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市場調査レポート
商品コード
1557304

フレキシブル包装市場:2024年~2029年の予測

Flexible Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 180 Pages
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即日から翌営業日
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フレキシブル包装市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年08月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

フレキシブル包装市場はCAGR 4.10%で成長し、2024年の市場規模2,334億2,400万米ドルから2029年には2,875億6,000万米ドルに達すると予測されています。

構造が簡単に変更できる包装の箱や要素は、フレキシブル包装とみなされます。消費者及び産業部門において、市場製品を保護し、幅広い品目を流通させるために使用されます。軽量の袋やパウチは、熱や圧力を利用して密封されます。フレキシブル包装は、一般的に食品の保存性を高めたり、高品質なグラフィックのような他のマーケティング動向を満たすために使用されます。

ゴミ捨て場に積まれる廃棄食品を減らす重要な要因は、質の悪い食料品の寿命を延ばすことです。いったん菌類が侵入したり、湿ったりすると、人間の消費に適さなくなるだけでなく、市場価値も失われてしまいます。包装に使われる材料の種類、環境条件、酸素、光、湿気、微生物などの要素との相互作用の度合いなど、様々な要因が食品の寿命を決定します。

フレキシブル包装のプラスチックフィルムは、優れたバリア性を特徴としています。高いバリア性により、デリケートな食品を湿気や光、さらには酸素から効果的に保護します。さらに、フレキシブル包装はリシーラブルクロージャー製品を提供しており、袋やパウチの密封に使用することで、何度でも新鮮さを保つことができます。

フレキシブル包装市場の促進要因:

  • 便利な製品への嗜好がフレキシブルパックの需要を増加

プラスチック製のフレキシブル包装は、包装に使用する材料と手間が少ないです。その結果、フレキシブルパックは他のタイプの包装よりも安価で、小売店の保管スペースも35%少なくて済み、費用対効果が高いです。顧客は、フレキシブル包装によって実現されたユニークな製品機能に対して、より高い価格を支払う用意ができてきています。Flexible Packaging Associationによると、北米の顧客の60%以上が、製品の保護、輸送の利便性、サプライチェーンの効率性など、機能的で具体的な包装ングの利点に対して、より高い価格を支払うことを望んでいます。

  • PEベースの容器を構成するモノマテリアルの採用増加

2019年10月、BorealisとBorougeは、PEおよびPPベースの材料向けの革新的で完全にリサイクル可能な一連のモノマテリアルパウチを共同開発しました。AR Packagingはまた、2021年7月にEcoflexの発売を発表しました。Ecoflexは熱成形ソリューション用のリサイクル可能なモノポリエチレンフィルムで、同社によると、OPRL基準を完全に満たしながら、PAベースの材料の代替を提供します。

  • 安全な梱包と商品の明確な視認性を提供するため、プラスチックへの需要は高い

プラスチックは、食品・飲料、医薬品、化粧品、タバコ製品、パーソナルケアなど、様々な業界で最も環境に優しい包装材料として採用されています。適応性、弾力性、軽量、高い経済性、規模や範囲に関係なくすべての産業で使用できる、再利用のしやすさ、リサイクル性など、その明確な品質によるプラスチックの採用の増加は、プラスチック包装市場の成長を促進すると思われます。

  • 食品・飲料業界での用途拡大

適切な包装は、食品・飲料をうまく輸送することを容易にします。さらに、食品・飲料業界におけるフレキシブル包装の成長は、発展途上国における包装食品の消費増加によって後押しされ、健康と栄養への関心も高まっています。加えて、自動化された食品加工プラントの利用が増加しているため、完成品のバリアフリー包装のために先進包装ング手法を採用する必要があり、市場の成長を高めています。

  • 利便性の高い製品への消費者の注目の高まり

消費者の嗜好の変化は、フレキシブル包装市場の急成長を後押しする柱のひとつです。多忙なライフスタイルの増加や世帯数の減少により、人々は外出先で簡単に開封、保存、消費、廃棄できる製品を求めています。そのため、現代の生活にマッチした商品の包装は、日に日に人気を集めています。包装の利点としては、じっとしている時間がない人向けに、さまざまなタイプの製品を提供できることが挙げられます。つまり、今や便利な包装といえば、食品や飲料だけでなく、医薬品や化粧品、あるいは健康維持のための健康グッズなども含まれるのです。

