デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627733

醸造設備の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Brewery Equipment Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 108 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
醸造設備の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

醸造設備市場はCAGR 8.76%で成長し、2025年の206億3,200万米ドルから2030年には313億9,900万米ドルに達すると予測されます。

ビールの生産量は、レクリエーション飲料としてのビールの人気のため、需要の増加に対応するために世界的に増加しており、これは中所得層と低所得層の可処分所得の増加によって促進されています。人々はプレミアムビールにより多くの支出をするようになっています。このように、世界のビール消費量の増加はビール生産の増加を促し、ひいてはビール醸造設備の需要を押し上げています。さらに、増産と需要増に対応するための地ビール醸造所やビール醸造所の増加が、世界の醸造設備の市場成長にさらに拍車をかけています。

醸造設備市場促進要因

  • 伝統的ビールよりもクラフトビールへの嗜好

伝統的ビールよりもクラフトビールへの嗜好が高まっていることも、醸造設備の市場成長を後押ししています。クラフトビールには、従来のビールとは一線を画す多様なスタイルがあります。加えて、刺激的な風味と優れたアルコール度数を持っています。インディアン・ペールエール (IPA)、ラガー、ポーターなど、使用されるビールの種類はさまざまで、より優れた製法で発酵させます。さらに、クラフトビールには、大量生産のものにはない多様な製品と味が用意されています。このため、クラフトビール醸造所の設立やクラフトビールの生産が増加し、醸造設備の市場成長にプラスの影響を与えています。

全体として、2023年の米国のビール生産量と輸入量は5%減少しましたが、クラフトビールメーカーの販売量は1%減少し、米国ビール市場における小規模・独立系ビールメーカーの販売量シェアは13.3%に上昇しました。クラフトビールの小売ドル売上は3%増の289億米ドルで、現在1,170億米ドルの米国ビール市場 (以前は1,150億米ドル) の24.7%を占めています。ドル建て売上高増加の最大の要因は、価格の引き上げと、流通と比較して現場での売上高がわずかに増加したことです。

さらに、ビール製造業者や醸造所の間で、有利なクラフトビール市場への移行に対する意識が高まっていることは、市場関係者にとって醸造設備の成長を強化する大きな機会となっています。既存施設の拡張や、ビール醸造所向けの自動醸造装置などの最新技術への投資の増加は、予測期間中のこの市場の成長をさらに促進すると思われます。

醸造設備市場は世界5地域に区分される:

地域別に見ると、醸造設備市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。北米では、多くの重要な要因がこの産業を牽引しています。クラフトビール文化の台頭により、地ビール醸造所やクラフトビール醸造所が活況を呈しており、特殊な設備を用いてユニークで高品質なビールを生産しています。その結果、消費者のプレミアム・ビールやスペシャルティ・ビールの嗜好が高まり、複雑で風味豊かなビールを造るという点で、高級醸造機器の需要が高まっています。

自動化やデジタル・ソリューションなど、より新しい技術の進歩によって、さらなる効率改善とコスト削減、それにビールの品質向上が実現されています。持続可能性への関心の高まりにより、醸造機械はよりエネルギー効率が高く、環境に安全であることが求められています。ライセンシング法の緩和や小規模事業者への特別な配慮など、政府の好意的な政策による支援も醸造所の拡大に寄与しています。

アジア太平洋の醸造設備市場は、特に中国、インド、韓国の新興経済圏におけるビール消費量の増加などの要因によって牽引されています。クラフトビールの人気は著しく高まっており、そのため地ビール専用の機器の需要が高まっています。さらに、可処分所得の増加とライフスタイルの変化によりアルコール消費量が増加し、醸造機器の需要が高まっています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界の醸造設備市場:設備の種類別

  • イントロダクション
  • 醸造用ケトル
  • 銅製ケトル
  • ステンレス製ケトル
  • 発酵タンク
  • その他

第6章 世界の醸造設備市場:醸造所の種類別

  • イントロダクション
  • 地ビール醸造所
  • 大手ビール会社
  • クラフトビール醸造所

第7章 世界の醸造設備市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Alfa Laval
  • GEA Group Aktiengesellschaft
  • Paul Mueller Company
  • Praj Industries
  • Meura
  • Criveller Group
  • Kaspar Schulz
  • Ningbo Lehui
  • Hypro Engineers
  • Czech Brewery System
目次
Product Code: KSI061612918

The global brewery equipment market is projected to grow at a CAGR of 8.76% to reach a value of US$31.399 billion by 2030, from US$20.632 billion in 2025.

