表紙:グラフィックスタブレット市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1295368

グラフィックスタブレット市場-2023年から2028年までの予測

Graphics Tablet Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 132 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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グラフィックスタブレット市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

グラフィックスタブレットの2021年の市場規模は5億9,731万7,000米ドルです。

業界の収益創出は、2023年から2028年の間にCAGR 2.19%で増加すると予測されています。グラフィックスタブレットは、コンピューターグラフィックスをより自然に作成できるため、芸術の世界ではより一般的です。また、技術図面やCADにも頻繁に使用されています。教師は、教室で手書きのメモや教えを提示するための追加ツールとしてタブレットを使用しています。

さらに、デジタル化の影響、デジタルガジェットへの執着の高まり、その能力と利点から従来の技術よりも新しい技術を好む傾向が強まっていることなどが、今後数年間、世界のグラフィックスタブレット市場にプラスの影響を与えると予想されます。アーティスト、漫画家、イラストレーター、建築家、エンジニア、写真家、教授、ファッションデザイナー、グラフィックデザイナーは、従来のペンと紙を使う代わりに、グラフィックスタブレットのようなデジタル技術を採用しています。

さらに、自然なスケッチ動作が可能なため、反復性ストレスによる怪我のリスクを軽減し、コンピューターに素早く接続し、生産性と効率を高め、豊富なカスタム設定を提供します。市場拡大の背景には、流通網の強化、eコマース導入の増加、多様な製品の提供、グラフィックスタブレットの価格低下があります。ポインティングデバイスとして、グラフィックスタブレットはコンピューターのマウスの代わりとして、ますます人気が高まっています。

メディアとエンターテインメント分野での3Dアニメーションの需要の増加は、グラフィックスタブレットの需要を促進します。

顧客はHD映像体験に参加しています。映画ファンは、魅惑的なVFXやリアルなアニメーションを使った一流の作品を求めており、スタジオは映画にアニメーションやVFXショットを増やすことで対応しています。さらに、顧客は、ヘッドマウントデバイスからタブレット、スマートフォン、超高精細テレビまで、あらゆるプラットフォームでますます没入感のあるコンテンツを消費しています。Amazon Prime、YouTube、Netflix、Twitter、FacebookなどのOTTストリーミングプラットフォームでは、アニメーション、ビジュアルエフェクト、ゲーム素材が完成しつつあります。

産業機器の設計におけるOEMのシミュレータ利用の拡大は、さまざまな産業分野での技術需要を高め、グラフィックスタブレットの世界の普及を後押ししています。

さらに、アニメーション映像のレンダリングの効果や効率が向上することから、キャラクターのモデリングやレンダリングにクラウドコンピューティングの動向が高まっています。従来のレンダリングと比較すると、時間もコストもかからないため、予測期間を通じて市場の拡大が見込まれています。

近年の需要拡大に伴い、エンターテインメントとメディア分野がグラフィックスタブレットの高い需要を押し上げました。このビジネスでは、使用されるグラフィックや視覚効果の向上に加え、他の重要な要素を使用して世界市場を前進させており、主要なグラフィックスタブレットサプライヤーの収益も増加しています。例えば、ワコムの2022年の年次報告書によると、純売上高は2021年の1,085億円から2022年には1,088億円に増加しています。

市場動向:

  • デジタル描画ツールの国際的メーカーとして知られるHuionは、2022年8月に最新ペンタブレットInspiroy Dial 2を発表しました。この画期的なデバイスは、いくつかのエキサイティングな新機能とデザインの改良が施され、好評を博しているInspiroy Dial Q620Mの後継機となります。Huionは、さまざまな強力な機能と最先端技術を備えた高品質のデジタル描画ツールを製造することで知られており、Inspiroy Dial 2はその評判をさらに高めています。また、Inspiroy Dial 2は、その洗練された現代的なデザインと人間工学に基づいたフォームファクターにより、デザイナーやアーティストに人気があることは間違いありません。
  • 2023年4月、AsusとAcronymは、ACRONM RMT02と呼ばれるROG Flow Z13 グラフィックスタブレットの新しいイテレーションを発表しました。Z13-ACRNM RMT02は、背面プレートとキックスタンドに金属ケーシングを追加し、大幅なオーバーホールを行いました。また、RTX 4070グラフィックス、32GBのRAM、リキッドメタルで強化された冷却機能を搭載しています。デザインには、「スタビライズド・グリップ」のための角ばったバンパーと、ストラップ用のアタッチメントを兼ねた強化されたコーナーが組み込まれており、PCをショルダーバッグやブリーフケースに変身させることができます。

