表紙:宅配便・速達便・小包(CEP)市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1295397

宅配便・速達便・小包(CEP)市場-2023年から2028年までの予測

Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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宅配便・速達便・小包(CEP)市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の宅配便・速達便・小包(CEP)市場は複合年間成長率7.68%で成長し、2021年の4,374億1,400万米ドルから2028年には7,340億5,400万米ドルに達すると予測されます。

同市場は、特に世界の新興経済圏における都市化の進展と中流階級の人口拡大に伴い、著しいペースで成長すると予測されています。市場参入企業間の合併・買収(M&A)活動が活発化していることも、事業領域を拡大し、予測期間中に市場成長を急拡大させる機会となっています。eコマース産業の拡大は、CEPサービスの市場需要を促進しています。国内および国際貿易の拡大は、今後6年間に市場プレーヤーが成長するためのさらなる機会を生み出しています。

さらに、破壊的新興企業の出現は、予測期間中に市場が繁栄する機会を提供しています。さらに、人件費の増加に伴い、自律走行車を配送に活用するなどの技術的進歩により、予測期間中の市場成長が急増すると予測されます。地域別では、北米、次いで欧州が大きな市場シェアを占めると推定されます。一方、アジア太平洋地域は、予測期間において世界のCEP市場で最も急成長している地域の一つと推定されます。

eコマース産業の急増。

eコマース業界では継続的な成長が観察されており、それが宅配便の成長をさらに高めています。さらに、eコマース小売の導入が進み、デジタル化が進むにつれて、より迅速で柔軟な配送に対する顧客の期待が高まっているため、小包の量も時代とともに増加しています。これを実現するためには、現在の配送モデルを進化させ、高度な分析、ダイナミックなルート最適化、人工知能などの先進技術を利用して、より効率的な配送スピードと柔軟性を提供することが求められています。

ラストマイル・デリバリーの動向。

配達時間の短縮や時間指定配達に対する消費者の期待が高まっています。小売業者やCEPプロバイダーは、こうした需要に対応するため、当日または翌日配達のオプションを提供し、市場の成長をもたらしています。例えば、配送センターから顧客の玄関先までの配送プロセスの最終段階であるラストマイル配送は、小売企業にとって重要な焦点となっています。効率的なラストワンマイル配送は、顧客満足度とロイヤルティにとって極めて重要であり、CEP市場への投資とイノベーションを促進しています。

ハイテクに精通した顧客の存在。

スマートフォンのようなモバイル機器の普及率が高いことから、ハイテクに精通した顧客が存在し、eコマースの成長とともに市場成長の可能性がさらに高まっています。例えば、ハイテクに精通した顧客は、配送体験のコントロールに重点を置いた追加機能を求めています。このため、配達窓口を選択・変更する機能、すなわち配達期間の設定、リアルタイムでの配達状況の把握、必要に応じてドライバーとのコミュニケーションなど、斬新な機能を追加する見込みがさらに高まっています。

インセンティブ、割引、マーケティング戦略。

大手eコマース企業が会員に対して提供しているインセンティブや割引は、さらに市場成長に必要な原動力となっています。例えば、アマゾンは、アマゾン・プライム会員になると、全品2日以内配送無料、指定商品は当日配送無料となります。同社の加入者は現在までに1億人を超えています。同社のユニークな配送は、垂直統合されたネットワークに依存しており、eコマースの巨人が小売、フルフィルメント、ロジスティクスのすべてにわたって優位性を達成するための位置づけとなっています。

小売業は、圧倒的なエンドユーザー・セグメントです。

エンドユーザー別に見ると、宅配便・速達便・小包(CEP)市場は医療、小売、製造、飲食品、その他に区分されます。小売分野は、インドや中国などの新興諸国における可処分所得の増加とeコマース産業の成長により、大きな市場シェアを占めると予想されます。医療産業は、医薬品や医療製品のオンタイムデリバリーの重要性が高まっていることから、急激な成長が見込まれています。さらに、飲食品業界は予測期間中に大きく成長し、迅速かつ効率的なCEPサービスの需要を増大させると予想されます。

