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市場調査レポート
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1521029

マッシュポテト市場 - 2024年~2029年までの予測

Mashed Potatoes Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 154 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
マッシュポテト市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

マッシュポテト市場は、2024年の38億4,133万3,000米ドルからCAGR6.94%で、2029年には53億7,248万9,000米ドルに達します。

マッシュポテトは、多くの国々、特に欧州とアメリカ地域で提供されている最も一般的なサイドディッシュの1つです。都市化の進展は、基本的に座りっぱなしのライフスタイルを拡大させ、その結果、包装されたすぐに食べられる食品の利用が確実に増加しています。マッシュポテトは、澱粉と炭水化物の優れた供給源であり、増量やサイドメニューとして食されることがほとんどであるため、多くの調理済み食品の健全な選択肢です。

マッシュポテトの人気は、多品目食文化の台頭とバランスの取れた食事への選好の結果として高まっています。加えて、高齢者人口の急増、歯や胃に関連する問題の増加により、さまざまな年齢層向けのマッシュポテトの市場需要が拡大しています。例えば、世界銀行は、2022年には世界人口の10%が65歳以上になると評価しています。これは、2021年には51億2,000万人、2022年には51億6,000万人に相当します。

加えて、ホテル、レストラン、ケータリング(HoReCa)業界の繁栄は、迅速なサービスに対する要求を拡大し、パッケージ食品や冷凍食品の利用を活性化させたため、マッシュポテトの提供も活性化しています。また、マッシュポテトをブレンドすることで、調理時間を短縮しながらも、調理するたびに同じ一貫性と風味を与えることができます。

さらに、味のカスタマイズが可能になったことで、マッシュポテトの付け合わせや調味料の選択の幅が広がりました。バイヤーは、マッシュポテトの味と見た目を改善するために、独特のハーブ、フレーバー、チーズ、ソースを試しています。バター、ニンニク、ハーブのような従来のものから、ベーコンビッツやトリュフオイルのような探求的なものまで、考えられる結果は無限です。植物ベースの食事や菜食主義の人気が高まっているため、植物ベースやベジタリアンのマッシュポテトの代替品への要望が高まっています。

マッシュポテト市場は、ジャガイモの生産量と一人当たりの利用率の一般的なブームと相まって、ジャガイモ加工への投資の増加によって上昇すると予想されます。さらに、ファストフード文化の開拓、すぐに食べられるごちそうの選択肢に対する需要の増加、買い物客の志向の変化が、今後の世界の市場成長の道を後押ししています。

市場促進要因:

  • 便利な食品への需要の増加と菜食主義者の増加により、マッシュポテト市場の拡大が見込まれます。

マッシュポテトはシンプルで一般的なサイドディッシュであり、準備も食事も簡単であるため、簡単な食事が必要な多忙な人に最適です。そのため、一般の店舗やコンビニエンスストアで手に入る、調理済みですぐに食べられるマッシュポテトのニーズが高まっています。

その上、外食の増加や包装食品や冷凍食品の利用需要の増加が、この地域のジャガイモ生産を拡大しています。例えば、国連食糧農業機関は、UAEが2021年に1,342トンのジャガイモを出荷し、2020年の1,051トンから拡大したと詳述しています。この生産量の増加は、市場拡大のための有益な機会にもつながっています。

さらに、2022年4月、Mash Directは、ジャガイモを使った創造的な製品ラインの最新作として、初のマッシュポテト・イースター・エッグを発表しました。イースターのお祝いに先駆けて、この製品は北アイルランドの家族経営の農場で伝統品種のジャガイモを使って作られています。

さらに、市場関係者は、ここ数年でライフスタイルが変化し、食の選好が変化していることを熟知しています。多くの国で経済が拡大し、可処分所得が増加しています。国民は進んでライフスタイルの変化にシフトしています。生活水準の向上に伴い、健康状態も改善しています。澱粉と炭水化物の良い供給源と考えられているため、人口の大きな割合がマッシュポテトに向かっています。また、必要な食生活を維持するのに役立ち、一般に料理の付け合わせや副菜として食べられています。

米国地域は市場拡大に大きく貢献すると予想されます。

都市部におけるコンビニエンス・フードの消費動向の高まりと、包装済み食品や手軽な食事オプションに対する需要の急増が、米国のマッシュポテト市場全体を大きく押し上げています。さらに、焼き芋やマッシュポテトを牛乳と混ぜるとファーストフードタイプの料理になりますが、米国ではファーストフード店やクイックサービス店の文化が活況を呈しているため、マッシュポテトの需要が顕著に急増すると予想されます。全米レストラン協会によると、2023年の米国内のクイックサービス・レストランの数は74万9,404店でした。Kentucky Fried Chicken (KFC) などの大手クイックサービス・レストラン・チェーンは、製品リストのポートフォリオにマッシュポテトを掲載する予定です。

