市場調査レポート
商品コード
1521869
自動車修理・メンテナンスサービス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)Automotive Repair And Maintenance Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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自動車修理・メンテナンスサービス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車修理・メンテナンスサービス市場規模は2024年に7,413億4,000万米ドルと推定され、2029年には9,981億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは6.13%で成長すると予測されます。
自動車保有台数の増加、車齢の増加、交通事故死者数を減らすための自動車安全基準に関する政府の厳しい規制が、世界の自動車修理・メンテナンスサービス市場の成長の重要な決定要因となっています。自動車の高年齢化に伴い、円滑な運行を確保するための日常点検や定期メンテナンスの必要性が高まっています。さらに、中古車市場でより高い再販価値を維持するため、乗用車や商用車の所有者はしばしば部品を交換し、最新規格のコンポーネントをアップグレードする傾向があり、これが自動車修理・メンテナンスの需要にプラスの影響を与えています。
しかし、電気自動車は従来の内燃機関車よりもメンテナンスの頻度が少ないため、電気自動車の普及が自動車メンテナンスサービス会社のビジネス・ポテンシャルを阻害しています。電気自動車には従来のエンジン、トランスミッション、特定の関連部品がないです。そのため、道路を走る電気自動車の割合が増えるにつれて、変速機・排気装置サービスやオイル交換の需要は減少すると予想されます。これらの企業は、電気自動車のバッテリー交換など他のサービスに対する需要が増加する可能性はあるが、その需要が過去の販売実績を維持するのに十分であるという保証はないです。
自律走行車、コネクテッドカー、その他現代自動車の需要増加に対応するための急速な修理・メンテナンス技術の進歩は、自動車修理・メンテナンスサービス市場の重要な促進要因になると予想されます。サービスセンターでは、自動車の故障を迅速に検出・診断するために、コードリーダーやスキャナーなどの診断ツールの導入が進んでいます。
さらに、Revvのような企業は、非常に複雑なADASシステムの問題を検出するために、修理センター用のデジタルプラットフォームを構築するために多額の投資を行っています。したがって、技術の統合が進み、サービスセンターに革新的なソフトウェアを絶えず提供するための積極的な投資により、自動車修理・メンテナンスサービス市場は2024~2029年にかけて急成長を示すと予想されます。
乗用車市場は、消費者の自家用車志向の高まり、シェアモビリティ需要の増加、自動車の高年齢化によって牽引されています。乗用車の販売台数は世界的に伸びており、自動車修理・メンテナンスサービス市場を促進しています。その結果、自動車所有者は定期点検のために3~6ヵ月ごとにサービスセンターを訪れ、これが市場成長を後押ししています。
さらに、消費者が低コストの通勤手段を好むため、近年、ライドヘイリングサービスを中心とするシェアモビリティサービスが大きな需要を目の当たりにしています。これらの自動車は、自家用車に比べて長距離を走行する必要があり、一般に移動時間も長いため、オイルやフィルターを頻繁に交換したり、ボディーケアなどその他の定期的なメンテナンスサービスを選択したりする必要性が高くなり、それがこのセグメントの需要にプラスの影響を及ぼしています。さらに、車齢の増加に伴い、自動車用タイヤの交換やホイールアライメントなどのサービスに対する需要が高まっており、これが自動車メンテナンスサービス市場の成長に寄与しています。
エコシステムのさまざまな参入企業が、オンライン予約オプション、ピックアップ・アンド・ドロップサービス、在宅メンテナンスサービス・オプションなどの付加価値サービスを積極的に顧客に提供し、幅広い顧客層を獲得しています。社会人の退屈なライフスタイルも、サービスセンターを訪れ、長時間待つ時間を省くのに役立つため、このサービスの成長を支えています。そのため、今後数年間は、新規参入企業が訪問型カーサービスオプションの提供に幅広く注力し、2024~2029年にかけての同セグメントの成長に寄与すると予想されます。
アジア太平洋、特にインドや中国などで都市化率が高まっていることから、消費者は日常の移動や通勤に自家用車を選ぶようになっています。そのため、同地域全体で乗用車の販売台数が増加しており、自動車修理・メンテナンスサービスのニーズが高まっています。さらに、ベトナムなどの一部の地域では道路事情が未修理であるため、自動車のコンディションに悪影響を及ぼします。そのため、これらの国の消費者は、自動車修理の目的で修理工場に頻繁に足を運ぶ必要があり、それがこのセグメントの成長にプラスに働いています。
さらに、インドと中国における自動車保有台数の増加も、自動車修理・メンテナンスサービスの需要を刺激しています。乗用車サービス市場とは別に、この地域は商用車サービス産業にも大きな機会をもたらしています。道路貨物セクターの拡大と、地域の公共交通エコシステムを発展させるための投資の増加も、自動車修理・メンテナンスサービス市場の成長に寄与しています。
同市場が有利な機会であると判断し、Nipponなどさまざまな企業がアジア太平洋での事業拡大を戦略的に進めています。例えば、2024年4月、日本自動車は、アフターマーケットの車体・塗装修理サービスのニーズに応えるため、インドでMastercraftブランドを立ち上げると発表しました。今後数年間、アジア太平洋では、地元のガレージと競争するために、マルチブランドの修理工場センターが統合されることが予想されます。
自動車修理・メンテナンスサービス市場は、エコシステムで事業を展開する国内、海外、地域の参入企業がいるため、非常にセグメント化され、競合が激しいです。同市場の著名な参入企業としては、LKQ Corporation、Robert Bosch GmbH(Bosch Car Service)、Belron International Limited、TVS Motor Company(myTVS Parts &Accessories)、Mobivia Groupe、Inter Cars Service、M&M Car Care Center、Sun Auto Service、Wrench Inc.などが挙げられます。これらの企業は、消費者に効率的でシームレスな自動車修理施設を提供するため、事業拡大や部品・コンポーネントサプライヤーとの提携に積極的に注力しています。
さらに、市場は今後数年間、自動車修理・メンテナンスのダウンタイムを短縮するために、試験、データベース管理、CRMソフトウェアなどの先進技術の統合を確認すると予想されます。
The Automotive Repair And Maintenance Service Market size is estimated at USD 741.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 998.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.13% during the forecast period (2024-2029).
Growing vehicle parc, increasing vehicle age, and the government's strict regulations on automotive safety standards to reduce road fatalities and traffic accidents serve as significant determinants to the growth of the automotive repair and maintenance service market worldwide. With the increasing age of vehicles, there exists an extensive need for routine checks and periodic maintenance to ensure smooth operation. Further, to maintain a higher resell value in the used vehicles market, passenger car and commercial vehicle owners often tend to replace parts and upgrade components with modern standards, which, in turn, positively impacts the demand for auto maintenance and repair.
However, the greater adoption of electric vehicles hinders the business potential of automotive maintenance and service companies as these vehicles require less frequent maintenance than traditional ICE vehicles. Electric cars do not have traditional engines, transmissions, and certain related parts. Therefore, as the proportion of electric vehicles on the road increases, the demand for transmission and exhaust services and oil changes is expected to decrease. Although these companies might witness an increase in demand for other services, such as electric vehicle battery replacement, there can be no assurance that the demand will be sufficient to maintain their historical sales performance.
Rapid repair and maintenance technology advancement to cater to the increasing demand for autonomous, connected, and other modern-age vehicles is expected to be a vital driver in the automotive repair and maintenance service market. Service centers are increasingly adopting code readers, scanners, and other diagnostic tools to detect and diagnose vehicles' malfunctions faster.
Moreover, companies such as Revv are investing hefty sums to build digital platforms for repair centers to detect issues with ADAS systems, which are highly complex. Therefore, with the rising integration of technologies and aggressive investments to constantly offer innovative software to service centers, the automotive repair and maintenance service market is anticipated to showcase surging growth between 2024 and 2029.
The passenger cars segment of the market is driven by consumers' increasing preference to avail of private transportation mediums, increasing demand for shared mobility, and the increasing age of cars. The growing passenger car sales worldwide foster the market for automotive repair and maintenance services, as vehicle owners tend to ensure the efficient operation of their cars and compliance with recent government standards. Consequently, vehicle owners visit service centers every 3-6 months for routine service checking, which assists the market growth.
Furthermore, shared mobility services, especially ride-hailing services, have witnessed a massive demand in recent years, attributed to the consumers' preference for low-cost commuting options. Since these cars are required to cover longer distances and generally travel for a longer duration compared to private vehicles, there exists a greater need to frequently replace oil and filters and opt for other routine maintenance services such as body care, which, in turn, positively impacts the demand for this segment. Moreover, with the increasing car age, a greater demand exists for services such as automotive tire replacement and wheel alignment, which contributes to the growth of the automotive maintenance and service market.
Various players in the ecosystem actively offer customers value-added services, such as online booking options, pick-up and drop-service, and home-based maintenance service options to attract a broader customer base. The tedious lifestyle of working professionals also supports the growth of this service as it helps eliminate the time required to visit a service center and wait for a longer duration. Therefore, in the coming years, new entrants in the market will extensively focus on offering doorstep car servicing options, which is expected to contribute to the segment's growth between 2024 and 2029.
The growing urbanization rate across Asia-Pacific, especially in countries such as India and China, leads consumers to opt for private vehicles for daily transportation and commuting. Therefore, the increasing passenger car sales across the region facilitate the growing need for automotive repair and maintenance services. Moreover, under-developed road conditions in certain areas in Vietnam and other countries negatively impact vehicle conditions. Hence, consumers in these countries require frequent visits to repair shops for vehicle servicing purposes, which, in turn, positively affects the growth of this segment.
Furthermore, the growing vehicle parc in India and China also catalyzes the demand for automotive repair and maintenance services, owing to older vehicles requiring frequent servicing to maintain their optimal condition. Apart from the market for passenger car servicing, the region also witnesses a massive opportunity for the commercial vehicle servicing industry. The expanding road freight sector, coupled with rising investments to develop the regional public transportation ecosystem, is also contributing to the growth of the automotive repair and maintenance service market.
Assessing the lucrative opportunity in the market, various players, such as Nippon, are strategizing to expand their business presence in Asia-Pacific. For instance, in April 2024, Nippon announced the launch of its brand Mastercraft in India to cater to the aftermarket body and paint repair service needs. In the coming years, Asia-Pacific witnessed the integration of multi-brand repair workshop centers to compete with local garages, which is highly favorable among consumers in the area for minor maintenance and repair work.
The automotive repair and maintenance service market is highly fragmented and competitive due to several domestic, international, and regional players operating in the ecosystem. Some prominent players in the market include LKQ Corporation, Robert Bosch GmbH (Bosch Car Service), Belron International Limited, TVS Motor Company (myTVS Parts & Accessories), Mobivia Groupe, Inter Cars Service, M&M Car Care Center, Sun Auto Service, and Wrench Inc. These players actively focus on business expansion and forming partnerships with parts and component suppliers to offer consumers efficient and seamless automotive servicing facilities.
Further, the market is anticipated to witness the integration of advanced technologies, such as inspection, database management, and CRM software, to reduce automotive maintenance and servicing downtime in the coming years.