北米は2021年に大きな市場シェアを占めました。

技術の進歩とデジタル化の進展が米国におけるeコマース活動の規模を拡大し、同国におけるCEPサービスの需要を大きく牽引しています。例えば、米国商務省のデータによると、2023年第1四半期の米国の小売eコマース売上高は2,726億米ドルに達し、2022年第1四半期のeコマース売上高2,528億米ドルを7.8%上回っています。このようなeコマース売上高の増加は、小売業者に配送サービス向上のためのサプライチェーンの最適化を促し、米国における宅配便・速達便・小包(CEP)サービスに好影響を与えます。

FedEx、Aramex、DHL、ShipBobといった大手宅配便・速達便・小包サービス業者の存在も、米国におけるCEP市場成長のさらなる促進要因です。

ハイテク配送ソリューションのイントロダクションは、予測期間中の市場需要をさらに増大させています。例えば、JD.comは中国第2位のeコマース事業者であり、電子機器・家電販売のパイオニアとみなされています。同社は市場をリードするサプライチェーンを構築するため、物流ネットワークに投資しました。これにより、同社はさらに、主な競合であるアリババのTmallから市場シェアを獲得することができました。JD.comは、迅速かつタイムリーな配送を求める消費者の要望に応えるため、様々なドローン、自律走行車、ロボットをテストしてきました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査データ
  • 検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 宅配便・速達便・小包(CEP)市場:顧客のタイプ別

  • イントロダクション
  • B2B
  • B2C
  • C2C

第6章 宅配便・速達便・小包(CEP)市場:アイテム別

  • イントロダクション
  • 医療用品
  • 家庭用品
  • メール
  • 貨物
  • その他

第7章 宅配便・速達便・小包(CEP)市場:目的地別

  • イントロダクション
  • 国内
  • 国際

第8章 宅配便・速達便・小包(CEP)市場:輸送手段別

  • イントロダクション
  • 航空輸送
  • 道路/陸上輸送
  • 海上輸送

第9章 宅配便・速達便・小包(CEP)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 医療
  • 小売業
  • 製造業
  • 飲食品
  • その他

第10章 宅配便・速達便・小包(CEP)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 顧客タイプ別
    • 目的地別
    • 輸送手段別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 顧客タイプ別
    • 目的地別
    • 輸送手段別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 顧客タイプ別
    • 目的地別
    • 輸送手段別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 顧客タイプ別
    • 目的地別
    • 輸送手段別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 顧客タイプ別
    • 目的地別
    • 輸送手段別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第12章 企業プロファイル

  • FedEx Corporation
  • United Parcel Service Inc
  • Deutsche Post AG
  • Singapore Post Limited
  • SG Holdings Co., Ltd.
  • S.F. Express Co., Ltd.
  • A-1 Express
  • Aramex International LLC
  • Allied Express Transport
  • Parcelforce Worldwide
  • DTDC Express Ltd.
  • One World Express Inc. Ltd.
目次
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The global courier, express, and parcel (CEP) market is expected to grow at a compound annual growth rate of 7.68%, reaching US$734.054 billion in 2028 from US$437.414 billion in 2021.

The market is projected to grow at a significant pace with the growing urbanization and expanding middle-class population, especially in the emerging economies of the world. The growing mergers & acquisition (M & A) activities among the market players are further providing an opportunity for extending the business's scope and burgeoning the market growth in the forecast period. The expanding e-commerce industry is propelling the market demand for CEP services. The growing national and international trade is further creating more opportunities for the market players to grow over the next six years.

