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市場調査レポート
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1521052

飼料添加物の世界市場:予測(2024年~2029年)

Feed Additives Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 225 Pages
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飼料添加物の世界市場:予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年06月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 225 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の飼料添加物の市場規模は、2024年の279億3,400万米ドルから、CAGR6.81%で成長し、2029年には388億3,900万米ドルに達すると予測されています。

飼料添加物は、ビタミン、カルシウム、その他の微生物のようなプラスの栄養素や薬用薬剤の一種であり、家畜に栄養たっぷりの食事を供給するために調製されます。これらの製品はまた、その栄養価を高めるために動物飼料に混合されます。動物飼料は一般的に、飼料製造、パフォーマンス向上、栄養飼料、飼料添加物など、さまざまなカテゴリーに分類されます。飼料製造添加物は、動物飼料の製造時に使用される添加物の一種です。これらの添加物は、飼料の衛生面や取り扱い面を改善することで、飼料の栄養価に間接的に影響を与えます。飼料製造添加物には、抗真菌剤、酸化防止剤、ペレット結合剤などの成分が含まれます。

飼料添加物は、畜産物の品質を向上させるとともに、飼料の利用率を高めるなど、家畜の所有者に複数の利益をもたらします。これらの添加物はまた、家畜の飼料加工を改善します。これらの添加物には、家畜の生産性を自然に向上させる様々なクラスの分子や化合物が含まれています。飼料添加物は、家畜の摂取を促進し、家畜の体内での栄養素の吸収を促進します。

動物用添加物市場の成長の主な促進要因のひとつは、畜産物や食肉に対する世界の需要の増加です。ビタミンや栄養素のような動物用飼料添加物の使用は、家畜の所有者が品質の向上とともに、より多くの生産を自然に達成するのに役立ちます。経済複雑性観測所(OEC)によると、世界の畜産物需要は2021年の約4,210億米ドルから2022年には約4,550億米ドルに増加しました。同様に、乳製品とその製品の世界貿易もここ数年で伸びています。InvestIndiaが発表したデータによると、2022年~23年にインドは合計6万7,572.99トンの乳製品を輸出し、その価値は約2億8,465万米ドルでした。

飼料添加物市場促進要因:

  • 世界の畜産物・食肉貿易の増加

世界の動物飼料市場の成長促進要因のひとつは、畜産物と食肉の世界貿易の増加です。畜肉と乳製品、チーズ、卵などの製品の世界貿易は著しく増加しており、ビタミンや酸化防止剤のような添加物の使用による生産増強の必要性が生じています。経済複雑性観測所によると、冷凍・骨なし牛肉の世界貿易額は2022年に約353億米ドルに達し、2021年の286億米ドルから大幅に増加しました。

同様に、乳製品の貿易も近年増加していますが、これは主に世界のベジタリアン人口の増加によるものです。同データによると、世界の牛乳貿易は2021年の104億米ドルから2022年には115億米ドルに達しました。世界のミルク需要の増加は、牛の生産能力を自然かつ非保存的に増加させるため、飼料添加物の需要を大幅に押し上げました。

世界の飼料添加物市場拡大のもう1つの主な要因は、家畜と牛の増加です。アイルランド中央統計局によると、同国の畜牛数は2021年から約37,300頭増加し、2023年には約739万6,200頭となりました。

  • 魚類と水産養殖の世界の取引の増加は、飼料添加物市場を推進すると予想

飼料添加物は、水産物や魚の生産にとって重要な成分です。アレルギーや病気に対する免疫力を向上させるとともに、海洋生物の成長を改善するのに役立ちます。プロバイオティクス、プレバイオティクス、微細藻類、酵素などの飼料添加物は、魚、エビ、貝類などの水生動物に投与され、その生産性を高めます。

世界の水産物の増加は、飼料添加物の世界の需要を増加させると予想されます。インド貿易ポータルが発表した報告書によると、インドの養殖輸出は約17%増加しました。2021年~2022年に、米国の海洋輸出は約77億6,000万米ドル、量にして約136万トンを占めました。InvestIndiaはさらに、インドが2022~23年度に約1,313万トンの内水面漁業産物を輸出し、2021~22年度には約413万トンの海洋漁業産物を輸出したと述べました。

飼料添加物市場の抑制要因:

