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市場調査レポート
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1651035

ソーシャルメディアにおけるAI:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

AI in Social Media - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ソーシャルメディアにおけるAI:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ソーシャルメディアにおけるAIの市場規模は、2025年に26億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは28.04%で、2030年には92億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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ソーシャルメディアは、顧客情報データの一次情報源のひとつとなっています。ソーシャルメディア利用者の増加に伴い、顧客の嗜好を理解するためのAIソリューションの需要は予測期間中に増加すると予測されます。

主なハイライト

  • 効果的な広告と競合優位性を得るためのソーシャルメディアと人工知能技術の統合が市場を牽引しています。BFSI分野では、バンキング・アシスタントに多くの投資を行っており、現在多くの機関がAIインターフェースを備えたチャットボットを使用して顧客と会話しています。
  • eコマース企業は、ソーシャルメディア・ユーザーのプロファイルにパーソナライズされた商品を推薦するためにAI技術を活用しています。例えば、アマゾンのAIによる商品推奨は、購入プロセスのあらゆるステップに組み込まれています。
  • さらに、AIツールの利用拡大がソーシャルメディアにおけるAIの需要を押し上げると予測されています。例えば、キャドバリーは2022年1月、有名人の顔と声を使ったAIツールを使って、中小企業の経営者が無料で広告を出せるようにする取り組みを開始しました。
  • ソーシャルメディア・プラットフォームからデータを収集することで、AIはCOVID-19感染の広がりを予測し、早期警戒システムを構築し、敏感な場所に関する有益な情報を提供するとともに、病気や死亡率を予測することができました。

しかし、AIは複雑な技術であり、企業はAIシステムを管理、作成、統合するために特定のスキルセットを持つ労働力を必要としています。例えば、AIシステムを扱う従業員は、機械学習やディープラーニング、コグニティブ・コンピューティング、画像認識などの技術に精通している必要があります。AI技術の専門家の数が限られていることが、市場成長の妨げになると予想されます。

ソーシャルメディアにおけるAI市場動向

小売業界が著しい成長を遂げる

  • オンラインショッピングやその他のeコマース活動におけるソーシャルメディア利用の拡大が、小売分野の成長を促進すると予想されます。ソーシャルメディア・プラットフォームは、小売企業が顧客との関係を強化するために利用するため、ますます人気が高まっています。ソーシャルメディアにおけるAIは、小売ブランドがマーケティング動向を予測し、プロモーションをより効果的に行い、競合他社よりも上位にランクインし、その他の利益を得るのに役立ちます。
  • AIによって、小売業界はパーソナライズされた商品提案や、データに基づいた店内体験の提供、ソーシャルメディアの投稿を通じた画像認識検索による隠れたパターンの発見が可能になります。
  • ターゲットやウォルマートなどの小売企業は、消費者の消費拡大に依存し、eコマース・プラットフォームとの厳しい競争に直面しているため、売上と顧客ロイヤルティを高めるためにAIを活用する必要があります。
  • 2022年7月、グーグルは多国籍ファッション小売企業のH&Mグループと提携しました。両社はこの提携を通じて、コア・データ・プラットフォーム、最先端のMLとAI機能、データ製品を含む企業データ・バックボーンを設計・構築する計画です。
  • さらに2022年3月、マイクロソフトは英国のファッション小売企業ASOSと提携しました。両社は、マイクロソフトの戦略的成長意欲を加速させる新たなプロジェクトで協業することで合意しました。さらに、この協業により、企業は、製品の可用性の向上とシームレスでパーソナライズされたデジタル体験に対する需要の高まりに応えることができるようになると期待されています。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • ここ数年、AI技術ソリューションを改善するために、より多くの資金が投入されているため、この地域は良くなってきています。
  • 2022年4月には、政府の活動と投資が市場の成長を支援しています。例えば、カナダ政府は企業と革新的技術に投資すると宣言しました。オンタリオ州南部の連邦経済開発局(FedDev Ontario)は、人工知能(AI)事業のCanvass Analytics Inc.(Canvass AI)に570万米ドルを投資すると発表しました。
  • 様々な企業によるAIへの投資の拡大は、この地域のソーシャルメディア市場におけるAIを促進すると予想されます。例えば、2022年10月、アルファベット社の子会社であるグーグルは、カナダの新興企業コヒア社(Cohere Inc.)に約2億米ドルを投資する方向で協議を進めています。この人工知能の新興企業は、自社のソフトウェアモデルを訓練するための処理能力を提供するため、グーグルと長期契約を結びました。
  • ソーシャル・メディア・プラットフォームは、製品やサービスをマーケティングするための最初の選択肢のひとつです。その結果、BFSI、eコマース、小売などのエンドユーザーは、ソーシャルメディア・チャンネルでのパフォーマンスを強化するために人工知能にシフトしています。