フレキシブル包装市場抑制要因:

  • フレキシブル包装製品のリサイクル課題

フレキシブルパウチなどの製品は、分別に多くの工程を必要とするため、リサイクルに手間がかかり、採算が合わないです。包装材料は、プラスチック、箔、紙などの多層のフィルムで構成されています。異なるポリマーをブレンドすることは可能ですが、そのためには技術や機械への投資が必要となります。硬質プラスチック製品は許可されているが、FDAは食品や医薬品の包装にリサイクルフレキシブル包装材料を許可していません。

フレキシブル包装市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域は予測期間中に急成長の見込み

持続可能性、透明性、食品安全性、食品廃棄物の削減などの要因が、食品業界における食肉、魚介類、鶏肉などの柔軟な包装の選択に影響を与え、アジア太平洋地域の成長を促しています。具体的には、厚生労働省の日本2022年版によると、ジェネリック医薬品は日本の医療用医薬品市場の約15%を占めると推定されています。その結果、こうした発展は市場の成長にプラスに寄与する可能性が高いです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 フレキシブル包装市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • パウチ
  • バッグ
  • フィルム
  • その他

第6章 フレキシブル包装市場:材料別

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • アルミニウム

第7章 フレキシブル包装市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • パーソナルケア
  • 医薬品
  • その他

第8章 フレキシブル包装市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 材料別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 材料別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 材料別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 材料別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 材料別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Amcor plc(Bemis Company, Inc.)
  • One Rock(Constantia Flexibles Group GmbH)
  • Sealed Air Corporation
  • Berry Global, Inc.
  • Coveris Holdings S.A.
  • Sonoco Products Company
  • Mondi Group
  • Huhtamaki
  • FlexPak Services LLC
目次
Product Code: KSI061610039

The flexible packaging market is expected to grow at a CAGR of 4.10%, reaching a market size of US$287.560 billion in 2029 from US$233.424 billion in 2024.

Any box or element of packaging whose structure can be changed easily is considered flexible packaging. It is used to safeguard the market products and distribute a wide range of items in consumer and industrial sectors. Lightweight bags or pouches are sealed using heat or pressure in flexible packaging. Flexible packaging is typically used to assist increase the shelf life of food products or meet other marketing trends like high-quality graphics.

An important factor in reducing waste food piling in rubbish dumps is extending the lifespan of poor-quality groceries. Once fungi infest them through air infiltration or wetness, they turn unhealthy for human consumption as well as demolishing their market value. Various factors determine how long food products can last including the type of material used for packaging, environmental circumstances and degree of interaction with elements like oxygen, light, dampness or microorganisms.

Flexible packaging's plastic films are characterized by great barrier properties. The high barrier characteristics effectively protect sensitive foods against moisture, light and even oxygen. Moreover, flexible packaging provides resealable closure products that can be used for sealing bags or pouches ensuring that they remain fresh for several uses.

Flexible Packaging Market Drivers:

  • Preference for convenient products increasing demand for flexible packs.

Flexible plastic packaging uses fewer materials and effort to package; as a result, flexible packs are less expensive and take up 35% less retail storage space, making them more cost-effective than other types of packaging. Customers are increasingly ready to pay a higher price for unique product features made possible by flexible packaging. As per the Flexible Packaging Association, more than 60% of North American customers are willing to pay more for functional and tangible packaging benefits like product protection, transportation friendliness, and supply chain efficiency, among other things.

  • Rising adoption of mono materials to construct PE-based containers.

In October 2019, Borealis and Borouge collaborated on a series of innovative and entirely recyclable mono-material pouches for PE and PP-based materials. AR Packaging also announced the launch of Ecoflex in July 2021, a recyclable mono-polyethylene film for thermoforming solutions that, according to the company, provides a replacement for PA-based materials while completely satisfying OPRL criteria.

  • High demand for plastic as it offers secure packing and clear visibility of the goods.

Plastic has been employed as the most environmentally friendly packaging material in several industries, including food and beverage, medicines, cosmetics, tobacco products, and personal care. The growing adoption of plastics due to their distinct qualities such as adaptability, resilience, lightweight, highly economical, and can be used by all industries regardless of their scale and scope; ease of reuse and recyclability will drive the growth of the plastic packaging market.

