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市場調査レポート
商品コード
1694003

北米のスティック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Stick Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のスティック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のスティック包装市場規模は、2025年に2億2,174万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.31%で、2030年には2億7,383万米ドルに達すると予測されます。

出荷量では、2025年の31億2,000万個から2030年には37億8,000万個に成長すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.94%です。

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主要ハイライト

  • 北米におけるシングルサーブ包装の需要は、消費者の購買行動の変化に起因しており、軟質でコスト効率に優れ、使いやすい包装の普及が市場を牽引すると予測されます。他の軟質包装と同様、スティックパックは軽量で利便性が高く、携帯性に優れています。スティックパックの1回分のサイズは、消費者にとってユニークなセールスポイントとなります。
  • さらに、スティック包装は、高品質の包装材料で製造された場合、製品の鮮度を保ち、賞味期限を延ばすツールとしても機能します。これらすべての要因が、地域全体でスティック包装の需要を世界的に押し上げています。
  • さらに、シングルサービス包装は新しく革新的なコンセプトです。その結果、市場は未開拓のままであり、産業参入企業はこの未開拓の市場セグメントから利益を得る絶好の機会を手にしています。技術の急速な導入と市場の細分化が相まって競争が激化し、最終的に生産量が増加します。
  • スティックパックは、製品の賞味期限要件、持続可能性の目的、内容物に応じて、プラスチック、アルミ箔、ラミネート紙など様々な材料で提供されています。プラスチック製スティックパックは、費用対効果と製品の鮮度を保つ能力から、一般的に好まれています。
  • さらに、スティックパック包装は、小規模事業者が個々の製品を販売するための費用対効果の高い方法だが、材料としてプラスチックを使用する場合に限られます。しかし、米国が使い捨てプラスチックを段階的に廃止しているため、使い捨てプラスチック包装は市場での支配力を失いかけています。これが市場成長の妨げになると予想されます。

北米のスティック包装市場の動向

パーソナルケアと化粧品セグメントが著しい成長を遂げる

  • 消費動向の変化、旅行に便利なオプションへの注目、ソーシャルメディアの影響などが、スティック包装のパーソナルケアアイテムの人気上昇に寄与しています。産業が革新を続け、進化する消費者ニーズに対応する中で、スティック包装はパーソナルケアと化粧品包装の未来を形作る上で重要性を維持すると予想されます。
  • 美容アイドルの進化、セルフケアの重視、スキンケアに対する意識の高まりといった要因が、北米における化粧品やパーソナルケア用品の消費を形成しています。こうした需要に応えるため、便利で携帯性に優れたスティック包装の人気が急上昇しています。化粧品や化粧水のサンプルのようなスティック包装の化粧品は、消費者が新製品を試したり、旅行中に使用したりすることを可能にします。
  • ソーシャルメディアや美容インフルエンサーの影響は、化粧品産業における消費者の嗜好形成に大きな役割を果たしています。チュートリアルやレビューでしばしば発表されるスティック包装の製品は、その使いやすさと見た目の美しさで人気を集め、市場の成長に貢献しています。
  • スティック包装の利用は従来の小売業に限定されるものではないです。ホスピタリティ、ホテル、フィットネスセンターなどのセグメントでも、スティック包装のパーソナルケアアイテムを取り入れています。例えば、ホテルのアメニティには、シャンプー、コンディショナー、ボディーソープの1回使い切りの小袋やスティックがますます増えています。
  • スティック包装は、ヘアケア産業において、カスタマイズ型配合や的を絞った治療の開発を可能にします。特殊なオイルトリートメント、リーブインコンディショナー、スカルプローションは、スティックパックで簡単に配合・提供できるため、消費者に独自のヘアケアニーズに合わせたソリューションを提供できます。このような製品開発の柔軟性が、ヘアケア製品の多様性と効果を高めています。

