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市場調査レポート
商品コード
1604513
会話型AI市場:将来予測 (2024年~2029年)Conversational AI Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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会話型AI市場:将来予測 (2024年~2029年) |
出版日: 2024年10月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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会話型AI市場は、予測期間中に26.10%のCAGRで成長すると予測されます。
チャットボットに対するニーズの高まり、開発コストの低下、AI技術を活用したカスタマーサポートサービスの提供、複数チャネルへの展開が可能などの理由から、同市場の成長はさらに加速しています。AI技術に基づく音声・メッセージアプリは、既存のウェブ・モバイルアプリを急速に置き換えており、それゆえ対話の代替媒体となることが想定されます。識別的手法と生成的手法の両方を取り入れたハイブリッド会話モデルの数が増えています。これらのモデルは、自然言語処理、言語翻訳、さらには画像の分類といった特定のタスクを達成する上で、より効果的かつ効率的である可能性もあります。
さらに、関連するビジネス使用事例に対処する上で、これらの技術の効率性と有効性を確保するための取り組みがいくつか進行中です。AIが人間のようにクエリに気軽に応答できるようになったことで、生成AI企業への需要が高まっています。これも便利なことですが、よりカスタマイズされた人間らしい対人会話を可能にすることで、人々のテクノロジーとの関係を完全に変えてしまう可能性もあります。世界中の政府機関が、市民のエンゲージメントを高めるために現代のテクノロジーを効果的に取り入れているように、公共部門も会話型AIプラットフォームへの適応を模索しています。
会話型AI市場の促進要因
技術開発に伴い、より多くの企業が顧客へのサービス向上のために高度な会話型AIを採用し始めました。今日、企業は、顧客との関係について電子メールを修正したり、SMSを送信したりする代わりに、顧客体験を向上させるために、システム内でデジタルボットの使用を採用しています。顧客は、音声認識機能で接触するインテリジェントなチャットボットが、拗ねたような会話をし、サービスを売り込みながら理解を示してくれることを期待しています。
彼らはこの情報を使って、企業が顧客の懸念、欲求、購買習慣を知り、先見の明とより個別化されたサービスを提供できるようにします。例えば、AIベースのチャットボットは、一般的な注文、残高確認、一般的な問い合わせへの対応、技術支援、その他のカスタマーサポート業務に必要な手作業を削減するために、ビジネス内で有効化されます。その結果、企業は自動化のおかげで生産性レベルを向上させることができるが、労働力の雇用は減少し、業界の成長を後押しします。
会話型AI市場の地理的展望
アジア太平洋地域は、様々な要因から会話型AI市場で大きなシェアを占めると予測されています。これらの要因には、韓国、中国、日本、インドなどの国々で会話型AIの採用を促進している、人口の多さ、スマートフォンの普及拡大、産業全体のデジタル化などが含まれます。
さらに、中国の大手IT企業は会話型AIに多額の投資を行っており、この分野ではチャットボットや音声アシスタントが飛躍的に進歩しています。この地域は、銀行、医療、eコマースなどの産業における会話型AIアプリケーションの展望も提供しています。アジア太平洋は、最先端の顧客支援管理および進歩に関する団体の情報開発により、重要な発展を遂げる可能性があります。
このレポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The conversational AI market is estimated to grow at a CAGR of 26.10% during the forecast period.
Due to the increasing need for chatbots, the declining cost of developing them, the availability of customer support services that use AI technology, and the ability to deploy them across multiple channels, among other reasons, this market's growth is being further accelerated. Speech and messaging applications based on AI technology are replacing existing web and mobile applications at a rapid rate, hence the assumption that they will be an alternate medium of interaction. An increasing number of hybrid conversational models that embrace both discriminative and generative methods are being advanced. These models might also be more effective and efficient in accomplishing certain tasks such as natural language processing, translating languages, and even classifying images.
Moreover, several initiatives are underway to ensure the efficiency and effectiveness of these technologies in addressing related business use cases. The demand for generative AI companies has grown as AIs have been able to casually respond to queries like a person would. While this is useful, it can also completely change people's relationship with technology by enabling more customized and human-sounding interpersonal conversations. The public sector is also looking to adapt to conversational AI platforms as government agencies worldwide are embracing contemporary technology effectively to enhance citizens' engagement.
Conversational AI market drivers
As the tech kept developing, more companies started employing sophisticated conversational AI to enhance service to their customers. Nowadays, businesses have adopted the use of digital bots within their systems to enhance customer experience instead of fixing an email or sending an SMS regarding customer relations. Customers expect intelligent chatbots, which reach out to them with speech recognition features, to engage in sultry conversation and show understanding while selling their services.
They use this information to help the company know customers' concerns, wants, and buying habits to provide foresight and more individualized services. For instance, AI-based chatbots are enabled within the business to reduce the manual efforts needed for typical placing an order, checking balances, responding to general inquiries, technical assistance, and other customer support operations. As a result, a company can enhance its productivity level thanks to automation but with fewer workforce hires, pushing the industry's growth.
Conversational AI market geographical outlook
The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the conversational AI market due to various factors. These factors include a large population, expanding smartphone penetration, and more digitalization across industries, promoting conversational AI adoption in countries such as South Korea, China, Japan, and India.
Additionally, large IT companies in China are significantly investing in conversational AI, and the sector is seeing tremendous advancements in chatbots and voice assistants. The region also offers prospects for conversational AI applications in industries including banking, healthcare, and e-commerce. The Asia Pacific might have critical development because of associations' developing information on state-of-the-art client assistance administrations and advances.
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