さらに、同国ではジャガイモの生産量と消費量も増加しており、これが市場のさらなる上昇につながっています。カナダ統計局とUSDAの全米農業統計局(NASS)が提供した共同データによると、2023年の米国におけるジャガイモ生産量は9%の伸びを示し、生産量は4億3,400万cwt(百重量)に達しました。

2023年の米国一人当たり消費量報告書によると、同国の一人当たりジャガイモ消費量は年間117ポンドで、同資料によると、ジャガイモは米国人が消費する主要野菜のひとつです。

マッシュポテトは、その豊富で安価な汎用性と風味により、ベースディッシュやサイドディッシュとして積極的な成長が期待されています。米国を拠点とする主要な生鮮ポテト製品プロバイダーであるIdahoan Foodsは、このような食品タイプに投資し、新製品開発に投資しようとしており、これは米国市場に新たな成長見通しを提供すると予想されます。

主要な市場開拓:

  • 2023年10月 - Branstonは、2024年春までに英国でマッシュポテト施設を運営し、大手スーパーマーケットに家庭で人気の調理済み食品を納入・供給することに注力しています。現在35万トンのジャガイモを扱うこの施設は、Branstonの能力を拡張し、長期的な維持可能性を向上させます。
  • 2023年8月 - Idahoan Foodsは最新の製品ラインを発表し、Hidden Valley(R)Original Ranch(R)で味付けしたIdahoan(R)マッシュポテトを含む強力な風味の組み合わせを強調しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主要なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 マッシュポテト市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品原料
  • 食品
    • スナック
    • 料理

第6章 マッシュポテト市場:形態別

  • イントロダクション
  • 粉末
  • 固体

第7章 マッシュポテト市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 食品サービス
  • 小売り

第8章 マッシュポテト市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 用途別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Hungry Jack's
  • Pomuni
  • Unilever Food Solutions
  • Post Holdings Inc.
  • Agristo
  • McCain Foods Limited
  • Idahoan Foods LLC
  • Hormel Foods, LLC
目次
Product Code: KSI061610469

The mashed potatoes market will reach US$5,372.489 million in 2029 at a CAGR of 6.94% from US$3,841.333 million in 2024.

Mashed potato is one of the foremost prevalent side dishes served in numerous nations, particularly within the European and American regions. Rising urbanization has essentially expanded the sedentary lifestyle, which has definitely increased the utilization of packaged and ready-to-eat food. Mashed potatoes are a sound elective to numerous ready-to-serve foods, as they are great sources of starch and carbohydrates and are for the most part eaten as food increments and sides.

Mash potatoes are picking up more popularity as a result of the rising multi-cuisine culture and a preference for a balanced diet. Besides, a surge in the geriatric population, as well as rising dental and stomach-related issues have expanded the market demand for mashed potatoes for the different age groups. For example, the World Bank evaluated that 10% of the world's population was 65 years of age or older in 2022. This corresponds to 5.12 billion individuals in 2021 and 5.16 billion in 2022

Besides, the flourishing hotels, restaurants, and catering (HoReCa) industry has expanded the requirement for quick services, which has energized the utilization of packaged and frozen food, and so the serving of mashed potatoes. In addition, mashed potato blend gives the same consistency and flavor to each time a dish is prepared while decreasing the preparation time.

Moreover, the ubiquity of flavor customization has driven a part of choices for mashed potato garnishes and seasonings. Buyers are experimenting with distinctive herbs, flavors, cheeses, and sauces to improve the taste and look of mashed potato items. Blending and matching flavors is perpetual; from conventional choices like butter, garlic, and herbs to exploratory ones like bacon bits or truffle oil, the conceivable outcomes are unsetting. The rising popularity of plant-based diets and veganism has led to a rise in the request for plant-based and vegetarian mashed potato alternatives.

The Mashed potato market is anticipated to rise to the growing investments in potato processing, coupled with the general boom in potato production, and per capita utilization. In addition, the developing fast-food culture, increment in demand for ready-to-eat feast choices, and changes in shopper inclinations have encouraged the way for future market growth globally.