さらに、政府の人工知能(AI)準備指数ランキングによると、指数スコア88.16の米国は、2021年に世界でトップランクの国になります。

ソーシャルメディアにおけるAI産業の概要

市場の競争企業間の敵対関係は、Microsoft Corporation、Google LLC、Amazon Web Servicesなどのプレーヤーが優勢で、競争が激しいです。市場は断片化されているように見えます。ソーシャルメディアにおけるAIの利用が拡大しているため、主要企業は提携、製品革新、合併、買収などの戦略を実施しています。

2022年10月、グーグル・クラウドはスナップ・インク(スナップ)との提携を発表し、同社はグーグルのデータ、AI/ML、アナリティクス技術を利用してスナップチャットの開発を可能にします。10年以上の協力関係を経て、SnapはGoogle Cloudをより活用し、顧客体験を向上させ、よりカスタマイズされたソリューションを提供します。

2022年8月- 超広範な企業向け人工知能(AI)プラットフォームであるaiWAREを提供するVeritone, Inc.は、メディア&エンターテインメント(M&E)顧客により良いサービスを提供するため、アマゾンウェブサービス(AWS)との協業を拡大すると発表しました。ベリトーンは昨年、AWS for Media &Entertainmentプログラムに参加し、権利所有者、コンテンツ制作者、配信事業者、プロデューサーが業界固有のAWS機能を迅速に特定し、5つの主要な業界イノベーションハブで変革を加速できるよう支援しました。ベリトーンは、AWS for Media &Entertainmentプログラムのサポートを継続することで、あらゆる規模のIP所有者がコンテンツを作成、配信し、最終的に収益化することを容易にすることに引き続き取り組んでいることを示しています。

2022年7月- フェイスブックの親会社であるメタ社は、新しいAI搭載ツールであるスフィアを発表します。このツールは、インターネット上の「フェイクニュース」とも呼ばれる誤情報に対処し、検出するのに役立ちます。メタ社は、多くの引用文献を一度にスキャンし、それらが関連する主張を純粋に支持しているかどうかを判断できる初の[AI]システムであると主張しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響の評価
  • 技術ロードマップ
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 効果的な広告のためのソーシャルメディアと人工知能技術の統合
    • スマートフォンによるソーシャルメディアへのユーザー関与の増加
    • 市場動向の把握と競合優位性の獲得におけるAI活用の増加
  • 市場抑制要因
    • 人工知能技術の専門家の数が限られている
    • 新興経済諸国におけるAIの普及率の低さ
  • 市場機会

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術分野
    • 機械学習とディープラーニング
    • 自然言語処理(NLP)
  • アプリケーション
    • カスタマー・エクスペリエンス・マネジメント
    • 営業・マーケティング
    • 画像認識
    • リスク予測
    • その他のアプリケーション
  • サービス
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • 組織規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界
    • 小売業
    • eコマース
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • メディア・広告
    • 教育
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC
    • Microsoft Corporation
    • Meta
    • Amazon Web Services, Inc
    • IBM Corporation
    • Adobe Systems Incorporated
    • Salesforce.com Inc.
    • Baidu Inc.
    • Snap Inc.
    • Clarabridge Inc.
    • HootSuite Media Inc.
    • Meltwater News US Inc.
    • Crimson Hexagon Inc.
    • Sprout Social Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 63570

The AI in Social Media Market size is estimated at USD 2.69 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.25 billion by 2030, at a CAGR of 28.04% during the forecast period (2025-2030).