  • Increased application in the food & beverage industry

Appropriate packaging makes it easier to successfully transport food and beverage products. Additionally, the growth of flexible packaging in the food & beverages industry is boosted by the increasing consumption of packed food in developing countries, and health and nutrition concerns are also rising. In addition, the growing usage of automated food processing plants necessitates employing advanced packaging methods for barrier-free packaging of finished goods, increasing market growth.

  • Increased consumer focus on convenience products

Changes in consumer preferences are among the pillars that are powering the rapid growth of the flexible packaging market. People want products that can easily be opened, stored, consumed and discarded on the go due to increased busy lifestyle practices and smaller households. This is why packaging for products congruent with modern-day lives is getting more popular by the day. Some of the advantages of packaging include the availability of different types of products for people who do not have time to sit still. This means that nowadays when we talk about convenient packaging, we are not only referring to food and drinks but also include medicine, cosmetics or even other health items aimed at keeping fit.

Flexible Packaging Market Restraint:

  • Recycling challenges with flexible packaging products

Flexible pouches and other products require numerous processes to separate, making recycling them labour-intensive and unprofitable. Packaging materials consist of multiple layers of films, such as plastic, foil, and paper. Blending different polymers is feasible, but this would require investment in technology and machinery. While rigid plastic products are allowed, the FDA does not permit recycled flexible packaging materials for food and pharmaceutical packaging.

Flexible Packaging Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is expected to grow rapidly during the forecast period.

Factors such as sustainability, transparency, food safety, and food waste reduction influence flexible packing choices for meat, seafood, and poultry, among others, in the food industry, encouraging growth in the Asia Pacific region. Specifically, according to the Ministry of Health Labour and Welfare Japan 2022, generics were estimated to account for approximately 15% of the Japanese prescription drug market. As a result, such developments are likely to contribute to market growth positively.

Flexible Packaging Market Developments:

  • In May 2024, Amcor and AVON have come up combined with the launch of the AmPrima Plus refill pouch for AVON Little Black Dress classic shower gels within the borders of China. Recycling consumes less carbon footprint by 83% and water and renewable energy by 88% and 79% respectively. To this end, Amcor's research and development teams worked together with AVON to make the first-ever refill pouch made of recyclable materials for the latter's products in line with AVON's 2030 objective that all its packaging would be made from 100% recyclable materials or could be composted or reused. The purpose of the AmPrima refill pouch was to provide consumers with convenience and more environmentally friendly option for packaging which competes well with those that cannot be recycled in terms of barrier properties, stiffness, graphic performance and run speeds.
  • In October 2023, the very first compostable flexible packaging from India came from the manufacturer of compostable packaging solutions, formerly Yash Pakka Limited, now Pakka Limited. This step was made possible through collaboration with Brawny Bear, a renowned nutrition company producing healthy products from dates.
  • In April 2022, Mondi and French machinery fabricator Thimonnier made a reusable container that minimizes the plastic pollution impact. New empty refill packaging for liquid has been crafted. The liquid dispensing bag is made from a coextruded polyethylene material, a recyclable monomaterial. This product has over 75% reduced plastic content compared to rigid bottle weight and is lightweight, too. The multilayer PVC refill containers that are currently the industry standard but cannot be recycled can be replaced with the refill solution.

Flexible Packaging Key Market Segmentation:

The Flexible Packaging Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Pouch
  • Bags
  • Film
  • Others

By Material

  • Plastic
  • Paper
  • Aluminum

By End-User

  • Food & Beverage
  • Personal care
  • Pharmaceutical
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FLEXIBLE PACKAGING MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Pouch
  • 5.3. Bags
  • 5.4. Film
  • 5.5. Others

6. FLEXIBLE PACKAGING MARKET BY MATERIAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Plastic
  • 6.3. Paper
  • 6.4. Aluminum

7. FLEXIBLE PACKAGING MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverage
  • 7.3. Personal care
  • 7.4. Pharmaceutical
  • 7.5. Others

8. FLEXIBLE PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Material
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Material
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Material
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Italy
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Material
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Material
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Taiwan
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amcor plc (Bemis Company, Inc.)
  • 10.2. One Rock (Constantia Flexibles Group GmbH)
  • 10.3. Sealed Air Corporation
  • 10.4. Berry Global, Inc.
  • 10.5. Coveris Holdings S.A.
  • 10.6. Sonoco Products Company
  • 10.7. Mondi Group
  • 10.8. Huhtamaki
  • 10.9. FlexPak Services LLC