MARKET DRIVERS:

  • The increasing demand for convenient food and the rising vegan population is anticipated to boost the mashed potatoes market expansion.

Mashed potatoes are a simple and common side dish that is simple to get ready and eat, which makes them a perfect choice for busy individuals who need a straightforward meal to create. Pre-packaged, ready-to-eat mashed potatoes, which are accessible in general stores and convenience stores, are in higher requirement as a result of this.

Besides, the rise in feasting out and increment demand for packaged and frozen food utilization has expanded the region's potato production. For example, the United Nations Food and Agriculture Organization detailed that the UAE delivered 1,342 tons of potatoes in 2021 which expanded from 1,051 tons in 2020. This increased production has also led to profitable opportunities for market expansion.

Moreover, in April 2022, the first-ever Mashed Potato Easter Egg was introduced by Mash Direct as the newest addition to their creative line of potato-based products. Ahead of the Easter celebrations, the products are made on the family's farm in Northern Ireland using heritage varieties of potatoes.

Furthermore, the market players are well versed in the changing food preferences of the audience as their lifestyle has changed over the past years. Many countries are economically expanding, which has led to an increase in disposable income. The population is willingly shifting towards a changing lifestyle. Health outcomes have also improved with increasing living standards. A huge proportion of the population is driven toward mashed potatoes as they are considered a good source of starch and carbohydrates. They also help maintain the required diet and are generally eaten as food additions and sides.

The United States region is expected to contribute significantly to the market expansion.

The growing trend of convenience food consumption in urban areas and, the surge in demand for pre-packaged food and easy meal options has provided a major boost to the overall mashed potatoes market in the United States. Moreover, baked or mashed potato when blended with milk forms fast-food type dishes, and with the booming culture of fast-food and quick-service eateries in the nation, the request for mashed potato is expected to witness a noteworthy surge. According to the National Restaurant Association, in 2023, the number of quick-service restaurants within the United States stood at 7,49,404. Major quick-service restaurant chains such as Kentucky Fried Chicken (KFC) are planning to present mashed potatoes in their product list portfolios.

Moreover, the overall potato production and consumption is also experiencing positive growth in the country which has led to a further upward market trajectory. According to the joint data provided by Statistics Canada and USDA's National Agricultural Statistical Service (NASS), in 2023, potato production experienced 9% growth in the United States, with the production volume reaching 434 million cwt (hundredweight).

According to the 2023 U.S. per capita consumption report, the country's per capita potato consumption stood at 117 pounds per year and the same source stated that potato is amongst the major vegetables consumed by the Americans.

Owing to its rich inexpensiveness, versatility, and flavor the mashed potato is expected to witness a positive growth as a base dish or side dish. Major US-based fresh potato products provider namely Idahoan Foods is looking to invest in such food type and investing in new product development which is anticipated to provide new growth prospects for the US market.

Key Market Developments:

  • October 2023- Branston is working to operate a mashed potato facility in the UK by spring 2024, focusing on delivering and supplying prepared family favorites to major supermarkets. The facility, which right now handles 350,000 tons of potatoes, will extend Branston's capabilities and improve its long-term maintainability.
  • August 2023- Idahoan Foods introduced its most recent product line, highlighting a strong flavor combination including Idahoan(R) Mashed Potatoes seasoned with Hidden Valley(R) Original Ranch(R), a combination that will offer to a wide group of consumers.

Market Segmentation:

The Mashed Potatoes Market is segmented and analyzed as below:

By Application

  • Food Ingredient
  • Food Product
  • Snacks
  • Culinary

By Form

  • Powder
  • Solid

By Distribution Channel

  • Foodservice
  • Retail

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst view

5. MASHED POTATOES MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Food Ingredient
  • 5.3. Food Product
    • 5.3.1. Snacks
    • 5.3.2. Culinary

6. MASHED POTATOES MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Powder
  • 6.3. Solid

7. MASHED POTATOES MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Foodservice
  • 7.3. Retail

8. MASHED POTATOES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Application
    • 8.2.2. By Form
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Application
    • 8.3.2. By Form
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Application
    • 8.4.2. By Form
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Application
    • 8.5.2. By Form
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Application
    • 8.6.2. By Form
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Hungry Jack's
  • 10.2. Pomuni
  • 10.3. Unilever Food Solutions
  • 10.4. Post Holdings Inc.
  • 10.5. Agristo
  • 10.6. McCain Foods Limited
  • 10.7. Idahoan Foods LLC
  • 10.8. Hormel Foods, LLC