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市場調査レポート
商品コード
1690107
タイの軟質包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)Thailand Flexible Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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タイの軟質包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 2~3営業日
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タイの軟質包装市場規模は2025年に54億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.31%で、2030年には73億9,000万米ドルに達すると予測されています。
軟包装は、紙、プラスチック、フィルム、アルミ箔、またはそれらの組み合わせから製造されます。パウチ、袋、小袋、ラップなど、飲食品、医薬品、パーソナルケアなどの産業向けに多種多様な軟包装製品が市場に出回っており、タイの市場成長を後押ししています。
米国農務省によると、タイは東南アジア第2位の経済大国で、ツナ缶、パイナップル缶、冷凍エビの主要輸出国です。タイの食品産業の収益は2024年には717億9,000万米ドルに成長すると予測されており、これは飲料産業の拡大が市場成長の推進力になると推定されています。
タイにおける観光客の増加は、同国の飲食品消費の増加に寄与しています。アジア太平洋旅行協会によると、タイへの国際観光客到着数は2023年に1,800万人を超えました。タイでは、炭酸飲料、調理済み食品、焼き菓子への消費支出が伸びており、市場成長の原動力となっています。
また、タイでは毎年様々な包装展示会やイベントが開催され、各社が新しく革新的な包装ソリューションや、包装機械や加工技術の先進性を披露しており、メーカーが競合の一歩先を行くのに役立っています。2024年6月にはバンコクでアジア国際加工包装展が開催され、飲食品加工包装の先進オートメーションと技術が発表されます。
しかし、軟質包装は、製造技術の進歩の変化に伴い、常に進化し続ける市場です。消費者基盤の強化や市場の高成長に向けた市場競争は、タイの市場成長を妨げる可能性があります。
タイの軟質包装市場は断片的で競争が激しく、Thug Hua Sinn Group(TPN FlexPak)、Amcor PLC、T Tarutani Pack、Sealed Air Corporation、Huhtamaki OYJなど多数の市場参入企業が存在します。この市場の特徴は、製品の差別化が限定的であること、製品の普及が進んでいること、競争が激しいことです。デザイン、技術、用途の革新は、長期的な競合を提供することができます。
2023年12月、タイを拠点とするKao Industrialは、タイを拠点とする化学メーカーSCG ChemicalsとDow Thailand Groupと提携し、INNATE、ELITE、Dow PCRなどの革新的なプラスチックを使用したサステイナブル包装を開発しました。このパートナーシップにより、新材料を開発し、革新的な製造技術を使用して硬質と軟質のサステイナブル包装を提供することで、花王はカーボンフットプリントを削減し、消費者の需要に応えることができます。
2023年7月、TPBIはオンライン流通サービスを提供する「LifeHakStore by TPBI」を立ち上げ、TPBIとそのパートナーから様々な包装をいつでも注文したい顧客に利便性を記載しています。このような事業拡大アプローチにより、同社は新たな収益源を生み出しながら、より幅広い顧客層にリーチすることができます。
The Thailand Flexible Packaging Market size is estimated at USD 5.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.39 billion by 2030, at a CAGR of 6.31% during the forecast period (2025-2030).
Flexible packaging is produced from paper, plastic, film, aluminum foil, or a combination of those materials. The wide variety of flexible packaging products, such as pouches, bags, sachets, and wraps, available in the market for industries like food and beverages, pharmaceuticals, and personal care boosts the market growth in Thailand.
According to the US Department of Agriculture, Thailand is Southeast Asia's second-largest economy and a major exporter of canned tuna, canned pineapple, and frozen shrimp. Thailand's food industry's revenue is projected to grow to USD 71.79 billion in 2024, driven by the expanding beverage industry, which is estimated to propel the market growth.
The growing tourism in Thailand has contributed to the country's increased food and beverage consumption. According to the Pacific Asia Travel Association, International tourist arrivals in Thailand exceeded 18 million in 2023. Growing consumer expenditure on carbonated drinks, ready-to-eat meals, and baked goods in Thailand drives the market growth.
Also, various packaging expos and events are organized in Thailand every year, where companies showcase new and innovative packaging solutions and advancements in packaging machinery and processing technologies, which helps manufacturers stay ahead of the competition. In June 2024, the International Processing and Packaging Exhibition for Asia will be held in Bangkok, showcasing advanced automation and technology in food and beverage processing and packaging.
However, flexible packaging is a constantly evolving market with changing technological advancements in manufacturing. High competition in the market to enhance the consumer base and high market growth can hamper the market growth in Thailand.
The Thai flexible packaging market is fragmented and competitive, with a high number of market players such as Thug Hua Sinn Group (TPN FlexPak), Amcor PLC, T Tarutani Pack Co. Ltd, Sealed Air Corporation, and Huhtamaki OYJ. This market is distinguished by limited product differentiation, increasing product penetration, and intense competition. Design, technology, and application innovation can provide a long-term competitive edge.
In December 2023, Kao Industrial Co. Ltd, a Thai-based company, partnered with SCG Chemicals, a Thai-based chemical manufacturer, and Dow Thailand Group to develop sustainable packaging using innovative plastics such as INNATE, ELITE, and Dow PCR. This partnership will develop new materials and use innovative manufacturing technologies to provide rigid and flexible sustainable packaging, enabling Kao to lower its carbon footprint and meet consumer demand.
In July 2023, TPBI launched the "LifeHakStore by TPBI" to provide online distribution services, providing convenience to customers who wish to order various packaging from TPBI and its partners anytime. Such business expansion approaches enable the company to reach a broader customer base while generating new revenue streams.