Furthermore, the emergence of disruptive start-ups is providing an opportunity for the market to thrive in the forecast period. Additionally, with the growing labor costs, the market is predicted to grow with technological advancements, such as the utilization of autonomous vehicles for deliveries, surging the market growth in the forecast period. Geographically, North America, followed by Europe, is estimated to hold a significant market share. In contrast, the Asia Pacific is estimated to be among the fastest-growing in the global CEP market in the forecast period.

The surge of the e-commerce industry.

There is continuous growth observed in the e-commerce industry that has further raised the growth of parcel delivery as well. Additionally, with the growing adoption of e-commerce retailing and the increase in digitization, the volume of parcels has also increased with time, owing to the evolving customer expectations for faster and more flexible delivery. To achieve this, it is required for current delivery models to evolve and use advanced technologies like advanced analytics, dynamic route optimization, and artificial intelligence to provide a greater and more efficient delivery speed and flexibility.

The trend of last-mile delivery.

Consumer expectations for faster delivery times and time-definite deliveries have grown. Retailers and CEP providers are adapting to meet these demands by offering same-day or next-day delivery options, resulting in market growth. For instance, last-mile delivery, the final leg of the delivery process from the distribution center to the customer's doorstep, has become a key focus for retailers. Efficient last-mile delivery is crucial for customer satisfaction and loyalty, driving investment and innovation in the CEP market.

Presence of tech-savvy customers.

The presence of tech-savvy customers, with high penetration of mobile devices like smartphones, has further raised the chances of enhanced market growth with growing e-commerce. For example, tech-savvy customers demand additional features with a large focus on control over the delivery experience. This has further raised prospects for adding novel features like the ability to select and modify delivery windows, i.e., the delivery period, keeping track of the deliveries in real-time, and communicating with drivers when needed.

Incentives, discounts, and marketing strategies.

The incentives and discounts being offered by big e-commerce organizations in response to their membership further provide the necessary impetus to market growth. For example, Amazon offers free 2-day shipping on all items and free same-day delivery on the specified items to the customers buying their Amazon Prime membership. The company has over 100 million subscribers to date. The company's unique delivery relies on its vertically integrated network positioning the e-commerce giant to achieve dominance across all the retail, fulfillment, and logistics.

Retail is the dominant end-user segment.

By the end-user, the courier, express, and parcel (CEP) market is segmented into healthcare, retail, manufacturing, food and beverages, and others. The retail segment is expected to hold a significant market share due to the growing e-commerce industry coupled with rising disposable income in developing countries like India and China. The healthcare industry is anticipated to witness exponential growth due to the increasing importance of on-time delivery of pharmaceutical and healthcare products. Further, the food and beverage industry is expected to grow significantly over the forecast period, augmenting the demand for fast and efficient CEP services.

North America held a significant market share in 2021.

The growing technological advancements and digitization have increased the scale of e-commerce activities in the United States, majorly driving the demand for CEP services in the country. For instance, according to the data by the US Department of Commerce, in Q1 of 2023, retail e-commerce sales in the US reached US$272.6 billion, representing a 7.8% increase over 2022's e-commerce sales figure of US$252.8 billion for Q1. Such an increase in e-commerce sales will make retailers optimize their supply chains for improving their delivery service, thereby providing a positive scope to courier, express, and parcel (CEP) services in the United States.

The presence of major courier, express, and parcel service providers such as FedEx, Aramex, DHL, and ShipBob is also an additional driving factor for the CEP market growth in the US.

The introduction of high-tech delivery solutions is further augmenting the market demand during the forecast period. For example, JD.com is the second-largest e-commerce business in China and is considered a pioneer in the sales of electronics and home appliances. The company invested in its logistics network for developing a market-leading supply chain. This has further enabled the company to gain market share from its main competitor Alibaba's Tmall. The company, JD.com, has tested various drones, autonomous vehicles, and robots to fulfill consumer demands for fast and timely delivery.