グラフィックスタブレットは、デジタルドローイング、スケッチ、ペインティングなど、幅広い用途でアートやデザイン業界のプロフェッショナルに使用されている人気のデジタル入力デバイスです。グラフィックデザイナー、イラストレーター、デジタルアーティストは、ブランディングや広告など様々なビジュアルコミュニケーションで使用される高品質なデジタルアート作品、ロゴ、デザインを作成するためにグラフィックスタブレットを使用しています。アーキテクチャにおいては、CAD(コンピューター支援設計)やBIM(ビルディングインフォメーションモデリング)アプリケーションに携わるプロフェッショナルにとって、グラフィックスタブレットは重要なツールとなっています。建築家はグラフィックスタブレットを使って、建物の精密で詳細な2D、3Dモデル、平面図、建築詳細図を作成しています。また、グラフィックスタブレットを使用することで、建築家は従来のペンと紙を使った方法と比較して、より効率的で正確な方法で図面に注釈を付けたり、マークアップしたりすることができます。

グラフィックアーティストやアニメーターは、デジタルドローイング、ペインティング、3Dスカルプト、アニメーションなど、メディアやエンターテイメント業界でグラフィックスタブレットを広く使用しています。グラフィックスタブレットが提供する高い精度と正確性は、この分野のプロフェッショナルにとって必要不可欠なツールとなっています。メディアやエンターテインメント業界におけるデジタルコンテンツへの需要の高まりが、予測期間におけるグラフィックスタブレットのニーズを後押ししています。グラフィックスタブレットによって、アーティストやアニメーターは、映画、テレビ番組、ビデオゲーム、その他のデジタルメディアで使用される高品質のデジタルアート、イラスト、アニメーションを作成することができます。

グラフィックスタブレットは、その正確さと精度に加え、メディアやエンターテインメント業界のプロフェッショナルにその他の特典を提供します。ワークフローの効率化、柔軟性の向上、リモートワークへの対応などです。また、グラフィックスタブレットは、アーティストやアニメーターが共同作業を行うことで、生産性を向上させ、最終製品の品質を向上させます。米国労働統計局のデータによると、2021年のマルチメディア・アーティストとアニメーターの求人数は約5万8900人で、今後10年間の求人見通しは、全職種の平均と同じ5%のペースで増加すると予想されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 グラフィックスタブレット市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • タブレット
  • スタイラス
  • ソフトウェア

第6章 グラフィックスタブレット市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ペンコンピューター
  • ペンディスプレイ
  • ペンタブレット

第7章 グラフィックスタブレット市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • メディア・エンターテインメント
  • アート・デザイン
  • アーキテクチャ
  • その他

第8章 グラフィックスタブレット市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • コンポーネント別
    • タイプ別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 南米
    • コンポーネント別
    • タイプ別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 欧州
    • コンポーネント別
    • タイプ別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • コンポーネント別
    • タイプ別
    • 最終用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • コンポーネント別
    • タイプ別
    • 最終用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Wacom
  • Huion Animation Technology Co., Ltd.
  • Shenzhen Ugee Technology Development Co., Ltd.
  • Xppen Technology Co.
  • Monoprice, Inc.
  • Gaomon Technology Corporation
  • Penpower Technology Ltd.
  • Parblo Inc.
目次
Product Code: KSI061612262

The graphics tablet market was valued at US$597.317 million in 2021.

The industry's revenue generation is projected to increase at a CAGR of 2.19% between 2023-2028. Graphics tablets are more common in the artistic world as computer graphics can be created more naturally. These are also frequently used for technical drawings and CAD. Teachers use tablets as an additional tool for presenting handwritten notes or teachings in the classroom.

Further, the influence of digitization, the growing obsession with digital gadgets, and the growing preference for new technology over traditional due to its capabilities and benefits are all expected to positively impact the worldwide graphics tablet market in the coming years. Instead of using traditional pen and paper - artists, cartoonists, illustrators, architects, engineers, photographers, professors, fashion designers, and graphic designers employ digital technology like graphics tablets.

Moreover, as they enable natural sketching movements, it reduces the risk of repetitive stress injuries, connect to computers quickly, boost productivity and efficiency, and provide a wealth of custom settings. The market's expansion is being aided by a stronger distribution network, rising e-commerce adoption, diverse product offerings, and falling graphics tablet prices. As a pointing device, graphics tablets are becoming more and more popular as a substitute for the computer mouse.

Increasing demand for 3D animation in the media and entertainment sector will fuel the demand for graphics tablets.

Customers are taking part in HD visual experiences. Moviegoers desire top-notch productions with captivating VFX and lifelike animation, and studios are responding by including more animation and VFX shots in their movies. Additionally, customers are consuming increasingly immersive content across all platforms, from head-mounted devices to tablets, smartphones, and ultra-high-definition TVs. On over-the-top streaming platforms like Amazon Prime, YouTube, Netflix, Twitter, and Facebook, animation, visual effects, and game material are being completed.

The expansion of OEMs' use of simulators in the design of industrial equipment is driving up demand for technology across a variety of industrial verticals, which is assisting in the global adoption of graphics tablets.

Furthermore, rising trends of cloud computing for character modeling and rendering since it improves the effectiveness and efficiency of animation film rendering. When compared to traditional rendering, it takes less time and costs less money, which is what is anticipated to drive the market's expansion throughout the forecast period.

With expanded demand in recent years, the entertainment and media sector boosted the high demand for graphics tablets. The business has been advancing the global market using other crucial elements in addition to improved graphics and visual effects used which has also increased the revenue of major graphics tablet suppliers. For instance, as per Wacom's annual report for 2022, net sales increased from 108.5 billion yen in 2021 to 108.8 billion yen in 2022.

