表紙:eコマース用パッケージの世界市場:予測(2023~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1410184

eコマース用パッケージの世界市場:予測(2023~2028年)

Global E-commerce Packaging Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 134 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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eコマース用パッケージの世界市場:予測(2023~2028年)
出版日: 2023年12月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

世界のeコマース用パッケージの市場規模は、2021年に418億5,600万米ドルに達し、予測期間中にCAGR 16.02%で成長し、2028年には1,184億2,100万米ドルに達すると予測されています。

様々な新興諸国におけるインターネットやスマートフォンの普及率の上昇と相まって、消費者がオンラインで物を購入する割合が増加していることが、予測期間におけるeコマース用パッケージの主要な促進要因の1つになると予測されています。また、eコマースは、1つの製品にさまざまな選択肢があるため、大きな人気を集めています。さらに、製品配送後のカスタマーサポートや簡単な返品ポリシーもeコマースサイトの成長を後押ししており、ひいては予測期間中のeコマース用パッケージ産業の成長につながっています。

オンラインでの商品購入を好む消費者の増加

可処分所得の増加、労働人口の増加、多忙な仕事のスケジュール、ライフスタイルの変化により、現代人は店から店への移動に費やす時間が少なくなっています。また、手間をかけずに玄関先まで商品を届けることができるため、eコマース用パッケージ市場の今後の成長を後押ししています。さらに、eコマース企業の増加は、インドのような新興諸国でも経験することができます。これらは、過去には未開拓の市場であったが、今後数年間でeコマース用パッケージ市場で人気を集めているからです。そのため、eコマース用パッケージ産業は予測期間中に成長すると予測されています。米国商務省の推計によると、eコマースからの収益は2023年に増加します。データによると、オンライン小売売上は米国小売産業の総購入額の約16%に寄与しています。米国などの国々ではデジタル化が進んでおり、技術的進歩の浸透が進んでいるため、eコマースプロバイダーによる払い戻しや割引の増加などの要因により、予測される期間中、これは増加すると予想され、eコマース用パッケージ産業を支援すると予測されています。

インドでは、eコマース用パッケージ市場が堅調に成長すると予測されています。

eコマース用パッケージ市場は、インドのような新興国市場における段ボール箱の需要増加により成長しています。オンライン小売セクターの拡大により、今後数年間は信頼性の高い包装ソリューションへのニーズが高まると予想されます。しかし、eコマース産業の急成長は、主に家電、アパレル、ファッション、パーソナルケア産業などの分野への投資によって牽引され、包装機会の範囲を拡大しています。

さらに、Infiniti Retail Limited Cromaのような著名な小売業者を含むオムニチャネルビジネスモデルの成長は、eコマース用パッケージ市場の成長に好影響を与え、より高い売上高を記録すると予想されます。TRAIの推計によると、国内のインターネット加入者総数は2022年9月の8億5,095万人から、2022年12月には8億6,590万人に増加します。このことは、インターネットの普及がeコマース産業の成長をさらに加速させ、それによって国内のeコマース用パッケージソリューションの需要を促進することを強調しています。

市場の主な発展

2023年9月、世界的に人気の高いパッケージソリューションプロバイダーであるSIG Groupは、インドに900クローのカートン工場を建設する計画を発表しました。この工場は年間40億カートンパックの製造能力で操業する予定です。2022年5月、Smurfit KappaはAtlas Packagingを買収しました。Atlas Packagingはノースデボンに本社を置く独立系段ボール包装業者です。この提携は、棚にすぐに並べられる包装やeコマース部門向けのギフトボックスを提供することを目的としており、今後数年間で革新的な製品を幅広く提供することが期待されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • COVID-19シナリオ
  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 eコマース用パッケージの世界市場:包装形態別

  • イントロダクション
  • 段ボール箱
  • 宅配バッグ
  • セキュリティ封筒
  • 保護包装

第6章 eコマース用パッケージの世界市場:産業別

  • イントロダクション
  • 家電
  • 食品・飲料
  • 化粧品・パーソナルケア製品
  • 製薬
  • その他

第7章 eコマース用パッケージの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合情報

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • INTERNATIONAL PAPER
  • DS SMITH
  • MONDI
  • AMCOR PLC
  • PREGIS LLC
  • RAND-WHITNEY CONTAINER LLC
  • SMURFIT KAPPA
  • VPK PACKAGING GROUP
  • WESTROCK COMPANY
目次
Product Code: KSI061611232

The global e-commerce packaging market is projected to grow at a CAGR of 16.02% over the forecast period, increasing from US$41.856 billion in 2021 to reach a total market size of US$118.421 billion by 2028.