Market Segmentation:

By Customer Type

  • B2B
  • B2C
  • C2C

By Items

  • Medical Supplies
  • Household Items
  • Mails
  • Luggage
  • Others

By Destination

  • Domestic
  • International

By Transport Medium

  • Air Transport
  • Road Transport
  • Sea Transport

By End User

  • Medical & Healthcare
  • Retail & E-Commerce
  • Manufacturing
  • Food & Beverages
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Data
  • 2.3. Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. COURIER, EXPRESS, AND PARCEL (CEP) MARKET ANALYSIS, BY CUSTOMER TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. B2B
  • 5.3. B2C
  • 5.4. C2C

6. COURIER, EXPRESS, AND PARCEL (CEP) MARKET ANALYSIS, BY ITEMS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Medical Supplies
  • 6.3. Household Items
  • 6.4. Mails
  • 6.5. Luggage
  • 6.6. Others

7. COURIER, EXPRESS, AND PARCEL (CEP) MARKET ANALYSIS, BY DESTINATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Domestic
  • 7.3. International

8. COURIER, EXPRESS, AND PARCEL (CEP) MARKET ANALYSIS, BY TRANSPORT MEDIUM

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Air Transport
  • 8.3. Road/Land Transport
  • 8.4. Sea Transport

9. COURIER, EXPRESS, AND PARCEL (CEP) MARKET ANALYSIS, BY END-USER

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Healthcare
  • 9.3. Retail
  • 9.4. Manufacturing
  • 9.5. Food and Beverages
  • 9.6. Others

10. COURIER, EXPRESS, AND PARCEL (CEP) MARKET ANALYSIS, BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. By Customer Type
    • 10.2.2. By Destination
    • 10.2.3. By Transport Medium
    • 10.2.4. By End-User
    • 10.2.5. By Country
    • 10.2.5.1. United States
    • 10.2.5.2. Canada
    • 10.2.5.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. By Customer Type
    • 10.3.2. By Destination
    • 10.3.3. By Transport Medium
    • 10.3.4. By End-User
    • 10.3.5. By Country
    • 10.3.5.1. Brazil
    • 10.3.5.2. Argentina
    • 10.3.5.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. By Customer Type
    • 10.4.2. By Destination
    • 10.4.3. By Transport Medium
    • 10.4.4. By End-User
    • 10.4.5. By Country
    • 10.4.5.1. UK
    • 10.4.5.2. Germany
    • 10.4.5.3. France
    • 10.4.5.4. Italy
    • 10.4.5.5. Spain
    • 10.4.5.6. Others
  • 10.5. Middle East and Africa (MEA)
    • 10.5.1. By Customer Type
    • 10.5.2. By Destination
    • 10.5.3. By Transport Medium
    • 10.5.4. By End-User
    • 10.5.5. By Country
    • 10.5.5.1. Saudi Arabia
    • 10.5.5.2. UAE
    • 10.5.5.3. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. By Customer Type
    • 10.6.2. By Destination
    • 10.6.3. By Transport Medium
    • 10.6.4. By End-User
    • 10.6.5. By Country
    • 10.6.5.1. China
    • 10.6.5.2. Japan
    • 10.6.5.3. South Korea
    • 10.6.5.4. India
    • 10.6.5.5. Indonesia
    • 10.6.5.6. Thailand
    • 10.6.5.7. Taiwan
    • 10.6.5.8. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Vendor Competitiveness Matrix

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. FedEx Corporation
  • 12.2. United Parcel Service Inc
  • 12.3. Deutsche Post AG
  • 12.4. Singapore Post Limited
  • 12.5. SG Holdings Co., Ltd.
  • 12.6. S.F. Express Co., Ltd.
  • 12.7. A-1 Express
  • 12.8. Aramex International LLC
  • 12.9. Allied Express Transport
  • 12.10. Parcelforce Worldwide
  • 12.11. DTDC Express Ltd.
  • 12.12. One World Express Inc. Ltd.