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Social media has become one of the primary sources of customer intelligence data. With the growth in social media users, the demand for AI solutions to understand customer preferences is projected to increase over the forecast period.

Key Highlights

  • Integration of artificial intelligence technology with social media for effective advertising and to gain a competitive edge is driving the market. Investing a lot in banking assistants, many institutions now use chatbots with AI interfaces to talk to their clients in the BFSI sector.
  • E-commerce companies are leveraging AI technology for personalized product recommendations on social media users' profiles. For example, Amazon's AI-driven product recommendations are built into every step of the buying process.
  • Moreover, the increased use of AI tools is projected to boost demand for AI in social media. For instance, in January 2022, Cadbury launched an initiative to allow small business owners to make free advertisements using an AI tool that uses a celebrity's face and voice.
  • By gathering data from social media platforms, AI was able to predict the spread of COVID-19 infections, create early warning systems, and provide useful information about sensitive locations as well as predict illness and mortality.

However, AI is a complex technology, and firms need a workforce with specific skill sets to manage, create, and integrate AI systems. For instance, employees working with AI systems should be familiar with technologies such as machine learning and deep learning, cognitive computing, and image recognition. The limited number of AI technology experts is expected to hamper market growth.

AI in Social Media Market Trends

Retail Industry to Witness a Significant Growth

  • The growing social media usage for online shopping and other e-commerce activities is expected to propel the retail segment's growth. Social media platforms are becoming increasingly popular as retail businesses use them to strengthen customer relationships. AI in social media helps retail brands predict marketing trends, make their promotions more effective, rank higher than their competitors, and get other benefits.
  • AI makes it possible for the retail industry to offer personalized product suggestions, in-store experiences that are based on data, and image recognition searches through social media posts to find hidden patterns.
  • Retailers like Target, Walmart, and others need to use AI to boost sales and customer loyalty because they depend on consumers spending more and face tough competition from e-commerce platforms.
  • In July 2022, Google partnered with the H&M Group, a multinational fashion retailer. The firms plan to design and create a corporate data backbone through this partnership, including a core data platform, cutting-edge ML and AI capabilities, and data products.
  • Moreover, in March 2022, Microsoft collaborated with ASOS, a British fashion retailer. The firms agreed to collaborate on a new project to accelerate Microsoft's strategic growth ambitions. Furthermore, this collaboration is expected to enable businesses to fulfill the growing demand for improved product availability and seamless and personalized digital experiences.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • In the last few years, the area has been getting better because more money has been put into it to improve AI technology solutions.
  • In April 2022, government activities and investments assist market growth. For instance, the Government of Canada declared that it would invest in enterprises and innovative technology. The Federal Economic Development Agency for Southern Ontario, FedDev Ontario, has announced a USD 5.7 million investment in the artificial intelligence (AI) business Canvass Analytics Inc. (Canvass AI).
  • The growing investment in AI by various companies is expected to drive AI in the social media market in the region. For instance, in October 2022, Google, a subsidiary of Alphabet Inc., will be in talks to invest around USD 200 million in the Canadian start-up Cohere Inc. The startup in artificial intelligence made a long-term deal with Google to provide processing power for training its software models.
  • Social media platforms are one of the first choices for marketing products and services. As a result, end users, such as BFSI, e-commerce, retail, and others, are shifting toward artificial intelligence to bolster their performance on social media channels.