The increasing rate of consumers buying things online coupled with increasing penetration of the internet and smartphones in various developing countries is anticipated to be one of the major driving factors for e-commerce packaging in the projected period. Additionally, e-commerce has gained huge popularity because there are a variety of options available for one single product. Moreover, the customer support after delivery of the product and the easy return policy is also encouraging the growth of e-commerce website which in turn is growing the global e-commerce packaging industry in the projected period.

Increasing consumer preference to buy products online

With the increasing disposable income, increasing working population, hectic work schedule, and change in lifestyle people nowadays have less time to spend on going from one store to another. Additionally, the option to get their products delivered to the doorsteps without any hassle is aiding the global e-commerce packaging market to grow in the coming years. Further, the increasing boost of e-commerce companies can be experienced in developing countries such as India, as these were untapped markets in the past but are gaining popularity in the global e-commerce packaging market in the coming years. Hence, major reasons are anticipated to grow the global e-commerce packaging industry in the projected period. As per the estimates by the U.S. Department of Commerce, the revenue from e-commerce is increasing in 2023. According to the data online retail sales contribute around 16% of the total purchase in the US retail industry. In the projected period, this is expected to increase due to factors like increasing refunds and discounts from the e-commerce providers coupled with increasing digitalization in countries such as the United States and increasing penetration of technological advancements in the country are anticipated to aid the global e-commerce packaging industry in the projected period.

In India, it is projected that the e-commerce packaging market will grow steadily.

The e-commerce packaging market is growing owing to the increased demand for corrugated boxes in developing nations like India. The expansion of online retail sectors is anticipated to propel the need for reliable packaging solutions in the upcoming years. However, the rapid growth of the e-commerce industry is mainly driven by investment in sectors like consumer electronics, apparel, fashion, and personal care industries among others, expanding the scope for packaging opportunities.

Furthermore, the growth of omnichannel models of business including prominent retailers such as Infiniti Retail Limited Croma are expected to register higher sales impacting the e-commerce packaging market growth in a positive manner. According to an estimate from the TRAI, the total number of internet subscribers in the country increased to 865.90 million in December 2022 from 850.95 million in September 2022. This highlights that the penetration of the internet will accelerate the growth of the e-commerce industry further, thereby driving the demand for e-commerce packaging solutions in the country.

Market Key Developments

  • In September 2023, SIG Group, a globally popular packaging solution provider announced its plans for a Rs 900 Crore Carton Plant in India. The plant will operate at a manufacturing capacity of 4 billion carton packs annually.
  • In May 2022, Smurfit Kappa acquired Atlas Packaging, the company is based in North Devon and is an independent corrugated packaging provider. This collaboration aims at providing shelf-ready packaging, and gifting boxes for the e-commerce sector and is expected to offer a broad range of innovative products in the coming years.

Segmentation:

By Packaging Type

  • Corrugated Boxes
  • Courier Bags
  • Security Envelops
  • Protective Packaging

By Industry Vertical

  • Consumer Electronics
  • Food and Beverages
  • Cosmetics and Personal Care
  • Pharmaceutical
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. COVID-19 Scenario
  • 1.3. Market Definition
  • 1.4. Market Segmentation

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL E-COMMERCE PACKAGING MARKET ANALYSIS, PACKAGING TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Corrugated Boxes
  • 5.3. Courier Bags
  • 5.4. Security Envelops
  • 5.5. Protective Packaging

6. GLOBAL E-COMMERCE PACKAGING MARKET ANALYSIS, BY INDUSTRY VERTICAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Consumer Electronics
  • 6.3. Food and Beverages
  • 6.4. Cosmetics and Personal Care Products
  • 6.5. Pharmaceutics
  • 6.6. Others

7. GLOBAL E-COMMERCE PACKAGING MARKET ANALYSIS, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. INTERNATIONAL PAPER
  • 9.2. DS SMITH
  • 9.3. MONDI
  • 9.4. AMCOR PLC
  • 9.5. PREGIS LLC
  • 9.6. RAND-WHITNEY CONTAINER LLC
  • 9.7. SMURFIT KAPPA
  • 9.8. VPK PACKAGING GROUP
  • 9.9. WESTROCK COMPANY