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市場調査レポート
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1574120

ソーシャルメディアにおける人工知能(AI)市場:2024年~2029年の予測

Artificial Intelligence (AI) in Social Media Market - Forecasts from 2024 to 2029


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ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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ソーシャルメディアにおける人工知能(AI)市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年09月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ソーシャルメディアにおけるAI市場はCAGR28.53%で成長し、2024年の市場規模19億2,419万4,000米ドルから、2029年には67億4,886万1,000米ドルに達すると予測されています。

AIは猛烈なスピードでソーシャルメディアの風景を変えつつあります。実際、ソーシャルネットワーキング・サイト、企業、個人は、AIシステムを活用してイベントを盛り上げています。AIを活用することで、ソーシャルメディア・プラットフォームは、適切なコンテンツをより正確に推薦したり、有害な投稿を検出して削除したり、ユーザー向けに環境をパーソナライズしたりすることができます。具体的には、パーソナライズされたレコメンデーションツールやニュースフィード機能などがAIによって強化されます。

さらに、スパムメッセージや、ヘイトスピーチを扇動するような有害なコメントも削除します。さらに、企業はAIを活用して、顧客関係管理を通じてオンライン・マーケティング活動を強化しています。実施されるタスクには、投稿の作成やスケジューリング、コメントやメッセージへの返信、ソーシャルデータの分析などがあります。また、顧客のニーズに対応するために、さまざまな形でパーソナライズされた広告がこれらのシステムによってデザインされます。個人もまた、このようなプラットフォーム内での自分のアカウントの使い方を改善するために、この技術の使用を含むアプローチを採用しています。人工知能を搭載したコンテンツ生成ツールは、望ましくないメッセージのフィルタリングに加え、さまざまなウェブ空間でのマルチタスクにも役立っています。ソーシャルメディアで使用されるこの技術により、ユーザーはサイバー詐欺やストーカー行為からさらに保護されます。

ソーシャルメディアにおけるAI市場の促進要因:

  • コンテンツのパーソナライゼーションが市場の需要を高めると予想されます。

最近のソーシャルメディア・プラットフォームは、AIアルゴリズムを使ってユーザーの選好、行動、データを調べています。このようにして、オーダーメイドのニュースフィード、ターゲット広告、提案された投稿がユーザーに提示されます。ユーザーのエンゲージメントは、こうしたパーソナライズされたエクスペリエンスによって強化され、その結果、こうしたプラットフォームでのタスクが長くなり、広告収入が増加します。一般的に、ユーザーエクスペリエンスの最適化と経済的成功を求めるソーシャルメディア・プラットフォームは、AI技術を貴重なリソースとみなしています。

ソーシャルメディア市場の地理的展望

  • アジア太平洋は予測期間中に飛躍的な成長を遂げると予想されています。

予測可能な将来において、アジア太平洋地域のソーシャルメディア市場におけるAIの大幅な成長が見込まれています。人工知能、ロボット工学、自動化を含む様々な分野が、この地域では歴史的に高度な技術革新を特徴としており、AIがソーシャルメディア分野に進出するのに適した環境となっています。デジタル取引が進むにつれ、オンライン・プラットフォームはますます多くの企業や個人に採用されるようになっています。そのため、ソーシャルメディア・ネットワークにおけるAIによる機能の採用は、今後この特定の状況下で期待されることになります。

さらに、インターネット接続の改善、データセンター、クラウド・コンピューティングといったデジタル・インフラの進歩は、アジア太平洋地域におけるAIのより効率的な処理を可能にしています。市場の統合だけでなく、貿易パートナー間の金融協力を強化するため、各国政府は一体化と相互接続を促しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の選好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネス・ストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業は当社のレポートをどのような目的で利用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 過去データと予測、2022年~2029年
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ソーシャルメディアにおけるAI市場:技術別

  • イントロダクション
  • 機械学習とディープラーニング
  • 自然言語処理(NLP)

