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市場調査レポート
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1627657

酒石酸市場:予測(2025年~2030年)

Tartaric Acid Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 140 Pages
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酒石酸市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
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概要

酒石酸市場は、CAGR5.34%で大きな成長が見込まれており、2025年の市場規模3億2,336万米ドルから、2030年には4,194億9,000万米ドルに達すると予測されています。

酒石酸の世界市場は、産業におけるその多様な用途により、着実に成長しています。酒石酸は天然の有機酸であるため、香料、酸度調整剤、酸化防止剤として食品・飲料分野で幅広い用途があります。特にワイン醸造においては、ワインを安定させ、余分な酒石酸の結晶を除去するのに役立ちます。

食品・飲料業界以外にも、酒石酸は、発泡剤、緩衝剤、様々な製品の錯化剤として医薬品業界にも応用されています。化粧品業界では、スキンケア製品の角質除去剤やpHバランサーとして使用されています。

市場の成長要因のひとつは、天然製品やオーガニック製品に対する需要の高まりです。酒石酸の天然由来は、この動向に沿ったものです。

その他の側面としては、健康志向の高まりがあり、酒石酸は消化や代謝を助けることが期待されています。食品・飲料の処方における絶え間ない革新が、酒石酸を配合する機会を生み出しています。

市場は成長を遂げると考えられていますが、ブドウの生産量の変動やサプライチェーンの混乱が、市場力学の大きな要因となる可能性があります。しかし、酒石酸の全体的な見通しは、その多用途性と多くの産業における用途の増加により、引き続き明るいです。

酒石酸市場の促進要因:

  • 様々な業界における酒石酸の利用拡大

酒石酸はワインの製造に使用されるほか、抗酸化作用があることから食品・飲料産業への応用も進み、需要が増加しています。また、製薬業界では薬の調合や内服薬の味を改善するために使用されています。さらに、生活水準の向上や医療への関心を考慮すると、スポーツ・プロテイン飲料や栄養バーの消費が伸びており、食品保存料や風味調味料としての応用も酒石酸の需要を助けています。また、凝固防止剤や凝固遅延剤としての特性から、セメントや建設産業でも使用されています。これらの要因が、酒石酸業界の成長を安定したペースで押し上げています。その他の用途としては、化粧品やパーソナルケア産業におけるpH調整剤としての酸の使用や、土壌、肥料、金属洗浄におけるキレート剤としての使用が挙げられます。

しかし、食品業界や製薬業界における合成酒石酸の使用に関連する政府規制の増加は、予測期間における市場成長を阻害すると予想されます。業界各社は、世界の酒石酸市場でシェアを拡大するための戦略を採用しています。買収は、酒石酸市場のプレーヤーが地理的なアウトリーチを拡大するために採用する主要な戦略として機能します。

酒石酸市場は世界の5つの地域に区分されます:

地域別に見ると、酒石酸市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。酒石酸は北米と欧州に確固たる市場を見出し、食品・飲料に関する重要な産業で存在感を示しています。これらの地域では天然有機製品に対する需要が高まっているため、市場は重要性を増しています。

中流階級の人口増加は、特に世界の新興経済圏からの化粧品売上を押し上げることに貢献しており、巨大な消費者基盤を提供しています。OECDの統計によると、世界の中間層は2009年の18億人から2030年には49億人に増加すると予測されています。

2030年末までには、アジア地域が最大の中産階級人口を抱え、世界の中産階級人口の60%以上を占め、中産階級の消費基盤の50%以上を占めると予想されています。中国とインドが、予測期間における中間層人口と消費の最大シェアを占めると予想されます。国家統計局によると、中国の中間層人口は大都市を中心に急成長すると予測されており、同時に化粧品購入に最も積極的な消費者層が含まれると予想され、製造工程における酒石酸に対する高い市場需要がさらに創出されます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客層、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域をカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 酒石酸市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 天然
  • 合成

第6章 酒石酸市場:用途別

  • イントロダクション
  • ワイン
  • 食品・飲料
  • 賦形剤
  • 制酸剤
  • その他

第7章 酒石酸市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Alvinesa Natural Ingredients S.A.
  • Tartaros Gonzalo Castello, S.L.
  • Derivados Vinicos SA
  • Distillerie Mazzari S.p.A.
  • Tarac Technologies
  • Omkar Speciality Chemicals Ltd.
  • Sigma-Aldrich, Inc.(Merck KGaA)
  • Meru Chem Pvt. Ltd.
  • CDH Fine Chemical
  • Australian Tartaric Products
目次
Product Code: KSI061612879

The tartaric acid market is estimated to foresee significant growth with a CAGR of 5.34% and is anticipated to grow from a market size of US$323.360 million in 2025 to reach a market size of US$419.490 billion in 2030.