Further, the United States, with an index score of 88.16, is the top-ranked nation worldwide in 2021, according to the government's artificial intelligence (AI) readiness index rankings.

AI in Social Media Industry Overview

The competitive rivalry in market is highly competitive with the dominance of players like Microsoft Corporation, Google LLC, and Amazon Web Services, among others. The market appears to be fragmented. Due to the growing use of AI in social media, significant players are implementing strategies such as partnerships, product innovation, mergers, and acquisitions.

In October 2022, Google Cloud announced a partnership with Snap Inc. (Snap), in which the firm will use Google's data, AI/ML, and analytics technologies to enable Snapchat's development. After working together for more than ten years, Snap will use Google Cloud more to improve the customer experience and offer more customized solutions.

August 2022 - Veritone, Inc., the provider of aiWARE, a hyper-extensive corporate artificial intelligence (AI) platform, announced an expansion of its collaboration with Amazon Web Services (AWS) to better serve its Media & Entertainment (M&E) customers. Veritone joined the AWS for Media & Entertainment program last year, which assisted rights holders, content creators, distributors, and producers in quickly identifying industry-specific AWS capabilities and accelerating transformation across five key industry innovation hubs. By continuing to support the AWS for Media & Entertainment program, Veritone shows that it is still committed to making it easier for IP owners of all sizes to create, distribute, and eventually make money from their content.

July 2022 - Meta, Facebook's parent company, will unveil Sphere, a new AI-powered tool. The tool helps to address and detect misinformation, also known as "fake news," on the internet. Meta claims to be the first [AI] system capable of scanning many citations at once to determine whether they genuinely support the relevant assertions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assesment of Impact of COVID-19 on the market
  • 4.4 Technology Roadmap
  • 4.5 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.6 Market Drivers
    • 4.6.1 Integration of Artificial Intelligence Technology with Social Media for Effective Advertising
    • 4.6.2 Increase in User Engagement on Social Media by Using Smartphones
    • 4.6.3 Rise in Use of AI in Understanding Market Trends and Gaining Competitive Edge
  • 4.7 Market Restraints
    • 4.7.1 Limited Number of Artificial Intelligence Technology Experts
    • 4.7.2 Low Adoption of AI in Developing Economies
  • 4.8 Market Opportunities

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Machine Learning and Deep Learning
    • 5.1.2 Natural Language Processing (NLP)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Customer Experience Management
    • 5.2.2 Sales and Marketing
    • 5.2.3 Image Recognition
    • 5.2.4 Predictive Risk Assessment
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Service
    • 5.3.1 Managed Service
    • 5.3.2 Professional Service
  • 5.4 Organization Size
    • 5.4.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.4.2 Large Enterprises
  • 5.5 End-User Industry
    • 5.5.1 Retail
    • 5.5.2 E-commerce
    • 5.5.3 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
    • 5.5.4 Media and Advertising
    • 5.5.5 Education
    • 5.5.6 Other End-user Industries
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 US
      • 5.6.1.2 Canada
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 UK
      • 5.6.2.2 Germany
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Spain
      • 5.6.2.5 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
      • 5.6.3.1 China
      • 5.6.3.2 Japan
      • 5.6.3.3 India
      • 5.6.3.4 South Korea
      • 5.6.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Latin America
    • 5.6.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Google LLC
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 Meta
    • 6.1.4 Amazon Web Services, Inc
    • 6.1.5 IBM Corporation
    • 6.1.6 Adobe Systems Incorporated
    • 6.1.7 Salesforce.com Inc.
    • 6.1.8 Baidu Inc.
    • 6.1.9 Snap Inc.
    • 6.1.10 Clarabridge Inc.
    • 6.1.11 HootSuite Media Inc.
    • 6.1.12 Meltwater News US Inc.
    • 6.1.13 Crimson Hexagon Inc.
    • 6.1.14 Sprout Social Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET