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市場調査レポート
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1574173

教育分野における人工知能市場-2024年から2029年までの予測

Artificial Intelligence in Education Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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教育分野における人工知能市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

教育分野における人工知能市場は、2024年に102億4,800万米ドルの規模になります。CAGRは33.51%と著しく、2029年には434億6,700万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

AIベースのソリューションとサービスは、教育において様々な用途があります。知識の提供から、生徒一人ひとりの成績に応じた学習体験のカスタマイズまで、その範囲は多岐にわたる。さらに、AIは適応型個別指導システムを戦略的に展開するために使用することができ、学習ソリューションを改善し、教育領域における教育者と生徒の双方により良い価値を付加することができます。AIは主に、ディープラーニング、機械学習、アナリティクスで機能します。さらに、これらのソリューションは、すべての学習者にインタラクティブな学習体験を提供し、教育の質を保証し、学習者の現在の知識やスキルの向上をサポートします。

教育におけるAI市場は非常に細分化されており、ほとんどの業界プレーヤーがイノベーションでリードしています。主要プレーヤーは、地域市場や世界市場でプレゼンスを拡大し、市場の大部分を獲得するためにあらゆる戦略を採用しています。これらの市場プレーヤーには、IBM、マイクロソフト、グーグルなどが含まれます。

スマートデバイスの使用やあらゆる業種にわたるデジタル化によって顕著なデジタル技術の台頭は、AIベースの教育におけるこの多様化の基本的な推進力となっています。さらに、AIソリューションは、各ユーザーの要求を満たすために、個別化された学習体験を提供します。生徒の進路を予測し、学習の軌跡を提示し、弱点をピンポイントで指摘し、学習者に改善の必要な分野を評価させる。これは生徒の能力強化に役立ち、予測期間中の教育市場におけるAIの成長を促進すると期待されます。

教育分野における人工知能市場促進要因:

  • AIへの投資の増加は、世界の教育用AI市場の成長を促進すると予想されます。

AIベースの学習プラットフォームは、教育分野におけるAIへの投資に直接関係しています。その投資は、学習における個人主義がますます効果的になる中で必要な、教育をより高度で個別化するのに役立ちます。AIは、AI主導の学習プラットフォームを使って人々の学習方法を変えつつあります。AI主導の教育プラットフォームは、教育を作り変え、生涯学習の可能性を生み出し、教育におけるAIの成長可能性を証明し始めると思われます。

こうした取り組みには、Niti Aayog National Strategy for Artificial Intelligenceの報告書と一致するように、将来のAI労働力を強化するための各国のコミットメントを高めることも含まれます。例えば、英国は2025年までに政府が支援する博士号取得者を1,000人以上輩出する目標を設定し、初期のAI研究者のためのチューリングフェローシップを発表しました。一方、中国は2018年4月に5年間にわたる大学プロジェクトを開始し、少なくとも500人の教員と5,000人の学生にAI技術を教育しました。さらに、各国政府や企業はAIの重要性を認識し、その可能性に積極的に投資しています。

教育分野における人工知能市場の地理的展望:

  • 北米地域が教育分野における人工知能市場で大きなシェアを占めると予想されます。

北米地域の教育市場における人工知能の需要は、エデュテインメント普及率の高さとともに、公共部門や商業部門によるAIやEdTechへの投資の増加によって牽引されています。さらに、技術革新も世界の教育におけるAI需要の促進に寄与しています。AIを教育に応用することで、学者や講師の学習水準が向上します。それは、より良いアクセシビリティ、コーチング、自動採点と管理、プロセスの容易さなどの利点を提供します。

さらに、北米の国々、特に米国では、教育部門にとって不可欠な学習プラットフォームに関する洞察を与える機能があるため、学校や教育機関でのスマートコンテンツの活用が進んでいます。AIがサポートするパーソナライズされた教育ソリューションの需要は、この成長をさらに際立たせています。これらのソリューションは、生徒の興味、教育背景、将来の学業目標などをより深く理解することを支援するため、個人に合わせたサービスを提供することができなくなります。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:
  • 。競合情勢:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策、社会経済要因、消費者の嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます:
  • 市場促進要因と今後の動向:
  • 実行可能な提言:
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを利用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業プロファイリング(特に主要な市場開拓)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 教育分野における人工知能市場:技術別

  • イントロダクション
  • ディープラーニング
  • 機械学習
  • 自然言語処理
  • コンピュータビジョン

第6章 教育分野における人工知能市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 教育分野における人工知能市場:ソリューション別

  • イントロダクション
  • ソフトウェア
  • サービス
  • ハードウェア

第8章 教育分野における人工知能市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • コミュニケーション
  • 製造業
  • ヘルスケア
  • その他

第9章 教育分野における人工知能市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 技術別
    • 展開別
    • ソリューション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 技術別
    • 展開別
    • ソリューション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 技術別
    • 展開別
    • ソリューション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 技術別
    • 展開別
    • ソリューション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 技術別
    • 展開別
    • ソリューション別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Intel Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Oracle Corporation
  • IBM Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • People.ai Inc
  • Cisco Systems
  • Verint Systems
  • Salesforce
  • Siemens AG
目次
Product Code: KSI061612924

Artificial intelligence in the education market is worth US$10.248 billion in 2024. It is projected to exhibit a remarkable CAGR of 33.51%, reaching a market value of US$43.467 billion by 2029.