The worldwide market for tartaric acid is growing steadily because of its varied applications in industries. Since this is a natural organic acid, tartaric acid has broad applications in the food and beverage sectors as a flavoring agent, acidity regulator, and antioxidant. It is particularly crucial in wine making, where it helps to stabilize the wine and remove excess tartaric acid crystals.

Beyond the food and beverages industry, tartaric acid also finds application in the drug industry as an effervescing agent, buffer, and complexing agent in various products. In the cosmetics industry, it is used as an exfoliant and pH balancer in skincare products.

One of the growth factors in the market are rising demand for natural and organic products. The natural origin of tartaric acid goes along with this trend.

Other aspects are growing health and wellness consciousness, where tartaric acid has a prospect for helping in digestion and metabolism. The continuous innovation in the formulations of food and beverages creates opportunities for the inclusion of tartaric acid.

Markets would witness growth, but fluctuations in grape produce as well as possible supply chain disruption might be a major factor in the dynamics involved. However, the overall outlook for tartaric acid remains positive, driven by its versatility and increasing applications across many industries.

Tartaric acid market drivers:

  • Growing use of tartaric acid in various industries

Tartaric acid is used in wine manufacturing and is also gaining a rise in demand, for its application in the food and beverage industry, due to its antioxidant properties. It is also used in the pharmaceutical industry for medicine preparation and to improve the taste of oral medicines. Furthermore, taking into consideration the rising living standards and health care concerns, there is a growth in the consumption of sports & protein drinks, and nutritional bars; which also aids demand for tartaric acid, for its application as a food preservative and flavor enhancer. It also finds its use in the cement and construction industries, because of its anti-solidifying and set-retardant agent characteristics. These factors boost the tartaric acid industry's growth at a steady pace. The other uses include the use of the acid as a pH adjuster in the cosmetics and personal care industry and as a chelating agent in soil, fertilizers, and metal cleaning.

However, the increase in government regulations related to the use of synthetic tartaric acid in the food and pharmaceutical industries is expected to impede market growth in the forecast period. Industry players are adopting strategies for increasing their market share in the global tartaric acid market. Acquisitions act as the key strategy adopted by players in the tartaric acid market to expand their geographical outreach.

The tartaric acid market is segmented into five regions worldwide:

Geography-wise, the market of tartaric acids is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. Tartaric acid finds solid markets in North America and Europe and has a presence in significant industries concerning food and beverages. The market is gaining importance due to increased demand in these regions for natural organic products.

The growing middle-class population is contributing to boosting cosmetic sales, especially from the emerging economies of the world, providing a huge consumer base. According to the OECD stats, the global middle class is projected to increase from a size of 1.8 billion in 2009 to a size of 4.9 billion in 2030.

By the end of 2030, the Asian region is estimated to hold the maximum middle-class population, where it is expected to represent more than 60% of the global middle-class population, and over 50% share the basis of middle-class consumption. China and India are expected to account for the maximum share of the middle-class population and consumption in the forecast period. According to the National Bureau of Statistics, the middle-class population in China is projected to grow at a rapid rate, especially in the big cities, and at the same time, is expected to contain the most active consumer group for the purchase of cosmetic products, further creating a high market demand for tartaric acid during the manufacturing process.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The tartaric acid market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Natural
  • Synthetic

By Application

  • Wine
  • Food & Beverages
  • Excipient
  • Antacids
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. TARTARIC ACID MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Natural
  • 5.3. Synthetic

6. TARTARIC ACID MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Wine
  • 6.3. Food & Beverages
  • 6.4. Excipient
  • 6.5. Antacids
  • 6.6. Others

7. TARTARIC ACID MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Alvinesa Natural Ingredients S.A.
  • 9.2. Tartaros Gonzalo Castello, S.L.
  • 9.3. Derivados Vinicos SA
  • 9.4. Distillerie Mazzari S.p.A.
  • 9.5. Tarac Technologies
  • 9.6. Omkar Speciality Chemicals Ltd.
  • 9.7. Sigma-Aldrich, Inc. (Merck KGaA)
  • 9.8. Meru Chem Pvt. Ltd.
  • 9.9. CDH Fine Chemical
  • 9.10. Australian Tartaric Products