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市場調査レポート
商品コード
1630324

スティック包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Stick Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 104 Pages
納期
2~3営業日
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スティック包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スティック包装の市場規模は2025年に15億1,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.6%で、2030年には19億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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スティックパックは、液体、ジェル、半固形物を便利に使用できるように包装するために使用されるフレキシブルなパッケージング・ソリューションです。スティックパックはサイズが小さく、細長い形状をしているため、1回分の製品を包装するのに適しています。

飲食品業界では、ブレンドコーヒー、栄養補助食品、様々な粉末や液体などの製品に対する需要が高まっており、市場の成長を後押ししています。また、スティック包装は、消費者にとって便利な外出先での飲食品消費の動向により、ますます普及しています。

企業は、消費者にとって便利で持ち運びができ、使いやすいスティック・パックの製造を選択しています。スティック包装の需要は、シングルサーブ・パックや小袋が食品・医薬品業界で使用されるにつれて増加しています。スティック包装の使用は、粉末状の医薬品や薬剤のイントロダクションよって促進されています。

インドのような新興国における医薬品産業の急成長は、スティック包装の需要を押し上げると思われます。インド・ブランド・エクイティ財団によると、インドの医薬品は低価格で高品質なため市場で好まれ、「世界の薬局」となっています。

市場の様々な企業が、様々な産業向けの持続可能なスティック包装ソリューションに投資することで、持続可能性とリサイクル性に注目しています。また、通常のポーションパックに比べ、スティックパックは使用する材料や包装が非常に少ないため、環境にやさしく無駄が少ないです。また、企業は顧客の安全性と信頼性を確保するためにカスタムメイドのスティック包装を製造しており、これが市場の成長を後押ししています。

スティック包装は、機械への高い初期投資が必要であり、世界的に原材料の価格が変動しているため、製造や原材料の入手にコストがかかり、市場成長の妨げになる可能性があります。

スティック包装市場の動向

飲食品産業が最大のシェアを占める見込み

  • スティック包装は、インスタント茶、コーヒー、ビタミン剤、その他の飲料や調味料などを1回分ずつ包装する容器です。スティックパックは1回分ずつ三方シールされた袋で、消費者の好みに応じて一般的にスタンダードタイプ、ラップシールタイプ、変形タイプ、ストリップタイプなどがあります。
  • スティック・パウチは、飲食品に実用的で簡単な開封口を提供します。カフェやレストランでの消費者の足が伸びているため、コーヒー、砂糖、塩用の使い捨てスティック包装の需要が高まっています。また、北米や欧州では観光産業が伸びているため、炭酸飲料や加工食品の消費が伸びており、市場の成長を後押ししています。
  • スティック・パックはかさばらず、材料の使用量、環境への影響、メーカーにとっての費用対効果の面でほとんど利点がないです。その結果、スティックパックは消費者の間でますます人気が高まっています。そのため、食品業界全体でスティック包装のニーズが高まっており、市場は今後数年で急速に拡大すると予測されます。
  • 世界中の若い消費者の間でコーヒー人気が高まり、コーヒー消費量が増加していることに加え、持続可能な方法で生産されたコーヒーの魅力が高まっていることが、ホテル、レストラン、カフェにおけるスティック包装の需要を押し上げています。国際コーヒー機関によると、2023年のコーヒー消費量は前年比2.2%増となり、市場の成長を後押ししています。

北米が最大のシェアを占める見込み

  • スティック包装ソリューションは、米国における世界最大級の食品・製薬企業の存在感の高まりにより、収益性の高い成長を遂げると予測されています。米国商務省のデータによると、米国には41,080以上の飲食品製造施設があります。
  • 北米における観光産業の成長が飲食品消費を押し上げ、スティック包装の需要を高めています。国連世界観光機関(UNWTO)によると、世界中で推定13億人の外国人観光客が記録されました。さらに、2023年の南北アメリカの観光客到着数はパンデミック前の90%に達し、その結果、飲食品業界におけるスティック包装の需要が伸びています。
  • さらに、飛躍的に成長する北米の製薬業界は、処方薬や一般用医薬品(OTC)用の便利で携帯可能な単位用量ソリューションを提供するスティック・パックを製造するメーカーにとって有利な機会です。キャタレント社(Catalent Inc.)のような企業は、粉末、顆粒、ゲル、液体製剤の医薬品向けに幅広いスティックパック・ソリューションを提供しており、市場の成長を後押ししています。
  • 米国農務省(USDA)によると、米国からカナダへの消費者志向の食品輸出の増加が、この地域の小売セクターを後押ししています。人口の増加と中間所得層の増加も、スティック包装メーカーに有利な機会をもたらしています。

