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市場調査レポート
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1604513

会話型AI市場:将来予測 (2024年~2029年)

Conversational AI Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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会話型AI市場:将来予測 (2024年~2029年)
出版日: 2024年10月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

会話型AI市場は、予測期間中に26.10%のCAGRで成長すると予測されます。

チャットボットに対するニーズの高まり、開発コストの低下、AI技術を活用したカスタマーサポートサービスの提供、複数チャネルへの展開が可能などの理由から、同市場の成長はさらに加速しています。AI技術に基づく音声・メッセージアプリは、既存のウェブ・モバイルアプリを急速に置き換えており、それゆえ対話の代替媒体となることが想定されます。識別的手法と生成的手法の両方を取り入れたハイブリッド会話モデルの数が増えています。これらのモデルは、自然言語処理、言語翻訳、さらには画像の分類といった特定のタスクを達成する上で、より効果的かつ効率的である可能性もあります。

さらに、関連するビジネス使用事例に対処する上で、これらの技術の効率性と有効性を確保するための取り組みがいくつか進行中です。AIが人間のようにクエリに気軽に応答できるようになったことで、生成AI企業への需要が高まっています。これも便利なことですが、よりカスタマイズされた人間らしい対人会話を可能にすることで、人々のテクノロジーとの関係を完全に変えてしまう可能性もあります。世界中の政府機関が、市民のエンゲージメントを高めるために現代のテクノロジーを効果的に取り入れているように、公共部門も会話型AIプラットフォームへの適応を模索しています。

会話型AI市場の促進要因

  • カスタマーサポートサービスへのニーズの高まりが会話型AI市場の成長を促進

技術開発に伴い、より多くの企業が顧客へのサービス向上のために高度な会話型AIを採用し始めました。今日、企業は、顧客との関係について電子メールを修正したり、SMSを送信したりする代わりに、顧客体験を向上させるために、システム内でデジタルボットの使用を採用しています。顧客は、音声認識機能で接触するインテリジェントなチャットボットが、拗ねたような会話をし、サービスを売り込みながら理解を示してくれることを期待しています。

彼らはこの情報を使って、企業が顧客の懸念、欲求、購買習慣を知り、先見の明とより個別化されたサービスを提供できるようにします。例えば、AIベースのチャットボットは、一般的な注文、残高確認、一般的な問い合わせへの対応、技術支援、その他のカスタマーサポート業務に必要な手作業を削減するために、ビジネス内で有効化されます。その結果、企業は自動化のおかげで生産性レベルを向上させることができるが、労働力の雇用は減少し、業界の成長を後押しします。

会話型AI市場の地理的展望

  • アジア太平洋が予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

アジア太平洋地域は、様々な要因から会話型AI市場で大きなシェアを占めると予測されています。これらの要因には、韓国、中国、日本、インドなどの国々で会話型AIの採用を促進している、人口の多さ、スマートフォンの普及拡大、産業全体のデジタル化などが含まれます。

さらに、中国の大手IT企業は会話型AIに多額の投資を行っており、この分野ではチャットボットや音声アシスタントが飛躍的に進歩しています。この地域は、銀行、医療、eコマースなどの産業における会話型AIアプリケーションの展望も提供しています。アジア太平洋は、最先端の顧客支援管理および進歩に関する団体の情報開発により、重要な発展を遂げる可能性があります。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2029年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

会話型AI市場は以下のセグメントに分析されます:

コンポーネント別

  • ソリューション
  • マネージドサービス
  • プロフェッショナルサービス
  • 訓練・コンサルティング
  • システムインテグレーション・実装
  • サポート・整備

展開方式別

  • オンプレミス
  • クラウド

種類別

  • チャットボット
  • インテリジェント・バーチャルアシスタント (IVA)

技術別

  • 自然言語処理 (NLP)
  • 機械学習 (ML)・深層学習 (DL)
  • 自動音声認識 (ASR)

エンドユーザー別

  • BFSI
  • メディア・エンターテインメント
  • 小売業
  • IT・通信
  • 医療
  • 自動車
  • 旅行・観光
  • 食品・飲料
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • その他中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 会話型AI市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • マネージドサービス
  • プロフェッショナルサービス
    • 訓練・コンサルティング
    • システムインテグレーション・実装
    • サポート・整備

第6章 会話型AI市場:展開方式別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 会話型AI市場:種類別

  • イントロダクション
  • チャットボット
  • インテリジェントバーチャルアシスタント (IVA)

第8章 会話型AI市場:技術別

  • イントロダクション
  • 自然言語処理 (NLP)
  • 機械学習 (ML)・深層学習 (DL)
  • 自動音声認識 (ASR)

第9章 会話型AI市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • メディア・エンターテインメント
  • 小売業
  • IT・通信
  • 医療
  • 自動車
  • 旅行・観光
  • 食品・飲料
  • その他

第10章 会話型AI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • コンポーネント別
    • 展開方式別
    • 種類別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • コンポーネント別
    • 展開方式別
    • 種類別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • コンポーネント別
    • 展開方式別
    • 種類別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • コンポーネント別
    • 展開方式別
    • 種類別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • コンポーネント別
    • 展開方式別
    • 種類別
    • 技術別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)・合意・コラボレーション
  • 競合企業ダッシュボード

第12章 企業プロファイル

  • Google
  • Microsoft
  • Amazon Web Services, Inc.
  • IBM
  • Oracle
  • Nuance Communications, Inc.
  • FIS
  • SAP SE
  • Kore.ai, Inc
目次
Product Code: KSI061616111

The conversational AI market is estimated to grow at a CAGR of 26.10% during the forecast period.