Market Developments:

  • Huion, a well-known international manufacturer of digital drawing tools, unveiled the Inspiroy Dial 2, its newest pen tablet in August 2022. The revolutionary device, which has several exciting new features and design improvements, is the replacement for the well-liked Inspiroy Dial Q620M. Huion is known for producing high-quality digital drawing tools with a variety of potent features and cutting-edge technology, and the Inspiroy Dial 2 builds on that reputation. And the Inspiroy Dial 2 is sure to be popular with designers and artists alike because of its svelte, contemporary design, and ergonomic form factor.
  • In April 2023, Asus and Acronym introduced a fresh iteration of the ROG Flow Z13 graphics tablet, called the ACRONM RMT02, that caters to gamers, creators, and those who prioritize style. The Z13-ACRNM RMT02 has undergone a significant overhaul, adding a metallic casing to its back plate and kickstand. The tablet has also been upgraded with RTX 4070 graphics, 32GB of RAM, and liquid-metal-enhanced cooling. The design incorporates angular bumpers for a "Stabilized Grip" and strengthened corners that double as attachments for straps, enabling the PC to be transformed into a shoulder bag or briefcase.

Graphics tablets are popular digital input devices used by professionals in the art and design industry for a wide range of applications, including digital drawing, sketching, and painting. Graphic designers, illustrators, and digital artists rely on graphics tablets to create high-quality digital artwork, logos, and designs that are used in various forms of visual communication, such as branding and advertising. In architecture, graphics tablets have become a critical tool for professionals involved in CAD (computer-aided design) and BIM (building information modelling) applications. Architects rely on graphics tablets to create precise and detailed 2D and 3D models of buildings, floor plans, and construction details. Graphics tablets also enable architects to annotate and mark up their drawings in a more efficient and accurate manner as compared to traditional pen and paper methods.

Graphic artists and animators widely use graphics tablets in the media and entertainment industry for digital drawing, painting, 3D sculpting, and animation. The high levels of precision and accuracy that graphics tablets offer have made them an essential tool for professionals in this sector. The increasing demand for digital content in the media and entertainment industry is driving the need for graphics tablets over the forecast period. Graphics tablets enable artists and animators to create high-quality digital art, illustrations, and animations used in movies, TV shows, video games, and other forms of digital media.

In addition to their accuracy and precision, graphics tablets offer other benefits to professionals in the media and entertainment industry. These include improved workflow efficiency, greater flexibility, and the ability to work remotely. Graphics tablets also allow artists and animators to work collaboratively, increasing productivity and improving the final product's quality. According to data from the U.S. Bureau of Labor Statistics, in 2021, there were approximately 58,900 jobs for multimedia artists and animators, and the job outlook for the next decade is expected to increase at a rate of 5%, which is as fast as the average for all occupations.

Market Segmentation:

By Component

  • Tablet
  • Stylus
  • Software

By Type

  • Pen Computers
  • Pen Displays
  • Pen Tablets

By End-Use

  • Media and Entertainment
  • Art and Designing
  • Architecture
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GRAPHICS TABLET MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Tablet
  • 5.3. Stylus
  • 5.4. Software

6. GRAPHICS TABLET MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pen Computers
  • 6.3. Pen Displays
  • 6.4. Pen Tablets

7. GRAPHICS TABLET MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Media and Entertainment
  • 7.3. Art and Designing
  • 7.4. Architecture
  • 7.5. Others

8. GRAPHICS TABLET MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Component
    • 8.2.2. By Type
    • 8.2.3. By End-Use
    • 8.2.4. By Country
    • 8.2.4.1. United States
    • 8.2.4.2. Canada
    • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Component
    • 8.3.2. By Type
    • 8.3.3. By End-Use
    • 8.3.4. By Country
    • 8.3.4.1. Brazil
    • 8.3.4.2. Argentina
    • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Component
    • 8.4.2. By Type
    • 8.4.3. By End-Use
    • 8.4.4. By Country
    • 8.4.4.1. Germany
    • 8.4.4.2. France
    • 8.4.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4.4. Spain
    • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Component
    • 8.5.2. By Type
    • 8.5.3. By End-Use
    • 8.5.4. By Country
    • 8.5.4.1. Saudi Arabia
    • 8.5.4.2. Israel
    • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Component
    • 8.6.2. By Type
    • 8.6.3. By End-Use
    • 8.6.4. By Country
    • 8.6.4.1. China
    • 8.6.4.2. Japan
    • 8.6.4.3. South Korea
    • 8.6.4.4. India
    • 8.6.4.5. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Wacom
  • 10.2. Huion Animation Technology Co., Ltd.
  • 10.3. Shenzhen Ugee Technology Development Co., Ltd.
  • 10.4. Xppen Technology Co.
  • 10.5. Monoprice, Inc.
  • 10.6. Gaomon Technology Corporation
  • 10.7. Penpower Technology Ltd.
  • 10.8. Parblo Inc.