デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1604511

不動産におけるAI市場:将来予測(2024年~2029年)

AI in the Real Estate Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 146 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.35円
不動産におけるAI市場:将来予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年10月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

不動産におけるAI市場はCAGR 11.52%で成長し、2024年の4億6,704万2,000米ドルから2029年には7億5,489万9,000米ドルの市場規模に達すると予測されます。

不動産におけるAIとは、物件検索、投資分析、物件管理、顧客サービス、事業促進などの活動においてテクノロジーやアルゴリズムを利用することを意味します。これらは、プロセスの強化、意思決定の容易化、サービス提供の強化、物件の活用に役立ちます。検索・推薦システム、予測分析、AVMシステムは、不動産におけるAIの構成要素の一部です。AIシステムは、大量の不動産データを分析し、購入者、賃借人、不動産投資家に物件を推薦します。

AIシステムは、さまざまな機械学習アルゴリズムを使用して、不動産市場の傾向、物件の価格変動、潜在的な賃料を分析し、投資家が賃貸人の資産を最大限に活用できるよう支援します。AVMは、物件の属性、市場に関する情報、過去に発生した他の取引などを用いて物件価値を算出します。

不動産におけるAI市場の促進要因

  • パーソナライゼーションへの需要の高まりが不動産におけるAI市場の成長に貢献

AIシステムは、多くの情報を実施・分析し、個人向けの物件レコメンドを作成し、投資予測を行い、顧客を管理することができます。市場で入手可能な様々なソリューションの中でも、AIを搭載した仲介アシスタントであるBlackshark.ai Roofは、新興企業が新たな不動産リードを生み出し、潜在的な販売機会を求めて顧客をより効果的に分析するのを支援することができます。このサービスは、アップセリングやクロスセリング戦略を通じて、適切なタイミングで適切な顧客にアプローチすることを目的としています。

一般個人も投資家も、不動産市場におけるテクノロジー統合を推進しています。その主な目的は、よりターゲットを絞ったマーケティングを通じて、不動産の専門家が買い手、売り手、テナント、投資家により良い体験を提供できるようにすることです。

不動産市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米、特にシリコンバレーは技術革新の温床であり、HouseCanary、Zillow、Redfin、Truliaなどの大手AI企業や新興企業が、不動産を含むさまざまな分野のAI技術の進歩を推進しています。北米の不動産会社は、不動産鑑定、予測分析、市場分析、顧客との対話、不動産管理など、業務の多くの部分を改善するためにAIや機械学習技術をいち早く利用しました。全体として、北米の技術力と活発な不動産市場により、北米はこの業界における人工知能の採用と開拓において重要な参加国となっています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別セグメント、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、ビジネスチャンス評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業プロファイリング(特に主要な市場開拓)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 不動産市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • オーナー
  • 開発者
  • エンジニアと建築家
  • 投資家

第6章 不動産市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 不動産市場:用途別

  • イントロダクション
  • マーケティング
  • 自動評価モデル
  • 分析
  • パーソナライズされた顧客体験
  • 設計と計画
  • その他

第8章 不動産市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • HouseCanary
  • Zillow
  • Redfin
  • Trulia
  • Entera
  • REimagineHome
  • Roof
目次
Product Code: KSI061616766

The AI in the real estate market is expected to grow at a CAGR of 11.52%, reaching a market size of US$754.899 million in 2029 from US$467.042 million in 2024.

AI in Real Estate means using technology and algorithms in activities like searching for a property, analyzing investments, managing properties, serving customers, and promoting the business. These help to enhance processes, ease decision-making, enhance service delivery, and exploit a property. The search and recommendation system, predictive analytics, and AVM systems are some of the components of AI in real estate. AI systems analyze large pools of real estate data and provide property recommendations to buyers, renters, and real estate investors.

AI systems use different machine learning algorithms to analyze tendencies in the real estate markets, price changes of properties, and potential rents to help investors maximize the use of their rentiers' assets. AVMs use attributes of properties, information about the markets, and other deals that have occurred before to come up with the property value.

AI in the real estate market drivers

  • Increasing demand for personalization is contributing to AI in the real estate market growth

AI systems can conduct and analyze a lot of information, create personal property recommendations, give investment forecasts, and manage customers. Among the various solutions available on the market, Blackshark.ai Roof, an AI-powered brokerage assistant, can assist emerging enterprises in generating new real estate leads and analyzing customers more effectively for potential sales opportunities. This service aims to reach the right recipients at the right time through upselling and cross-selling strategies.

Both ordinary individuals and investors are driving technology integration in the real estate market. The main goal is to help real estate professionals provide a better experience for buyers, sellers, tenants, and investors through more targeted marketing.

AI in the real estate market geographical outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

North America, particularly Silicon Valley, is a hotbed of technical innovation, with major AI firms and startups such as HouseCanary, Zillow, Redfin, and Trulia pushing advances in AI technology for a variety of sectors, including real estate. The North American real estate organizations were among the first to use AI and machine learning technology to improve numerous parts of their operations, including property appraisal, predictive analytics, market analysis, client interaction, and property management. Overall, North America's technological strength and active real estate market make it a crucial participant in adopting and developing artificial intelligence in this industry.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI in the real estate market is segmented and analyzed as follows:

By End-Users

  • Owners
  • Developers
  • Engineers and Architects
  • Investors

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Application

  • Marketing
  • Automated Valuation Models
  • Analysis
  • Personalized customer experience
  • Design and Planning
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI IN THE REAL ESTATE MARKET BY END-USERS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Owners
  • 5.3. Developers
  • 5.4. Engineers and Architects
  • 5.5. Investors

6. AI IN THE REAL ESTATE MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premise

7. AI IN THE REAL ESTATE MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Marketing
  • 7.3. Automated Valuation Models
  • 7.4. Analysis
  • 7.5. Personalized customer experience
  • 7.6. Design and Planning
  • 7.7. Others

8. AI IN THE REAL ESTATE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By End-User
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By End-User
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By End-User
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. UK
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By End-User
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By End-User
    • 8.6.2. By Deployment
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. HouseCanary
  • 10.2. Zillow
  • 10.3. Redfin
  • 10.4. Trulia
  • 10.5. Entera
  • 10.6. REimagineHome
  • 10.7. Roof