米国が最も高い成長率を示す

  • スティック包装は、製品の鮮度を保つことができるため、保存期間が長くなることから、レディトゥイートスパイスミックスや、コーヒー、紅茶、砂糖、ミルク、ドリンクミックスなど、1回分の飲料などの製品に使用されています。北米は世界で最も都市化が進んだ地域のひとつです。この地域の都市人口は、コーヒーショップやティーパーラーに大きく依存しています。
  • スティック包装はその利便性と携帯性で知られています。コーヒーの消費量が増え、特に外出の多いライフスタイルでは、1回分のスティックコーヒーの需要が高まる可能性があります。この包装形態は、持ち運び、開封、廃棄が簡単で、手早く手間をかけずにコーヒーを楽しむ方法を求める消費者が増えているため、便利です。
  • 米国農務省外国農務局によると、米国における2023/2024会計年度のコーヒー消費量は60キログラム袋で2,730万袋を超えました。シングル・サーブ・コーヒーの消費量の増加は、個食化の動向と一致しています。スティック包装はシングルサーブ製品に適しており、消費者は1杯分のコーヒーの量を簡単に計って使うことができます。この動向は、新鮮さ、利便性、廃棄物削減への欲求に後押しされています。
  • 全米コーヒー協会(NCA)は、全米コーヒーデータ動向レポート2023を発表しました。この報告書では、米国における過去70年間のコーヒー消費の最も重要な動向を追跡しています。報告書によると、コーヒーは依然としてアメリカ人の間で最も人気のある飲料で、回答者の63%が毎日飲んでいます。これは、米国におけるコーヒーの人気において、ボトル入り飲料水、茶、水道水を凌ぐものです。
  • 米国では、プレミアムコーヒーやスペシャルティコーヒーの消費が大幅に伸びています。消費者のコーヒーの品質に対する見識が高まるにつれ、ホスピタリティセクタのホテルは、この需要に応える高品質のシングルサーブオプションを提供することに意欲を燃やしています。アメリカ人のライフスタイルは、ペースの速い、外出の多い文化に特徴付けられ、利便性への要求が高まっています。スティック包装はこの動向に完璧に合致しており、ホテルの宿泊客は凝った抽出器具を必要とせず、手間をかけずに素早く一杯のコーヒーを楽しむことができます。さらに、スティック包装はコーヒーに精通した消費者層の嗜好に対応するため、ホテルはプレミアムで便利なパーソナライズされたコーヒー体験に対する需要の高まりに応える革新的な包装ソリューションを採用するようになっています。

北米のスティック包装産業概要

北米のスティック包装市場は、複数の世界的・地域的参入企業によって構成され、競争の激しい市場空間で注目を集めています。この産業は非常にセグメント化されており、Amcor Plc、Constantia Flexibles Group GmbH、Fres-Co System Inc、IBR Packaging、HWR Packaging LLCなどの市場既存企業や、いくつかの地域包装企業で構成されています。

  • 2023年11月-Amcorは、最大手のサステイナブルポリエチレンメーカーの1つであるNOVA Chemicals Corp.と、軟包装用フィルムを製造するためのRPE(再生ポリエチレン)の調達に関する覚書を締結したと発表しました。包装の循環性を推進するAmcorの主要なイニシアチブの1つは、軟包装におけるRPEの使用を増やすことです。NOVAケミカルズは、再生材料を含む製品によるポリエチレン(PE)の総売上高の市場シェア30%を達成するという産業をリードする目標を達成するため、今後数年間で北米におけるリサイクル事業を成長させようとしています。
  • 2023年4月-Fres-Co System USA Inc.は、リサイクル可能なコーヒー包装をNextRexリサイクリングプログラムに申請・認証することにより、持続可能性を重視したアプローチを開始しました。革新的なガス抜きバルブと組み合わされた同社のガセット付き小売用コーヒー包装の認証は、エコフレンドリー実践に対するFres-coのコミットメントを浮き彫りにし、同プログラムで認証された超高バリア包装とほぼゼロの酸素トランスミッションを持つ初のシングルソース・軟質包装プロバイダとしての地位を確立しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • エコシステム分析
  • 産業標準と規制
  • スティック包装に対する消費者とエンドユーザーの嗜好分析

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 低製造コストによるスティック包装食品の需要拡大
    • 製薬産業におけるスティック包装の普及拡大
  • 市場課題
    • 使い捨てプラスチックの使用禁止の増加

