  • 歯磨き粉
  • その他

第6章 口腔ケア市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 0~3歳
  • 3~12歳
  • 13~19歳
  • 20~59歳
  • 60歳以上

第7章 口腔ケア市場:性別

  • イントロダクション
  • 男性
  • 女性

第8章 口腔ケア市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
  • オンライン

第9章 口腔ケア市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Procter & Gamble
  • Colgate-Palmolive Company
  • Unilever
  • GlaxoSmithKline plc
  • Johnson & Johnson Services Inc.
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Himalaya Wellness Company
  • Dr. Fresh
  • Patanjali Ayurved
  • Lion Corporation
  • GC Corporation
  • 3M
  • Orkla
  • Amway Philippines, LLC
  • Young Innovations, Inc
目次
Product Code: KSI061612877

The oral care market is projected to grow at a CAGR of 7.17% to reach a market size of US$54.909 billion by 2030, up from US$38.838 billion in 2025.

Dental and oral health is an essential part of overall health and well-being. Poor oral hygiene causes dental cavities and various gum diseases and is also linked to heart disease, cancer, and diabetes. Good oral and dental hygiene prevents bad breath, tooth decay, and gum disease-and helps keep the teeth as a person ages. An unhealthy mouth, especially if a person has gum disease, may increase the risk of serious health problems such as heart attack, stroke, poorly controlled diabetes, and preterm labor.

Oral care market drivers:

  • Rising awareness among consumers regarding oral health care

The oral care market's growth is substantiated by the rising awareness among the population regarding oral hygiene and its benefits. Moreover, it has also grown because of its ability to improve personal aesthetics. The introduction of innovative products in the oral care market is also responsible for driving growth. Electric and battery-powered toothbrushes, dental floss, denture adhesive creams, fresh breath strips, and chewing gums are some of the newly developed products that are rapidly being adopted by middle-income and high-income groups.

However, competitive pricing pressure is hampering the oral care market's expansion. To overcome this, companies are implementing strategies like mergers and acquisitions, geographical expansions, and new product development.

The oral care market is segmented into five regions worldwide:

Geography-wise, the oral care market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The Asia-Pacific region is anticipated to hold a significant market share. This can mainly be attributed to the increase in the number of the geriatric population associated with edentulism, the growing prevalence of dental caries and other periodontal diseases in children and adults, increasing healthcare expenditure (coupled with rising disposable income), rising awareness about oral healthcare, and willingness to spend more on dental care.

Apart from this, several factors drive the North American oral care market. Increasing awareness among consumers regarding the importance of oral health and its link to overall well-being is a major driver. The increasing prevalence of dental problems such as cavities, gum disease, and bad breath, especially in the geriatric population, has also driven the demand for effective oral care products. Following this, as per the Population Reference Bureau, the number of Americans above 65 is projected to grow significantly from 58 billion in 2022 to 82.5 billion by 2050, a 47% increase. Additionally, the proportion of people aged 65 or older will grow from 17% to 23% in the future. Therefore, the statistics mentioned are forecasted to raise the demand for oral care products for the elderly in the coming years.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The oral care market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Toothbrush
  • Mouthwash
  • Dental Floss
  • Toothpaste
  • Others

By Age Group

  • 0-3 Years
  • 3-12 Years
  • 13-19 Years
  • 20-59 Years
  • 60 Years and above

By Gender

  • Male
  • Female

By Distribution Channel

  • Offline
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. ORAL CARE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Toothbrush
  • 5.3. Mouthwash
  • 5.4. Dental Floss
  • 5.5. Toothpaste
  • 5.6. Others

6. ORAL CARE MARKET BY AGE GROUP

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 0-3 Years
  • 6.3. 3-12 Years
  • 6.4. 13-19 Years
  • 6.5. 20-59 Years
  • 6.6. 60 Years and above

7. ORAL CARE MARKET BY GENDER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Male
  • 7.3. Female

8. ORAL CARE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Offline
  • 8.3. Online

9. ORAL CARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Procter & Gamble
  • 11.2. Colgate-Palmolive Company
  • 11.3. Unilever
  • 11.4. GlaxoSmithKline plc
  • 11.5. Johnson & Johnson Services Inc.
  • 11.6. Koninklijke Philips N.V.
  • 11.7. Himalaya Wellness Company
  • 11.8. Dr. Fresh
  • 11.9. Patanjali Ayurved
  • 11.10. Lion Corporation
  • 11.11. GC Corporation
  • 11.12. 3M
  • 11.13. Orkla
  • 11.14. Amway Philippines, LLC
  • 11.15. Young Innovations, Inc