The production of beer is increasing globally to meet the increasing demand owing to the popularity of beer as a recreational beverage, which in turn is facilitated by the increasing disposable income of the middle-income and low-income populations. People are spending more on premium beer. Thus, growing global beer consumption is encouraging more beer production, which, in turn, is driving the demand for brewery equipment. Additionally, the increasing number of microbreweries and breweries to increase production and meet the rising demand is further adding to the market growth of brewery equipment worldwide.

Global brewery equipment market drivers

  • Preference for craft beer over traditional beer

A growing preference for craft beer over traditional beers is also propelling the market growth of brewery equipment since craft beer is considered a much more premium and artisanal beverage. It has a variety of styles that set it apart from traditional beer. In addition, it has stimulating flavor profiles and better alcohol content. Different types of beer used, such as Indian Pale Ales (IPAs), Lagers, and Porters, among others, are fermented using better processes. Moreover, a variety of products and tastes are available for craft beers, which are absent in mass-produced ones. This leads to an increase in the setting up of craft breweries and craft beer production, thus positively impacting the market growth of brewery equipment.

Overall, U.S. beer production and imports were down 5% in 2023, while craft brewer volume sales declined by 1%, raising small and independent brewers' share of the U.S. beer market by volume to 13.3%. Retail dollar sales of craft increased 3% to $28.9 billion and now represent 24.7% of the $117 billion U.S. beer market (previously $115 billion). The biggest drivers of the higher dollar sales increase were price increases and slightly stronger onsite sales growth compared with distribution.

Moreover, the growing awareness among beer producers and breweries about transitioning into the lucrative market for craft breweries presents a significant opportunity for market players to enhance the growth of brewery equipment. Expanding existing facilities and rising investments in the latest technologies, such as automated brewing equipment for breweries, will further propel this market's growth during the forecast period.

The global brewery equipment market is segmented into five regions worldwide:

Geography-wise, the global brewery equipment market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. Many key factors are driving this industry in North America. Rising craft beer culture is booming in microbreweries and craft breweries, producing unique and quality beers using specialized equipment. This, in turn, leads to an increase in premium and specialty beer preference in consumers, thereby elevating demand for high-end brewing equipment in terms of creating complex and flavorful brews.

Further improvement in efficiency and a further cost reduction, plus an increase in beer quality, has been made through newer technology advancements such as automation and digital solutions. Higher interest in sustainability has pressured brewing machinery to be more energy-efficient and safe for the environment. Support from favorable government policies such as looser licensing laws and special care taken to favor small-scale enterprise businesses also contribute to brewery expansion.

The Asia Pacific brewery equipment market is driven by factors such as a boost in beer consumption, specifically in the emerging economies of China, India, and South Korea. The popularity of craft beer has increased significantly, thus increasing the demand for microbrewery-specific equipment. Additionally, the rise in disposable incomes and changing lifestyles have increased alcohol consumption, thereby increasing the demand for brewing equipment.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global brewery equipment market is segmented and analyzed as follows:

By Equipment Type

  • Brew Kettles
  • Copper Kettles
  • Stainless Steel Kettles
  • Fermentation Tanks
  • Others

By Brewery Type

  • Microbreweries
  • Macro Breweries
  • Craft Breweries

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL BREWERY EQUIPMENT MARKET BY EQUIPMENT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Brew Kettles
  • 5.3. Copper Kettles
  • 5.4. Stainless Steel Kettles
  • 5.5. Fermentation Tanks
  • 5.6. Others

6. GLOBAL BREWERY EQUIPMENT MARKET BY BREWERY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Microbreweries
  • 6.3. Macro Breweries
  • 6.4. Craft Breweries

7. GLOBAL BREWERY EQUIPMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Alfa Laval
  • 9.2. GEA Group Aktiengesellschaft
  • 9.3. Paul Mueller Company
  • 9.4. Praj Industries
  • 9.5. Meura
  • 9.6. Criveller Group
  • 9.7. Kaspar Schulz
  • 9.8. Ningbo Lehui
  • 9.9. Hypro Engineers
  • 9.10. Czech Brewery System