Due to the increasing need for chatbots, the declining cost of developing them, the availability of customer support services that use AI technology, and the ability to deploy them across multiple channels, among other reasons, this market's growth is being further accelerated. Speech and messaging applications based on AI technology are replacing existing web and mobile applications at a rapid rate, hence the assumption that they will be an alternate medium of interaction. An increasing number of hybrid conversational models that embrace both discriminative and generative methods are being advanced. These models might also be more effective and efficient in accomplishing certain tasks such as natural language processing, translating languages, and even classifying images.

Moreover, several initiatives are underway to ensure the efficiency and effectiveness of these technologies in addressing related business use cases. The demand for generative AI companies has grown as AIs have been able to casually respond to queries like a person would. While this is useful, it can also completely change people's relationship with technology by enabling more customized and human-sounding interpersonal conversations. The public sector is also looking to adapt to conversational AI platforms as government agencies worldwide are embracing contemporary technology effectively to enhance citizens' engagement.

Conversational AI market drivers

  • The increasing need for customer support services is fueling the conversational AI market growth

As the tech kept developing, more companies started employing sophisticated conversational AI to enhance service to their customers. Nowadays, businesses have adopted the use of digital bots within their systems to enhance customer experience instead of fixing an email or sending an SMS regarding customer relations. Customers expect intelligent chatbots, which reach out to them with speech recognition features, to engage in sultry conversation and show understanding while selling their services.

They use this information to help the company know customers' concerns, wants, and buying habits to provide foresight and more individualized services. For instance, AI-based chatbots are enabled within the business to reduce the manual efforts needed for typical placing an order, checking balances, responding to general inquiries, technical assistance, and other customer support operations. As a result, a company can enhance its productivity level thanks to automation but with fewer workforce hires, pushing the industry's growth.

Conversational AI market geographical outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the conversational AI market due to various factors. These factors include a large population, expanding smartphone penetration, and more digitalization across industries, promoting conversational AI adoption in countries such as South Korea, China, Japan, and India.

Additionally, large IT companies in China are significantly investing in conversational AI, and the sector is seeing tremendous advancements in chatbots and voice assistants. The region also offers prospects for conversational AI applications in industries including banking, healthcare, and e-commerce. The Asia Pacific might have critical development because of associations' developing information on state-of-the-art client assistance administrations and advances.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Conversational AI market is analyzed into the following segments:

By Component

  • Solutions
  • Managed Services
  • Professional Services
  • Training & Consulting
  • System Integration & Implementation
  • Support & Maintenance

By Deployment

  • On-premises
  • Cloud

By Type

  • Chatbots
  • Intelligent Virtual Assistant (IVA)

By Technology

  • Natural Language Processing (NLP)
  • ML and Deep Learning
  • Automatic Speech Recognition (ASR)

By End-user

  • BFSI
  • Media & Entertainment
  • Retail
  • IT & Telecommunication
  • Healthcare
  • Automotive
  • Travel and Tourism
  • Food & Beverages
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CONVERSATIONAL AI MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Solutions
  • 5.3. Managed Services
  • 5.4. Professional Services
    • 5.4.1. Training & Consulting
    • 5.4.2. System Integration & Implementation
    • 5.4.3. Support & Maintenance

6. CONVERSATIONAL AI MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premise

7. CONVERSATIONAL AI MARKET BY TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Chatbots
  • 7.3. Intelligent Virtual Assistant (IVA)

8. CONVERSATIONAL AI MARKET BY TECHNOLOGY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Natural Language Processing (NLP)
  • 8.3. ML and Deep Learning
  • 8.4. Automatic Speech Recognition (ASR)

9. CONVERSATIONAL AI MARKET BY END-USER

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. BFSI
  • 9.3. Media & Entertainment
  • 9.4. Retail
  • 9.5. IT & Telecommunication
  • 9.6. Healthcare
  • 9.7. Automotive
  • 9.8. Travel and Tourism
  • 9.9. Food & Beverages
  • 9.10. Others

10. CONVERSATIONAL AI MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. By Component
    • 10.2.2. By Deployment
    • 10.2.3. By Type
    • 10.2.4. By Technology
    • 10.2.5. By End-User
    • 10.2.6. By Country
      • 10.2.6.1. United States
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. By Component
    • 10.3.2. By Deployment
    • 10.3.3. By Type
    • 10.3.4. By Technology
    • 10.3.5. By End-User
    • 10.3.6. By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. By Component
    • 10.4.2. By Deployment
    • 10.4.3. By Type
    • 10.4.4. By Technology
    • 10.4.5. By End-User
    • 10.4.6. By Country
      • 10.4.6.1. United Kingdom
      • 10.4.6.2. Germany
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Others
  • 10.5. Middle East and Africa
    • 10.5.1. By Component
    • 10.5.2. By Deployment
    • 10.5.3. By Type
    • 10.5.4. By Technology
    • 10.5.5. By End-User
    • 10.5.6. By Country
      • 10.5.6.1. Saudi Arabia
      • 10.5.6.2. UAE
      • 10.5.6.3. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. By Component
    • 10.6.2. By Deployment
    • 10.6.3. By Type
    • 10.6.4. By Technology
    • 10.6.5. By End-User
    • 10.6.6. By Country
      • 10.6.6.1. Japan
      • 10.6.6.2. China
      • 10.6.6.3. India
      • 10.6.6.4. South Korea
      • 10.6.6.5. Indonesia
      • 10.6.6.6. Thailand
      • 10.6.6.7. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Market Share Analysis
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Competitive Dashboard

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. Google
  • 12.2. Microsoft
  • 12.3. Amazon Web Services, Inc.
  • 12.4. IBM
  • 12.5. Oracle
  • 12.6. Nuance Communications, Inc.
  • 12.7. FIS
  • 12.8. SAP SE
  • 12.9. Kore.ai, Inc