スティック包装業界の概要

スティック包装市場は、以下のような主要企業が存在するため競争が激しいです。 Amcor PLC, Glenroy Inc., Constantia Flexibles, Sonic Packaging Industries, and Catalent Inc. Through research and development, the players in the market are developing new products that are being widely accepted across various end-user industries. However, the market remains consolidated.

  • 2024年2月デンマークに本社を置くノボ・ホールディングスは、米国に本社を置くキャタレント社を企業価値ベースで165億米ドルで買収すると発表しました。この買収により、Novo Holdingsは製造能力を加速させ、新製品開発に投資することになると思われます。
  • 2023年9月欧州の化粧品会社QuadPackは、詰め替え可能でリサイクルでき、モイスチャライザー、ファンデーション、チーク、ハイライターに使用できるShapeUp Stickを発表しました。このスティックは、スキンケアやメイクアップ・フォーミュラを乾燥から守る密閉ソリューションです。シェイプアップ・スティックはモノマテリアルPPで、ベースとキャップはポストコンシューマーリサイクル(PCR)PP製です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 取り扱いの容易さと外出先での消費動向の高まり
    • スティックパック製造時の材料消費削減に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 使い捨てプラスチックの使用禁止の増加

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ドイツ
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Constantia Flexibles
    • Glenroy, Inc.
    • Aranow Packaging Machinery SL
    • Fres-Co System Inc
    • Catalent Inc.
    • Winpak Ltd
    • Sonoco Products Company
    • ePac Holdings LLC
    • GFR Pharma
    • Sonic Packaging Industries
  • ヒートマップ分析

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68098

The Stick Packaging Market size is estimated at USD 1.51 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.98 billion by 2030, at a CAGR of 5.6% during the forecast period (2025-2030).

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Stick packs are flexible packaging solutions that are used to pack liquids, gels, or semi-solids for convenient use. They are small in size and have a narrow shape, enhancing their popularity for packaging single-serve products.

The growing demand in the food and beverage industry for products, including coffee blends, nutritional supplements, and various powders and liquids, is boosting the market's growth. Also, stick packaging is increasingly becoming popular due to the trend of on-the-go food and beverage consumption, which is convenient for consumers.

Companies opt to manufacture stick packs that are convenient, portable, and easy to use for consumers. The demand for stick packaging is increasing as single-serve packs and sachets are being used in the food and pharmaceutical industries. The use of stick packaging is encouraged by the introduction of pharmaceutical products and medications in powder form.

The rapid growth in the pharmaceutical industry in emerging countries such as India is likely to boost the demand for stick packs. According to the Indian Brand Equity Foundation, Indian medicines are preferred in the market due to their low price and high quality, making the country the 'Pharmacy of the World.'

Various companies in the market are focusing on sustainability and recyclability by investing in sustainable stick packaging solutions for various industries. Also, as compared to the regular portion packets, stick packs utilize much less material and packaging, making them environmentally friendly and less wasteful. Also, companies manufacture custom-made stick packaging to ensure customer safety and reliability, which boosts the market's growth.

Stick packaging requires a high initial investment in machinery, and it can be more expensive to produce and acquire materials due to fluctuating prices of raw materials across the globe, which can hamper the market growth.

