表紙:発酵成分市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1302948

発酵成分市場-2023年から2028年までの予測

Fermented Ingredients Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 139 Pages
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発酵成分市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
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概要

発酵成分市場は2021年に31億3,400万米ドルと評価されました。

発酵成分は、制御された微生物の増殖と発酵のプロセスを経た食品添加物です。発酵は、酵母やバクテリアのような微生物が炭水化物やグルコースを有機酸、ガス、アルコールのような他の生成物に変える嫌気的プロセスです。これにより、発酵成分は独特で魅力的な風味、香り、食感、外観を得ることができます。発酵成分は、従来から保存期間が長く、独特の風味、香り、食感、外観が評価されてきました。また、通常であれば食べられないようなものでも、消費者は食べることができます。例えば、テーブルオリーブは、フェノール成分の存在による苦味を取り除くために発酵させなければなりません。発酵成分の例としては、コンブチャ(紅茶キノコ)、ケフィア、味噌、ザワークラウト、テンペ、キムチなどがあります。

発酵成分を使用した飲食品は最近人気を集めています。したがって、飲食品業界からの発酵成分に対する需要の高まりは、分析期間中の世界市場の成長を促進する主な要因の一つです。飲食品、繊維、工業、バイオ燃料、製紙、パーソナルケア分野での発酵成分の利点に関する消費者の知識の増加が、発酵成分の世界市場拡大の原動力となっています。さらに、動物飼料や化粧品の大幅な増加、クリーンラベル製品に対する消費者の関心の高まりが、発酵原料市場の成長を促進すると予測されています。

しかし、複雑な法律、規制、副作用の可能性、原材料価格の高騰と変動、知識不足が、分析期間中の発酵成分の世界市場の成長を阻害しています。さらに、主要な市場参入企業による継続的な製品の発売や、製品の保存性を高めるための発酵成分の使用の増加は、当然ながら予測期間中に市場参入企業に新たな機会を提供します。

飲食品や化粧品業界からの保存安定性に対する需要の高まりが、発酵成分の需要を増大させています。

飲食品業界からの発酵成分需要の増加は、その拡大に寄与する主要な促進要因の一つです。飲食品業界は、食品保護のためのクリーンラベルの代替品を見つけるために常に革新的であり、ソルビン酸、安息香酸、プロピオン酸カルシウム、亜硝酸ナトリウムなどの一般的に使用される化学保存料を、これらの成分の機能性を維持したまま製品から取り除くことができます。発酵素材は、菓子や肉からスープ、ソース、ドレッシングに至るまで、さまざまな料理カテゴリーで採用されています。これらの添加物は食品のために作られたものであり、自然な食品安全アプローチにおける重要な味方です。そのため、クリーンラベルで保存が効き、美味しい食品に対する需要の高まりが、発酵成分の世界の需要を牽引しています。

発酵成分は、心血管疾患、高血圧、糖尿病、肥満、炎症などのリスクを下げるなど、いくつかの健康上の利点に関連しています。また、体重管理、気分や認知機能の改善、骨の健康、運動の回復などにも関連しています。発酵に関与する微生物によって、血液の健康、神経細胞の機能、免疫力など、体内で重要な機能を果たす生物活性ペプチド、ビタミン、その他の化学物質が生成されます。さらに、プロバイオティクスやプレバイオティクスなど、発酵成分に含まれる特定の有機化合物にも、健康に役立ついくつかの利点があります。したがって、慢性疾患や消化器系疾患の罹患率の上昇と、健康に対する消費者の意識の高まりが、発酵食品成分の成長を促進しています。

発酵プロセスは抗酸化物質の含有量を高め、肌の老化プロセスを抑えるのに役立ちます。この発酵法は、局所的スキンケアに含まれる化学物質の生物学的利用能を高め、より深いレベルでの吸収を可能にし、製品の純度を保ちます。さらに、発酵添加物には抗炎症作用があり、酵素を多く含むため、肌荒れを和らげ、防ぐことができます。したがって、化粧品、スキンケア、パーソナルケア製品における発酵成分は、予測期間中の世界市場にプラスの影響を与えています。

北米は予測期間中、世界の発酵成分市場で大きなシェアを占めると予測されています。

北米地域は発酵成分で大きな市場シェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康意識の高まり、都市化の進展、可処分所得の高さにより、予測期間中に高成長を遂げると思われます。発酵成分は米国やカナダなどの新興市場で高い需要があります。この地域の市場は、確立された医薬品、化粧品、工業、飲食品産業の存在により拡大しています。米国のような国々からのプロバイオティクス製品に対する需要の高まりが、この地域の市場成長を牽引しています。さらに、BASF、Archer Daniels Midlands、Cargill、Kerry Inc、Lallemand Inc.などの主要市場プレイヤーの普及も、この地域における発酵成分の成長に拍車をかけています。発酵成分を使用した様々な製品の発売も、予測期間中の成長に拍車をかけています。