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ
    • プラスチック
    • 金属化フィルム
    • 紙類
  • エンドユーザー
    • 飲食品
      • コーヒー・紅茶製品
      • 乳製品(ヨーグルト、粉ミルクなど)
      • その他飲食品(スパイス調味料、塩・砂糖、ソース・ディップ等)
    • 医薬品
    • パーソナルケアと化粧品
    • その他のエンドユーザー(接着剤・シーラント、化学品、その他)
  • 国名
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Group GmbH
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Fres-co System Usa Inc.
    • IBR Packaging
    • HWR Packaging LLC
    • Sonoco Products Company
    • CATALENT INC.
    • Sonic Packaging Industries
    • Elis Packaging Solutions Inc.
    • Glenroy Inc.
    • Brand Nutra LLC
    • Avery Dennison Corporation

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 50001551

The North America Stick Packaging Market size is estimated at USD 221.74 million in 2025, and is expected to reach USD 273.83 million by 2030, at a CAGR of 4.31% during the forecast period (2025-2030). In terms of shipment volume, the market is expected to grow from 3.12 billion units in 2025 to 3.78 billion units by 2030, at a CAGR of 3.94% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The demand for single-serve packaging in North America is attributed to changing consumer buying behavior, and the increasing prevalence of flexible, cost-effective, and user-friendly packaging is expected to drive the market. Like all flexible packaging, stick packs are lightweight, convenient, and highly portable. The single-serve size of stick packs serves as a unique selling point for consumers.
  • Moreover, stick packaging can also serve as a tool for keeping products fresh and increasing their shelf life when produced with quality packaging materials when produced with quality packaging materials. All these factors boost the demand for stick packaging globally across the region.
  • Additionally, single-service packaging is a new and innovative concept. As a result, the market remains unexplored, and industry players have tremendous opportunities to profit from this untapped market segment. The rapid adoption of technologies, combined with the fragmented nature of the market, leads to intense competition, ultimately increasing production output.
  • Stick packs are available in various materials, including plastic, aluminum foil, and laminated paper, depending on the product's shelf-life requirements, sustainability objectives, and content. Plastic stick packs are generally preferred due to their cost-effectiveness and ability to keep products fresh.
  • Moreover, Stick-pack packaging is a cost-effective way for small businesses to sell individual products, but only when they use plastic as a material, but single-use plastic packaging is on the verge of losing its grip on the market as the United States is phasing out single-use plastic. This is expected to hinder the market's growth.

North America Stick Packaging Market Trends

Personal Care and Cosmetics Segment to Witness Significant Growth

  • Changing consumption trends, a focus on travel-friendly options, and the influence of social media contribute to the increasing popularity of stick-packaged personal care items. As the industry continues to innovate and cater to evolving consumer needs, stick packaging is expected to maintain its significance in shaping the future of personal care and cosmetics packaging.
  • Factors like evolving beauty idols, a growing emphasis on self-care, and a heightened consciousness about skincare have shaped the consumption of cosmetic and personal care goods in North America. To cater to this demand, the market has witnessed a surge in the popularity of stick packaging, which offers convenience and portability. Stick-packaged cosmetics, like makeup or lotion samples, enable consumers to try out new products or use them while traveling.
  • The influence of social media and beauty influencers has played a significant role in shaping consumer preferences in the cosmetics industry. Stick-packaged products, often featured in tutorials and reviews, gain popularity due to their user-friendly and visually appealing nature, contributing to their growth in the market.
  • The use of stick packaging is not limited to traditional retail. Sectors such as hospitality, hotels, and fitness centers are incorporating stick-packaged personal care items into their offerings. Hotel amenities, for example, increasingly include single-use sachets or sticks of shampoo, conditioner, and body wash.
  • Stick packaging allows for the development of customized formulas and targeted treatments in the hair care industry. Specialized oil treatments, leave-in conditioners, and scalp lotions can be easily formulated and delivered in stick packs, providing consumers with tailored solutions for their unique hair care needs. This product development flexibility enhances the variety and effectiveness of hair care offerings.