Stick Packaging Market Trends

The Food and Beverage Industry is Expected to Hold the Largest Share

  • Stick packs are single-serve packaging containers of instant tea, coffee, vitamins, and other beverages or flavorings. A stick pack is a single-dose bag sealed on three sides, which is generally available in standard, lap-seal, shaped, and strip types according to consumer preference.
  • Stick pouches provide practical and easy openings for food and beverage products. Growing consumer footfall in cafes and restaurants has increased the demand for single-use stick packaging for coffee, sugar, and salt. Also, the growing tourism industry in North America and Europe is boosting the consumption of carbonated drinks and processed foods, thus driving the market's growth.
  • Stick packs are less bulky and provide few advantages in terms of material use, environmental impact, and cost-effectiveness for manufacturers. As a result, stick-packed items are becoming increasingly popular with consumers. Therefore, it is predicted that the market will experience rapid expansion in the approaching years due to the growing need for stick packaging throughout the food industry.
  • The growing coffee consumption due to an increase in the popularity of coffee among young consumers across the globe, along with the rise in appeal for sustainably sourced coffee, is boosting the demand for stick packaging in hotels, restaurants, and cafes. According to the International Coffee Organization, coffee consumption increased by 2.2% in 2023 compared to the previous year, boosting the market's growth.

North America is Expected to Hold the Largest Share

  • Stick packaging solutions are predicted to experience profitable growth due to the growing presence of some of the world's biggest food and pharmaceutical firms in the United States. According to data from the US Department of Commerce, there are more than 41,080 food and beverage manufacturing facilities in the United States.
  • The growing tourism industry in North America is boosting food and beverage consumption, enhancing the demand for stick packaging. According to the UN World Tourism Organization (UNWTO), an estimated 1.3 billion international tourists were recorded around the world. Additionally, tourist arrivals in the Americas in 2023 reached 90% of pre-pandemic levels, resulting in growth in demand for stick packaging in the food and beverage industry.
  • Additionally, North America's exponentially growing pharmaceutical industry is a lucrative opportunity for manufacturers to produce stick-packs that provide a convenient, portable unit-dose solution for prescription and over-the-counter (OTC) medicines. Companies such as Catalent Inc. provide a wide range of stick-pack solutions for powder, granule, gel, and liquid formulation of medicines, thus boosting the market's growth.
  • According to the US Department of Agriculture (USDA), the growing consumer-oriented food exports from the United States to Canada are boosting the retail sector in the region. The growing population and rise in middle-class incomes have also created a lucrative opportunity for stick packaging manufacturers.

Stick Packaging Industry Overview

The stick packaging market is highly competitive owing to the presence of key players such as Amcor PLC, Glenroy Inc., Constantia Flexibles, Sonic Packaging Industries, and Catalent Inc. Through research and development, the players in the market are developing new products that are being widely accepted across various end-user industries. However, the market remains consolidated.

  • February 2024: Novo Holdings, a Denmark-based company, announced the acquisition of Catalent Inc., a US-based company, at USD 16.5 billion on an enterprise value basis. The acquisition is likely to help Novo Holdings accelerate its manufacturing capacity and invest in new product development.
  • September 2023: QuadPack, a European cosmetics company, introduced ShapeUp Stick, which is refillable and recyclable and can be used for moisturizer, foundation, blush, and highlighter. The stick is an airtight solution for skincare and makeup formulas, protecting them from drying out. ShapeUp Stick is a mono-material PP, while the base and cap are made of post-consumer recycle (PCR) PP.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Ease of Handling and Rising Trend of On-the-go Consumption
    • 5.1.2 Rising Demand for Reduced Material Consumption While Manufacturing Stick Packs
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Bans on Single-use Plastics

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food and Beverages
    • 6.2.2 Pharmaceuticals
    • 6.2.3 Cosmetics
    • 6.2.4 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 France
      • 6.3.2.3 Italy
      • 6.3.2.4 Germany
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Australia and Newzealand
    • 6.3.4 Middle East and Africa
    • 6.3.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Constantia Flexibles
    • 7.1.3 Glenroy, Inc.
    • 7.1.4 Aranow Packaging Machinery SL
    • 7.1.5 Fres-Co System Inc
    • 7.1.6 Catalent Inc.
    • 7.1.7 Winpak Ltd
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 ePac Holdings LLC
    • 7.1.10 GFR Pharma
    • 7.1.11 Sonic Packaging Industries
  • 7.2 Heat Map Analysis

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS