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市場調査レポート
商品コード
1604530
小売業向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)AI In Retail Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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小売業向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年) |
出版日: 2024年11月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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小売業向けAI市場は36.60%のCAGRで成長し、市場規模は2024年の195億800万米ドルから2029年には532億7,100万米ドルに達すると予測されています。
実店舗での監視・モニタリングの出現、インターネットユーザーとスマートガジェットの継続的な増加、デジタル化に対する政府の姿勢が、小売業向けAI業界の成長に寄与しています。
さらに、小売業界における人工知能の中核には、過去数十年間の企業の運営方法があります。AIとビッグデータ分析は、サービスやプロセス、さらにはビジネス全体を強化することができるため、デジタル化されたビジネスの中核をなす要素です。小売業におけるビッグデータ分析やAIアプリケーションの認知度向上と採用は、IoT、機械学習サービス、アプリケーションやスマートデバイスの利用増加などの技術の進歩によっても促進されています。
小売業向けAI市場の促進要因
eコマースやデジタル体験のブームにより、小売業界では人工知能の活用が求められています。ほとんどのオンライン小売業者は、AIベースのレコメンデーションシステム、チャットボット、バーチャルアシスタントを使用して、オンラインショッピング体験を向上させるとともに、消費者との会話を促進しています。さらに、実店舗でさえも、顧客の買い物に残されたギャップを埋めるために、人工知能を使って業務を強化しています。
さらに、BYOB (Build Your Own Brain) は、あらゆるデータと意思決定プロセスをAIがサポートするツールです。アナリストの作業負荷を軽減します。非体系的に深堀りし、キュレーションし、リポジトリを開発します。主要な指標や統計的動向に応じて、分析と実用的な洞察をリアルタイムで提示します。
eコマースの成長も、小売業向け人工知能の利用を促進しています。新たな市場には豊富なデータが伴い、サービスの向上、業務効率の向上、セキュリティの強化が期待されます。このようなビジネス環境は、小売業向けAIをより効果的に活用する機会を生み出します。
小売業向けAI市場の地理的展望
北米には、Intel、Nvidia、Accentureなど、AIと小売のイノベーションを推進する主要テクノロジー企業や研究機関が多数存在します。これらの改善は、小売業界における人工知能の創造と活用を支援しています。
北米の小売企業は、パーソナライズされた広告、顧客サービス、在庫管理、価格最適化などの業務を改善するためにAI技術を採用しています。この地域は小売業界が活況であり、伝統的な小売業者、eコマース業者、実店舗が存在することが特徴であるため、常にダイナミックな環境の中で競争に打ち勝つためにAIを採用するのに最適な土壌を提供しています。
北米の膨大な顧客データは、AIアルゴリズムと予測分析に不可欠であり、加盟店はよりパーソナライズされたショッピング体験を創造することができます。この地域には、ベンチャーキャピタルからの投資、政府の取り組み、大学での研究、訓練された労働力など、AIと小売業界の革新と成長を促進する環境が整っています。
当レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The AI in the retail market is expected to grow at a CAGR of 36.60%, reaching a market size of US$53.271 billion in 2029 from US$19.508 billion in 2024.
The emergence of surveillance and monitoring at a physical retail location, the constant rise of internet users and smart gadgets, and the government's stance toward digitization are contributing to AI in the retail industry's growth.
Moreover, the way companies have operated in the past few decades lies at the heart of artificial intelligence in the retail industry. AI and big data analytics are the core components of any digitalized business, as they can enhance services, processes, and even the entire business. The growing awareness and adoption of big data analytics and AI applications in retail is also driven by the advancement of technology such as IoT, machine learning services, and increased usage of applications and smart devices, among others.
AI in retail market drivers
With the boom of e-commerce and digital experiences, there has been a call for using Artificial Intelligence in the retail sector. Most online retailers use AI-based recommendation systems, chatbots, and virtual assistants to enhance the online shopping experience while engaging consumers to drive conversations. Additionally, even physical stores are enhancing their operations with artificial intelligence to bridge the gap left in the customers' shopping trips.
Moreover, Build Your Own Brain (BYOB) is an AI-supportive tool for all data and decision-making processes. It extends your analyst's workload. It will unsystematically deep dive, curate, and develop a repository. It presents analytics and actionable insights in real-time according to key metrics and statistical trends.
The growth of e-commerce also promotes the use of artificial intelligence in the retail sector. New markets are accompanied by a wealth of data, leading to expectations for improved service, greater operational efficiency, and enhanced security. This business environment creates opportunities for more effective use of AI in retail.
AI in the retail market geographical outlook
North America is home to many leading technology companies and research institutions driving innovation in AI and retail, like Intel, Nvidia, and Accenture. These improvements aid in creating and using artificial intelligence in the retail industry.
Retailers in North America are employing AI technology to improve operations such as personalized advertising, customer service, inventory management, and price optimization. As this region is characterized by a buoyant retail industry, the presence of traditional retailers, e-commerce players, and brick-and-mortar shops, it offers a perfect ground for adopting AI to stay ahead of the competition in an ever-dynamic environment.
North America's vast customer data is critical for AI algorithms and predictive analytics, allowing merchants to create more personalized shopping experiences. The region's enabling environment, which includes venture capital investment, government initiatives, university research, and a trained workforce, fosters innovation and growth in the AI and retail industries.
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