  • 世界の添加物禁止措置の拡大が世界の飼料添加物の成長を制限する可能性

飼料添加物分野に関連する主要なリスクの1つは、抗生物質のような様々な種類の添加物に対する世界の禁止措置の増加です。米国やEUの一部の国々は、様々な種類の飼料添加物の使用に対して様々な種類の禁止や制限を課しています。例えば、2022年3月、欧州食品安全機関(EFSA)は、動物飼料化合物におけるエトキシキンの予防的使用禁止を提案しました。

飼料添加物市場の地理的展望

  • 北米は飼料添加物市場で大きなシェアを占めると予想

北米は世界的に畜産が盛んな地域であるため、世界の飼料添加物市場で大きなシェアを占めると予想されます。米国、カナダ、メキシコのような国々は、畜肉やチーズ、鶏肉、卵、乳製品のような製品の最大消費国の一つでもあります。同地域における畜産業の増加は、同地域の畜産市場を押し上げることは確実です。

北米は、牛やその他の家畜の生産性向上に役立つ様々な種類の栄養素を供給する、世界最大の動物飼料栄養素輸出国のひとつです。米国は、世界市場における動物用飼料のトップサプライヤーであり、この地域の動物用添加物を後押ししています。

飼料添加物市場の主要企業と製品

  • BASF:BASFは動物飼料とその添加物の製造における世界的リーダーです。同社はカロテノイド、酵素、グリシネート、モノグリセリドなど様々なタイプの飼料添加物を提供しています。
  • カーギル:カーギルは世界の動物飼料栄養剤サプライヤーのひとつで、養殖、牛肉、乳製品、馬、家禽、ペットなど様々な動物種向けの製品を提供しています。同社の製品にはDVAWQUA、Syrena Boost、Notox、TruEquineなどがあります。

飼料添加物市場の主な発展:

  • 2023年10月、欧州委員会は、ナノテク・ソリューションの使用により牛の栄養状態を改善し、食糧生産量を増加させることができると発表しました。NanoFEEDプロジェクトは、飼料の機能性と栄養価を向上させるためにナノテク・ソリューションを応用しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 飼料添加物市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 抗生物質
    • テトラサイクリン
    • ペニシリン
  • 酵素
    • 炭水化物
    • フィターゼ
    • その他
  • ビタミン
    • ビタミンA
    • ビタミンE
    • ビタミンB
    • ビタミンC
    • ビタミンD
    • その他
  • アミノ酸
    • DL-メチオニン
    • L-リジンHCI
    • L-トレオニン
    • L-トリプトファン
  • 抗酸化物質
    • エトキシキン
    • BHA
    • BHT
  • 酸化剤
    • 無機
    • 有機
    • 複合
  • ミネラル
    • マイクロ
    • マクロ
    • その他

第6章 飼料添加物市場:家畜別

  • イントロダクション
  • 水生動物
  • 家禽
  • その他

第7章 飼料添加物市場:形態別

  • イントロダクション
  • 乾燥状
  • 液体

第8章 飼料添加物市場:供給源別

  • イントロダクション
  • 合成
  • 天然

第9章 飼料添加物市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 家畜別
    • 形態別
    • 供給源別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 家畜別
    • 形態別
    • 供給源別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 家畜別
    • 形態別
    • 供給源別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 家畜別
    • 形態別
    • 供給源別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 家畜別
    • 形態別
    • 供給源別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Cargill Incorporated
  • BASF SE
  • Novozymes
  • Nutreco
  • Chr. Hansen Holding A/S
  • Evonik Industries
  • Archer Daniels Midland Company
  • Alltech Inc
  • Elanco Animal Health
  • DSM
  • Adisseo
目次
Product Code: KSI061610654

The feed additives market will reach US$38.839 billion in 2029 at a CAGR of 6.81% from US$27.934 billion in 2024.

Feed additives are the type of extra nutrients and medicated drugs, like vitamins, calcium, and other microorganisms, which are prepared for the livestock to supply them with a nutrient-filled diet. These products are also mixed in the animal feed to increase its nutritional value. Animal feed is generally of various categories, like feed manufacturing, performance-enhancing, nutritional feeds, and feed additives. Feed manufacturing additives are the type of additives, that are used during the manufacturing of animal feeds. These additives indirectly influence the nutritional value of the feed by improving its hygienic and handling components. The feed manufacturing additives include components like antifungal agents, antioxidants, and pellet binders.

The feed additives result in multiple benefits to the livestock owners, like increased feed utilization, along with improving the quality of the livestock products. These additives also improve the feed processing by the livestock. They contain various classes of molecules and compounds that increase the productivity of the livestock naturally. The feed additives promote ingestion in the livestock and faster absorption of nutrients in the animal body.

One of the major drivers for the animal additive market growth is the increase in the global demand for animal products and meats. The use of animal feed additives like vitamins and nutrients helps the owner of the livestock to achieve more production naturally, with improvement in quality. The global animal products demand increased from about US$421 billion in 2021 to about US$455 billion in 2022, according to the Observatory of Economic Complexity (OEC). Similarly, the global trade of dairy and its products has also grown in the recent few years. According to the data published by InvestIndia, India in 2022-23 exported a total of 67572.99 MT of dairy products, which were valued at about US$284.65 million.

FEED ADDITIVES MARKET DRIVERS:

  • Increasing the global animal products and meat trade.

One of the major drivers for the growth of the animal feed market in the globe can be the increase in the global trade in animal products and meats. The global trade of animal meat and its products like dairy, cheese, eggs, and others is increasing significantly, giving the need for a boost in production by the use of additives, like vitamins and antioxidants. According to the Observatory of Economic Complexity, the global trade of beef, frozen and boneless, reached about US$ 35.3 billion in 2022, which observed a significant increase from US$ 28.6 billion in 2021.

Similarly, the dairy trade has also increased in recent years, mainly because of the increase in the global vegetarian population. According to the same data, the global milk trade reached US$11.5 billion in 2022, up from US$10.4 billion in 2021. The increase in global milk demand significantly boosted the demand for feed addictive, as it offers a natural and non-preservative increase in the production capability of the cattle.

Another major driver for the increase in the global animal additive market is the increase in the livestock and cattle population. According to the Central Statistics Office of Ireland, the nation's cattle population increased by about 37,300 from 2021 to about 7,396,200 in 2023.

  • The global increase in the trade of fish and aquaculture is expected to propel the feed additive market.

Feed additives are important components for aquatic or fish production. They help to improve the growth of marine life, along with improving their immunity against allergies and diseases. Some feed additives, such as probiotics, prebiotics, microalgae, and enzymes, are given to aquatic animals, like fish, shrimp, shellfish, etc., to increase their productivity.

The increase in the global aquatic product is expected to increase the global demand for feed additives. According to the report published by the Indian Trade Portal, India's aquaculture exports increased by about 17%. In 2021-2022, the nation's marine exports accounted for about US$7.76 billion and about 1.36 million MT in volume. InvestIndia further stated that in 2021-22, the nation exported about 13.13 million MT of inland fisheries in 2022-23 and about 4.13 million MT of marine fisheries in 2021-22.

FEED ADDITIVES MARKET RESTRAINTS:

  • Increasing the global ban on additives may restrict the global feed additives growth.

One of the major risks associated with the feed additive sector is the increasing global ban on various types of additives, like antibiotics. Countries like the USA and some nations of the EU have imposed various types of bans and restrictions on the use of various types of feed additives. For instance, in March 2022, the European Food Safety Authority (EFSA) proposed a precautionary ban on the use of ethoxyquin in animal feed compounds.

FEED ADDITIVES MARKET GEOGRAPHICAL OUTLOOK

  • North America is anticipated to hold a significant share of the feed additive market.

The North American market is anticipated to hold a major share of the global feed additive market, as the region offers a huge animal husbandry landscape globally. Countries like the US, Canada, and Mexico are also among the biggest consumers of animal meat and other products like cheese, poultry, eggs, and dairy. The increase in the animal husbandry industry in the region is sure to push the regional market for animal feed additives.

The North American region is one of the biggest among the biggest exporters of animal feed nutrients to the world, supplying various types of nutrients, that help in increasing the productivity of cattle and other livestock. The USA is among the top suppliers of animal food in the global market, giving a boost to animal additives in the region.

Feed Additives Market Major Players and Products:

  • BASF: BASF is a global leader in the manufacturing of animal feed and its additives. The company offers various types of feed additives, such as carotenoids, enzymes, glycinates, and monoglycerides.
  • Cargill: Cargill is one of the global animal feed nutrient suppliers, which offers products for various species, like aquaculture, beef, dairy, equine, poultry, and pets. Their products include DVAWQUA, Syrena Boost, Notox, and TruEquine.

Feed Additives Market Key Developments:

  • In October 2023, the European Commission stated that the use of nanotech solutions could boost cattle nutrition and increase food production. The NanoFEED project applied nanotechnology solutions to improve the functionality and the nutritional value of the feed.

The Feed Additives Market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Antibiotic
  • Tetracycline
  • Penicillin
  • Enzyme
  • Carbohydrates
  • Phytases
  • Others
  • Vitamins
  • Vitamin A
  • Vitamin E
  • Vitamin B
  • Vitamin C
  • Vitamin D
  • Others
  • Amino Acid
  • DL-Methionine
  • L-Lysine HCI
  • L-Threonine
  • L-Tryptophan
  • Antioxidant
  • Ethoxyquin
  • BHA
  • BHT
  • Acidifiers
  • Inorganic
  • Organic
  • Compound
  • Minerals
  • Micro
  • Macro
  • Others

By Livestock

  • Aquatic
  • Poultry
  • Swine
  • Cattle
  • Others

By Form

  • Dry
  • Liquid

By Source

  • Synthetic
  • Natural

By Geography

  • North America

By Product Type

By Livestock

By Form

By Source

By Country

  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Product Type

By Livestock

By Form

By Source

By Country

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Product Type

By Livestock

By Form

By Source

By Country

  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa

By Product Type

By Livestock

By Form

By Source

By Country

  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific

By Product Type

By Livestock

By Form

By Source

By Country

  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FEED ADDITIVES MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Antibiotic
    • 5.2.1. Tetracycline
    • 5.2.2. Penicillin
  • 5.3. Enzyme
    • 5.3.1. Carbohydrates
    • 5.3.2. Phytases
    • 5.3.3. Others
  • 5.4. Vitamins
    • 5.4.1. Vitamin A
    • 5.4.2. Vitamin E
    • 5.4.3. Vitamin B
    • 5.4.4. Vitamin C
    • 5.4.5. Vitamin D
    • 5.4.6. Others
  • 5.5. Amino Acid
    • 5.5.1. DL-Methionine
    • 5.5.2. L-Lysine HCI
    • 5.5.3. L-Threonine
    • 5.5.4. L-Tryptophan
  • 5.6. Antioxidant
    • 5.6.1. Ethoxyquin
    • 5.6.2. BHA
    • 5.6.3. BHT
  • 5.7. Acidifiers
    • 5.7.1. Inorganic
    • 5.7.2. Organic
    • 5.7.3. Compound
  • 5.8. Minerals
    • 5.8.1. Micro
    • 5.8.2. Macro
    • 5.8.3. Others

6. FEED ADDITIVES MARKET BY LIVESTOCK

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Aquatic
  • 6.3. Poultry
  • 6.4. Swine
  • 6.5. Cattle
  • 6.6. Others

7. FEED ADDITIVES MARKET BY FORM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Dry
  • 7.3. Liquid

8. FEED ADDITIVES MARKET BY SOURCE

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Synthetic
  • 8.3. Natural

9. FEED ADDITIVES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Product Type
    • 9.2.2. By Livestock
    • 9.2.3. By Form
    • 9.2.4. By Source
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Product Type
    • 9.3.2. By Livestock
    • 9.3.3. By Form
    • 9.3.4. By Source
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Product Type
    • 9.4.2. By Livestock
    • 9.4.3. By Form
    • 9.4.4. By Source
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Product Type
    • 9.5.2. By Livestock
    • 9.5.3. By Form
    • 9.5.4. By Source
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Israel
      • 9.5.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Product Type
    • 9.6.2. By Livestock
    • 9.6.3. By Form
    • 9.6.4. By Source
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
      • 9.6.5.2. China
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Thailand
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Cargill Incorporated
  • 11.2. BASF SE
  • 11.3. Novozymes
  • 11.4. Nutreco
  • 11.5. Chr. Hansen Holding A/S
  • 11.6. Evonik Industries
  • 11.7. Archer Daniels Midland Company
  • 11.8. Alltech Inc
  • 11.9. Elanco Animal Health
  • 11.10. DSM
  • 11.11. Adisseo