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市場調査レポート
商品コード
1425143
スティック包装の世界市場:予測(2024年~2029年)Stick Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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スティック包装の世界市場:予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年01月31日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のスティック包装の市場規模は、2022年に3億8,452万1,000米ドルとなり、予測期間中にCAGR4.78%で成長すると予測されています。
スティック包装は軟包装の一種で、主に食品包装に使用されます。垂直方向に伸長する包装の一種で、取り扱いが簡単で、外出先での包装によく使用されます。環境への影響も少なく、他の包装よりも安価です。スティック包装は、市場で最も費用対効果が高く、環境に優しい包装オプションの一つです。食品・飲料、医薬品、その他の包装など、さまざまな最終用途産業からの軟包装に対する需要の増加により、市場の上昇が見込まれています。さらに、可処分所得の増加に加え、消費者のパッケージ食品への嗜好の変化が市場拡大の原動力になると予想されます。
スティック包装とは、チューブ状で密封されたフレキシブルな包装容器のことで、乾燥したもの、液体、半液体のものを少量保存するのに使われます。板紙、ポリエチレン、ポリエステル、ポリプロピレン、アルミ箔、プラスチックで作られ、1回分ずつ、持ち運びができ、取り扱いが簡単な包装オプションとして使用されることが多いです。スティック包装のオプションは、標準的な包装材よりも費用対効果が高く、持続可能で便利であり、二酸化炭素への影響も少ないです。また、湿気や汚染、廃棄物による内容物の劣化が少ないため、大きな保存パックよりも効率的です。その結果、スティック包装は、医薬品、栄養補助食品、飲食品、消費者製品など、さまざまな分野で広く使用されています。飲食品業界の大幅な拡大は、市場の見通しを良好にする主な促進要因の一つです。さらに、フレキシブル包装に対する需要の高まりが業界を前進させています。これに伴い、コスト効率が高く、審美的に魅力的で、適応性があり、耐久性があり、容易に輸送可能であることから、硬質から軟質への選好の動きがあり、市場の見通しは楽観的です。また、環境に配慮したスティック包装の開発など、様々な製品の改良も成長の原動力となっています。都市化の進展や消費者の可処分所得の増加、医薬品や栄養補助食品を保存するための1回分包装のニーズの高まりといったその他の要因も、市場をさらに押し上げると思われます。
材料タイプセグメントにおけるプラスチック分野の顕著な成長
プラスチック分野は世界のスティック包装市場を独占しており、この動向は今後も続くと予測されます。その背景には、プラスチック製スティック包装ソリューションの数多くの利点による人気の高まりと、スティック包装の生産における再生プラスチックの使用の増加があります。プラスチックスティックは、消費者に便利さと使いやすさを提供します。重量が軽く、形状が小さいため、外出先での摂取に最適であり、ペースの速い現代のライフスタイルにおいて、その魅力に拍車をかけています。リサイクル技術の進歩や、バイオベース・ポリマーや生分解性ポリマーの誕生は、環境廃棄物に関する懸念の高まりを緩和するのに役立っています。主要なスティック包装メーカーは、バイオプラスチックや再生プラスチックを製品に使用するようになってきています。スティック包装におけるプラスチック材料の使用の増加は、有用性、利便性、環境への配慮のバランスを取るための絶え間ない闘いを反映しています。その結果、プラスチックのスティック包装に対する需要の高まりが、対象市場の成長を促進すると思われます。
北米は市場のリーダーとして台頭し、予測期間中に大きく成長する見込みです。米国では、スティック包装の売上を増加させる変数がいくつか予測されています。これには、急成長している医薬品や飲食品分野でのスティック包装使用の増加、Eコマースの発展、小型軽量パッケージへのニーズの高まりなどが含まれます。
飲食品分野でのスティック包装の利用拡大は、消費者に利便性と機動性を提供するだけでなく、生産者や販売者にも役立ちます。スティックパックの気密性と密封性は、これらのアイテムの鮮度と効能を維持するのに役立ち、消費者が必要な栄養上の利点を享受できるようにします。
The stick packaging market was valued at US$384.521 million in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 4.78% during the forecast period.
Stick packaging is a form of flexible packaging that is mostly used for food packing. It is a sort of vertical elongation packaging that is simple to handle and is commonly used to pack on-the-go items. They have a low environmental impact and are less expensive than other types of packaging. Stick packaging is one of the most cost-effective and environmentally friendly packaging options on the market. The market is expected to rise due to increased demand for flexible packaging from different end-use industries such as food and drinks, pharmaceuticals, and other packaging. Furthermore, an increase in disposable income, along with a shift in consumer preference toward packaged food goods, is expected to drive market expansion.
Stick packaging refers to tube-shaped, sealed, and flexible packaging containers used to store tiny quantities of dry, liquid, and semi-liquid items. It is made of paperboard, polyethene, polyester, polypropylene, aluminium foil, or plastic and is often used as a single-serve, on-the-go, and easy-to-handle packaging option. Stick packaging options are more cost-effective, sustainable, and convenient, and have a reduced carbon impact than standard packaging materials. They are also more efficient than bigger storage packs since the contents are less likely to deteriorate owing to moisture, contamination, or waste. As a result, stick packaging is widely used in a variety of sectors, including pharmaceuticals, nutraceuticals, food and beverage, and consumer products. Significant expansion in the food and beverage industry is one of the primary drivers driving the market's favourable outlook. Moreover, the rising demand for flexible packaging is propelling the industry forward. In accordance with this, there is a movement in preference from rigid to flexible stick packaging since it is more cost-effective, aesthetically appealing, adaptable, durable, and readily transportable, resulting in an optimistic market outlook. Various product improvements, such as the creation of environmentally friendly stick packaging, are also working as growth drivers. Other factors, such as growing urbanization and growing consumer disposable incomes, as well as an increased need for single-serve packaging to store pharmaceutical and nutraceutical items, are likely to boost the market even further.
The prominent growth in the plastic sector under the material type segment
The plastic sector dominates the worldwide stick packaging market, and this trend is projected to continue in the future. This is due to the growing popularity of plastic stick packaging solutions due to their numerous benefits, as well as the increased use of recycled plastic in the production of stick packaging. Plastic stick packets provide consumers convenience and ease of usage. Because of their low weight and small shape, they are perfect for on-the-go consumption, which contributes to their appeal in today's fast-paced modern lifestyle. Recycling technology advancements and the creation of bio-based and biodegradable polymers have helped to alleviate some of the rising environmental waste worries. Leading stick packaging producers are increasingly turning to bioplastics or recycled plastic to make their products. The growing use of plastic materials in stick packaging reflects the continual struggle to strike a balance between usefulness, convenience, and environmental concerns. As a result, rising demand for plastic stick packaging will fuel growth in the target market.
The North American region emerged as the market leader and is poised to grow significantly over the forecast period. Several variables are predicted to increase stick packaging sales in the United States. These include increased use of stick packaging in the burgeoning pharmaceutical and food and beverage sectors, developing e-commerce, and a growing need for small and lightweight packaging.
The growing use of stick packaging in the food and beverage sector not only provides consumers with convenience and mobility but also helps producers and merchants. The airtight and sealed aspect of stick packs helps to keep the freshness and potency of these items, ensuring that consumers receive the necessary nutritional advantages and therefore are widely used eventually driving market expansion.
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