市場動向:

  • 2023年4月、DSMはヨーグルトのような植物由来の発酵乳製品を開発する企業を支援するために設計された包括的な機能性原料ツールボックスであるPlant Power toolboxのリリースを発表しました。このツールキットには、すぐに使える4つの新しい培養液と5つの消費者向けアイデアが含まれています。この新しいコンセプトは、このツールキットが、様々な植物性基質において、風味、テクスチャー、健康品質を微調整した、新しい植物性発酵製品をどのように作り出すことができるかを示しています。DSMのPlant Power Toolkitは、メーカーが植物由来の発酵製品の処方を簡素化し、高品質の製品を市場に投入することを可能にします。
  • 2023年3月、食品・化粧品業界向けに100%天然のα-イオノン・フレーバーとフレグランス成分を製造するバイオテクノロジー企業Insempra社は、初の機能性成分を発表しました。フィトウェルト・グリーン・テクノロジーズ社は、EU天然認証のビーガン食品グレード成分である発酵ベースのα-イオノンを開発しました。
  • 2022年12月、微生物タンパク質の新興企業であるSuperbrewed Foods社は、サンフランシスコを拠点とするイノベーション・プラットフォームMista社と提携し、Superbrewed社の発酵成分ポートフォリオの露出を増やし、発展させることを目的としています。Superbrewed社は、Mista社のパートナー・ネットワークとリソースを活用し、同社の天然微生物叢技術プラットフォームを幅広い食品・飲料パートナーに提供し、Superbrewed社の初期成分であるポストバイオティック・プロテインの用途を拡大する予定です。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界の発酵成分市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • アミノ酸
  • 有機酸
  • ポリマー
  • ビタミン
  • 工業用酵素
  • 抗生物質

第6章 世界の発酵成分市場:形態別

  • イントロダクション
  • 乾燥
  • 液体

第7章 世界の発酵成分市場:用途別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 動物飼料
  • 医薬品
  • 工業用
  • その他

第8章 世界の発酵成分市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Lonza Group
  • Ajinomoto Corporation Inc.
  • BASF SE
  • Dohler Group SE
  • Cargill Incorporated
  • Associated British Foods PLC
  • Lallemand Inc.
  • Evonik Industries AG
  • Kyowa Hakko Kirin Co. Ltd
  • DSM
目次
Product Code: KSI061615243

The fermented ingredients market was valued at US$3.134 billion in 2021.

Fermented ingredients are food additives that have gone through the process of controlled microbial growth and fermentation. Fermentation is an anaerobic process in which microorganisms like yeast and bacteria transform carbohydrates and glucose into other products like organic acids, gases, or alcohol. This provides fermented ingredients with distinct and appealing flavors, fragrances, textures, and appearance. Fermented ingredients have traditionally been regarded for their longer shelf life and distinct flavor, fragrance, texture, and appearance. They also allow the consumer to eat items that would otherwise be inedible. For instance, table olives must be fermented to eliminate their bitter taste due to the presence of phenolic components. A few examples of fermented ingredients include kombucha, kefir, miso, sauerkraut, tempeh, kimchi, etc.

Foods and beverages with fermented ingredients are gaining popularity nowadays. Therefore growing demand for fermented ingredients from the food and beverage industry is one of the main factors driving the growth of the global market during the analysis period. Rising consumer knowledge about the advantages of fermented ingredients in the food and beverage, textile, industrial, biofuel, paper, and personal care sectors is driving the global fermented ingredients market expansion. Furthermore, a considerable increase in animal feed and cosmetics and growing consumer interest in clean-label products are projected to drive growth in the fermentation ingredient market.

However, complex laws, restrictions, possible side effects, high & volatile prices of raw materials, and a lack of knowledge obstruct the growth of the global market for fermented ingredients during the analysis period. Moreover, a continuous product launched by key market players and the growing use of fermented ingredients in increasing the product's shelf life naturally provides new opportunities for market participants during the forecast period.

Growing demand for shelf stability from the food & beverage and cosmetic industries is augmenting the demand for fermented ingredients.

The increased demand for fermented ingredients from the food and beverage industries is one of the key drivers contributing to their expansion. The food and beverage industry is constantly innovating to find clean-label alternatives for food protection, allowing the removal of commonly used chemical preservatives such as sorbic acid, benzoic acid, calcium propionate, and sodium nitrite from their products while retaining the functionality of those ingredients. Fermentation ingredients are employed in various cuisine categories, from pastries and meats to soups, sauces, and dressings. These additives are created for food and are an important ally in natural food safety approaches. Therefore, the growing demand for clean-label, shelf-stable, and delicious food products is driving global demand for fermented ingredients.

Fermented ingredients have been linked to several health advantages, including a lower risk of cardiovascular disease, high blood pressure, diabetes, obesity, and inflammation. They have also been associated with improved weight management, mood & cognitive function, bone health, and exercise recovery. The creation of bioactive peptides, vitamins, and other chemicals by microbes involved in fermentation that play important functions in the body, such as blood health, neuron function, and immunity. Moreover, certain organic compounds in fermented ingredients, such as probiotics and prebiotics, also have several health advantages. Therefore the rising incidence of chronic diseases and digestive disorders, along with increased consumer awareness regarding their health, is driving the growth of fermented food ingredients.

The fermentation process boosts the antioxidant content, which helps reduce the skin's aging process. This fermentation method boosts the bioavailability of chemicals in topical skincare, allowing them to be absorbed at a deeper level and preserving the purity of the product. Furthermore, fermented additives have anti-inflammatory effects and are high in enzymes, which can soothe and prevent skin irritation. Therefore, fermented ingredients in cosmetics, skincare, and personal care products have positively impacted the global market during the forecast period.

North America is anticipated to hold a significant share of the global fermented ingredients market during the forecast period.

North American region is anticipated to hold a significant market share in fermented ingredients. This region will witness high growth during the forecast period due to the rising health consciousness among consumers, increased urbanization, and high disposable income. Fermented ingredients are in high demand in rising markets such as USA and Canada. This region's market is expanding due to the presence of a well-established pharmaceutical, cosmetics, industrial, and food & beverage industry. Growing demand for probiotics products from countries like the United States is driving the regional market's growth. In addition, the prevalence of key market players such as BASF, Archer Daniels Midlands, Cargill, Kerry Inc, and Lallemand Inc. is also spurring the growth of fermented ingredients in this region. Various product launches using fermented ingredients are also spurring growth during the forecast period.

Market Developments:

  • In April 2023, DSM announced the release of the Plant Power toolbox, a comprehensive functional ingredients toolbox designed to assist firms in developing fermented plant-based dairy products such as yogurt. The toolkit includes four new beginning cultures and five consumer ideas that are ready to use. The new concepts demonstrate how the toolkit can create novel plant-based fermented goods with fine-tuned flavor, texture, and health qualities across various plant-based substrates. DSM's Plant Power Toolkit enables manufacturers to simplify the formulation of plant-based fermented products, allowing them to bring quality goods to market.
  • In March 2023, Insempra, a biotech company that manufactures 100% natural alpha-Ionone flavor and fragrance components for food and cosmetic industry uses, announced its first functional ingredient. Phytowelt Green Technologies created the fermentation-based alpha-Ionone, an EU-natural certified, vegan, food-grade component.
  • In December 2022, Microbial protein start-up Superbrewed Foods is joining San Francisco-based innovation platform Mista in a collaboration designed to increase exposure and develop Superbrewed's fermented ingredient portfolio. Superbrewed intends to employ Mista's partner network and resources to provide its natural microflora technology platform to a wide range of additional food and beverage partners and expand the usage of Superbrewed's initial ingredient, postbiotic protein.

Market Segmentation:

By Type

  • Amino Acids
  • Organic Acids
  • Polymers
  • Vitamins
  • Industrial Enzymes
  • Antibiotics

By Form

  • Dry
  • Liquid

By Application

  • Food and Beverages
  • Animal Feed
  • Pharmaceutical
  • Industrial Use
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL FERMENTED INGREDIENTS MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Amino Acids
  • 5.3. Organic Acids
  • 5.4. Polymers
  • 5.5. Vitamins
  • 5.6. Industrial Enzymes
  • 5.7. Antibiotics

6. GLOBAL FERMENTED INGREDIENTS MARKET, BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dry
  • 6.3. Liquid

7. GLOBAL FERMENTED INGREDIENTS MARKET, BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverages
  • 7.3. Animal Feed
  • 7.4. Pharmaceutical
  • 7.5. Industrial Use
  • 7.6. Others

8. GLOBAL FERMENTED INGREDIENTS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Lonza Group
  • 10.2. Ajinomoto Corporation Inc.
  • 10.3. BASF SE
  • 10.4. Dohler Group SE
  • 10.5. Cargill Incorporated
  • 10.6. Associated British Foods PLC
  • 10.7. Lallemand Inc.
  • 10.8. Evonik Industries AG
  • 10.9. Kyowa Hakko Kirin Co. Ltd
  • 10.10. DSM