United States to Witness the Highest Growth Rate

  • Stick packaging is used for products such as ready-portioned spice mixes and single-serve beverages, including coffee, tea, sugar, milk, drink mixes, and many more, owing to its ability to keep the products fresh, thereby providing a longer shelf life. North America is one of the most urbanized regions across the globe. The region's urban population largely depends on coffee shops and tea parlous.
  • Stick packaging is known for its convenience and portability. With increased coffee consumption, especially for on-the-go lifestyles, there may be a higher demand for single-serve coffee sticks. This packaging format is easy to carry, open, and dispose of, making it convenient for consumers increasingly looking for quick and hassle-free ways to enjoy their coffee.
  • According to the USDA Foreign Agricultural Service, Coffee consumption in the United States amounted to over 27.30 million 60-kilogram bags in the 2023/2024 fiscal year. The rise in single-serve coffee consumption aligns with the trend towards individualized portions. Stick packaging is well-suited for single-serve products, allowing consumers to easily measure and use the right amount of coffee for a single cup. This trend is driven by the desire for freshness, convenience, and reducing waste.
  • The National Coffee Association (NCA) has released its National Coffee Data Trends Report 2023. The report tracks the most significant trends in coffee consumption in the United States over the past 70 years. According to the report, coffee remains the most popular beverage among Americans, with 63% of respondents consuming it daily. This puts coffee ahead of bottled water, tea, and tap water in terms of popularity in the United States.
  • The United States has experienced a significant surge in premium and specialty coffee consumption. As consumers become more discerning about the quality of their coffee, hotels in the hospitality sector are motivated to offer high-quality, single-serve options that cater to this demand. The American lifestyle, marked by a fast-paced, on-the-go culture, has led to an increased demand for convenience. Stick packaging aligns perfectly with this trend, allowing hotel guests to enjoy a quick and hassle-free cup of coffee without needing elaborate brewing equipment. Moreover, stick packaging caters to the preferences of a coffee-savvy consumer base, driving hotels to adopt innovative packaging solutions that cater to the growing demand for premium, convenient, and personalized coffee experiences.

North America Stick Packaging Industry Overview

The North America stick packaging market comprises several global and regional players vying for attention in a contested market space. The industry is highly fragmented, comprising market incumbents such as Amcor Plc, Constantia Flexibles Group GmbH, Fres-Co System Inc, IBR Packaging, HWR Packaging LLC, and several regional packaging firms.

  • November 2023 - Amcor announced signing an MOU with one of the largest sustainable polyethylene manufacturers, NOVA Chemicals Corp., for procuring RPE (Recycled Polyethylene) to produce flexible packaging films. One of Amcor's key initiatives to promote packaging circularity is increasing the use of RPE in flexible packaging. NOVA Chemicals is looking to grow its recycling operations in North America in the next few years to meet its industry-leading goal of achieving a 30% market share of total sales of polyethylene (PE) from products containing recycled materials.
  • April 2023 - Fres-Co System USA Inc. has launched a sustainability-driven approach exemplified by submitting and certifying its recyclable coffee package in the NextRex Recycling program, which stands as a critical growth strategy for the company. The certification of its gusseted retail coffee package, coupled with the innovative degassing valve, highlights Fres-co's commitment to eco-friendly practices and establishes it as the first single-source flexible packaging provider with ultra-high barrier packaging and a near-zero oxygen transmission rate certified in the program.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.4 Industry Standards and Regulations
  • 4.5 Analysis of Consumer and End-user Preference for Stick Packaging

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demands of Food In Stick Packs Due to Low Cost of Manufacturing
    • 5.1.2 Increasing Penetration in the Pharmaceutical Industry for Stick Packs
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Increasing Ban on Single-Use Plastics

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metalized Films
    • 6.1.3 Papers
  • 6.2 End User
    • 6.2.1 Food And Beverage
      • 6.2.1.1 Coffee and Tea Products
      • 6.2.1.2 Dairy Products (Yogurt, Milk Powder, Etc.)
      • 6.2.1.3 Other Food And Beverage Products (Spices & Condiments, Salt & Sugar, Sauces & Dips, Etc.)
    • 6.2.2 Pharmaceuticals
    • 6.2.3 Personal Care and Cosmetics
    • 6.2.4 Other End Users (Adhesive and Sealant, Chemicals, Among Others)
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group GmbH
    • 7.1.2 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.3 Fres-co System Usa Inc.
    • 7.1.4 IBR Packaging
    • 7.1.5 HWR Packaging LLC
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 CATALENT INC.
    • 7.1.8 Sonic Packaging Industries
    • 7.1.9 Elis Packaging Solutions Inc.
    • 7.1.10 Glenroy Inc.
    • 7.1.11 Brand Nutra LLC
    • 7.1.12 Avery Dennison Corporation

8 FUTURE OF THE MARKET