AI-based solutions and services have various applications in education. These range from delivering knowledge to customizing learning experiences for each student based on their performance. Additionally, AI can be used to strategically deploy adaptive tutorial systems, improving learning solutions and adding better value for both educators and students in the education domain. AI mostly works on deep learning, machine learning, and analytics. Moreover, these solutions provide an interactive learning experience for every learner, guarantee the quality of education, and support learners in advancing their current knowledge and skills.

The market for AI in education is highly fragmented, with most industry players leading with innovations. Key players are expanding their presence in regional and global markets and adopting all strategies to acquire a large portion of the market. These market players include IBM, Microsoft, and Google, among others.

The rise of digital technology, marked by the use of smart devices and digitization across all verticals, is a fundamental driver for this diversification in AI-based education. Furthermore, AI solutions provide individualized learning experiences to meet the requirements of each user. They anticipate students' paths, proffer learning trajectories, pinpoint weaknesses, and leave learners to evaluate their areas in need of improvement. This helps in augmenting student capabilities, which are expected to foster AI in the education market's growth over the forecast period.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION MARKET DRIVERS:

  • Increasing investment in AI is anticipated to drive the growth of global AI in the education market.

AI-based Learning platforms are directly related to the investment in AI in the education sector. Its investment helps make education much more advanced and personalized, which is necessary with increasingly effective individualism in learning. AI is changing the way people learn using AI-driven learning platforms. The AI-driven educational platforms will start to remake education, create lifelong learning possibilities, and prove to be the positive growing potential of AI in education.

These efforts include increasing the commitments by countries to bolster the future AI workforce, consistent with a report from Niti Aayog National Strategy for Artificial Intelligence. For example, the UK has set a target to deliver more than 1,000 government-supported PhD researchers by 2025 and has announced Turing fellowships for early AI researchers. China, meanwhile, initiated a university project in April 2018 that ran for five years and educated at least 500 teachers and 5,000 students on AI tech. Further, national governments and corporations are realizing how important AI is and actively investing in its potential.

Artificial Intelligence In Education Market Geographical Outlook:

  • The North American region is expected to hold a significant artificial intelligence in education market share.

The demand for artificial intelligence in the education market in the North American region is driven by increased investments in AI and EdTech by the public and commercial sectors, along with high edutainment penetration. Further, technological innovation also contributes to promoting the demand for AI in education worldwide. The application of AI in education increases the learning standard for academics and instructors. It offers better accessibility, coaching, automatic grading and administration, and ease of process, amongst other benefits.

Moreover, countries in North America, especially the United States, are increasingly utilizing smart content in schools and educational institutions due to its capability to give insights about learning platforms, which are vital for the teaching sector. The demand for AI-supported, personalized education solutions further accentuates this growth. These solutions assist in understanding students more profoundly, their interests, educational background, and future academic goals, which makes them unable to provide personalized services.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Market Segmentation:

The Artificial Intelligence In Education market is segmented and analyzed as below:

By Technology

  • Deep Learning
  • Machine Learning
  • Natural Language Processing
  • Computer Vision

By Deployment

  • Cloud
  • On-premise

By Solution

  • Software
  • Services
  • Hardware

By End-User

  • Automotives
  • Communications
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Deep Learning
  • 5.3. Machine Learning
  • 5.4. Natural Language Processing
  • 5.5. Computer Vision

6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-premise

7. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION MARKET BY SOLUTION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Software
  • 7.3. Services
  • 7.4. Hardware

8. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Automotives
  • 8.3. Communications
  • 8.4. Manufacturing
  • 8.5. Healthcare
  • 8.6. Others

9. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Technology
    • 9.2.2. By Deployment
    • 9.2.3. By Solution
    • 9.2.4. By End-User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Technology
    • 9.3.2. By Deployment
    • 9.3.3. By Solution
    • 9.3.4. By End-User
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Technology
    • 9.4.2. By Deployment
    • 9.4.3. By Solution
    • 9.4.4. By End-User
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Technology
    • 9.5.2. By Deployment
    • 9.5.3. By Solution
    • 9.5.4. By End-User
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Technology
    • 9.6.2. By Deployment
    • 9.6.3. By Solution
    • 9.6.4. By End-User
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Australia
      • 9.6.5.6. Singapore
      • 9.6.5.7. Indonesia
      • 9.6.5.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Intel Corporation
  • 11.2. Microsoft Corporation
  • 11.3. Oracle Corporation
  • 11.4. IBM Corporation
  • 11.5. NVIDIA Corporation
  • 11.6. People.ai Inc
  • 11.7. Cisco Systems
  • 11.8. Verint Systems
  • 11.9. Salesforce
  • 11.10. Siemens AG