第6章 ソーシャルメディアにおけるAI市場:用途別

  • イントロダクション
  • セールス・マーケティング
  • 顧客体験管理
  • 予測リスク評価
  • 画像認識

第7章 ソーシャルメディアにおけるAI市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 小売り
  • BFSI
  • eコマース
  • メディア・広告
  • その他

第8章 ソーシャルメディアにおけるAI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 技術別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 技術別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 技術別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 技術別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 技術別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Adobe
  • AWS
  • Google LLC
  • IBM Corp.
  • Meta
  • Microsoft
  • Salesforce Inc.
目次
Product Code: KSI061616610

The AI in social media market is expected to grow at a CAGR of 28.53%, reaching a market size of US$6748.861 million in 2029 from US$1924.194 million in 2024.

AI is altering the landscape of social media at breakneck speed. Indeed, social networking sites, companies, and individuals are leveraging AI systems to boost their events. With AI, social media platforms can recommend pertinent content more accurately, detect and remove toxic postings, as well as personalize their environment for users. Specifically, AI powers personalized recommendation tools and newsfeed features among others.

Moreover, it deletes spam messages as well as harmful comments like those that incite hate speech. In addition to that, businesses utilize AI to enhance their online marketing efforts through customer relationship management. Some of the tasks performed include post creation and scheduling; replying to comments or messages; analyzing social data among others. Personalized Ads in different forms are also designed by these systems to cater for client needs. Individuals too have adopted an approach involving the use of this technology to improve how they use their accounts within such platforms. Content-producing tools powered by artificial intelligence help in filtering undesired messages plus multitasking across various web spaces whereby a single user utilizes numerous profiles all at once. Users are further safeguarded from cyber scams and stalking with this technology used in social media.

AI in social media Market Drivers:

  • Content personalization is anticipated to increase the market demand

nowadays social media platforms use AI algorithms to examine the preferences, behaviours and data of users. In this way, tailor-made news feeds, targeted ads and suggested posts are presented to its users. User engagement is enhanced by these personalised experiences that also translate into longer tasks on such platforms resulting in increased ad revenues. In general, social media platforms seeking user experience optimization and financial success consider AI technology as an invaluable resource.

AI in Social Media Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

In the foreseeable future, significant growth is anticipated for AI within the social media market in the Asia Pacific region. Various fields, including artificial intelligence, robotics, and automation, have historically been characterized by high levels of innovation in this particular region contributing to a conducive environment for AI's expansion into the social media sector. Increasingly online platforms are being adopted by an increasing number of companies and individuals as digital trade progresses. As such adoption of features powered by AI on social media networks can henceforth be expected within this particular context.

Moreover, advances in digital infrastructure like improved internet connectivity, data centres and cloud computing enable more efficient processing of AI in the Asia Pacific region. To enhance financial cooperation among trade partners involved as well as integrating markets governments have also urged for togetherness and interconnectivity.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI in social media market is segmented and analyzed as follows:

By Technology

  • Machine Learning and Deep Learning
  • Natural Language Processing (NLP)

By Application

  • Sales and Marketing
  • Customer Experience Management
  • Predictive Risk Assessment
  • Image recognition

By End User

  • Retail
  • BFSI
  • E-commerce
  • Media and Advertising
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI IN SOCIAL MEDIA MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Machine Learning and Deep Learning
  • 5.3. Natural Language Processing (NLP)

6. AI IN SOCIAL MEDIA MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Sales and Marketing
  • 6.3. Customer Experience Management
  • 6.4. Predictive Risk Assessment
  • 6.5. Image recognition

7. AI IN SOCIAL MEDIA MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Retail
  • 7.3. BFSI
  • 7.4. E-commerce
  • 7.5. Media and Advertising
  • 7.6. Others

8. AI IN SOCIAL MEDIA MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Technology
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Technology
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Technology
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Technology
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Technology
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Adobe
  • 10.2. AWS
  • 10.3. Google LLC
  • 10.4. IBM Corp.
  • 10.5. Meta
  • 10.6. Microsoft
  • 10.7. Salesforce Inc.